24 Şubat 2011 Perşembe

İzli-yorum:OB/GYN Doctors

Yeni bir diziye başladım. Adı: Ob/Gyn Doctors. Kendisi'nin şu yazısında görünce ve tavsiye edince dayanamadım, başladım! Daha ilk bölümden izleyicinin seveceği türden bir dizi. Ben sevdim! İlk üç bölümü izlemiş biri olarak tavsiye edebilirim. Dizide biraz kanlı sahneler var, malum doktor, doğum, ameliyat vs vs.. Demem o ki kan görmeye dayanamayan arkadaşlar diziye küt diye başlamadan önce bir dursun, düşünsün :D


Kan demişken daha ilk bölümden ortalık kan gölü oldu. Üstelik doktorlardan biri kan görmeye dayanamayan uyuz bir tip! Neyse ki Dr. Seo, olaya el atarak durumu kurtardı.





Doktor: Seo Hye Young. Hastaneye yeni atanan bir doktor. Evli bir adamla ilişkisi var. Üstelik o adamdan hamile! Çok uyuz bir adam kesinlikle. Bu tanıtım yazısında ona yer vermeyeceğim. (Adam bizim doktoru gayet güzel oyalıyor, boşanmaya zerre niyeti yok bence. Kariyerini engeller diye sürdürdüğü bir evliliği ve gizliden yaşadığı bir ilişki...) Zaten ben ve eminim bütün izleyiciler Dr. Seo ve Dr. Lee arasında birşey olmasını istiyor, biliyorum! :D Şu sol köşedeki fotoyu 4. bölüm fragmanından çektim. Hüzünlü bir foto. Söylemeden geçemeyeceğim kısa saç bence bu kadına çok yakışmış! (netten uzun saçlı hallerini inceledim de :P )



Yanlış hatırlamıyorsam eğer: Doktor Wang. Doğum uzmanı değil sanırım bu, daha çok jinekolog veya kadın hastalıkları doktoru galiba. Hiç emin değilim :D :D İnançlarından dolayı kürtaj yapmayan bir doktor olma özelliği kendisini sevdirmedi değil hani :P Biraz çapkın ve umursamaz bir tip; evli barklı hastasına, erkekleri ayartmak için taktik verecek kadar üstelik (!) :P


Yeni doğan ünitesinin baş doktoru: Doktor Lee. Bir çocuk doktoru. Çok sempatik, çok güleryüzlü.. Küçük bir kasabadan geliyor hastaneye.. Doktor Seo gibi yeni gelen bir doktor. Favorileri karakterlerden şüphesiz.




Doktor An veya Ahn. Pek tatlı bir oyuncu, değil mi? Daha önce "Will it Snow at Christmas?" dizisinde bir bölüm konuk oyuncu olarak izlemiştim. Daha o zaman sevmiştim bu oyuncuyu. Bu dizide uzun uzun izlemek güzel olacak:)) Doktor Ahn, biraz saf bir doktor gibi. Hastanede hemşire bir sevgilisi var (yukarıda gördüğünüz gibi) ama ailesi istediği için evlilik görüşmelerine gidiyor. Birazcık ana kuzusu gibi geldi bana :D Göreceğiz ilerde.. Hemşire kız da salak bir tip :D Falcılara, fallara bel bağlayacak kadar ki sadece hemşire değil doğum yapmaya gelen kadınlar bile fal gibi safsatalar yüzünden çocuklarının doğumuyla ilgili tehlikeli kararlar almaktan çekinmediler.. 3. bölümde sırf çocuğumun kaderi güzel olsun, istediğim tarihte(ya da falcının dediği tarihte!) doğuracağım mantığıyla karnı burnunda kadın hastaneden kaçıp markette doğum yapmak zorunda kaldı mesela.. Kormayın canım Süper doktor Lee ve Hye young olay yerindeydiler.

*İlk izlediğimde beni şaşırtan ameliyatların açık açık izleyiciye gösterilmesi. İlk başta "ıyy" olsam da alıştım, alışacağım ilerleyen bölümlerde:))

*2. bölüm çok duygusal bir bölümdü. Kendisi şu postunda 2. bölümle ilgili bir sahneyi yazmıştı. Doktor Lee'nin, kalbi delik ve down sendromlu çocuğunu istemeyen anne için söyledikleri çok etkileyiciydi. Bir de ikiz bebek doğumu vardı. Çok fenaydı; epey ağlattı beni.

*Diziyle beraber çok daha iyi anlıyoruz ki kızmış, erkekmiş hiç önemli değil. Bebeğin sağlıklı doğması herşeyden değerli.

*Yine diziyle beraber sadece bizim ülkede olduğunu düşündüğüm(çok yanlış düşünmüşüm!) erkek çocuk takıntısı diğer ülkelerde de varmış. İkinci bölümde sırf bu zihniyete sahip bir kaynana yüzünden ameliyat gecikmesi yaşandı.

   


*Sarangni.info'da diziyi izleyen sayısı 16 gözüküyor, gerçekten o kadar az kişi mi izliyor bilmiyorum ama diğer izleyicilerin yorumlarını okumak isterdim. Diziyle ilgili yorum göremedim forumlarda.. Olur da denk gelirseniz bloğuma yorum yapın lütfen:))

*Dizinin henüz ilk üç bölümü TR'ye çevirildi. 4. bölüm devam ediyor. Sanırım haftada bir bölüm şeklinde olacak. Altyazıları -şuradan- takip edebilirsiniz. Diziyi çeviren -hiraru- nickli arkadaşa teşekkürler, tıbbi terimlerin bolca olduğu bu diziyi çevirmek zahmetli olsa gerek. Diziyi izlemek için altyazıların bitmesini bekleyen veya bekleyecek olan varsa bence hiç beklemesin. Çünkü her bölümde farklı olaylar, konular işleniyor. Öyle vurucu sahnelerde biten bölüm sonları yok. Tabi doktorların yaşamları var ama şimdilik aşk üçgenleri, kuyu kazma olayları yok :D Sakin ama akıcı bir dizi. Bebişler pek şirin :P
 

Editttttt: Altyazı linkini vermişim ama indirme linkini unutmuşum. Videoları divx formatında -yeppudaa- sitesinden indiriyorum.

Tavsiye ettim gittim!

11 yorum:

  1. Bu yazıyı sen mi yazdın yoksa ben mi mydestiny? :D Dizi hakkında sarangni'de söylediğim ve söylemeyip de içimden geçirdiğim ne varsa sanki bir araya toplanmış yazıda :) "Acaba şizofrenim de aslında sen de ben miyim?" çelişkisine düştüm bak şimdi :D

    Gerçekten o kadar güzel bir dizi ki neden bu kadar az kişi izliyor anlamış değilim. Bak o 4. bölüm fragmanından aldığın enstantane normalde dizinin OST'sinin kapak resmi :) Hani bir şarkı var ya ameliyatlar başlarken çalıyorlar "nananana nana na" şeklinde, işte onu çok seviyorum :)

    Diziyle ilgili yorum göremedim demişsin ya ben sarangni'deki çeviri duyurusu başlığına yazıyorum her bölüm sonrasında. Bak şuradan başlıyor:
    http://www.sarangni.info/viewtopic.php?t=11155&postorder=asc&start=20

    Seni de bekleriz :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba kendisi,

    Valla Ben yazdım hemi de ayaküstü yazdım, netim yavaş olduğu için uzun uzun resim/bilgi derleyemedim bile :D :P Verdiğin forum linki için teşekkür ederim. Diğer okuyucuların izlenimlerini okumayı istiyordum, genel bir düşünce görmek için. Ben sarangni sitesinin sadece arama/altyazı indirme olarak kullanıyorum:)) Forum kısmı bana çok karışık geliyor, aradığım hiçbişeyi bulamıyorum! :D :D Bundan sonra direk verdiğin linkten katılırım yorumlara. 4. bölümü çevirisi %50 durumda, çabucak gelse güzel olur. Her bölüm ayrı olayların işlenmesini çok sevdim ben, dizi tekrara düşmüyor, farklı oyunculuklar, performanslar güzel oluyor. Doktor dizilerini ayrı seviyorum ya. TR'deki doktorlar dizisini de izlerdim:))

    O çalan şarkıyı ben de farkettim, ağza dolanıyor hemen :D OST'sini de indireceğim bir ara, sırf o nanana♫ şarkısı için:))

    Yorumun ve link için tşk ederim:))

    YanıtlaSil
  3. "Benim yorumlarımı çalmışsın" anlamında söylemedim kesinlikle, "Aynı şeyleri düşünmüşüz ne güzel, demek kafa dengi birisin" anlamındaydı :) (Bu kısma bir açıklık getireyim dedim, darılma gücenme olmasın)

    Tavsiyeme kulak verip izlemeye başladığın için asıl ben teşekkür ederim :)

    Sarangni'de bak mesela Ob-gyn Doctors altyazısını indirdiğin sayfanın bağlantısı bu:
    http://www.sarangni.info/mov/9001541/obstetrics-and-gynecology-doctors.html

    İşte oradaki 9001541 numarasını sayfanın üst kısmındaki arama kutusunda "Forum"a tıklayarak aratırsan diziyle ilgili bütün başlıklar karşına çıkar. Yoksa haklısın çeviri duyurusu başlıklarını bulmak karışık. Ben takip ettiğim tüm dizilerin yorumlarını çeviri duyurusu başlıklarına yazıyorum. Seni de aramızda görmek çok güzel olacak. Zaten bu dizi hakkında yorumlaşacak insan arıyordum, başlamana çok sevindim o nedenle :D

    YanıtlaSil
  4. Darılmaca falan yok merak etme:)) İzleyenlerin yorumlarına göz gezdirdim az önce, gerçekten ortak noktalar yok değil. Spoiler içlerini explorer açmadı, mozilla indirmek zorunda kalacağım sanırım, bu kötü oldu işte! ://

    Arama olayı çok pratikmiş yahu, öğrendiğim çok iyi oldu. Artık dizilerle ilgili ben de forumlarda yorum yaparım rahat rahat:) Şu sıralar pek izlediğim dizi yok gerçi ama Obgyn doctors başlığında aktif olurum artık^^

    YanıtlaSil
  5. Spoilerları görmek istiyorsan o kişinin iletisinin altında gözüken pembemsi bir baloncuk var (alıntıyla cevap gönder butonu), ona tıklayınca görebilirsin :) Mozilla indirmene gerek yok illa yani. Forumun kullanımı hakkında başka sorunun olursa her zaman siteden özel mesaj gönderebilirsin, oradaki kullanıcı adım da "kendisi". Yalnız forumlarda gönderdiğin mesajları sonra düzenleyemiyorsun o nedenle göndermeden önce kontrol etmek için önizleme yapmayı unutma :) Küçük bir tavsiye ;)

    YanıtlaSil
  6. Bugün çok şey öğrendim yahu :P Çok teşekkürler, kendisi:)) Mozilla indirmek zorunda kalmamak şimdilik iyi haber:)

    YanıtlaSil
  7. Dizi hakkında yorumlarını beğenerek okudum. Yazdığın gibi bu dizinin izleyicisi az ama öz sanırım. İzleyen özellikle bayan kesim şiddetle tavsiye ediyor. Ben de izledikten sonra bebek bekleyenlerin "sağlıklı olsun" demesini çokiyi anlamaya başladım artık.

    YanıtlaSil
  8. Çevirmen hiraru'sun galiba:)) Bloğuma hoşgeldin:)

    Bayan izleyiciler olarak tavsiye ediyoruz çünkü kadın hastalıklarıyla ilgili birçok şey öğreniyoruz. Bu açıdan dizi gayet güzel. -sağlıklı doğum- olayı ise hakikaten çok çok önemliymiş. İzleyemeyenlere bir kez daha tavsiyeeee :)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler. :)

    Beşinci bölümü de haftaya en geç Çarşamba günü eklemeyi planlıyorum. İnşallah muvaffak olabilirim. :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de az önce 4. bölümü izlemiştim. 5. bölüm çabuk izleyeceğiz, oh ne güzel:)) Ellerine sağlık tekrardan.

    YanıtlaSil
  11. şu an itibari ile dizi bitirmiş bulunuyorum. hiraru emeğine sağlık. dizideki ameliyatlar çok etkiliciydi. Soong joong için başladım ama çoçuk doktoruna bayıldım ..

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^