20 Temmuz 2013 Cumartesi

İzlemeyin #2

Selam! Aylar sonra bloga dönüşüm maalesef bir “izlemeyin” yazısıyla olacak. O kadar izlemeyin’lik bir dizi ki tembelliği bırakıp kalktım yazı yazmaya karar verdim. Sırf sizin için. İzlememeniz gereken dizinin adı: “Flower Boy Next Door” 


Spoiler verebilirim hatta vereceğim bu nedenle attığım başlığa rağmen izlemeyi düşünen kararlı bireyler blogumdan hemen çıksın ki seyir zevki kaçmasın. Aslında bilmiyorsunuz henüz ama dizide spoiler verilebilecek bir şey bile yok :D *skljdghlskdjg*






Dizinin kadın oyuncusu Park Shin Hye ki ben hala bu kızı seviyor muyum sevmiyor muyum karar veremedim. Hayırlısı. Erkek oyuncuları ise Baker King Tak Goo dizisinin sevilesi oyuncusu Yoon Shi Yoon diğeri ise ilk defa izlememe rağmen nedense daha önceden de izlemişim hissi yaratan eşofmanla bile güzel olan adam Kim Ji Hoon. Ki –buraya dikkat- diziyi sonuna kadar izlememe sebep olan koskoca iki nedendir bu adamlar. Onlar da olmasa dizi bildiğin çöp. Bir buçuk saatlik film olunacak bir konuyu adamlar kalkıp on altı bölümlük bir dizi yapmış! Düşünebiliyor musunuz?!



(Dizideki gej hallerini görmelisiniz! Yok yok vazcaydım, kesinlikle görmemelisiniz.
Öyle uyuz öyle mıymıntı ki insanı ekran başında sinirlendiriyor.)


Konuyu anlatayım azucuk: Şimdi bir tane kız var bu kız böyle bütün gün evin içinde. Bir de evden çalışabileceği editörlük işi var falan e durum böyle olunca niye çıksın dışarı di’mi? Kız günlük tutuyor arada kendinden ‘Bu kadın’ diye bahsederek ince ince duygularını yazıyor. İtiraf etmem gerekirse eğer Bu kadın’lı duygu düşünce aktarma sahnelerini biraz sevdim. (Bardağın dolu tarafını görme çabası da olabilir şimdi, bilemedim.) Bu kız editörlüğün ve günlük yazmanın yanı sıra boş vakitlerinde karşı binada yaşayan komşusunu dürbünle izlemek gibi bir alışkanlığa sahip. Platonik durumlar. Tek odalı dairelerin olduğu eski bir apartman burası. Ay uyuz ev kızının adını yazmaya unuttum bak, kızın adı Go Dok Mi. Dok Mi’nin bir de komşuları var haliyle. Hemen yan tarafında oturan iki karikatürist arkadaş var. Karşı binada ise doktor var, bir süre sonra doktorun kardeşi de katılır ve olaylar…

Go Dok Mi uzunca bir süre karşı komşuyu izlerken bir gün komşunun kardeşi olan ünlü oyun yazılımcısı (böyle mi denir bilmiyorum ama) Enrique, Dok mi’yi elinde dürbünle yakalar ve dayanır kapısına. Önce küçük çaplı bir olay yaşanır Enrique sapık damgası bile yer ama işin peşini bırakmaz; kızın peşine düşer!


Önce Dok Mi’nin, abisinin köpeğini izlediğini düşünür ama sonra abisinden hoşlandığını platonik aşk olduğunu öğrenir. Kendisi de abisini seven arkadaşına platonik olarak aşık olduğundan birbirlerine bu konuda yardım ederler ve böylece zorunlu bir arkadaşlık başlamış olur. Dok Mi her fırsatta kendini eve kapasa da Enrique türlü şaklabanlıklarla kızı evden çıkarmayı hedefler.



Jin Rak olur kendisi. Yanarım yanarım bu güzel adamın böyle uyuz bir dizide harcanmasına yanarım. Heyhat! 


Dok Mi-Enrique arkadaşlığı bu şekilde devam ederken kapı komşusu olan karikatürist Oh Jin Rak, bu duruma uyuz olur. Çünkü üç yıldır Dok mi’yi izlemektedir hatta internette Dok Mi’y anlatan bir karikatür serisi hazırlar. Enrique İspanya’dan Kore’ye yeni geldiği için yalnız olduğundan Dok Mi’nin tüm komşularıyla arkadaş olur hemen. Jin Rak istemese de sever çocuğu =)


Kokoş arkadaş, on altı bölüm boyunca böyle tüylü tüylü şeyler giyip göz zevkimin içine etti.


Meraklı Enrique ve aniden pırtlayan lise arkadaşı tüylü kokoş sayesinde Dok mi’nin eve kapanma sebebi olan geçmişini öğreniriz. Meğersem lisedeyken bu yukarıda pembeli kokoşla Dok mi çok yakın arkadaşmış ama bir süre sonra okulda kendileri için ezik ikili gibi yorumlara katlanamayan kokoş sayesinde arkadaşlıkları bitmiş. Lisedeyken de yazmaya meraklı ve yetenekli olan Dok Mi, edebiyat öğretmeninden yazma dersleri ve kitap tavsiyeleri almaya başlar ama kokoş ve ekibi hemen dedikodu çıkarır Dok mi hakkında. Olaylar her yere yayılınca ve en fenası edebiyat hocası doğruları anlatmayıp kendi paçasını kurtarmak için Dok Mi’yi ortada bırakınca kız hayata küsmüş. Anne-babası ayrılıp yeniden başkalarıyla evlenen Dok Mi’yi nenesi büyüttüğünden zaten hali hazırda bir sevilmeme psikolojisi yaşayan Dok mi bu dedikodulardan ve insanların ihanetinden ötürü güven kaybı yaşayıp kendini eve kapatmış.


En çok neyden nefret edersin?
Birilerinin kapıyı çalmasından, telefon seslerinden, birilerinin beni çağırmasından…
Neden bu tip şeylerden nefret edersin?
Çünkü bu birileriyle yüzleşeceğim anlamına gelir.


İşte böyle Dok mi’nin hikayesi. Enrique İspanya’ya dönmeden önce Dok mi’yi hayata karıştırmaya karar verir ve sürekli onu dışarıya çıkartmak komşularla sosyalleştirmek ve hatta karikatürist komşuyla aralarını yapmak için didinir durur. Tabii evdeki hesap çarşıya uymaz zamanla aralarında duygusal şeyler olur ve nihayet birbirlerine itiraf ederler. Her şey güzel giderken bir anda Enrique’nin oyunlarından birinin animasyon filmi yapılacağı ortaya çıkar ve bu yüzden Enrique İspanya’ya dönmelidir ama Dok mi’den ötürü bunu erteler. Oyun fanları erteleme işini duyunca ve Dok mi’yi öğrenince planlar yapmaya başlarlar. Bir anda Dok Mi kendini lisede yaşadığı olayın bir benzeri içinde bulur. Lakin bu defa yan çizen bir edebiyat hocası değil kararlı ve aşık bir Enrique vardır karşısında. Enrique ne filmi ne de sevdiği kadını bırakmayacağını söyleyip bir yıllığına İspanya’ya döner. Bu sırada Dok Mi evden çalışmayı bırakıp günlük işe gidip gelen hayata karışan, sevgilisinin İspanya’dan dönmesini bekleyen normal bir kadına dönüşür. Enrique gelir kavuşurlar ve mutlu son olur. Spoilerli haline rağmen bu kadar.

*Daha önceki izlemeyin postu için *tık tık


27 yorum:

  1. izleyin değil de "izlemeyin" yazıları daha çok eğlendiriyor beni nedense :)

    YanıtlaSil
  2. Demek ki çok akıllıymışımki bu diziyi hiç izlemeyi düşünmedim Koreliler bazan gereksiz dizi yapmakta üstlerine yok bu da ne ilki ne de sonuncusu olacak :)

    YanıtlaSil
  3. İzlemeyin demişsin ya benim izleyesim geldi :D Ama bu sıcakta da hiç dizi havamda degilim bunalıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben akılsızlık edip twitterda millete sormadım hiç iyi mi değil mi diye sonuç ortada. Neyse ki sizleri düşünüp yazdım hemen bloga =P

    YanıtlaSil
  5. Cidden vakit kaybı bir dizi. Çok daha güzel Kore dizileri varken bu diziyi izlemek yanlış karar olur. İzlemeyin diye yazdım ben hem ne diye izlemek istiyorsun canım? :D

    YanıtlaSil
  6. bende diyordum benden başka sıkılan varmı acaba sonunu zor getirdim desem yeridir sırf başladım diye bitirdim :)))

    YanıtlaSil
  7. Izleyip izlememe arasinda kalmistim .:D Yazini gordukten sonra izlememe karari aldim.D Cok eglenceli bir yazi olmus :D

    YanıtlaSil
  8. İzleyenler genel anamda sıkılmış görüyorum ki :') Çok yavaştı yav dizi iyi dayanmışız biz son bölüme kadar.

    YanıtlaSil
  9. İşte böyle söz dinleyen okuyucular lazım blog dünyasına :D Tenk yuu ^^

    YanıtlaSil
  10. hahah go mi nam ay pardon go dok mi ye yaptığın yorumları sevdim :) ya ben hiç sevemedim bu kızı ya.. sırf o oynuyor diye izlemezdim ben bunu ya bu yazıya denk geldiğim iyi oldu :) uzun zamandır dizi izlemiyorum bi dönüş yapmayı planlıyordum kaza bela şuna denk gelirsem epeyce fena olcakmış .. teşekkürler aydınlatma, ikaz için :)

    YanıtlaSil
  11. Oh beee rahatladım valla! :D 1 bölüm izleyip park shin hye'ye dayanamadığım için bırakmıştım, iyi de eetmişim. Tüm hikayeyi öğrenince izlemiş kadar oldum, sağolasın var olasın canım :) Yoon Si Yoon bile bi uyuzdu sanki bu dizide, hareketleri abartılı filandı, daha ilk bölümde ıyk olmuştum. Dizide harcanan diğer yakışıklıyı keşfetmeye zamanım bile olmamış, neyse artık kısmet başka diziye :P

    YanıtlaSil
  12. Ben de o diziyi yeni bitirdim. Benim için sıradan bi diziydi fakat Park Shin Hye'ın kıyafetleri öldürdü beni. Ne igrençliktir o öyle di mi ama?

    YanıtlaSil
  13. Park Shi Hye dizi boyunca o kadar çok deli etti ki beni.. Kıyafetleri o karaktere göre kötüydü evet.

    YanıtlaSil
  14. Ni dimek efenim ni dimek her şey sizin için =) Yeni dizilerden "i hear you voice" fena değil öneririrm :') Uzun zamandır izlemiyorsan eğer "reply 1997" izlemelisin! :)

    YanıtlaSil
  15. Ne demek her zaman! :') Ben sırf indirdim diye izledim, kendime ceza verdim :D Sormadan etmeden indirirsem böyle olur işte :D Yoon Si Yoon, Baker King Kim Tak Goo'da o kadar çok acı çekti ki onu böyle şapşik bir rolde izlemem gerekiyordu psikolojim için :D

    YanıtlaSil
  16. Sırf başrol çocukla ilgili tatlı giflere rastladığım için şans vereyim dedim ama Park Shin Hye'ye katlanabiletem olmadığı için bir bölümü bile biteremeden bıraktım diziyi. Zaten bu kızın olduğu her diziyi yarım bırakıyorum :D Ellerine sağlık, dizide ne olmuş ne bitmiş öğrenmiş oldum sayende: D

    YanıtlaSil
  17. İzlemek için adım atmış olan kimse diziyi izleyememiş görüyorum ki =)) Bir ben safmışım izlemişim :P Tenk yuu çingu yorumun için :')

    YanıtlaSil
  18. :D Yapılmasını istenmeyenin çekiciliği diyeyim. Ama yok izlemem bu diziyi shin hye nin pasaklığını gördükten sonra töbeee :)

    YanıtlaSil
  19. Bende çizittiren komşu ve onun rakun editörü hatrına izledim diziyi.Ve ben kendi adıma dıygularımdan kesinlikle eminim Park shin hye i sevmiyorum!Ayrıntılı fikir için http://denizinyorungesi.blogspot.com/2013/03/flower-boy-next-door.html

    Bu arada geri dönmene sevindim.Özletme kendini bu kadar...

    YanıtlaSil
  20. Belki daha sonra izlerim diye listeme aldığım bir diziydi derhal çıkarıyorum listeden. İzlerken fenalık geçirip yığılıp kalmak istemiyorum ekran başında. Daha gencim yaşayacak günlerim var benim. Teşekkürler yazı için ^.^

    YanıtlaSil
  21. İzlemeyin demişsin ama bu dizi benim kore fanlığına adım attığım ilk diziydi. Park shin hye gibi oyunculuğu mükemmel birine mıymıntı demende biraz acaip bir olay.

    YanıtlaSil
  22. Bana mıymıntı gelenin size mıymıntı gelmemesi ne hoş.

    YanıtlaSil
  23. yazını cok begendım kullandığın kelımler mıymıntı kokos ben fılmın ıcerııgnden cok senın yptıgın yorumlarda kı yakıştırmaları sevdım bu yakıştırmalar kırıcı degıl bence sen cok tatlı bırısın fılme gelınce evet park shın hye uymamış bır karakter su var kı o salak ve mıymınıtyı oynamak gerçekten sabır ıster buyuk yetenek sıkılır ama o sıkılmadan oynayabılmıs cok sevdıgım bı aktırıst normalde ben bayan aktırstlerı o kadar sevmem cok soğuk ve ıtıcı gelırler am park shın hye ınsanların kalbıne dokuna bılıyor.. ıo love you

    YanıtlaSil
  24. Bu yazıya diziyi eleştirdiğim için hep kötü hakaret içerikli yorumlar geldi :)) Teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
  25. Bu diziyi izlesem mi izlemesem mi arasına gidip duruyordum ki yazını görünce kararımı verdim. Evet, sanırım izlememem en hayırlısı olacak. Zaten fragmanlarını izleyince bu kadar kararsız kalmamdan belliydi basit bir dizi olduğu. Samimi yaklaşımın hoşuma gitti. Ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil
  26. Gerçekten vakit kaybı bir diziydi. O kadar beğenmedim ki başkaları da benim gibi vaktini ziyan etmesin istedim. Önerime uymana sevindim :))

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^