8 Kasım 2010 Pazartesi

-Kore Dizileri İzlemenin Yan Etkileri-

Az önce facebook'ta Video-Korean / Turkey sayfasının eklediği bir listeyi okudum. Çok hoşuma gitti. Burada paylaşmak istiyorum.. İşte Kore Dizileri izlemenin bazı yan etkileri:

Kore dizileri izlemenin yan etkileri


-Aşkın var olduguna olan inancınız artar.
-Fakat buna ters oranla aşık olmak sizin için zorlaşır çünkü artık bir aşktan ve eşinizden beklentiniz daha fazladır.


-Kadere olan inancınız artar. Bir ilişkiyi iteleye kakalaya başlatmak yerine tesadüfleri tercih edersiniz.

-Hayal gücünüz tavan yapar. Hoşlandıgınız kişiyi düşünerek basit ama bir o kadar da akla gelmesi zor hayaller kurarsınız.

-Dizilerdeki karakterler o kadar masum ve idealdir ki normal hayatınızda karşılaştıgınız kişilerde bu özellikleri mutlaka ararsınız.

-Özellikle romantik komedilerden sonra kaba erkekler biraz daha sempatik gelmeye başlar. (Burada kaba erkekler derken düşünceli ama bunu göstermekten çekinen daha sonra yavaş yavaş kalbinin güzelliğini görebildigimiz erkeklerden bahsediyoruz.)

- İişkilerde fedakarlık sizin için en önemli kriter haline gelir.

- Hoşlandıgınız kişiden yüz bulamasanızda ümidinizi kolay kolay yitirmezsiniz:) her an size deli gibi aşık olabilir.

-Artık daha fazla dalgın ve şaşkın bir kişi olursunuz.

- Ve en belirgin etkilerinden biri artık Kore dizileri dışında kolay kolay dizi izleyemessiniz.

- Diğer en belirgin etkisi ise bütün yakın arkadaşlarınıza Kore dizilerinden bahsedersiniz kimse sizi takmaz:) siz kendinizi ne kadar parçalasanızda kimse bunu anlayamaz. Birgün size güvenen biri tavsiyenizle bir dizi izler ve o günden sonra artık o da Kore dizisi hastası olur siz de rahatlarsınız. Oh be biri sonunda beni anladı!!:)

Doğru söze ne denir ki :) Çok iyi özetlemişler durumu :D

47 yorum:

  1. süpermiş yahu, sonuna kadar katılıyorum.
    aşka bakış açısı, insanlara bakış açısı tamamen değişirken onlardan başkasını beğenmez hale geliyoruz. artık amerikan yapımlarını da izleyemiyorum mesela^^
    çekiklerin insanın hayatını değiştirdiği ve renk kattığı kesin ve ben hiç şikayetçi değilim bu değişimden:)

    YanıtlaSil
  2. Evet, kore dizilerinin yan etkilerinden oldukça memnunum ben de :)) G.Kore yapımlarından sonra amerikan yapımı yüzeysel filmleri ben de izleyemiyorum. Konuların temelinde hep aynı yüzeysellik var.. Ayda yılda bir istisnalar oluyor tabii :D

    YanıtlaSil
  3. selam mydestiny! blogunu yeni gördüm ve bir uzak doğu blogu daha keşfettiğim için pek mutlu oldum :D ayrıca bu yazına da yorum yapmadan geçemedim çünkü hakikaten tam da benim acınası durumumu anlatıyor! :D :D kore dizilerine bir defa başlayınca başka diziler (özellikle haddinden çok daha uzun tutulan, sezonlar boyu sündürülen türk dizileri!) insanı açmaz oluyor... üstelik kore dizisi izlemeye başladığını öğrenen arkadaşlarının dalga geçmeleriyle boğuşmak zorunda kalıyorsun :D :D ben şimdilik bu virüsü kardeşime ve en yakın kız arkadaşıma bulaştırdım; ama henüz yolun başındayım, daha bulaştırılması gereken çok fazla insan var, ehuehu :D

    YanıtlaSil
  4. Selam!!^^ Hoşgeldin bloğuma :) Sözlerine aynen katılıyorum! Bu virüsü ben de pek çok arkadaşıma bulaştırdım ve bulaştırmaya devam ediyorum :D

    YanıtlaSil
  5. Merhabaaaa mydestiny;
    Baktım bir uzakdoğu bloğu daha açılmış ee bende kambersiz düğün olmaz dedim geldım:D Bloğun hayırlı olsunnnnn^^

    Ayrıca bu yazıyada yorum yapmazsam ayıp olurdu ruhu-halimizi ne güzel anlatmışlar öyle:)) Birgün bu korelilerim yüzünden başım çok fena derde girecek ama hadi hayırlısı...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, koredelisi:))

    YanıtlaSil
  7. Herkes burayı keşfetmiş bir ben kalmışım :( Aşk olsun yani, kimse haber vermedi bana :( Selam mydestiny, aramıza hoş geldin :) Bloğunu takip edeceğim, güzel gözüküyor :D

    YanıtlaSil
  8. Selam kendisi. Hoşbuldum:)) Keşfetmişsin işte sonunda:) Ben de keşfettiğim her uzakdoğu bloğuyla mutlu oluyorum. Tıpkı mesajın sayesinde bloğunu keşfetmem gibi :P

    YanıtlaSil
  9. HeY...Harbiden katılıyorum 1 haftada 5 kore dizi bitirdim,zaten ilk bölümü begendiysem zaten hiç uyumadan dizi kople izlerim belki 24 saat sürebilirde ..Ben tesadüflere inanan biriydim,Şimdi full inanıyorum,Kore dizilerinde aşkı harbiden yansıtıyorlar ben bu kadar aglayan ve aglatan bir millet görmedim,oyuncular yapmacık degil resmen gerçekmiş gibi geliyor,Normalde aşk filmi izleyen bir adam degilimdir ama kore dizileri ve sineması olunca farklı oluyor,korelilerde aşk zorlama ve görev yada acıma hissi olmadıgını anladım,Hoİ Hoİ...Oppa...

    YanıtlaSil
  10. Bir insana bir haftada sürekli dizi izlettiren tek millet Korelilerdir heralde:)) Korelilerin aşkı işleyişi hakikaten güzel. Çok doğal anlatıyorlar. İyi ki keşfetmişiz şu Korelileri :P Güzel yorumun için teşekkürler^^

    YanıtlaSil
  11. hepsi doğru tespit..^^

    YanıtlaSil
  12. Değil mi ama, eksiği var fazlası yok :P

    YanıtlaSil
  13. Valla düşüncelerime tercüman olmuşsun mydestiny. Secret Garden ile başlayan Kore yolculuğum, kesintisiz devam ediyor, arada Japonya'ya uğrayıp geri dönüyorum. Bazen de zorla Merlin, HİMYM sıkıştırıyorum araya. Playlist'imde Türkçe şarkı kalmadı. Yakalanmaktan hoşnut olduğumuz bir virüs gibi. Yukarıdaki 'Durdurun dünyayı,dizi izleyeceğiz' lafın çok hoşuma gitti. Sonumuz nereye varacak ,merak ediyorum. Evlenip çoluk çocuğa karıştıktan sonra vakit bulamayıp 'Ah ah,bir zamanlar ne çok izlemiştim' diye iç mi geçireceğim yoksa yavaşlayarak da olsa devam edecek mi?

    YanıtlaSil
  14. Tüm kdramaıların halini anlatıyor, haklısın.. Çok fena kaptırmıştım bir ara ben, 7-8 dizi izliyordum O.o Şimdi teker teker izliyorum.. Kontrol altına aldım kendimi :P Diğer dizileri hiç takip edemiyorum ben. Himym 2. sezondan sonra izlemedim bile hiç:) Bence bitmez bu ilgi/sevgi sadece kontrol altına alınır, azaltılır. bitmesini de istemiyorum şahsen:)

    YanıtlaSil
  15. Evet bulaştırdıklarından biri de burda.. Ama iyiki yapmışsın:))

    YanıtlaSil
  16. Bir haftadan fazla oluyor bazen, çok çok daha fazla..

    YanıtlaSil
  17. @onlyone Beni geçeceğini bilseydim iki kere düşünürdüm :P

    YanıtlaSil
  18. ümmü gülsüm2 Ocak 2012 20:43

    bu anlattıkları biz miyiz, yoksa bana mı öyle geliyo? :)

    YanıtlaSil
  19. Evet bizi inceleyip yazmışlar :P

    YanıtlaSil
  20. AHHHHHH BU KORELİLER YÜZÜNDEN AKLIMI YAKINDA KAYBEDEBİLİRİM BENİM KİSİ İMKANSIZ AŞK ASLA KAVUŞAMİCAM Mİ BEN AŞKIMA MECNUN OLUP ÇIKICAM YAKINDA SEUNG JO YU SEVİYORUM HEMDE ÇOK ASLA OLAMYACAK BİR KİŞİYE AŞIK OLDUM

    YanıtlaSil
  21. Asla asla deme demişler :P Bir mucize imkansızlığı ortadan kaldırır belki, biraz polyannacılık fena olmaz :D

    YanıtlaSil
  22. çok güzel anlatmışlar bu kore dizilerini izlemeye başladığım zamndan beri hiç türk dizisi izleymez oldum iyikide olmuş kore dizileri bence türk dizilerine bin basar

    YanıtlaSil
  23. evet çok doğru ve yerinde bir yazı bende bir ayda 10 dizi izleyenlerdenim ...insanlara bakış açım değişti fark ettiyseniz arkadaşlık ilişkileri bizim gibi çok bağlanarak değilde seviyeli.biz kafaya çok takar gençliğimzi heba ederken adamlar rahat tek arkadaştansa her türlü insana ön yargı koymadan seviyeli dostluk kurabiliyo anlayacağız kötü etkileri gibi iyileride görmezden gelmemmek lazım

    YanıtlaSil
  24. Haklısın arkadaşlıkları çok geniş ama hafif seviyeli gibi. Biz iki tane dostumuz olsun yeter diyoruz sonra o dostluklara bir şey olunca bunalımlara giriyoruz :)

    YanıtlaSil
  25. . . .
    keşke bu yazılanlar kadar hayat da bu kadar gerçek olabilseydi. Ama :

    çok doğru ve güzl açıklanmış bir yazı tam tamına bağlanıyorsun onlaraa :D Bnde umuyorum ki elbet bir gün bizimde karşımıza böyle birileri çıkacak yeter ki kalbimizi temiz tutalım ;) xD

    YanıtlaSil
  26. dizilerin konulari hos,bazı karaktrlerin davranısları cok eglenceli ve komik fakat bazi sacma davranısları yok mu kızların ve erkejlerin afedersınız altına yapmıs gibi))) genede fazla kapılmayın bunlara sonucta butur diziler insan hayalgucunu isteklerini,yapmak isatediklerinı baska yone cevirir, kisiligini degistirir ve bu durum gercek hayatı kabul etmeye engel olur.oysa gercekler o dizilerden cok farklı..onemli olan kendin olmak,ama kendın olurken durust olmayı unutmamak..

    YanıtlaSil
  27. kim demişse tüm hislerime tercüman olmuş ya ama artık izlemek istemiyorum o dizileri izledikçe koreli bi insana aşık olmak istiyorum ve bu da imkansız.bu dizileri izledikçe onlardan kopamaz hale geldim içe kapanık biri oldum bu yüzden...

    YanıtlaSil
  28. vay canına yaa ne güzel anlatmış yaaa:D:D:D

    YanıtlaSil
  29. ewet bende manyak derecede bağımlısı oldum ki su yan etkiler harfiyen doğru. :) iki yıldır kore fanıyım ve bir çok arkadaşıma bulaştırdım. ve gayet bu hastalıktan memnunlar. harika bir şey harika :)

    YanıtlaSil
  30. Bir nevi romantik komedi filmleri etkisi yani:) Olsun, ne yapalim, bunlar da gerekli...

    YanıtlaSil
  31. bence eksik yazılmış. hatta daha ileri giderek oğluma koreli bir hanımla evlenmesini dahi söyledim. gülmeyin ama doğru valla.

    YanıtlaSil
  32. Kızlar Kore dizilerindeki gibi bir erkek bekliyorsanız yandınız, evde kalırsınız. :D

    YanıtlaSil
  33. bu kore dizileri bende bağımlılık yaptı gerçekten izlenilmeyecek değil yaniiiiiii

    YanıtlaSil
  34. selam bişey sormak istiyorum konuyla alakasız ama bi arkadaşım jang geun suk nişanlı bikaç aya evleniyo dedi doğrumu??? :( :(

    YanıtlaSil
  35. aa nasıl bilmezsin böyle bir şeyi?! Nişanlanmakla kalmadı evlenip balayına bile gitti sukkie'miz lsakjdfhdsalkjjfadsf

    YanıtlaSil
  36. [...] 1 -Kore Dizileri İzlemenin Yan Etkileri- 36 YORUM Kasım 2010 [...]

    YanıtlaSil
  37. o kadar iyi anlatmışsın ki beni ama cidden bu diziler yüzünden evde kalıcam oturup bekar bekar dizi izlerim ben yine gelecekte ...

    YanıtlaSil
  38. koreyebilet var15 Nisan 2013 15:39

    ya aynen benim başımdada bunlar var evden uzak okuyorum ama eve geldiğimde tek yaptığım şey film izlemek bundan kurtulamıyorum ama zararlı olduğunu ve derslermi etkilediğin
    i söyleyebilirim

    YanıtlaSil
  39. :D evleneceqimm insanla bütün romantik kore filmlerini izletip test edecemm :D snra evlemecemm :)

    YanıtlaSil
  40. tipkisinin aynisi:)))

    YanıtlaSil
  41. aynen katılıyorum okurken evet evet aynen belirtiler doğru yaa diyorsun ama maalesef hepsi bizm için uzak sadece hayalini kurabiliyorsun ama bu hastalığa yakalandığım için memnunum bir nevide olsa seni hayatın gerçekliğinden alıp götürüyor kim bilir belki bir gün gideriz koreye ve arkadaşımada bulaştırdım ona Tree of Heaven dizisini izlettirmiştim her gün yun soo oppa diye ağlamıştı çok etkilenmişti ve benle dizide öğrendiği basit korece kelimerlerle konuşmaya başlamıştı şöylemi söylüyorlardı diye artık oda bizden ve koreye gitme hayali kuruyor

    YanıtlaSil
  42. çok doğru bir tespit ama malesef oppalara fazla kaptırıp işin içinden çıkamayanlarda var mesela ben.
    bir süre sonra kurduğunuz hayallerin her ne kadar doğrular üzerinden gitsenizde gerçekçiliğinin olmadığını anlayınca fazla acı veriyor.

    YanıtlaSil
  43. aynen çok doğru bir yazı olmuş.bendede hepsi fazlasıyla oluştu sondaki yazıda yazdığın gibi bende arkadaslarıma hep söylüyorum ama hiç takmıyolar boğazlarına yapışasım geliyo.:)

    YanıtlaSil
  44. ben artık tv yi açmıyorum.hergün bir kore dizisi mutlaka izliyorum.soru soran oldumu cevabı korece düşünüyorum sanki karşımdaki beni anlayacak korece konuşursam.dizideki aşk sahnelerini gördüğümde eşimden de aynı şeyi bekliyorum ama tam bir hüsrana uğruyorum.drama izlediğimde etkisinden kurtulamıyorum ağlamaktan hasta olduğumu bilirim.ilacım yine bir kore dizisi oluyor bunu biliyor ve yoluma devam ediyorum.annem pc nin başında öleceksin diyor bence haklı artık vazgeçmek söz konusu bile olamaz çok seviyorum bu benim dünyam. herkese teşekkür ederim beni dinlediğiniz için...

    YanıtlaSil
  45. çok haklısınız bende yaşıyorum bunları.Çok kötü oluyorum aslında.Ailem çok kızıyo hatta interneti kapatıcaklarını bile söylüyolar.Ama unutamıyorum lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  46. Yapman gereken şeyleri yaptıktan sonra BOŞ VAKTİN olduğunda dizi izlemeyi denemeni öneririm ^^' Önce sorumluluklar sonra dizi keyfi.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^