13 Mayıs 2011 Cuma

Tayland'ı keşfetmek: First Love♥

İzlediğim ilk Tayland filminin böyle güzel olması çok sevindiri bir deneyim oldu:)) Lee'nin bloğunda filmle ilgili bir yazı okuduktan sonra filmi indirmiştim. Nihayet fırsat oldu ve izledim.

First Lvoe

First Love... Esas kız Nam ve esas oğlan P'Shone. Nam, sıradan bir öğrencidir. Okulun en popüler ve sempatik (öyle :P) öğrencisi P'shone'a aşık bir kızdır. P'shone tarafından sevilmek dahası fark edilmek için arkadaşlarıyla birlikte Aşk için 9 madde tarzı bir taktik kitabının maddelerini denemeye başlarlar :P Aptal aşk kitapları :P  Bu arada Nam ve arkadaşları hafif dışlanmış ama kendi aralarında güzel gerçek dostluğu bulabilmiş bir gruptur. Filmde en hoşuma giden şeylerden biri arkadaşlıktı. Nam için yapmadıkları şey kalmadı. Nam üzüldüğünde, ağladığında hep beraber üzülüp, ağladılar. Dostlukları hep kaldığı yerden devam etti. En yakın arkadaşımı hatırlattı bana :D Biz de lisedeyken hep yanyana gezerdik, birimizden biri okula gelmediğinde okuldaki arkadaşlar ve hocalar "İkizin nerde?" diye sorarlardı. Küstüğümüz zaman hocalar gelir barıştırırdı bizi :D Bazen yolun bir tarafında ben bir tarafında o yürür eve gelince barışırdık :D Şimdilerde o halimizi hatırlayıp gülüyoruz:)) Lise işte..


Filme dönersek yeniden, film boyunca Nam'ın çirkin ördek yavrusundan bir kuğuya dönüşmesini izledik. Bir anda güzelleşmemesi, zamana geniş geniş yayılarak gerçekleşmesi daha inandırıcıydı. Nam zaten güzel bir kızmış, onu çirkinleştirmek hem zor hem kolay olmuş set görevlisi için sanırım :D

P'shone filmin yakışıklı, sempatik elemanıydı. Kız haklı olarak aşık oldu çocuğa=) Yalnız film boyunca ben bu çocuğu birine benzetip durdum hala çıkarabilmiş değilim, gereksiz bir bilgi olarak bunu da ekliyorum:))
                                                                (Orjinal boyutu için çalışmanın üstüne tıklayın.
                                                                        Yine sade bir çalışma yapamadım :/)

Nam P'shone platonik bir şekilde aşıkken ortaya P'shone'un çocukluk arkadaşı P'Top, çıkar. Gelir gelmez de Nam'dan hoşlanır tabi. Hemen gidip teklif ediyor kıza, kız cevap vermiyor ve bizim eleman bu sessizliği evet olarak yorumluyor. Nam artık güzelleşmiş ve popüler olmaya başlamıştır bile. P'shone'a yakın olmak için Top ile birlikte takılmaya devam eder...

Nam fazla çalışkan olmayan bir kızdır, annesi ve kız kardeşi ile yaşıyor. Babası Amerika'da çalışıyor, bir gün babası amcası vasıtasıyla not yolluyor kızlarına; okulda dersleri iyi olan, sınavlarda birinci olan yanıma gelebilecek! Nam hem derslerini hem de aşk hayatını yoluna koyma çabasına girişir...

Zaman ilerlerken P'shone'u uzaktan sevmeye devam eder Nam.. Acı çeker, gözyaşı döker.. Bir havuz sahnesi vardı, o sahnede yine yeniden Nam'ın arkadaş grubunu çok sevdim. Nam için hep birlikte ağladılar:))

Nam derslerini düzeltir ve birinci olur. Amerika'ya babasının yanına gidecektir. P'shone ise bir futbol takımından teklif alır ve yola çıkması gerekiyordur. P'shone, Nam Amerika'ya gitmeden önce kızın kapısına bir fotoğraf albümü/defteri bırakır. En sevdiğim ayrıntı işte bu fotoğraf olayıydı. Filmi hepten değiştirdi bana göre. Öyle anlamlı kıldı ki filmi, yaşananları.. Her bir fotoğraf her bir not çok özenliydi..

Ve aradan zaman geçer.. Zaman neden geçti anlamadım hiç beklemiyordum. Senaristler aşkın zamana yenilmediğini mi göstermek istedi acaba :P Neyse çok şikayetçi değilim zaman aşımından. Sonuçta film mutlu son oldu. Güzel bitti.

Öğretmen In karakterine hiç değinmemişim :D İzlemekten en çok keyif aldığım karakterdi oysa. Filmin müziklerini çok beğendim.

*Filmi mp4 olarak indirip izledim. Filmde isimler P'shone ve P'Top olarak geçiyordu. Önce hata olduğunu düşündüm sonra öyle demek Tayland'lılarda dedim ama emin değilim hala :D Lee şu yazısında Chone diye bahsetmiş.. Bir çevirmen hatası olasılığı yüksek. Yazmadan geçemedim bunu..

Şimdi sırada başka bir Tayland filmi var: Bangkok Traffic Love Story.


İzledim, tavsiye ediyorum!!~
See ya~!

16 yorum:

  1. Ben de bu filme ilk kez Kore delisi'nin blogunda rastlamıştım galiba. İlgimi çekmişti, sen de yazınca iyiden iyiye merak ettim. Çirkin ördeğin kuğuya dönüşmesi hikayesi hep eğlencelidir; bir ara izleyeyim :)

    Bu arada dün blogunda banner'ın sürekli değişiyordu; bugün Misa'da sabitlenmiş :) Dikkatimden kaçmadı :D Çok hoş düşünmüşsün, dün gördüğüm bütün banner'lar (değişik dizilere ait olanlar) çok tatlıydı. Eline sağlık canım ^^

    YanıtlaSil
  2. İzlemeni öneririm güzel bir filmdi. İzledikten sonra beğenip beğenmediğini söyle ama =) Hatta bloguna yaz okuyalım:))

    Ben de sana banner olayını soracaktım. Bugün blogunda gezerken farkettim her sayfa yenilemesinde yeni bir banner çıkıyor. Çok beğendim!! Nasıl yaptın? WP'nin öyle bir özelliği yok sanıyordum çünkü bir ara epey kurcaladım:)) Benim banner'ın sürekli dönüyor halde olması lazım aslında, çünkü gif(hareketli) formatında yapmıştım. Arada takılıyor demek.. Zaten bu gif'i wp'nin kabul edip etmeyeceğini bilmediğim için deneme amaçlı yapmıştım :P Beğenmene sevindim, teşekkür ederim^^

    YanıtlaSil
  3. tamam, izleyip yorumlarımla gelicem ^^

    şimdi tekrar bloguna girince evet, sürekli değişiyor olduğunu gördüm yeniden :) :) gif'i photoshop'la mı yaptın? ben gif uzantılı dosya yapmanın yolunu bilemiyorum maalesef :P benim metodum çok çok daha basitti: "görünüm" menüsünden "üst kısım"a tıklayınca gelen sayfada bir sürü resim yükledim. sonra yüklenmiş resimlerden sadece birini seçmek yerine "random: show a different image on each page" seçeneğini seçtim. böylece her sayfada farklı bir resim çıkıyor.

    YanıtlaSil
  4. dün akşam senin ve mavi nin tavsiyesi üzerine izledim ve çok beğendim .böyle güzel bir film olacağını kimse tahmin edemezdi heralde .yazmak istiyorum herkese anlatmak :)
    bir den kuğu olmaması benimde hoşuma gitti ,sonra arkadaşlıkları ve pazartesi salı diye günlerle ilgili bir şarkı vardı o ,çok güzel detaylardı. inanır mısın bende çocuğu birine benzetiyorum ama çıkaramadım. çok sevimliydi kendisi. tek kusur geçen senelerdi o kadar sene geçmesi bana çok saçma geldi neden yapmışlar ki.
    defter çok güzel bir detaydı inanmayacaksınız ama şerefsizim ben aklıma daha önce gelmişti bu muahahha :)
    demem o ki güzel film ve bende yazacağım kısmetse :)ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın .resimde on numara :)

    YanıtlaSil
  5. Wow!!! Bu kadar basitmiş demek :D Html, css düzenleme konularını bile araştırmıştım ben haha :D :D

    Benim gif'im şöyle oluştu: Önce photoshop programında 5-6 tane ayrı ayrı banner hazırladım sonra animation gif adlı programda geçiş sürelerini hazırlayıp gif formatında kaydettim. PS'de de gif yapılıyor (image ready eklentisiyle) ama ben pek beceremiyorum dahası sevmiyorum, çok zahmetli oluyor. Animation gif daha kullanışlı ve basit. İstersen sana yaparım benim banner tarzı bir şeyler.. PS benim hobim ne de olsa:))

    YanıtlaSil
  6. Beğenmene sevindim. En kısa sürede senin de yazmanı bekliyorum. Herkes izlesin istiyorum filmi:)) O günlerle ilgili şarkı benim de çok hoşuma gitti, ne kadar tatlı bir şekilde barıştılar o sahnede:)) Bir de aradan geçen onca sene sonra çocuğu karartmışlardı biraz sanki :P Defter olayı benim aklıma gelmedi ama izleyince ben de yapmalıyım moduna girdim. Kuzen fotoğraflarından böyle bir anı albümü yapmayı planlıyorum:)) Epey kalın ve güzel bir albüm olacak :P Resimden pek emin değildim ama beğenmene sevindim, teşekkür ederim^^

    YanıtlaSil
  7. Ben de aslın da Shone diye yazdım ilk. P' olayı kalıp gibi isimlerin başına ekliyorlar diye ben eklemedim :) Ama filmin fragmanını seyrettiğimde orada Chone yazıyordu, sonra değiştireyim dedim, öyle kaldı haha :)

    Film güzeld, özellikle de müzikleri enfesti. Günlerle ilgili olan şarkıyı hala deli gibi dinliyorum. Ama ama, hemen Bangkok Traffic Love Story'i izlemelisiniz. Bu film güzel, o film ise bana göre harikulade :D

    YanıtlaSil
  8. İsim olayı aydınlandı:))
    Müzikleri ben de çok beğendim, sahnelere çok güzel gitmişti. Günler şarkısı ise favorim:)) Evde kendi kendime söylüyorum aklıma gelmeyen yerleri uyduruyorum falan :D Bangkok Traffic Love Story'i hala izlemedim ama çok merak ediyorum. İzleyince özet geçerim yine:))

    YanıtlaSil
  9. mydestiny'cim, bu filmin linklerini biliyor musun? indirmek için link aradım ama bulamadım... indirmeden izleme linki de olur...

    bi de banner yapma teklifin için çooook teşekkür ederim! ama sana zaten yeterince zahmet verdim, bisürü uğraşıp hazırladığın my lovely roommate banner'ı ve afişi hâlâ aklımda :D o yüzden sağol canım, yeniden zahmetlere girmene hiç gerek yok... :) :) :) öperim ^^

    YanıtlaSil
  10. Mp4 indirme linki var, divx versiyonunu ben de bulamamıştım. Ama merak etme görüntüler iyi.
    Banner teklifi sana ve takip ettiğim çingular için her zaman geçerlidir, söylemeniz yeter:)) Zahmet olmaz, merak etmeyin :)

    İyi seyirler^^

    YanıtlaSil
  11. Bu film ile evrime inandım ben. Lan o kız ne oldu öyle :D

    YanıtlaSil
  12. Haha :D Ben de! :D Güzelim kızı iyi çirkinleştirmişlerdi doğrusu.

    YanıtlaSil
  13. [...] Koredelisi çingumdan okumuştum zamanında, ama o linki veremiyorum maalesef (böhü ) Sizi mydestiny, lee ve winpohu‘ya yönlendiriyorum, güle güle okuyun [...]

    YanıtlaSil
  14. merhaba bir şey sorabilir miyim? :) filmi izledim evet harikaydı :) acaba bu filimin müziklerini mp 3 olrak nerden bulabilirim :)

    YanıtlaSil
  15. Bildiğim bir site yok ama google'da "first love ost" olarak arama yaparsan belki bir şeyler çıkar, dene bakalım^^

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^