22 Ocak 2013 Salı

Can we get married? Çok zor bu işler..

Can We Get Married?

Bir tarafta evlenmeye karar veren bir çift diğer yanda ise boşanmaya karar veren bir çift var, üstelik karar sahibi kızlar kardeş. Aynı aile hem evliliğe hem de boşanma hazırlığıyla uğraşıyor anlayacağınız. Dizi boyunca öff ne zormuş arkadaş evlenmek derken bir yandan da aboo evlenmek dert boşanmak daha da dert en iyisi evlenmemek diyerekten ailedeki hiç evlenmemiş ayakları üzerinde sapasağlam duran teyzeye gıpta edebilirsiniz =)

Can We Get Married?


İzlerken anlıyoruz ki evlenmeye karar vermek ve karardan sonra yapılması gereken rutin şeyler aslında evrenselmiş. Ailelerin tanışma yemeği, düğün mekânı, kaynanayı memnun etme çilesi dizinin son bölümüne kadar devam etti. Tabi çiftlerin neden en çok evlenme aşamasında ayrıldığını da haklı olarak görüyoruz, ben olsam on defa ayrılmıştım ya da habersiz evlenmiş ve doğal olarak reddi çocuk olmuştum =)

Dizi bir annenin liderliğinde ilerliyor esasen. Şöyle ki bu anne iki kızı ve hiç evlenmemiş elli yaşındaki kız kardeşine sahip çıkmayı kendine görev edinmiş dul bir kadındır. Anne Deul Jae genç yaşta dul kaldıktan sonra çocuklarını büyütüp onlara iyi birer yuva kurmayı amaç edinmiş, kozmetik dükkânı işleten bir teyze. Şimdi bu ajummanın karışmadığı şey yok. Büyük kızını kendi yöntemiyle evlendirdikten sonra küçük kızını da es kaza aynı yöntemle evlendirmek üzereyken zaten kızının evlenme kararı aldığını öğrenir ve olaylar ailelerin kaynaşma aşamasıyla başlar.

Hye Yoon (gelin adayı) ve Jung Hoon (damat adayı), iki farklı dünyaya ait olduğu halde kaderin ağlarını örerek birleştirdiği bir çifttir. (Evrensel bir detay daha) Hye Yoon fakirlik çekerek yetişmiş öğretmen olmuş orta halli bir kız, Jung Hoon ise ailesi zengin fakat kendisi oyuncak fabrikasında satış müdürü olarak çalışan orta halli hatta kızdan daha düşük maaşlı bir çocuktur. Çen yazık! Kızın annesi başta çocuğun işini duyunca evliliği reddeder ama sonradan ailenin zengin olduğunu öğrenince yumuşar.

Aileler tanıştıktan sonra ilk ayrılık patlar, çiftimiz ayrılır: Jung Hoon annesi ağladığı için Hye Yoon’u terk eder :D Jung Hoon biraz pasif ana kuzusu bir karakter. Baba ise yumuşak kalpli anlayışlı ideal bir kayınbaba adayıdır ama işte kaynanalar anlaşamayınca erkekler hatta herkes arada kaynamaya mahkûm olur her seferinde.

Jung Hoon’un annesi başta Hye Yoon’u kabul eder, sever hatta hep özendiği anne-kız etkinlikleri düzenler ama zamanla statü meraklısı olur. Düşünün ki düğün hediyesi için kıza bir liste verdi ve listedeki tek bir çanta bile bir araba fiyatında falandı. Zengin-fakir ayrılıkları en temel sorun olur aileler arasında. Çift bu durumdan rahatsız değil tabii ama her ikisi de kendi annesini savununca olan her defasında onlara olur. Dizi son bölüme kadar ha evlendiler ha evlenecekler yok yok ayrılacaklar modunda geçti. Esas çift biraz hatta bariz sıkıcıydı!


Esas ve sıkıcı çifti geride bırakıp yan çiftlere gelelim çünkü diziyi bu yan çiftler için izledim. Deul Jae’nin doktorla evli olan kızı ise boşanmaya karar verir. Zamanında kocasının hastanesinde hemşire olarak çalışırken doktorun evli olmasına aldırmadan onunla aşk yaşar ve beraberinde bu aşk annesi tarafından öğrenilince evlenmek zorunda kalır. Zorunlu olarak evlenmiş olsa da kocasına âşıkmış bir zamanlar. Dünya tatlısı bir veletleri var bir de ama adam uyuzun teki, karısını aldatan ve aileye ilgi göstermeyen bir tip. Bu çiftte dizi boyunca boşanma aşamalarını tek tek yaşadı: Kore’de nasıl evlenilir nasıl evlilik bitirilir hepicüğünü öğrendik yani.

Aslında dizi 16 bölüm olmalıydı o dört bölüm fazlaydı. Yine de dizi içeriği gerçekçiydi. Çünkü her evlilik aşamasında çeyiz, ev, düğün ve masraf paylaşımı gibi şeyler illa ki yaşanıyor bu dizide de bütün bu aşamaları gerçeğe uygun olarak anlatmışlardı. Evlilik işleri pek sıkıcıydı. Her aşama ayrı stres!


Ay bu çiftte sıkıcıymış :D Neyse bir gıdım eğlenceli başka bir çfite geçeyim ben: Ki Joong ve Dong Bi.

Ki Joong, Jung Hoon’un kuzeni olur, Dong Bi ise Hye Yoon’un en yakın arkadaşı. Çiftimiz beş yıllık bir ilişki geçmişine sahip evlenmeyi düşünmeyen ama Hye Yoon & Jung Hoon’dan sonra evlenmek isteyen Dong Bi yüzünden ayrılık kararı almış bir çift. Evlilik kötü bir şey demiştim ben :D Dong Bi muhabir veya editör gibi bir şey. Bir süre sonra işten atılınca evlilik magazini gibi bir dergi çıkarmaya başlar…

Ki Joong ise kendi restoranı olan zengin bir ailenin biricik göz bebeğidir. Birazcık umursamaz rahat bir hayat yaşar. Aynı zamanda sıkı bir motor tutkusu vardır ki bu konuda tek değildir: Doktor amca ve az sonra değineceğim Min Ho ajuşi de bu tutkuyu paylaşanlar arasında…

Dizide en sevdiğim ikinci çift idi bu ikili arada saçma şeyler yaşandı ama çizgisinde devam etti.


Ve işte en sevdiğim çift: Deul Rae & Min Ho

Motor delisi bu ajuşi hayatı boyunca –yanlış hatırlamıyorsam- iki kez evlenip ayrılmış ve evliliği tekrar düşünmeyen, genelde genç kızlarla takılan çapkın ve hızlı yaşayan bir karakter. Daha sonra başına geleceklerden habersiz tabii :) Bi’ gün bizim bekar teyze Deul Rae ile tanışır. İlk andan itibaren birbirlerine gıcık olur bu ikili ama buna rağmen aralarında bir duygu paylaşımı olur: Motor aşkı! :D Min Ho, Deul Rae’yi motorla eve bırakmak zorunda kalınca Deul Rae motor sesine ve yarattığı hisse aşık olur; soluğu motor galerisinde alır. Gel zaman git zaman tuhaf bir şekilde birbirlerine iğnelemeye devam ederken bizimkiler çift olur :) Sırayla her aşamayı yaşarlar. Bu çiftin bazen My Name is Kim Sam Soon’a selam çaktığını düşündüm aslında ama emin olamadım şimdi. Küçük göndermeler vardı. Bu çift çok tatlıydı çok, dizinin bütün sıkıcı yanını alıp götüren, diziyi sırtlayan birinci çiftti bana göre.

Dizi romantik-aile dizisi olarak geçiyor.. Tavsiye eder miyim peki? Hmm bundan gerçekten emin değilim çünkü 12-13 bölümü peş peşe izledim. İzlemeyin desem adama sorarlar "Madem izleme diyorsun ne diye o kadar bölümü tek seferde izledin?!" diye. Haklılar :D Peş peşe izlememin sebebi son iki çift idi. Birazcık da boşanma aşamasındaki çift içindi aslında yoksa esas çift ile alakası yok. Ne kaa çok çift dedim, beynim bulandı!

Kısacası izlemek için acele etmeyin, listenizin ortalarına alın ama evlilik aşamasındaysanız fikir edinmek için izleyebilirsiniz tabii :P Sonuçta dizi evlilik öncesi yüz günü konu alıyor. İlişkiler üzerine yapılmış en güzel dizi hala ve hala aynı: "I Need Romance" (Dizinin ikinci versiyonu veyahut sezonu da çekilmişti ama ilk versiyondan bahsediyorum ben, izleyin derim.)

O değil de yirmi bölüm boyunca Dul Jae ajummanın göz makyajına nasıl katlandım hiç bilmiyorum *sjkjkdsf*

mydstny sign

4 yorum:

  1. Niye izledin demem çingu anlıyorum seni alışkanlık olmuş başladığın diziyi hemen bırakmamak el gidiyor ki bi kere diğer bölüme :)
    Bu diziyi önceden duymuştum senin anlatımınla da tamamen çözmüş bulunuyorum. Evlenme vaktime daha uzun yıllar bulunduğuna göre baya baya erteleyebilirim o zaman izlemeyi :D
    Ellerine sağlıkk ^^

    YanıtlaSil
  2. Evet aynen öyle! Yarım bırakamıyorum pek, gidiyor finale kadar. Bence de ertele daha genciz :D

    YanıtlaSil
  3. dizi sıkıcı ben galiba 6.bölümde kaldım onu da tam hatırlamıyorum :) aşkla şevkle başladım ama olmadı.
    ki Joong ve dong bi çiftinin sonunu merak ediyorum aslında

    YanıtlaSil
  4. Ben sonuna kadar izledim valla =)) Ki Joong ve Dong Bi iyi bitti :)

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^