14 Ağustos 2012 Salı

Mim: Hatırladığım ilk anı.


Leonid Afremov

(By Leonid Afremov)
En son ne zaman mim yazmışım bakmadım ama uzun zamandır yazmıyormuşum gibi hissediyorum, bu zaman zarfında bir sürü güzel mim geldi üstelik ama hiç fırsat bulamadım. Özürlerimi sunuyorum, inşallah yazacağım. Bu mimi hemen yazmamın sebebi ise ilginç bir konu olması ve mimleyeceğim kişilerin yazılarını merak etmem. Mimin konusu; hatırladığınız ilk anı. Ne kadar ilginç di’mi? Severek takip ettiğim Mikal Zia’nın başlatıığı bir mim, bir sürü kişiyi mimlemiş ve ben hepsini merak ediyorum! :))


Hatırladığım en eski ve ilk anım kötü bir güne ait. Uzun uzun düşündüm başka bir anı yakalamaya çalıştım ama yok, çıkmadı. Çocukluk dönemime geçiş yapınca yükseklik korkumun çıkış noktasını buldum.

Biz yedi kişilik orta halli bir aileyiz, yıllar önce amcamlarla birlikte üç katlı müstakil, bahçesinde tulumba çeşmesi ve incir ağacı olan bir evde yaşardık ailecek. Hala duruyor o ev ama ne incir ağacı ne de tulumba kaldı.

Neyse işte bu evin bir de çatısı yani damı var, damda dedemin çardağı vardı orada uyurduk falan, güzel olurdu. Bir gün yine damda oturuyor aile üyeleri, annem çamaşır seriyor, ben ve diğer çocuklar da oyun oynuyoruz… Annem bir ara benim bir küçüğüm olan kız kardeşime bakındı ama etrafta yoktu, birilerine sormaya fırsat kalmadan komşu çıkıp geldi, söylediğine göre kardeşim onların avlusunda uyuyormuş! Annemler şaşkın tabi nasıl olur kafasında aşağıya yan komşunun avlusuna bakıyor (Evler dip dibeydi belki de ortak duvardı, hatırlamıyorum) ve gerçekten de kardeşimi oracıkta uyku halinde görüyor. Hemen telaş yapılıyor çünkü kardeşim oraya düşmüş! Hemen büyük bir telaşla yanına gidiyorlar kardeşimin ama görünürde hiçbir şey yok, tek bir çizik bile yok! Gerçekten de uyku modunda kardeşim… Feryat figan hastaneye koşuyor millet ben de etrafa bön bön bakıyorum öylece, kötü bir şey olduğunu anlıyorum ama ne olduğunu kavrayamıyorum. Herkes aşağıya koşunca ben bir başıma kaldım damda, kapıdan çıkıp merdivenlere yöneldim aşağıya inmek için ama oracıkta kaldım çünkü merdivenler ve basamak aralıkları çok yüksekti, tek başıma inmem mümkün değildi ki inemedim de zaten… Uzunca bir süre aşağıya inmek için çabaladım ama olmadı, ağlayarak oturup birinin gelmesini bekledim.

Evet hatırladığım ilk anı bu. Merak etmeyin kardeşim şu an gayet sağlıklı, o dönem uzunca bir süre yoğun bakımda kalmış, konuşmamış ama sonra düzelmiş, düzeldi yani. Zaten hep şanssız bir insan oldu bu konuda sonraki yıllarda da hep kafasını kırdı, elini kesti, düz yolda düştü falan... Allah korusun onu.

***

İkinci anım ise okula başladığım ilk güne ait. Yaklaşık altı yaşındaydım ama küçük göründüğüm için –hala küçük görünüyorum!- müdür yardımcısı beni okula almak istememişti, babamla ikisi tartışırken ben usulca kalemi alıp önümdeki kağıda adımı ve soyadımı yazmıştım, aslında burayı çok net hatırlamıyorum bazen adımı yazdığımı bazen de “Ali ata bak,” yazdığımı hatırlıyorum, kesin olarak bir şey yazmıştım ama çünkü müdür yardımcısı yazdığım şeyi görünce kahkaha atıp, “Ohooo bu okulu bitirmiş bile!” şeklinde espri yapmıştı kendince :D O yazı sayesinde okula alınmıştım :) Sınıfta kırmızı kurdeleyi alan ilk kişi bendim haliyle :P

Sıra geldi mimin soyunu devam ettirmeye :) Glikoza, Hemşerim Harmoni, Selocan, ve doktor bloggerlarımıza paslıyorum: Sadece Deniz, Deniz, ve Dr Willdone






21 yorum:

  1. Benim de böyle kötü bir anım var malesef.Bir gün ailecek alışverişe gitmiştik.Annem kendine kıyafet alacaktı.Mağaza çok kalabalık olduğu için babam dışarıda bekliyordu.Annem,ben ve kız kardeşim içeri girdik.Kabinler üst katta olduğu için yukarı çıktık.Annem kabine girdi.Orada da bir korkuluk vardı.Ben kardeşime sarkma diyordum ama dinlemedi beni.Sonra bir anda düştü.Ben bir şey anlamadım tabi şok oldum.Hatırladığım şey kardeşimin merdivenlerin üstünde baygın yattığıydı.Tabi annem ve babam onu hastaneye götürdü beni de orada unuttular.Esnaftan birileri beni dükkanına götürmüştü diye hatırlıyorum hatta bana çubuk kraker almışlardı :D Ben de uslu uslu annemlerin gelmesini bekledim :P Kardeşim belinin üstüne düşmüş.Eğer kafası merdivenlere gelseydi yaşamazdı demiş doktor.Verilmiş sadakası varmış.Senin kardeşin gibi onun da başı beladan kurtulmazdı ya düşerdi bir yerlerini yaralardı ya kaybolurdu ya da başım ağrıyor diye 10 tane ilaç yutup zehirlenirdi :D Allah korusun kardeşlerimizi..

    YanıtlaSil
  2. Kardeşine olanlara üzüldüm . İkinci anını çok beğendim . sende kesinlikle ayrı bir yeri olmalı :) Benim insanları susturduğum bir anım yok malesef :) Ve senin başına gelen olayın tersi de ablamın başına geldi ana sınıfına gitmesi gerekirken büyük gösteriyor diye 1. sınıfa yazıldı . Bu müdürleri anlayamıyorum .

    YanıtlaSil
  3. Bi de herkes uyuyor sanmış. Biri 'uyandırmayın, bırakın uyusun kendine.' dese kötü şeyler olabilirmiş . Ucuz kurtulmuş kardeşin. Beyninde hasar falan oluşmamış en azından.

    Küçük göründüğün için okulala almamak neymiş yav? Boyun yetmese de yaşın gelmiştir okula başlamak için. Çok malca bir sebepmiş açıkçası.

    YanıtlaSil
  4. Tesadüfe bak çok benzer şeyler yaşamışız, cidden Allah korumuş. Geçmiş olsun. Seninki daha fenaymış ama koca avm'de bir başına kalmışsın ben de şu yaşıma geldim hala kaybolma korkusu var yerinde olsam ne yapardım bilmem..

    Bir kez daha Allah korusun diyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Sağ ol. Evet ikinci anım biraz eğlenceli, okul muhabbeti açıldığında anlatılır hala :D Görünüşe göre sınıflandırıyorlarmış demek müdürler :D

    YanıtlaSil
  6. O komşu gelmese belki de o kalabalıkta haberimiz bile olmayacaktı ve iç kanama ve beyin hasarından gidecekti. Şansımız yaver gitmiş o gün. Çok şükür hasar kalmadı.

    Kesinlikle çok malcaydı! :D Neyseki yazı yazmışım da ikna olmuş uyuz.

    YanıtlaSil
  7. Kardeşinin verilmiş sadakası varmış, geçmiş olsun Allah kazadan beladan korusun. Okula başlama anıları hep eğlencelidir, ama seninkisi ağzı açık bırakan bir anı olmuş. Demek sen beni okula almazsın, al sana kapak. :) Bu arada mim için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  8. Sağ olasın çingu. İyi ki evde okuma yazma öğrenmişim yoksa bir yıl geç gidecektim okula ve liseyi 3 yerine 4 yıl okuyacaktım! Kabus gibi! asdfkasjdfa :D

    YanıtlaSil
  9. kardeşinizin olayı çok korkutucu. yüksekten hep korkmuşumdur, birde düşmeyi hayal bile edemiyorum. Allah kazan beladan korusun.
    okula alınma olayınız çok komik :D
    güzel bir mim yazısı olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de o günden sonra yüksekten korktum hep, ya düşersem korkusu çıkıyor ortaya. Sağ ol, amin.

    Teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  11. İyi yapmışın müdüre çingu :) ama biraz düşününce o da haklı okulda üst sınıflar ezip duruyorlar küçükleri.Bir kere zil çaldığında herkes çılgınlar gibi koşuyor nereye yetişecekse onların ortasında kaldığını düşünsene!Eee evet ben kaldımdı bir kez oradan biliyorum :) Kardeşinin iyi olmasına da sevindim nasıl uyanmamışsa düşünce.

    YanıtlaSil
  12. Böyle bir anıdan sonra yüksekten korkmakta haklısın :)
    Müdürlerin, müdür yardımcılarının kafalarına göre çocukların hayatlarıyla ilgili keyfi kararlar almalarına da kılım zaten. Eskiden daha da yaygınmış.

    YanıtlaSil
  13. Dimi ama :) Eskiden kendilerini kral falan sanıyorlardı bence, her halta karışıyorlardı.

    YanıtlaSil
  14. Ben de çok ezilmiştim paydos saatinde :D Çok küçüktüm kayboluyordum arada. Teşekkürler, nasıl öyle uyku modunda kalmıştı bilmiyoruz ama aylarca hastanede yattığını biliyorum..

    YanıtlaSil
  15. Mimi yazdım, yorumlamaya koştum. ^^
    Öncelikle çok geçmiş olsun. O anki koşuşturmacayı tahmin edebiliyorum ama keşke bir kişi de sana göz kulak olmak için kalsaymış. Ya sana da bir şey olsaydı? :( Ama insanlarda akıl kalmamıştır o saniyede, o da var tabi... :( Allah kimseye yaşatmaz inşallah. :(
    Ve ilkokul anına da koptum. :D Ablam bana yazmayı öğretmeye uğraşırdı ama ben pek ilgilenmezdim, bir de TRT'de yaşlı kadınlara okuma yazma öğreten bir program vardı ordan dinlerdim arada. :D Ama tam yaşımda öğrendim. :P Müdür çok acayipmiş yalnız, ne demek sonra başlasın? Kayıt için ordalar işte bu insanlar, kaydı yapıp sus. -_- İyi kapak etmişsin ama. :D Nasıl kıvıracağını şaşırmıştır. :D Bizim müdür de bana ve birkaç arkadaşıma "okumayı sökünce size kalem-silgi-kalemtraş" vereceğim demişti, nerden estiyse. :D Eve gelip "hani benim kalemtraşım yok, adam eksik vermiş" diye söylenmişim bir de. :D Tüü açgözlü ben. :D

    YanıtlaSil
  16. damdaki anıyı okuyunca gözlerim dolu dolu oldu, kız kardeşinin yıldızı ne kadar da düşük, gelecekte hiç kötü gün görmez inşallah... senin merdiven başında korkup ağlamanda ayrı bir içimi burktu, ilkokul maceranı anlatıp ortamı yumuşatmasan hepten moralim bozulacaktı :D

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık demeyi unutmuşum ;)
    ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  18. Sağ ol donseng, geçti gitti çok şükür. O an telaş çoktu beni unutmaları normal ama yine de unutmasalardı dimi :))

    Okuma yazmayı komşunun kızı öğretti bana ve diğer çocuklara, hepimiz altı yaşına basmadan okuma yazmayı biliyorduk sayesinde. En ideali yaşında öğrenmek aslında sonra okulda karışıklık oluyor ben mesela diğer öğrencilere öğretmenlik yapardım ve hiç hoşuma gitmezdi, öğretmen zoru işte :D Müdürü görsen kendisi de minyon tipliydi sırf küçük görünüyorum diye almamasına sinirlenmişsem demek ki almışım elime kalemi adfadfasdfasf

    Ahh o müdürler :D Bilmiyorlar sanki çocukların zehir hafızasını, unutmaman normal :D

    Mimi cevapladığını gördüm okuma moduna geçince koşarak geleceğim bloguna :)

    YanıtlaSil
  19. Sağ ol:) Son birkaç senedir kardeşim bir yerlerden düşmedi veya bir yerlerini kesmedi rekora gidiyor :P İlk anı buruk olunca ikinciyi yazma ihtiyacı hissettim, dengelensin dedim :)

    YanıtlaSil
  20. Senin ellerine sağlık asıl, yorumunu görünce sevindim, iş yoğunluğundan sanırım yoksun ne zamandır :)

    YanıtlaSil
  21. Evet öyle malesef :( kafamı toplayamıyorum bir türlü, genelde pasif okuyucu olarak takılıyorum :D

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^