9 Haziran 2012 Cumartesi

İzlemeyin.

Selam millet! Çöp olan 16 saatimi anlatacağım size çünkü sizin saatleriniz de çöp olsun istemiyorum. Düşünceli blogger mode on :) Hemen uyarıyorum, diziyi izlemek isteyen, izleme listesine alan dostlar; bence hiç başlamayın, izlemeye değer bir dizi değil. Yazı içinde spoiler verebilirim, emin değilim sonra spoiler yedim demeyin.
Wild Romance dizisinden bahsediyorum. Lee Dong Wook ve Lee Si Young var diye konusunu bile okumadan stoklamaya başlamıştım diziyi. Çeviriler bitince ilk bölümü açıp seyretmeye koyuldum ama bu dizi boyunca iki farklı dizi bitirdim ben. Öyle sıkıcı…



Lee Si Young daha önce Bof, Playful Kiss dizilerinde izlemiş ve Zengin Adamın Doğuşu dizisindeki rolüyle sevmiştim. Hal böyle olunca Wild Romance’ı izlememek olmazdı. Hele de Lee Dong Wook varken…

Dizinin konusu kısaca şöyle; Red Dreams ve Blue Seagulls adında iki rakip beyzbol takımı var ortada, Park Moo Yul (Lee Dong Wook) Red Dreams takımının yıldız oyuncusu. Yakışıklı, zengin ve popüler bir karakterdir. Bir gün karaoke barda Mavi Martılar’ın koyu fanatik taraftarı olan koruma Yoo Eun Jae (Lee Si Young) ve ailesiyle karşılaşır. Tabi iki rakip karşılaşınca olay çıkar ve kavga görüntüleri internete düşer. Anında olay büyür ve zaten basınla arası kötü olan Park Moo Yul’un başı derde girer. İmajı kurtarmak için Eun Jae zoraki de olsa Park Moo Yul’un koruması olur ve olaylar olaylar…

Eun Jae Mavi Martılar, Moo Yul ise Kırmızı Hayalciler takımına gönül vermişken zorunlu ilişkileri sürüp gider. Moo Yul popüler biri olduğu için taraftarlardan, fanlardan sürekli hediye alır. Fanlardan biri başta önemsenmeyen sonradan dizinin ana konusu olan tehdit mesajları göndermeye başlar.

Takıntılı fanlardan biri sürekli gözleri oyulmuş fotoğraflar, şiirler ve notlar gönderir. Moo Yul önemsemez ama menajer (Word menajer yerine “yürütücü” kelimesini kullanmam için baskı yapıyor bana! :D ) ve koruma Eun Jae notların üstünden çalışmaya başlar.

Tehdit-sapık olayının yanında bir de ezik karakter Dong Soo var, aslında ezik değil ama senaristler adamdan ne çıkarsak kar diye düşünmüşler sanırım. Esasen ortada o adamın üzerinden gidecek bir konu yoktu. Bir bölüme sığdırılabilecek bir konuyu sapık olayıyla beraber epey götürdüler ciddi ciddi. Hiç gerek yoktu, boşuna sıkıldık.

Bunların yanı sıra bir de yanlış anlaşılmalar var tabi. Koruma Eun Jae, Park Moo Yul’un yasak ilişki yaşadığından şüphe eder, teoriler kurar olası felaketi engellemeye çalışmak için pasaportu olmadığı halde Park Moo Yul ve arkadaşlarıyla Japonya’ya bile gider. Yanlış anlaşılmaların en güzel yanı Eun Jae’nin tepkileriydi =)

Haa en önemli kişiden bahsetmeyi unuttum! Hiç ikinci kadının olmadığı dizi gördünüz mü siz?! Onsuz olur mu, olmaz. Kdrama âleminin en gereksiz saçma karakterlerinden biriydi kendisi.


İşte bu kız oluyor. Gerçek adı Jessica imiş. Şarkıcıymış. Sevmedim, sevemedim. İticisin Jes, kusura bakma. Dizideki gereksiz bir rolü vardı, tam koruma kız 5. kuralı ihlal edip koruduğu kişiye karşı bir şeyler hissetmeye başlamışken ortalığı karıştırmak ve aşk üçgeni oluşturmak için tee İngiltere’lerden geldi hanım kız.

Kendisi ressam olup, sevdiği kişileri köpek gibi ısırmakla meşhurdur. Yıllar önce Park Moo Yul’u terkeyleyip İngiltere’ye göçmüş psikolojik rahatsızlığı olan bir karakter.

Bu kız geldikten sonra tehdit olayı daha somut bir hal almaya başlar, kızın kedisinin gözleri oyulmak suretiyle öldürülüp kapısına konur falan…

Gereksiz ve sıkıcı yerleri atlattığıma göre birazcık da eğlenceli yerlerinden bahsetmek istiyorum. Dizinin esas çifti olması gerekirken yan çift olarak heba edilen güzelim çifti:



Menajer Kim ve Eun Jae’nin biricik dostu Dong Ah. İşsiz güçsüz tüm gün kitap okuyan ve muhteşem bir eve sahip sevilesi insan.

Şu kitaplık sizce de harika değil mi? :)


Bu güzelim çift baş çift olsaydı ve dizi bunların üzerinden farklı bir konuyla ilerleseydi bu dizi çok sevilirdi. Moo Yul ve Eun Jae olayıyla Dong ah & Menajer Kim çiftini yazan senaristin aynı kişiler olduğun inanamıyorum resmen. Dong Ah izlediğim en eğlenceli yan karakterlerden biriydi. Senarist hem böyle bir karakter yaratıp hem de nasıl böyle kötü bir dizi yazmış olabilir bilmiyorum… Konuyu tam oturtamamış, dizideki tek “olmuş” şey Dong Ah idi.

Dong Ah ve Lee Si Young’un mimikleri şirin jestleri diziyi izlenilir kılan unsurlar. Yukarıdaki sahneden anlayacağınız üzere bu kız mimiklerini iyi kullanıyor :) Park Moo Yul’un daha doğrusu Lee Dong Wook’un ağzının içinde konuşmasını bile unutturuyor seyirciye. Birlikte güldüğü sahneler favorim, saçma salak sebeplere ekran başında ben de onlarla birlikte güldüm epey :))

Sapık fan fikir olarak belki iyi ama 16 bölümcük dizi için bile fazlaydı. Dizinin sonuna kadar bu tehdit olayı devam etti. Kim bu sapık acaba soruları eşliğinde izlenmiyor dizi çünkü daha en başında iki kişiden şüpheleneceksiniz. İlk şüphelendiğiniz kişiyi savurun hemen asıl sapık ikinci şüphelendiğiniz kişi! Böyle de gizli spoiler veririm işte :P

Bu arada sapık fandan son anda gelen aforizmayı yazmazsam çatlarım:

"Prenses sevdiği zaman bu bir peri masalıdır, cadı sevdiğinde ise lanet."

Beğenmediğim bir dizi hakkında daha fazla yazmam gereksiz gibi geliyor. Dizinin senaryosu baştan eksikti, hani bir bölümden sonra açılır ya dizi keyifle seyredersin falan… İşte o olay bu dizide yok, şimdi açılacak şimdi olacak derken baktım dizi bitti… Sadece bir bölümde biraz heyecanlandım, 15. bölümün sonu ve final bölümün ilk sahneleri. 

İzleyecek bir şey bulamazsanız, izleyin. O kadar.

13 yorum:

  1. bana dediğin kadar kötü gelmedi ya:/yada ben her hafta oynarken takip ettiğim için ,peşpeşe izlemediğim için baymamış olabilir:)Grammy lik değildi kabul ama o kadar berbat diziler içinde genede orta seviyelerde sayılırdı.Belkide beklentin çok yüksekti onu karşılamadı ne bileyim ama izlenmeyecek kadar kötüde bulmadım:)

    YanıtlaSil
  2. Ben de peş peşe izlemedim haftada iki bölüm izledim, peş peşe izlenecek bir dizi değildi çünkü :) Sadece son birkaç bölümü arka arkaya izlediğim sapık harekete geçince bir atraksiyon oldu dizide ister istemez =) Bence orta seviye değil bildiğin vasat bir diziydi. Dong Ah olmasa sonuna kadar izlemezdim belki de..

    YanıtlaSil
  3. Ben de dün başladım bu diziye çingu sevmedim ama Wookie aşkına ve başka dizi seçme kararsızlığımdan ötürü devam ettim bi bakmışım 7 bölüm izlemişim.Ha açıldı ha düzelecek güzelleşecek dizi derken ikinci kadın da dahil olunca yok bu diziden cidden bir şey olmaz diyerek bıraktım.Aslında o geldiğine şükretmeliyim di mi?Yoksa ben bir umutla izlerdim bikaç bölüm daha!

    Dong Ah'ı ben de sevdim gerçekten senin dediğin gibi yazsalarmış çok daha iyi olurmuş.
    Bir de kim o salak sapık ya?Deli etti beni!Çıkacak ortaya kurtulacağız dedikçe ben çıkmadı bir türlü!
    Bu dizinin ilk fragmanlarını gördüğümde çok da beğenmiştim sevinmiştim :/

    YanıtlaSil
  4. Diziyi bırakmakla çok iyi etmişsin çünkü senarist bocalamış. İkinci kadın ayrı olay onun hikayesi de çok saçmaydı neresinden tutarsan tut elde kalıyor dizi. Tabi Dong Ah istisna :)) Eğer hala izlemediysen King 2 Hearts dizisini öneriyorum, beğeneceksin.

    Sapığın kim olduğunu öğrenmek istiyorsan twitterdan DM göndereyim sana, spoiler yedik demesinler sonra =D

    YanıtlaSil
  5. İzleme listeme almıştım bir ara, ne olduysa çıkarmıştım sonra,izlemeyecektim. Söylediklerin kararımı doğruladı teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Akıllıca bir karar çingu :)

    YanıtlaSil
  7. :)) Amanın ! :)) Bu dizide ben gerçekten çok eğlenmiştim.Hatta daha sonra arkadaşlarıma defalarca tavsiye ettim.Arkadaşlarımdan biri de aynen senin gibiydi :) "Ben o diziye tahammül edemedim ve üçüncü bölümden sonra bıraktım." dedi :)) Ben çok şaşırdım tabii.Çünkü ben izlerken aşırı eğlenmiştim,zamanım olmadığı halde izlemek için kıvranıyordum ve favorilerime almıştım diziyi.Uzun zaman sonra dizi izleyince acaba etkisi büyük mü oldu diye düşünmeye başladım arkadaşım öyle dediğinde.Ben yine de izlemesi için ısrar ettim ve dört beş gün önce tekrar başladı diziyi izlemeye.Sonunda bağımlı olmuş gibiydi :/ Sabahın kör saatinde kalkması gerektiği halde gece ikiye bazen dörde kadar diziyi izleyip üç-dört günde bitiriverdi ve çok beğendi :) Şimdi bu olaydan sonra Wild Romance'a dair kötü bir yazı.. :)) Yine zamanım yok ama mailimde yeni yazdığını görünce ve de Wild Romance'la ilgili olduğunu öğrenince okumadan ve başımdan geçen bu olayı anlatmadan edemedim :)) Bu kadar kötü düşünceler yaratan tek dizi Dream High 2 idi bende.(Devrik cümle kurmayı da pek bir seviyorum gibi :))

    Ama sana kesinlikle katıldığım nokta şu ki;Dong Ah ve menajerin ilişkisi bence de birinci sırada olsa çok daha güzel bir dizi olabilirdi.Onların sahnelerinde inanılmaz eğlendim ,bugüne kadar izlediğim dizilerde en iyi ikinci çiftti.Neden sahneleri bu kadar az diye oldukça söylenmiştim.Dizi bittiğinde aklımda kalan iki cümleden biri senin de kullandığın;"Prenses sevdiği zaman bu bir peri masalıdır, cadı sevdiğinde ise lanet.", diğeri ise elbette Dong Ah'dan "Biliyorsun menajer Kim'den ayrıldığımda ne zaman paslanmaz çelik görsem onu hatırlıyordum." :)) Dizi bittikten sonra birkaç gün etkisinden çıkamadım ben.Hatta sonrasında "Bu robotların ilişkisinin devamını çeken bir dizi olsa ya beeeee.." diye bir tepki vermişliğim de var :)

    Yine çok kısa bir yorum oldu ama.. :/ Sana ilk kez yorum bıraktığımı fark edip kendimden de utanmadım değil hani :) pff.. Zaman uçup gitmiş yine :( Dur demek de bir işe yaramıyor .. :( Yorumumu sonlandırıp uçarcasına gidiyorum artık ^^

    Muhteşem K-Drama günleri sana canım ;)

    YanıtlaSil
  8. hmm yok daha başlamadım ona.İzlemeyi düşünüyordum ama biraz dram mı gibi göründü ne vazgeçtim.böyle diyorsan bakayım o zaman.

    tamam öyle yap çingu yemesin kimse spoi :D

    YanıtlaSil
  9. Kuzey ve Güney ilişkilerini güçlendirme temalı bir dizi, iki düşman ülke olunca azıcık dram da oluyor haliyle ama öyle çok koyu bir dram yok, izlenilir. Çok severek izliyorum ben de^^'

    Hemen atıyorum :D

    YanıtlaSil
  10. Bu diziyi izlerken arada iki dizi bitirdim ben öyle sıkıcıydı ama Eun Jae'nin mimiklerini sevdiğim için sonuna kadar izledim. Tabi bir de Dong Ah faktörü var ortada... Çerezlik bir diziydi diyebiliriz kısaca. Esas sıkıntı sapık fan olayının oturmamış olmasıydı belki de bilemedim şimdi...

    Dong Ah çok sevimli bir karakterdi o kadın için ayrı dizi yazılsa oturur izlerim öyle sevdim. Senarist göster ama elletme taktiğini kullanmış bu çift için :P Arkadaşın bu diziyi beğenmişse diğerlerini izlediğinde ne olacak bilmiyorum, bağımlı falan olur herhalde :D Hemen yeni diziler öner arkadaşına Coffee Prince mesela ;)

    Aa bu ilk yorumun muymuşşş :D Sağlık olsun, okuman yeter çingu :)
    Ben de sana aynısını diliyorum, yoğunluktan kurtulup kdramalara kavuşman dileğiyle^^

    YanıtlaSil
  11. Ben de çok kişi izliyor dize başlamıştım. Bir de 3. kişiliğin (Jessica) geldiğini öğrendim. İyice sıkıntı bastı. Diziyi sırf Menajer Kim ve Dong Ah çifti nedeniyle izliyorum. ''Bu güzelim çift baş çift olsaydı ve dizi bunların üzerinden farklı bir konuyla ilerleseydi bu dizi çok sevilirdi'' Dizinin 4 ya da 5. bölümnünde aklımdan şunu geçirmiştim (Zaten 6.ya da 1.bölümdeyim. )''Neden bu çift başrolde olmamış ki ?'' Anlayacağın sana katılıyorum. :) Ama başladığım için devam edeyim. Özellikle Anonim'in yazısına göz gezdirince. Belki ben de arkadaşı gibi bağımlısı olurum. :D Bir de sapığı merak ediyorum. :)
    Sana iyi günler diliiyorum. :)

    YanıtlaSil
  12. 3. kişi nasıl gıcık bir karakter bir görsen (ki görmüşsündür artık :P ) tahammül etmek zor. Ben de nedense öylesine izledim şimdi açılacak diye ama olmadı. Sapık bildiğin klişe :D Spoiler vermeden ancak bu kadar söyleyebiliyorum :)

    wild romance bitince Queen in hyuns man izle de kore dizilerine tekrar bağlan :P

    İyi seyirler.

    YanıtlaSil
  13. […] *Daha önceki izlemeyin postu için *tık tık*  […]

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^