3 Eylül 2015 Perşembe

Böğürtlen Kışı - Sarah Jio [Okuyucu Yorumu]

Böğürtlen Kışı
Böğürtlen Kışı - Sarah Jio
Sarah Jio adını ve Böğürtlen Kışı romanını ilk kez duyuyorum. Böyle kapağı fazlasıyla süslü, göz alıcı kitaplara karşı "hoş ama içi boş" tarzı bir düşüncem vardır. Pek tabii bu düşünceyle Sarah Jio ve bu tarz yazan kişileri kastetmiyordum. Elimde kitabı gören birkaç kişi "Aa sen bu tarz kitapları okumazdın, ne oldu?" diye soruyor :)) Denk gelirse okuyorum pek güzel. Böğürtlen Kışı, arka kapağını okumasaydım eğer dönüp bakacağım bir kitap olmazdı, ön yargıma kurban giderdi fakat arka kapak ilgimi çekti ve kendimi okurken buldum. 


Böğürtlen Kışı nedir diye sorarsanız bizzat anlamını açıklamak istemiyorum, kitabı okurken öğrenmenizi isterim. Öyle çok ahım şahım bir olayı da yok son derece terimsel bir isim diyebilirim =) Vera adında genç bir annenin, 3 yaşındaki oğlu Daniel'ı kaybetmesini esas alan bir roman. Kitap bir 1930 küsür yıllarda bir günümüzde devam ediyor. 1930'lu yıllarda yaşanan bir doğa olayı günümüzde de yaşanınca gazeteci Claire, patronunun isteği üzerine bu doğa olayını araştırıp makale yazmaya başlar. Başlangıçta çok isteksiz olan hatta bir doğa olayını makale yapmanın fazlasıyla uçuk bir fikir olduğunu düşünen Claire olayı araştırırken Vera ve küçük Daniel'ın kaybolma hikayesine denk gelir. 3 yaşındaki bir çocuğun 80 yıl önce tam da o gün umulmadık bir doğa olayının yaşandığı gün kaybolması makalenin ve kitabın temelini oluşturur. Claire ile birlikte bir yandan hikayenin günümüz versiyonuyla detaylarını öğrenirken bir yandan da geçmişte yaşanan kayıp hikayesiyle birlikte Vera'nın özel yaşamını okuruz. 

Böğürtlen Kışı alıntı
Böğürtlen Kışı - alıntı
(Kitap boyunca bir şu bölüm alıntı yapacak kadar hoşuma gitti.
Arkadaşlık-zor zaman-vefa temalı satırlar...) 

Bir günümüz bir geçmiş şeklinde ilerliyor kitap hep. Okuması inanılmaz kolay, akıcı bir kitap. İki gecede bitti. Sarah Jio'nun yazım tarzı oldukça akıcı. Diğer kitaplarını da merak etmedim değil. Arada sırada böyle kolay okunan iç ısıtıcak hikayeler, romanlar okumak lazım :) Böğürtlen Kışı gün itibariyle kuzen kitabı olmuş durumda, sülaledeki tüm kuzenleri dolaşmaya başladı bile.. 

2 yorum:

  1. ismi ne güzelmiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, hoş bir isim üstelik uydurma değil gerçekten bir anlamı var :)

      Sil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^