29 Ekim 2015 Perşembe

Öneriyorum: Oh My Ghost! Hayaletim Benim!

oh my ghost
Na Bong Sun & Ye Şep! 
Selamlar, sevgiler... Oh My Ghost dizisiyle karşınızdayım. birkaç gün oldu bitireli. 2015 Kore dizileri arasında öyle çok fazla dizi izleme imkanım olmadı genelde tutulan, önerilen dizileri izledim hep. Oh My Ghost da yine öneri üzerine izleyip sevdiğim bir dizi. Kimin önerdiğini hatırlamıyorum bu yüzden özel olarak tenk yuu'larımı sunamıyorum maalesef :) Yazının detayına inmeden önce izlemek isteyenler için Oh My Ghost Yeppudaa sayfasını bırakayım köşeye. Teşekkürü hak edene vermeliyiz =P Yeppudaa çevirmenlerine tenk yuu! 

Oh My Ghost konusu: Na Bong Sun bir restoranda asistan, ayak işlerini yapan joker eleman olarak çalışır. Bong Sun, karakteri sebebiyle içe kapanık, ezik bir genç kızdır. Daima özür dileyen bir kişiliği var. Büyükannesi şaman olduğu için küçüklükten bu yana daima hayaletleri görmektedir. Buna bir yetenek veya özellik diyemiyoruz zira Bong Sun hayaletleri görmesinden ötürü daima uykusuz daima sıkıntılı bir hayat yaşamıştır.


Esas adamımız Kang Sung Woo ise restoranın sahibi ve şefidir. Pek tabii ki aşçılık yetenekleriyle ünlü aynı zamanda yakışıklı, popüler ve kendini beğenmiş bir kişiliğe sahiptir. Aksi düşünülemezdi. Günlerden bir gün bakire bir hayalet, Bong Sun'un bedenini ele geçirir ve olaylar başlar: Ezik Bong Sun gider hınzır Bong Sun gelir!

Bong Sun oh my ghost
Tumblr gız mode on!
Bong Sun'u oynayan oyuncu Park Bo-Young çok başarılıydı bence. Hayaletten önce ve sonraki karakter değişimlerini güzel yansıttı. İlk defa gördüğüm, izlediğim bir oyuncu daha önce nerelerdeymiş bilmem ama bu diziden sonra daha sık görürüz gibime geliyor. Dizide hayaletle karşılaşmadan önce son derece çekingen, uyuşuk, mıymıntı ağzının içinde konuşan adeta bir gej'di. Hayalet sayesinde cüretkar bir karaktere geçiş yaptı ki hayatına ciddi anlamda etki etti bu karşılaşma.

oh my ghost kim seul gi
Hayalet Kız

Hayalet rolünde Kim Seul-Gi vardı. Bu kız da nev-i şahsına münhasır bir görüntü ve oyunculuğa sahip, çok değişik geliyor bana. Daha önce birkaç dizide izledim ve hepsinde de sevdim kızı. Dizide genç yaşta hayatını kaybetmiş fakat ruhu huzura erip dünyadan göç edememiş arada kalmış bir hayaleti canlandırıyor. Ruhunun huzurla bu dünyayı terk edebilmesi için gerekli birtakım şeyler vardır fakat o kadar şanslı mıdır bilinmez. Kayıp hafızası, Bong Sun ile karşılaştıktan sonra yavaş yavaş yerine gelecektir ve neden nasıl öldüğünü ve nasıl huzurla gideceğini öğrenecektir. Dizinin gizemli yanı hayalet kız.

oh my ghost cho jung seok
Esas adam!
Esas adamımız şef Kang Sun-Woo, hayaletlere inanmayan, hafiften ukala kendini beğenmiş bir şeftir. Bong Sun'un ezik karakteri ve kişiliği kendisini delirtse de bir noktadan sonra Bong Sun bir anda başka bir kişiliğe bürününce herkes gibi Sun Woo da durumu fark eder ve Bong Sun ile birlikte adeta yeni bir hayata adım atar... King 2 Hearts dizisinde izlemiştik bu adamı, orada da sevmiştim, yeniden böyle romantik-komedi tadında bir karakterle izlemek güzel oldu =)

oh my ghost
Şefler, şefler, şefler...
Sun Woo'nun yanında çalışan diğer şefler... Bong Sun'daki değişimi sonuna kadar fark eden tayfa aynı zamanda. Bu şeflere değinmemin tek sebebi restoranda güzel bir şey olduğunda söyledikleri Congratulations şarkısı :) Hala ve hala dilimde şarkı! Nakaratına bayılıyorum ki dilime dolanan yeri nakarat zaten =) Pek tabii dinlemeniz için linkini vereceğim efenim. Şarkı Cliff Richard'a ait oldukça eski bir eurovision şarkısı. Nereden akıllarına geldi de dizide kullandılar bilmiyorum. Cliff Richard - Congratulations ♪♫ 

oh my ghost annesi
Esas adamın anneciği!
Kore dizilerinin tatlı anneleri kategorisine girer bu teyze de. Genç yaşında anne olmuş, feci çapkın ve hayaletlere, fallara ıvıra zıvıra inanan üniversitede profesör olan bu anne dizi boyunca oğlu için falcılara, şamanlara gidip durdu :)

Dizide birkaç yan karakter daha var esasında yan demem sönük kalır zira dizinin hikayesini hepten değiştirecek olaylara gebe karakterler. Dizinin romantik-komedi tarafına ek olarak gizem hikayesi eklenmesi benim hoşuma gitti. Dizinin temposunu yüksekti bu sayede üstelik esas adamla esas kız arasında saçma ayrılıklar gereksiz sahneler yaşanmamış oldu bu gizemli olaylarla.. İki hikayesinin olması ikisininde güzel bir şekilde kesişip anlatılmasını sevdim. Bong Sun ve hayalet kızın kesiştiği noktada dizi cidden anlam kazanıyor.

2015 Kore dizileri arasında en iyiler listesine girer bu dizi bence. Öneriyorum efenim, izleyin sonra gelin yorumlaşalım :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^