2 Ağustos 2012 Perşembe

Çi Korkunce!*

çi korkunce!

Az önce eve giderken apartman girişinde, merdivenlerin tam önünde kocaman böcekler vardı! Biri merdivenin ilk basamağında diğeri ise merdiven başlangıcındaki paspasta. Lazeri ve ışıldağı olan bir anahtarlık kullanıyorum ki böyle zamanlarda –ve elektrik kesildiğinde- çok işe yarıyor. Yaz geldi mi feneri açıp öyle giriyorum apartmana çünkü akşam oldu mu bahçede bir sürü böcek oluyor.


Böceklerin biraz uzağında eve nasıl giderim hesabı yapıyorum bir yandan da kardeşimi çağırıyorum gel diye ama tınlayan yok ki… Yarım saat bekledim orada böcekler gitsin diye :/ Her seferinde aynı işkenceyi yaşamak nasıl büyük korku benim için.


Bir defa da aşağı inerken hoplaya zıplaya ilk merdivenleri indim ikinci merdivene gelince aniden durmamla düşmem bir oluyordu. Son anda trabzana tutundum şükür. Merdivenlerin tam ortasında vırak vırak vırlayan pörtlek bir kurbağa vardı. Ya üstüme zıplarsa, ayağıma değerse gibi korkular üşüştü hemen beynime, ne yaptım peki? Aşağı inmekten vazcayıp eve yollandım :D



Şu böcek olayını çözmeyi çok istiyorum ama olmuyor, zaten insanın böcekten korkmaması çok ilginç geliyor bana. Normal olan korkmak geliyor bana, kızmayın :D Hayal gücüm korkumu destekleyecek kadar geniş böcekler söz konusu olduğunda.. Ev halkı da sağ olsun hiç yardımcı olmuyor bana bu konuda, habire alay ediyorlar, korkumu destekleyecek şeyler yapıyorlar. Bir defasında ablam bir böceği tutmuş gözümün içine kadar sokmuştu neredeyse, oturup ağlamıştım :D


Bir gün de lavaboda elimi yüzümü yıkıyordum, annem ablam ve kuzen var evde. Yaz mevsimi kapı pencere her yer açık, böcekler için süper fırsat yani. Neyse ben yüzümü yıkadım, tam kapıyı açtım açmamla birlikte içeriye vın diye bir şey girdi. Maalesef uçan bir böcek! Halimi görmeliydiniz! Korkudan, panikten hemen kapıyı çarpıp bir köşeye sindim. O an öyle korkmuştum ki akıl edip de dışarı çıkamamıştım, banyoda öylece durdum, üstelik kapıda çarparak üstüme kapanmıştı. Sanki tüm bunlar yetmezmiş gibi o aptal böcek gidip kapı koluna konmasın mı?! Ahh ömrümden ömür gitmişti resmen. Kapıyı açmayı bırak yaklaşamıyorum bile, mecburen bağırmaya başladım içeriye, “Yardım edin! Böcek girdi içeriye, çıkamıyorum!” şeklinde.. Sonra annem duydu sesimi kapının önünde soruyor ne oldu diye, ben de anlatıyorum durumu böyle böyle diye ve annemden gelen cevap: “Ben de korkuyorum!” askjdfaksdjfsd Hala gülüyorum bu cevaba :D O an gülememiştim tabi bu cevaba daha çok sinirlenmiştim ve hala korkuyorum o böcek her an konduğu yerden havalanıp üstüme gelebilirdi. Annem delirtmişti ama o zaman, ne demek ben de korkuyorum ha ne demek? Nerede kaldı o, ‘çocuğum olmadan asla’ diyen anneler? :D Sonradan anneme kapıyı açmasının yeterli olduğunu söyleyip kurtulmuştum ama çokça da ağlamıştım. Bu epey eski bir anı ve maalesef böcek fobimin oluşmasına oldukça katkı sağlayan bir anı...


Sürekli böcek şakasına maruz kalıyorum, geçen twitterda biri bir fotoğraf paylaşmıştı, açtım baktım ve karşımda böceklerle dolu bir kolye gördüm. O foto için ilginç bir şey yazmış olmalı ki ben fotoğrafı göster demişim, yoksa hiç açıp bakmam fotoları, kınıyorum o arkadaşı buradan :P


Şimdi bu yazıyı okuyup da, “Aa! Nasıl korkarsın o küçücük hayvanlardan, asıl onlar insanlardan korkar…” gibisinden şeyler yazmayın lütfen, böcekten korkmamak anormal bir şey benim için :D Ahh bak bir komşumuz vardı resmen böceklerin annesiydi, hiç korkmaz eline alır öper okşardı. Çi korkunce!


Küçük çocuklar da hiç korkmuyor böcekten, ne güzel :) En küçük kardeşim iki üç yaşlarındayken annem sokakta böcek gören kardeşime, “Gitme oraya, böcekler yer seni” (Kadın da korkuyor napsın :D ) demiş, kardeşim de gülmüş ve şöyle demiş: “Ben onları yeyim ki!” :D Deli bu çocuklar :P


Bu da böyle bir yazı olsunmuş...


*Çi korkunce: Çi, Kürtçe’de “Ne” anlamına gelir. Korkunce ise anladığınız üzere “korkunç” demek.  “Çen şirine!” var bir de ki en sevdiklerimden :D Çen, “Ne kadar,” anlamına geliyor, şirine de yine anlamışsınızdır; "tatlı, şirin, sevimli" anlamıne geliyor.. Lisedeyken arkadaşımla birlikte ders sırasında notlaşırken kullanmak üzere uydurduğumuz yarı Türkçe yarı Kürtçe cümlelerden birkaçıydı bunlar. Bugüne kadar bulduğum en rahat başlık oldu bu. Ve en sevdiğim, çünkü fazlasıyla benden bir cümle. 

34 yorum:

  1. Benimde zoofobim var.Her türlü hayvandan özellikle köpek,kuş gibi canlılardan inanılmaz korkuyorum.Bir böceklerden korkmuyorum :D Birbirimizi tamamlıyoruz unni ^^ Ama bende "aa küçücük köpek bir şey yapmaz,o senden daha çok korkuyor, şunun tatlılığına bak nesinden korkuyorsun..." benzeri cümleler kuran insanları bende şiddetle kınıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ben de akvaryum balıkları hariç her türlü hayvandan korkuyorum. Köpekten korkup da böcekten korkmamak nasıl bir şeydir öyle yav :D İlginç insanı seniii. Köpekleri fotoğraflardan seviyorum bir de yanlarında tasmasını sıkıca tutan biri olduğunda :D

    YanıtlaSil
  3. Benim de böcek fobim var hemde çok kötü.Bütün hayvanlardan korkarım aslında.Ama en çok böceklerden korkuyorum.Hele böyle insanın üstünü gelir gibi yürümüyorlar mı?kalp krizleri geçiriyorum birisi böceği ortadan kaldırana kadar.O yüzden yaz aylarını da pek sevmiyorum.Çünkü böcek var.Allah yardım etsin bize;çok zor vallahi.

    (*Çi korkunce;bende severim bu cümleyi..Ama ben daha çok şöyle kullanıyorum;Çıka korkunce:)

    YanıtlaSil
  4. Ben de yaz mevsiminden, sıcaktan, böcekten nefret ederim! O üstüne üstüne yürüme çok fena, bir defa beni kovalamışlardı :D Resmen böcekler arkada ben önde koşmuştum ahahah :D Allah yardımcımız olsun (amin) =)

    Çi korkunce'yi benle arkadaşım arasında özel bir cümle sanırdım sen de biliyorsun demek, ilk biz bulduk ama ona göre! :P :D Çıka korkunce de fena değilmiş ama kulağım ve dilim çi korkunce'ye öyle alışmış ki...

    YanıtlaSil
  5. Balıktan-ufak olanlarından- korkman bende bir de kafeste olan hayvanlardan :D Ama sevmemek değil benimkisi korkmak insanlar bu farkı anlayamıyorlar..

    YanıtlaSil
  6. Ben de hepsini seviyorum ama korkuyorum. Ve çok haklısın sevmekle korkmak arasındaki ayrımı yapamıyorlar :/

    YanıtlaSil
  7. Aynı ben!
    Unni Mersin'i böcekler bastı cidden, bunların üreme mevsimi midir nedir, sivrisinek derdi zaten başımızda, bir de bu minyatür yaratıklar çıktı başımıza! :S
    Mesela bak şu an kıvrılmış şunu yazıyorum ya hani, yılmadan yıpranmadan çiçek desenli çarşafıma (muhtemelen çiçeğe geliyor da bana olan hayranlığı da ayrı, kovuyorum kovuyorum bu sefer de koluma geliyor, iaeyyy :S) dananan bir böcek var, her gelişinde elimde tutmakta olduğum test kitabımla ezme girişimlerine başvurup "hayır, git, git, git" diye bağırıyorum. İşi abartırsa babamı çağırıp "baba öldür noluuuur" diyeceğim, "bu saatte hala yatmadın mı" diye de sorularla karşılaşacağım.. Şimdilik sevgili oda böcüğümle hayat mücadelem iyi gitmekte, annem babam uyanmasınlar :P Düşündüm de acaba çarşafı değiştirip düz renk yaparsam gözü bozulur mu bu böcüğün :D :D

    YanıtlaSil
  8. Boyutu küçük ve uçuyor bu arada. :D Not: Sanırım kanadını kırdım :( Ops :( Biane böcük :(

    YanıtlaSil
  9. Sen benden daha cesursun sanki :D Ben odamda böcek görecem de cesaret edip kitapla kovalamaya çalışacağım ha? İmkansız. Böcek gördüm mü kardeşimi çığlık çığlığa çağırıp öldürtüyorum, kiralık katilim o benim :D Dışarıda yürürken de kardeşime benden bir adım önde yürü böcek varsa kovala diyorum :D En kötüsü şu uçan böcekler yav, deliriyorum!

    Son zamanlarda sivrisinek yok mahallede -gerçi kapı pencere kapatıp klima açıyoruz varsa da göremiyoruz haliyle- ama böcekler her daim ortalıkta, pis şeyler. Kış gelse de rahat etsek.

    Odandaki böcek, oğlum bak git! asjdkfhksadjfs (bu iğrenç espriyi ben bile yaptım ya, pes :D )

    YanıtlaSil
  10. Çocuklar böceklerden korkmaz çünkü bu öğrenilmiş bir korku türü. Çocuk ise dünyada yenidir ve daha korku nedir bilmez :) Bize herhangi bir tehlike yaratmayan (egzotik olanlar hariç), cüssemizden onlarca kez küçük bir yaratıktan çılgınca korkan tek türüz sanırım. İnsanlık ilk kez ne zaman böceklerden korkmaya başladı ve bu küçük şeyler nasıl halk düşmanı haline geldi acaba merak ettim :)
    Bu kadar konuştum ama ben de kendileriyle 3. türden yakınlaşma yaşamaktan biraz korkuyorum :) özellikle de çekirgelerden. Yazın tütün tarlasında çalışırken o iki metrelik bitkinin yapraklarının arasında görünmez olan bir çok çekirge oluyor ve ben kendileriyle burun buruna geldiğimde acayip heyecan yapıyorum. o yüzden upuzun olmuş binçengleri kopartıp kendilerini kaçırtmaya çalışıyordum ama oldukça sakin hayvanlar. Eğer oturdukları yeri sallamasan uzun süre kımıldamadan seni izliyorlarlar. Hiçbişey de yapmıyorlar. Böyle söyleyince kulağa sevimli gelmeye başladı :)
    Ben de korksam da çok saygı duyuyorum böceklere. Mükemmel bir vücutları, sistemleri ve uyum sağlama kabiliyetleri var. Çok güzeller. Yine de şimdilik vücudumdan korku bilgisini silemiyorum :)

    YanıtlaSil
  11. ben hem korkarım böceklerden hemde evde böcek gören oldu mu beni çağırır "öldür şunu" diye :D

    benim kuzenim 1.5 yaşlarındayken gittiğimiz piknikte leğende oturuyormuş. sonra haalmgil kuzenimin ağzında birşey gevdiğini görünce bakmışlar. çocuk 2 dk sonra ağzındakini tükürmüş. yerdeki hamamböceğini alıp gevmiş acısı çıkınca tükürmüş. çok deli bir kuzenim varya :D o çocuk 4 yaşında karınca yiyordu :D vala küçük çocukların psikopatlığına kurban :D karıncayı çekirdek gibi parmağıyla eziyor hop ağıza :D

    ayrıca kürtsünüz herhalde :) bende melezim(türk-kürt)

    YanıtlaSil
  12. Böcek değil de benim de öyle bir kedi fobim var ki anlatamam :D Deniz kenarında asla yemek yiyemem kediler yüzünden. Cunda'dayken bir keresinde öyle bir hata yaptım, garsonlar sirkeli su sıkarız gelmezler deyince inandım, dk başı kedi geçip durdu aldım elime bende sirkeli suyu kedinin geldiğini görünce sıktım herkesin üzeri sirke kokmuştu. O gün ne yediğimi bile bilmiyordum:( Bu sene de Bodrum'da kaldığım otelde kediler beni buldu. Her akşam ailemle 'ben içeride yiyeceğim' diye kavga ettim yahu. O sıcakta içerde yemek bana da zor geliyor ama naparsın korku işte. Yani diyeceğim şu ki seni çok iyi anlıyorum Nazlı'cım :)

    YanıtlaSil
  13. bende de var aynı korku :/ daha doğrusu tiksinti.. hatta biz küçükken ilk katta otururduk, eve böcekler dolardı haliyle.. bir defasında kocaman parmağım kadar bir böcek odaya girmişti de kardeşimle korkudan odanın kapısını kapatıp doğruca babamı aramıştık. zavallı adam onca işinin arasında eve gelip böceği atmıştı da öyle girebilmiştik odaya :D bir keresinde ise çadırda kalıyorduk, içerinin karanlığında toka zannedip elime aldığım kocaman şeyin kıpırdandığını fark edince nasıl elimden fırlatıp çığlığı basmıştım bilemiyorum! o anda kalp krizi geçirmediysem bir daha da geçirmem! :D :D

    ama böcek, akrep, yılan çıyan vs. dışındaki hayvanlardan korkmam ben. kedileri köpekleri çok severim, onlarla oynamaya bayılırım :) galiba "sevimlilik" önemli bir faktör; kahretsin ki gerçek bir hayvansever olmuyorum bu durumda :/

    YanıtlaSil
  14. Yorumunu okurken bile korktum! Çok fena bir anıymış, çocuk işte korkmak nedir bilmiyorlar. Evet kürdüm =)

    YanıtlaSil
  15. İlk katta oturmanın çilesi işte, bilirim :/ Böceği eline almak offf çok fena yahu! Ben de yaşadım. Bir defa bahçede kamelyada arkadaşlarla otururken sırtımda bir şey hissettim, tokam düştü sanıp elimi sırtıma atıp bir böceği avuçlamıştım! O anki korkunu biliyorum anlayacağın. Aklıma geldikçe titriyorum :D

    Ben de kedi köpek severim çünkü onlar sevimli ve söz dinliyorlar ama böcekler öyle mi ://

    YanıtlaSil
  16. Kedilerden ben de biraz korkarım ama soğuk kanlı olduğumda severim kerataları :D Ama hala çöp tenekesinden fırlayan kedilere kızgınım :P Kedi, köpek, tavşan gibi hayvanlar sempatik olduğu için korkuyu yenebiliyor insan ama böcekler... Keşke ben de böceklerden korkmayıp kedilerden korksaydım, hayat daha kolay olurdu benim için :D

    Sirkeli suyu da ilk kez duyuyorum =)

    YanıtlaSil
  17. O korkuyu hiç öğrenmeden büyüyebilsek keşke yav, hayat çok zor korkularla birlikte :)

    Çekirgelerden ben de korkarım! Ama böcekler kadar değil yine de.. Bir hafta boyunca evin içinde bir çekirge yuva edinmişti, tavana yakın bir yerde öylece kıpırdamadan duruyordu bir ara öldüğünden şüphelenmiş oklavayla dürtmüştüm de can havliyle sıçramıştı! :D Çok sakin hayvanlar :)

    Ben bu korkumdan dolayı asla gidip de öyle tarlada falan çalışamam, ancak her yerimi iyice kapatıp bomba imha ekibi gibi giyinmeliyim :D

    YanıtlaSil
  18. :D
    Sİrke kokusu keskin olduğundan kedilere rahatsızlık veriyormuş, yaklaşamıyorlarmıış :) Koku alma duyuları gelişmiş ya ondan :)

    YanıtlaSil
  19. inanılmaz ama ben kelebekten çoook korkuyorum.kelebek ve diğer her böcek :).

    YanıtlaSil
  20. Ama ama ama kelebek çok sevimliii :))

    YanıtlaSil
  21. Ay burdaki bu kadar böcekten korkanı gördükten sonra artık ölsem de gam yemem ya .D ben de küçüklüğümden beri bu böcek korkum yüzünden hep eziklik psikolojisi yaşadım .D çevremdeki herkes gülüyo bana böceklerden korkuyorum diye hayır sadece gülseler tamam da inadıma böceği alıp dibime sokmaları yok mu -özellikle kardeşim- bende kaç defa bu yüzden oturup ağladım aynen. bi kere de bizim eve cırcır böceği girmiş evde sesini duyup duruyorum korktum anneme söyledim anem de ben korkmayaym
    diye o ses böcek sesi deil buzdolabından geliyo dedi. neyse sonra yattım ertesi sabah gözümü bi açtım yatağımın yanındaki duvarda kocaman bi cırcır böceği o_O çok fenaydı ya

    YanıtlaSil
  22. Ne yapayım .ben 5 yaşındayken SpongeBob izlemiştim kelebekli bölümü vardı ogünden sonra onlardan korkuyorum:)

    YanıtlaSil
  23. Sonuna kadar hak veriyorum sana çingu! :) Bizim bu taraflarda yeni yeni yerleşmeler oluyor. Nereye baksan inşaat görüyorsun, adım atsan kamyona, kepçeye çarpıyorsun. Çevrede pek insan yaşamayınca ve hal böyle olunca değme uçan-kaçan-sokan-ısıran böceklere! Ne zaman bakkala gitsem terliklerimin yanından geçen kertenkeleler hiç eksik olmaz mesela. Sonra koyver çığlığı. :D
    Sıcak yaz aylarından da sırf bu yüzden nefret ediyorum. Balkonumda salıncak var ve geceleri -üzerine afiyet- üfür üfür esiyor. :D İçerisi de bir o kadar cehennem sıcağı. Tek çözüm balkonda yatmak, tabii o böcekleri göze alarak. Üstüne atlayan koca koca böcekleri mi dersin, hemen kafanın yanında kanat çırpan kuşları mı?! Fobilerimden biri de 'kuş' dedikleri iğrenç mahlukların kanat çırpmasıdır zaten. :P Ama sen nasıl evden dışarı çıkmak için oradan geçmeye mecbursan ben de sıcaktan ölmemek için mecburum. :(

    YanıtlaSil
  24. Cırcır böceği olayını hemen hemen aynen yaşadım! Banyoya girmişti böcek ve banyoyla benim odam yan yanaydı! Geceleri cırcır öterdi, uyuyamazdım. Üç gün boyunca banyoya girmemiştim sonra nasıl olduysa ya gitmişti ya ölmüştü de rahatlamıştım :D

    YanıtlaSil
  25. Benim durumum da ilginc; kedi, kopek, kus, at hepsine bayilir, rahatlikla da minciklarim ama irice bir sinek (hani su pis pis vizlayanlar) sinir krizi gecirmeme neden olabilir:))

    YanıtlaSil
  26. Neyse ki bu yaz arıdan ve yolunu şaşırmış bir cırcır böceğinden başka bir böcek görmedim.. Bence de hepsi çok korkunç bööğğ o.O

    YanıtlaSil
  27. Ben de hamam böceğinden başka bir şey görmedim :D Kış gelsin bir an önce! :D

    YanıtlaSil
  28. O irice sinekler gece sessizliğinde ortaya çıktığında ben de sinir krizi geçiriyorum, işkence gibi geliyor o vızır vızır ses.

    YanıtlaSil
  29. ıyyk böceklerden nefret ederim! :(

    YanıtlaSil
  30. Pek hayvansever bir davranış değil ama maalesef ben de :/

    YanıtlaSil
  31. "Aynı ben"lik bir durum.
    Birde bahçeli hatta ormanın dibinde ve bahçeli bir evde yaşadığını düşün. O.o Bahçe çığlıklarımla inliyor her daim. :P
    Benim için böceklerin adını duymam bile yetiyor. Yazını okudum ve hemen ayaklarımı yerden kaldırdım mesela ayrıca kaşınmaya da başladım. O.o
    Bu korku değil aslında ya o "Küçücük böcek, ne olacak?" repliğini bende sık sık kendime tekrarlıyorum ama hiç işe yaramıyor. Bana değmeleri ihtimali bile delirtiyor beni. O.o
    Bu yaz kırkayak sorunumuz var bir de banyodan kırkayak çıkıyor sürekli. O.o Yazarken bile ürküyor insan. O.o

    YanıtlaSil
  32. Bahçeli ev güzel hoş da detaya indiğinde böcek gibi önemli bir sorunu var işte, yazık sana :)) Yardım çağıracak kimse olmadığında o repliği ben de tekrar ediyorum ama henüz cesaret edip başarılı bir adım atamadım :D

    Kırkayak mı? Çi korkunce! :D

    YanıtlaSil
  33. [...] kullandığım cümlelerden yazı dizisi yapma yolunda ilerliyorum sanırsam. Önce Çi korkunce! Şimdi de “Çen rezile!” bir sonra ki başlık “Çen mikrobe!” veyahut havaların [...]

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^