25 Aralık 2012 Salı

Bollywood esintili post #1


Hint filmi deyince ne geliyor aklınıza? Bir süre öncesine kadar benim aklıma müzikli danslı acayip acayip filmler gelirdi… Şimdilerde aklıma gelen tek şey Aamir Khan doğrusu :)) Adam oynuyor, gülüyor, ağlıyor kendine hayran bırakıyor. Aamir Khan etkisi kolay geçmese de Bollywood denince aklınıza ikinci üçüncü sırada gelmesi gereken şey yine şarkılar tabii. Adamlar ne kadar çok seviyor müziği arkadaş! Her filmde bir -hatta birkaç- klip var resmen. Kocaman karizmatik adamların dramatik bir sahnenin ortasında klip çekimine geçiş yapmalarına çok gülüyorum :D Bir sonraki sahneyi, repliği beklerken bir bakıyorsun çalgı çengi başlıyor adamlar oradan oraya hoplaya zıplaya şarkı söylüyor falan olmuyor valla :D Müziksiz filmleri var mı çok merak ediyorum, biri bu adamlara film için en gerekli şeyin senaryodan önce müzik olduğunu söylemiş olmalı. Tuhaf bir etkileri de yok değil hani, bir süre sonra kendinizi tempo tutarken yakalayabilirsiniz veyahut daha da kötüsü tempo tutarken ev halkından birine yakalanıp “N’apıyon deli!” bakışına maruz kalabilirsiniz, benden söylemesi. Uzatmadan izlediğim birkaç bolivud filminden bahsetmek istiyorum.


En sevdiğimden başlıyorum tabii ki:
taare zameen par - her çocuk özeldir


Every Child is Special/Taare Zameen Par/Her Çocuk Özeldir: Farklı bir çocuk olmanın zamanla insanı nerelere sürüklediğini nasıl yalnızlaştırdığını hatta nasıl anormalleştirdiğini ve sadece bir kişinin durumu fark etmesiyle aslında her şeyin yanlış değerlendirme olduğunu, esas sorunun ebeveynlerde ve kötü eğitim sisteminde olduğunu daha güzel anlatan başka bir film izlememiştim.

Tıpkı 3 idiots filminde olduğu gibi bu filmde de eğitim sistemine karşı mesajlar var ama merak etmeyin sıkıcı değil ki 3 idiost da sıkıcı değildi öyle bir anlam çıkarmayın sakın.  İlk defa bir filmin sonunda mutluluktan ağladım :)) Çok güzeldi. Çocuklarla ilgili bir mesleğiniz -veyahut çocuğunuz- varsa özellikle izleyin. İzlediğim en iyi filmlerden idi.



my name is khan - benim adım khan


My Name is Khan: En sevdiğim film bu da olabilir esasında bir türlü karar veremedim :’) Shahrukh Khan ve Kajol ile tanışmama vesile olan güzel film. Shahrukh amcanın ne güzel bir oyunculuğu vardı öyle. 2010 yapımı film ülkemizde de gösterime girmiş sanırım ama hatırlamıyorum, keşke haberim olsaymış, sinemada izlemek isterdim. Film, Asperger sendromlu olan Rızvan Khan’ın annesinin vefatından sonra Amerika’ya kardeşinin yanına gitmesiyle değişen ve değiştirdiği hayatları anlatıyor.  Rızvan sendromlu bir çocuktur esasında ama o kadar saf ve dürüsttür ki annesinin ona öğrettiği “Dünyada sadece iki tür insan vardır: İyi şeyler yapan iyi insanlar ve kötülük yapan kötü insanlar. İnsanlar arasındaki tek fark budur” lafını ömrü boyunca hayat felsefesi haline getirir. Çok güzel adamdı Rızvan, çok iyiydi.

Amerika’ya abisinin yanına gelip yerleşince abisinin ve daha çok yengesinin desteğiyle kendi başının çaresine bakar hale gelir. Bir gün çok güzel bir kadınla tanışır; Mandira. Gel zaman git zaman Mandira’ya aşık olur… Çok sonra kusursuz bir hayat denilebilecek bir düzeye gelir ta ki 11 eylül saldırısına kadar. 11 Eylül sonrası Amerika’da yaşayan Müslümanlar için kabus başlar, tabii Rızvan ve ailesi içinde. Bir de bakarız Rızvan yollardadır, kendisine söylenen bir şeyi hastalığından ötürü ciddiye aldığı için yollara düşer ve hayatının en anlamlı yolculuğuna başlar. Film Rızvan’ın yolculuğuyla başlıyor ama arada çocukluğuna gidiyor sonra Amerika’ya sonra başka yerlere… Her karakteri ayrı ayrı tanıtıp yazıyı detaya boğmak istesem de filmi izlemenizi daha çok istediğimden böyle kapalı anlatıyorum. Çokça güldüren, hüzünlendiren gülümseten bir film: İzleyin izleyin izleyin.

Fanaa


Fanaa: Yine başrolünde Aamir Khan’ın oynadığı hafiften yeşilçam hissi veren romantik bir film olarak başlayıp hareketlenen sonra drama bağlayıp bir şeyler anlatmaya çalışan değişik bir film. Doğuştan kör olan Zooni’nin çapkın ve ağzı fazlasıyla laf yapan tur rehberi Rehan’a âşık olmasıyla başlıyor film. Her şeyin bittiği noktada çok farklı bir açıdan yeniden başlayan bir film bu. Her Hint filminde olduğu gibi yine şarkılı türkülü bir film birkaç şarkı çok hoşuma gitti, zaten genel anlamda müzikleri kulağa hoş geliyor. Filmin ilk bölümünü çok sevdim, o kadar şiirseldi ki. Güzel filmdi güzel. İzleyin.

Ghajini


Ghajini: Uzunn bir film daha :’) Yine –evet yine- Aamir Khan’ın başrolünü süslediği bir film. Aradığınız her şey bu filmde: Zengin erkek-Fakir kız, aksiyon, dram, romantizm, gerilim… Film bir günümüze bir geçmişe gidip geliyor günlükler sayesinde. Ghajini filmin en kötü adamının adı, birazcık hayal kırıklığına uğramıştım Ghajini’nin kim olduğunu öğrenince sonuçta film sadece aksiyon değil aynı zamanda bir aşk filmi ne diye gidip kötü adamı bu kadar öne çıkarıyorsun.. Aamir Khan filmdeki adıyla Shanjay başına aldığı ağır bir darbeden dolayı geçici hafıza kaybına uğrar, on beş dakikadan fazlasını hatırlayamaz her on beş dakikada bir hafızası yenilenir. İntikam almak isteyen biri için ne kadar kötü bir durum di’mi? Shanjay da böyle düşünmüş olacak ki vücudunun her yerine hayatının amacını dövme olarak yazdırır: Ghajini’yi öldür!

Shanjay hafızasına rağmen her yerde Ghajini’yi ararken bir polisin Shanjay’ın günlüğünü bulmasıyla geçmişe döneriz: Shanjay ve büyük aşkı Kalpana. Günlük sayesinde adamın neden intikam yemini eden biri haline döndüğünü görürüz. İki parçadan oluşan günlüğün ilkini polis sayesinde okur neler olmuş görürüz en kritik anda biten ikinci günlüğü ise meraklı bir tıp öğrencisi sayesinden daha sonra okuruz. Güzel bir filmdi, bunu da izleyin :’)

Dil Chanta Hai


Dil Chahta Hai: Tabii ki yine bir Aamir Khan filmi! Aksini düşünmeniz çok ayıp :P Yukarıdaki filmlerden sonra biraz hayal kırıklığı olsa da fena film değildi. Üç üniversite öğrencisinin arkadaşlıklarını ve aşk hayatlarını konu alan bir film. Farklı karakterlere sahip olmalarına rağmen birbirlerini tamamlayan bir arkadaşlıkları var bu üçlünün. Akash(Aamir Khan) çapkının önde gideni, aşka inanmayan aşkla dalga geçen biri ki siz bu delikanlının filmin sonundaki akıbetini tahmin ediyorsunuzdur :D Diğer ikisi ise daha normal karakterlere sahip; her çıktığı kızı hayatının kadını sanan aşka aşık Sameer ve  aşk hakkında çok fazla konuşmasa da günü geldiğinde şaşırtıcı bir aşkla karşımıza çıkan ressam Sid.

Hepsi de aşkı bulduğunu düşündüğü anda arkadaşlıkları yara alır ve ayrı yerlere savrulur. Aşk hayatlarının ne olacağını az çok tahmin edebiliyorsunuz. Filmde sevdiğim şey arkadaşlıkları idi. İzlenmeye değer.

i hate love stroy


I Hate Love Storys: Ve başrolünde Aamir Khan’ın olmadığı bir film. *şakşakşak*  Ama yine de bir şekilde bağlantısı var çünkü başrolde oynayan eleman Aamir’in yeğeni Imran Khan :D Filmi çok beğenmedim çerezlik bir film üstelik fazla uzun. Konu klasik: Aşka inanmayan çapkın gencin, aşkı, aşk filmi setinde yardımcı yönetmen olarak çalışırken bulmasını konu ediyor. Aşık olduğu kız da aynı filmin sanat yönetmeni. Daha önceki bu tarz filmlere göndermeler yapıyor film yer yer. Merak etmeyin Hint filmlerinin olmazsa olmazı klipler bu filmde de var ve itiraf etmeliyim ki ilk defa atladım o sahneleri :D En beğenmediğim film oldu kendileri. Imran Khan’ın diğer filmlerine şans vereceğim, güzel bir filmdi vardır illa ki..

3 Idiots filminden bilerek bahsetmedim çünkü her yerde var o film, izlemediyseniz onu da izleyin. Merak etmeyin orada da Aamir Khan var *sjdfhjsadfkj*

İzlenmeyi bekleyen birkaç hint filmi daha var, onları da izler beğenirsem yazarım. Yukarıdaki filmleri izlemediyseniz tavsiye ediyorum hepicüğünü. Çok fena dram olduğundan şüphe ettiğim Black filmi var ilk sırada. Tırsıyorum.

Görüşürük^^

21 yorum:

  1. Aamir Khan hastasıyız dede. :P Şaka bir yana geç keşfettim kendisini ama çok sevdim. TÜm filmlerini de ayrı ayrı beğeniyorum. My Name is Khan'da çok etkilenmiştim ben. Adamın o saf halleri. Kadına aşkı bir yandan terorist olmadığını sürekli haykırması falan... Çok anlamlıydı. Herkesin izlemesi gerekli. Burada tek izlemediğim film I Hate Love Storys ama listeme aldım. En kısa zamanda bakarım. Elcağızlarına sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. 3 İdiots u izlemiştim zaten ve senin sayende :) Hint filmleriyle pek bir içli dışlı oldum. Sonra oyuncuları kurcalarken Aamir Khan' ın 1965 doğumlu olduğunu ve 2009 yılında 3 idiots u çektiğini öğrendim hala onun şokundayım :)

    YanıtlaSil
  3. Aamir khan tabi ki de müthiş bir varlık hint filmi deyince taht onun zaten...
    3 idiots neydi ya her repliğinde gülmekten kırılmıştım ayrıca çokça da ders çıkartabileceğimiz bir film yine her çocuk özeldir de aynı şekilde gerçi bu komedi değildi ama başroldeki ufaklığı çok sevmiştim...
    bu hint filmleri bir başka ya antiparantez ailecek izlediğim filmlerin çoğunda aamir khan var tesadüfe bak sen...

    YanıtlaSil
  4. ben bollywood filmlerini seveceğime nerdeyse eminim ama birde onlara dalarsam nasıl çıkarım diye korkuyorum:D

    YanıtlaSil
  5. Postun çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık. Hint filmlerini izlemek hususunda -uzun oldukları için- hep bir tereddüt yaşamışımdır. 3 Idiots'u izledim tabi -onu izlemeyeni dövüyorlarmış. My Name is Khan ve Ghajini de izleme listemin başına yerleştiler şu anda. Eğer izlemediysen ben de sana BARFİ'yi öneririm, mutlaka izlenmeli bence....

    YanıtlaSil
  6. Valla öyle, hastasıyız sadfasfdsa Ben de geç keşfedenlerdenim ama merak etmesin bırakmaya niyetim yok :D Senin de elcağızlarına sağlık =)

    YanıtlaSil
  7. Dur dur daha Tayland ve Taiwan filmleri de önericem sana :D 65 doğumlu olmasına hala çok şaşırıyorum hayallerim yıkıldı :D :D

    YanıtlaSil
  8. İzlediğim bir avuç filmden sonra ben de senin gibi düşünüyorum sonrasında değişir mi bu düşünce bilmem :)) Benim de izlediğim her filmde Aamir vardı tesadüf :P

    YanıtlaSil
  9. Ben de tesadüfen izlemesem aynı senin gibi düşünürdüm korkmakta haklısın valla geniş bir film yelpazesi var bollywood da.. Bir ara izlemelisin ama çok güzeller :)) Ben de Taylans ve Taiwan sinemasına biraz çekimserim çünkü dalarsam çıkamayacağımı biliyorum :))

    YanıtlaSil
  10. Tenk yuu :')) Barfi'nin linklerini aramaya başladım izleyeceğim. Film süreleri uzun oluyor ama filme kendini kaptırdığından farkına varmıyor insan. My name is Khan mesela şahaneydi, bir gıdım sıkılmadım! İzlemelisin :))

    YanıtlaSil
  11. en iyisi yazı beklemek öyleyse :D

    YanıtlaSil
  12. gerçekten hint filmi diyince amir khan geliyor aklımıza :) son yeğenin filmi hariç hepsini izledim güzel filmler, ayrıca black'i de izledim çok dram gelmedi bana her çocuk özeldir beni daha çok ağlatmıştı. Özel eğitim dersi verdiğim için black'i derste de izledik öğrenciler korktuk dediler kızın çocukluğu korkunç geldi onlara :)

    YanıtlaSil
  13. Herkesin aklına Aamir geliyormuş iyi :D Kendimi çok fangirl hissediyordum =) Black izleyenler hep "çok ağladık" şeklinde yorum yapınca birazcık tırstım ama misa izlemiş insanım ben o kadar da bunalıma sokmaz bu film sanırım :))

    YanıtlaSil
  14. Aamir khan cidden yetenekli adam ya, biraz da ilginç :) ilk onu tanıyıp araştırmaya başladığımda yaşına şok olmuştum, müslüman olmasına da sevinmisdim; 3 karısı varmış, başta biraz ilginç geldi ama sonra olabilir doğal bişey diye düşündüm. Böyle araştırdıkca yeni yeni ilginç şeyler buluyorsun, bide o yaşına rağmen bazı taş fotoları var kii :D:D Öhöm neyse oralara girmeyeyim ;) ben en çok fanayı sevdim, o filmin bastaki gidişatından sonra adamı siyah takımlar içinde görünce bi an Aamir khanın başka bi filmine geçti sandım :D

    YanıtlaSil
  15. 3 eş konusunda yanılıyorsun bence. Adamın tek eşi var o da Kiran Rao.

    YanıtlaSil
  16. hayalotobusu24 Ocak 2013 17:52

    hindistana ve bollywood dünyasına bayılan biri olarak yukardakilerin hepsini izlemişliğim var ve dil chahta hai ve i hate luv storys dışındakilerin hepsi kült diyebileceğim filmlerden..
    ben de amir hayranlığıyla giriş yapmıştım ama shahrukh khan ı izledikçe başbaşa gitmeye başladılar, bi kaç shahruk filminden sonra sen de böyle düşünebilirsin :)

    YanıtlaSil
  17. İlk cümlene aynen katılıyorum ikincisine ise -dediğin gibi- Shahrukh Khan filmleri izledikçe katılacağım bence de:))

    YanıtlaSil
  18. Merhaba :)

    Yazdığın bu filmlerden sanırım 3-4 ve 5. yi izlemedim. Ama pekte merak etmiyorum. Ne yalan söyleyeyim :D

    Sevdiğim filmleri önerip gideceğim izninle :)

    Vivah (romantik dram az biraz da komedi)

    Don 2 (Bak bunda çalgı çengi yok ilkinde vardı ama türü aksiyon suç olmasına rağmen :D)

    Mausam (dram romantik ama başları çok komikti)

    Tere Naal Love Ho Gaya (Komedisi fazla olan romantik komedi)

    Guzaarish (romantik dram favorimdir)

    Rajkumar (Komedisi bol olan romantik komedi ve aksiyon)

    Bu kadar aslında daha yazardım da neyse yorum posta dönüşmeden susayım :) Açıkçası fikirlerini merak ediyorum. İzler ve izlediklerin hakkında bir iki kelam edersen çok hoş olur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)

      Ne verimli bir yorum böyle. Bir post daha yazabileceğim filmlerle gelmişsin. Bu postun devamını yazmayı düşünüyor ve film stoğu yapıyordum. Önceliği önerdiğin filmlere vereceğim ve blogda yazacağım görüşlerimi. Bu postun ikincisi gelecek, orası kesin artık :)

      3-4-5. filmlerden kasıt Ghajini, Fanaa ve dil chanta hai oluyorsa çok ayıp! :) Ghajini ve fanaa çok meşhur iki filmdir izlemeyeni görmek şaşırtıcı, öneririm ;)

      Bu arada bloguna tıklayınca birkaç gün önce blogunu keşfettiğimi hatırladım, çok tatlı bir blogun var takipteyim efenim :)

      Sil
    2. Rica ederim. Bir aralar Hint filmlerinden başımı kaldıramıyordum haliyle filmler birikti bende :D Merakla bekliyorum postlarını :)

      Evet Fanaa Ghajini ve diğerini diyorum. Aslında Fanaa'yı açtım ama çok sıkıldım o yüzden de kapattım. Şimdi hiç bakasım yok keza diğerlerini de hiç açasım yok :D

      Çok teşekkür ederim bende hemen takipliyorum. Gerçi hep takipteyim :D

      Sil
    3. Bunlar benim ilk hint filmi izleme tecrübelerim bu yüzden çoğunu severek izledim. Sen tecrübeliysen sana güzel gelmeyebilir bilemeyeceğim ama Aamir khan için bile izlenir ghajini ve fanaa =) Demedi deme :)

      Sil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^