24 Şubat 2011 Perşembe

Renklerin üstadı; Leonid Afremov

Renklerin üstadı benim gibi resim sanatından pek anlamayan biri için fazla iddialı bir başlık olmuş olabilir:)) Resim olayını hep sevmişimdir, uzaktan! Her zaman resim çizim yeteneği olan insanları kıskanmışımdır..

Ben aklımdan bir resimi/manzarayı çizemem ama zaten bir başkası tarafından amatörce çizilmiş olan bir resimi yeniden çizebilirim, bu da bir yetenek sayılmaz mı? :P :P Okuldayken portre çizeceğimiz zaman hep tarih kitaplarındaki padişah resimlerini çizerdim. Kitaplarda çizimler olurdu ve onları taklit etmek kolay olurdu. Hepsini de küpeli, i-pod'lu çizerdim haha :D :D Modern sülümanlar xd

Neyse konuyu dağıtıyorum.. Leonid Afremov'u tesadüfen keşfettim. İlk olarak şu aşağıdaki resmini keşfetmiştim. diğer resimleri çok daha güzel.





Sol alt köşede bit kadar yazan o adı okumayı başardıktan sonra ise google'dan diğer resimlerine baktım. Çok daha güzel çalışmaları var adamın.

Saçma bir şekilde ressamın ölü olduğunu düşünüyordum. Böyle aptalca düşünmeme sebep olan şey ünlü ressamların(bkz: picasso, Van Gogh) ölmüş olması sanırım. Neyse bu saçma önyargımı bir köşeye fırlatıp netten araştırma yaptım. Allah uzun ömürler versin, adam yaşıyor çünkü :P Öyle 70-80 yaşlarında da değil. 1955 doğumlu, babamdan bir yaş büyükmüş:))

Leonid'in resimlerinde renkler çok karmaşık, çok parlak. Bu karmaşaya rağmen anlatmak istediğini, gördüğünü çok güzel resmetmiş. Karmaşık resimlerin, renklerin uyumlarını seviyorum. Bu nedenle hayran kaldım.









Daha fazla resim için tıklayın

Yakında bloğuma Leonid resimlerinden bir banner yapacağım :P

2 yorum:

  1. ben de bloğumda birkaç resmini kullanmıştım, renklerin üstadı lakin bu üstat fırçasını bir romancının kalemi gibi kullanıyor her resmi başlı başına bir roman kapağı sanki.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel anlatmıışsın öyle: "fırçasını bir romancının kalemi gibi kullanıyor, her resmi başlı başına bir roman kapağı sanki." Katılıyorum:))

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^