7 Mart 2013 Perşembe

Sunny: Haydi lise yıllarına bir dönüp bakalım..

Selam! Yine güzel bir film izledim. Lise yıllarınıza döneceğiniz sıkça arkadaşlıklarınızı hatırlayacağınız güzel bir film. Filmimizin adı Sunny veyahut diğer adıyla Sseo-ni. 2011 yapımı bir film, bugüne kadar nasıl gözümden kaçmış hayret. İzleyecek film arıyorsanız eğer, hemen indirin.


Sunny


Şöyle bir geriye dönüp lise yıllarınıza göz gezdirin. Arkadaşlarınızı, hayallerinizi, deliliklerinizi :’) Hatta daha iyisini yapıp fotoğraflarınıza bakın. Çoğu insan için lise yıllarının fotoğraflarda kaldığına eminim. Benim için de biraz öyle. Filmde yedi kişilik bir grup var bizim ise grubumuz dört kişilikti. Geriye sadece iki kişi kaldık ama halimizden memnunuz, hala yıllar geçse de görüştüğümüz an sanki hiç ara vermemişiz gibi şen şakrak devam edebiliyoruz. Ne mutlu bize.

Filme adını veren Sunny aslında yedi kişilik bir lise öğrencisinin grup adıdır. Her şey Na-mi’nin küçük bir kasabadan Seul’e dolayısıyla yeni okula kaydolmasıyla başlar. Na-mi Kırsaldan geldiği için konuşması şivelidir, aynı şekilde kıyafetleri de pek göz alıcı değildir. Üstelik stresli anlarda şiveli ve küfürbaz birine dönüşme özelliği vardır :’) Başlangıçta kendini kötü hisseder, arkadaş sıkıntısı çekecek gibi bir izlenim yaratır ama daha ilk günden arkadaş edinmeye başlar. Sınıfın belalı tipleri Na-mi’ye zorbalık etmeye kalkışınca Chun-woo tarafından kurtarılıp bir çeşit korumaya alınır. Sonrasında ise okulun iki arkadaş grubu kavga etmek için toplandığında Na-mi sayesinde karşı taraf korkup kaçar ve böylece Na-mi kendini sağlam bir arkadaş grubunun yedinci üyesi olarak bulur.

Film günümüz ve geçmiş olarak iki bölümden oluşuyor. Okul yıllarının üstünden yirmi beş yıl geçmiştir artık, Sunny grubu geçmişte yaşanan bir kötü olaydan sonra dağılmıştır. Na-mi hastanede yatan annesini ziyaret ederken tesadüfen karşılaştığı Sunny grubunun lideri Chun-woo ile tekrar lise yıllarına döner. Chun-woo kanser hastasıdır ve sadece iki ay ömrü kalır. Chun-woo grubu yeniden görmek isteyince Na-mi herkesi bulmaya karar verir.




Önce büyük göz takıntısı olan Jang-mi’yi bulur Na-mi, sonrasında birlikte diğerlerini ararlar… Aramalar devam edip geçmişteki arkadaşlarının yirmi beş yıl sonrasını görmenin sevincini ve şaşkınlığını yaşarlar. Hayat hepsini bir yerlere savurmuştur kimisi güzel bir hayat yaşarken kimisi sıkıntılarla boğuşmak zorunda kalmıştır…

Na-mi ile beraber bir geçmişe bir günümüze gider geliriz. Geçmişteki Sunny ne kadar hayat dolu, hayalleri olan, eğlenceli kişiliklere sahipse günümüzde bir o kadar sıkıntılı stresli kişiler olmuşlardır. Geçmişteki hayallerini, yaşama tutkularını kaybetmişlerdir. Na-mi evli ve yetişkin bir çocuk annesi olmuştur ama Chun-woo’ya hayallerim yok der bunun üzerine Chun-woo, Na-mi’ye bir cd verir ve Na-mi hayallerini görür. En beğendiğim sahnelerden biriydi, izlemeyenlerin hevesini kırmak istemediğimden ayrıntı vermiyorum ama izledikten sonra aynısını yapmak istedim :’)

Yukarıda iki afiş var biri liseli kızlar biri yetişkin orta yaşlı kadınlar. Afişler arasında bir fark var: Birinde yedi kişi diğerinde altı kişi var. Bunun nedenini izlerken göreceksiniz. O eksik parça aslında birbirlerinden kopma nedenleridir.


Na-mi ve Chun-woo’nun gençliğini oynayan oyunculara bayıldım. Özellikle Na-mi rolündeki genç oyuncu pek tatlıydı. Daha çok dizi-filmde görmeyi umuyorum kendilerini.

Günümüz sahneleri çok güzeldi ama geçmiş sahneleri daha iyiydi tabii ki. Geçmişteki siyasi olayları bile çok sevimli anlatmışlar. Bir ordu dolusu askerlerin ortasında yaptıkları komik kavga sahnesini çok sevdim :’)

Bu arada yazmadan edemeyeceğim yetişkin Na-mi'nin genç haliyle kucaklaştığı sahne çook güzeldi.

Ve filmin olmazsa olmazı SUNNY dansı tabii ki. Filmin müzikleri çok hoştu. En sevdiğim Boney M – Sunny şarkısı. Evin içinde Sunny dansı yapasım geldi çokça :’))

Filmin finali çok güzeldi. Üzüldüğünü hissettiğiniz anda gülerken buluyorsunuz kendinizi. Her arkadaş grubuna Chun-woo gibi bir lider lazım.

İzleyiniz efenim. Mümkünse eski arkadaşlarınızla hala görüşüyorsanız onlarla birlikte izleyin :) Ve sizlere Sunny şarkısıyla veda ediyorum, dinleyiniz^^

11 yorum:

  1. Benim de izlemek istediğim bir filmdi, eve net gelir gelmez izleyeceğim. Şu meşhur sunny dansını da spoiler olmasın diye izlemeyeceğim :D

    YanıtlaSil
  2. Sunny dansının yapıldığı sahneyi çok sevdim ben aslında :) Beğenecek misin merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Çok severek izlemiştim bu filmi ^^ Sıcacık bir hikayeydi kızların yıllar sonra kaldığı yerden devam eden arkadaşlıkları insanın içini ısıtıyordu. Ayrıca protestocularla kavgacı kızların aynı sokakta karşılaştığı sahnede çok eğlenmiştim (:

    YanıtlaSil
  4. Gerçek arkadaşlık da böyle işte yıllara rağmen kaldığı yerden devam edebiliyor =) O sahne çok güzeldi cidden.

    YanıtlaSil
  5. geçerkenuğradım10 Mart 2013 05:26

    merhaba gecenin bi vakti blogları dolaşırken sizinkinede bi göz atayım dedim aslında uzun zamandır takip ettiğim bloglardan birisiniz şimdiye kadar hiç yorum yapmadım ama bu filmi görünce dayanamadım bende çok severek izlemiştim bu filmi son sahnedeki kadınların yaptığı dansa bayılmıştm hatta oh be yorum yapmak zor değilmiş rahatladım :D bundan sonra daha sık yorum yapacağım emin olabilirsiniz gerçi pekte umrunuzda olmayabilir oda ayrı konu :D

    YanıtlaSil
  6. Filmin sessizliğini bozmasına sevindim =))Son sahneye ben de bayıldım çok güzeldi. Emin ol yorum sandığından fazla umrumda. Başkalarının görüşlerini merak ediyorum. Daha sık yorum yapman dileğiyle =))

    YanıtlaSil
  7. DESTINY !!
    Harika bir filmdi! Uzun zamandır böyle naif ama bir o kadar çarpıcı bir film
    izlememiştim. İyi ki bu yazıyı yazmışsın. Böyle güzel bir filmi paylaşıp izlememe vesile oldun:) tesekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. GÜLSÜM !!
    Harika bir yorum! Uzun zamandır böyle tatlı bir yorum almamıştım. İyi ki yorum yapmışsın. Böyle güzel bir yorum yazdığın için teşekkür ederim :))

    Şaka bir yana tavsiyeme uyup izlediğin ve üstüne bir de dönüş yaptığın için sevindim. Ben de çok severek izledim filmi.

    YanıtlaSil
  9. .p çok fenasın :) iyi anlamda fenalık bu :) çok heyecanlandım filmden sonra:) iki gün boyunca bütün arkadaşlarıma anlattım ınan:) çok güzel ve etkileyici anlatılmış her şey:) duygularımı fazlasıyla belli ederim genellikle:) sanırım onun yansımasi olmuş:) önceki yorum:) artık senin sayfanı da düzenli takip etme kararı aldım:)

    YanıtlaSil
  10. :)) Herkesler beğenmiş filmi ne güzel :) Tenk yuu efenim ^^

    YanıtlaSil
  11. izleyecek film arıyordum hemen açıp izliyorum ^.^

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^