2 Eylül 2011 Cuma

Photoshop, ders 5

Konu: Fotoğrafı siyah&beyaz ve yarı renkli yapma↓


Fotoğrafı siyah&beyaz yapma oldukça basit bir işlem. Bugün kullanacağımız çekiğimiz: Han Hyo Joo, kendisini şu sıralar Brilliant Legacy'de çok beğenerek izliyorum =) Ders için aşağıdaki wallpaper'ı hazırladım. Biraz renkli olsun diye texture ve çeşitli renk ayarları kullanarak bu hale getirdim.





Siz de çalışmanızın en son haline uygulayabilirsiniz siyah-beyaz renk ayarını. Baştan fotoları S&B yapmaya gerek yok bence. Sonra beğenmezseniz geri alma şansınız olmaz falan.. En ideali en son uygulamak.. Size kalmış yine de :P





Yukarıdaki aşamaya kısa bir şey eklemek istiyorum: Image/Adjustments menüsünde gördüğünüz auto coler, auto levels, auto contrast ve diğer uygulamalar (color balance, curves, hue/saturation, replace color vs..) renk ayarları oluyor. Sadece textureye bağlı değilsiniz yani. O bölümü kurcalarsanız çok hoş renkler elde edeceksinizdir:) Bütün ayarları tek bir çalışmada deneyebilirsiniz, renk geçişlerini iyi ayarlamak lazım^^ Benim de epey eksik olduğum bir konu renkler.





Şimdi gelelim diğer konuya. Çalışmanın yarısını renkli yarısını siyah&beyaz yapmak istiyorsanız aşağıdaki aşamaları takip edin.Bu tarz çalışmalar temelde güzel renkler varsa çok hoş görünüyor.


Duplicate layer'dan sonra çalışmayı desature /(siyah&beyaz) yapmalıyız.



Ve Mydestiny iftiharla sunar :P


Takıldığınız yer olursa sorun lütfen. Fotoğraflara tıklayarak ders pencerelerini büyültebilirsiniz. Renk ayarlarını ekstra anlatmaya gerek duymuyorum çünkü yukarıda bahsettiğim image/adjustments menüsü ve textureler yeterli. Benim ilk öğrendiğim renk ayarı oluyor bu ders. Bu arada tex arşivimi paylaşacağımı söylemiştim ama toplarlanması pek mümkün görünmüyor, sandığımdan çok varmış. Bir kolaj yapıp isteyene mail atmayı düşünüyorum. İsteyenler yorum bırakırsa geri dönüş yaparım.

Ayrıca dersi hazırlarken aklıma bir şey geldi. Şimdiye kadar sanırım 5 ders hazırladım. Bu beş derste temel şeyler vardı: Foto birleştirme, texture kullanma, blur efekti, arkaplan temizleme ve bu Siyab&beyaz dersi. Tüm bu dersler wallpaper yapabilmek için fazlasıyla yeterli. Ben sadece bunları kullanarak yapıyorum çalışmalarımı.

Ortak Wallpaper yapalım mı, ne dersiniz? Ben başlatayım, sayfanın bir köşesini doldurayım ve birine paslayayım. Elden ele dolaşsın ve herkes bir köşesini tamamlasın.. Kimde biterse o kişi blogunda sunsun çalışmanın sonucunu. (Blogu olmayan katılımcılar olursa, kendisi bir blog seçer, blog sahibi de kabul ederse paylaşır vs..) Eğlenceli olur sanki? Çalışma kötü de olabilir iyi de, hiç sorun değil. Maksat eğlenmek. Görüşlerinizi bekliyorum^^

23 yorum:

  1. anaaam ders gelmiş, hemmen dersimin başına geçiyorum :D

    YanıtlaSil
  2. çakma bob rose'dan gökyüzüne hafif fırça darbeleri :D
    http://kaktuscicegi.wordpress.com/?attachment_id=1318
    bu arada ortak wallpaper olayı çok hoşuma gitti, ben varım diyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Öğrediğin her şeyi bir çalışmada toplamışsın: Arkaplan temizleme, siyah beyaz yapma, texture kullanma, foto-montaj.. Tebrik ediyorum Sayın Bob pardon Kaktüs :P
    Birkaç kiş daha ben varım derse ortak wallpaper'ı başlatabiliriz bence :D
    Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  4. Hyo Joo ne kadar güzel duruyor orada öyle? :D Kırmayıp bu derste konuk olarak onu çağırdığın içni teşekkürler çingu :p

    Ben gerideyim derslerde ama duvar kağıdı fikri süpermiş. 3. dersteyim daha ama kesme işini filan yapabilriim yani :p

    Ayrıca bu dersler bir harika, arigatoo sensei!!! :)

    Bir de yeni tema çok hoş durmuş, beğendim. Ankette de hemen oyumu kullandım^^

    YanıtlaSil
  5. Han Hyo Joo favorilerimden artık severek izliyoruz kendisini:) Çok pratik bir ders oldu bu, yaparken seveceksiniz zannımca :P
    Duvar kağıdı için yeterince sayı var başlatırız yakında :) Dersleri biraz yavaşlatmaya karar verdim.. Böylece pratik yapmak için zaman kalır. Zaten en temel şeyleri anlattım:) Derslerle ilgil geri dönüşleri seviyorum, yorumunuzu eksik etmediğiniz için teşekür ederim hepinize :)

    Temayı değiştirmeye çok zor karar verdim ama sonuç iyi oldu. Teşekkür ederim çingu^^

    YanıtlaSil
  6. Ah! Ne kadar teşekkür etsem az. :) Ellerine sağlık canım^^ Hemen uygulamaya koyuldum. Daha önce silgiyle birleştirdiğim 'Düşlerimin Prensesi' çalışmamın üzerinde denedim. Sonuç bu; http://i.imgur.com/YNv31.jpg
    Aslında tam tersi olması lazımdı; yani Shin ile Chae'nin renkli, öpüştükleri yerin de S&B. Ama bu daha da çok hoşuma gitti.^^ Tekrar ellerine sağlık, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim ne demek ;)

    Güzel olmuş gerçekten. Ellerine sağlık. Sahneyi düşününce dediğin gibi olmalıymış aslında ama bu halide gayet hoş görünüyor. Bu çalışmana uyumlu olmuş S&B.

    YanıtlaSil
  8. çok aktif devam edemesem de uzatmalı alıyorum dersleri, çook teşekkürler çingu:)

    öyle aman aman yetenekli olmasam da bu ortak wallpaper olayı müthiş fikir bence, bende çorbaya tuz katmak isterim :)

    YanıtlaSil
  9. Zaten ders aralarını uzun tutmaya çalışıyorum herkes yetişsin diye:) Yavaş yavaş vakit oldukça kurcalarsın artık ;)
    Ortak duvar kağıdına daha başlayamadım, fırsat olmadı. Coming soon inşallah :P

    YanıtlaSil
  10. Bu kısmi siyah-beyaz hale getirme olayını hep merak etmiştim. Meğer herhangi bir zorluğu yokmuş. Sayende çok kolay bir şekilde öğrendim çingu. Ellerine sağlık harika ders için^^ Deneme olarak da şunu yaptım: http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=fxncesonra.jpg

    Siyah-beyazlaştırma olayına geçmeden önce background copy ile overlay modunda blendledim. Sonrasını anlattığın gibi yaptım işte :) Hoş oldu ya, daha farklı resimlerde de deneyeceğim bunu. Çok teşekkürler öğrettiğin için :)

    Bu arada ortak wallpaper olayında bir gelişme var mı? O iş yatmış gibi gözüküyor ama yine de sorayım :D

    YanıtlaSil
  11. Ben de bu yöntemi babyface yaparken keşfettim :D Meğer ne kolaymış! Renkli çalışmalarda inanılmaz güzel duruyor bu yöntem. Çok seviyorum. Bu arada dersleri harmanlayarak kullanman çok hoşuma gitti, her çalışmanda pratik yapıyorsun böylelikle. Tebrikler :)

    Ortak wall yoğunluğa kurban gitti :// O dönem birden çok yoğun oldu hayatım, arada kaynadı. İnşallah bir ara başlatacağım. Hatırlattığın iyi oldu^^

    YanıtlaSil
  12. Dersten öğrendiğim;
    http://img804.imageshack.us/img804/8527/harmonyy3.png
    Bir tane de ekstradan yaptım, maksat alıştırma. :D
    http://img511.imageshack.us/img511/9396/harmonny4.png

    Ders için teşekkürler. Kaldı 1. :D:D:D

    YanıtlaSil
  13. Benim yaptığım çalışma üzerinde mi oynama yaptın yoksa aynı fontları mı kullandın bilemedim :P Ellerine sağlık.
    İkinci fotoğrafta çok etkili olmuş bu yöntem. Son ders çok güzel, kolay gelsin şimdiden^^

    YanıtlaSil
  14. Konunun en başındaki resmi bilgisayara kaydedip son aşamaya kadar onu kullandım. Yani dersin aynısını yaptım. :D Ama adımları ben yaptım, sadece resim aynı oldu.
    2. çalışmayı beğenmene sevindim Unnim, demek ki dudaklar ve gözler böyle renkli oluyormuş, öğrendiğime sevindim. ^^ ^^ ^^
    Diğer ders çok güzel, ama ben bir türlü anlayamadım nasıl yaptığımızı. Yani defterin üzerine mi atıyoruz fotoları? Yoksa fotoğrafları tek tek koyup en son defteri mi ekliyoruz? Özellikle şu telleri silme olayını beceremedim... :(
    Dersler için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  15. Hmm anladım:)) Son ders basit yahu öyle deme:)

    Defterin üstüne yerleştiriyorsun fotoğrafları. Aşama aşama anlattım dene bence ;) Telleri stamp tool yoluyla siliyoruz eğer denemediysen sadece anlatıma baktıysan zor ve karışık gelmiş olabilir. Denerken aslında kolay olduğunu göreceksin. Kolay gelsin, rica ederim:)

    YanıtlaSil
  16. [...] beyaz bir foto açıyoruz ya da fotoğrafı siyah beyaz yapıyoruz. Siyah-Beyaz yapma işlemini 5. Ders’te öğrenmiştik. Bir hatırlatma hemen: S&B yaparken kullanacağımız desature işlemi [...]

    YanıtlaSil
  17. bende katılmak isterim ortak wallpaper 'a yanlız benim önce ilk 3 dersi öğrenmem gerek bide blog sayfası açmam gerek bunun yardımcı olursan çok sevinirim derslerde

    YanıtlaSil
  18. Ortak wallpaper tembelliğime ve yoğunluğuma kurban gitti resmen, hala bir tık gelişme yok bu konuda :// Eğer olursa zaten blogsa duyurusu yapılır^^

    YanıtlaSil
  19. Bunu çok sevdim ben yaaa :D :D Yapabildim de sanırsam :) Çok teşekkürler ^^ Yalnız önce rengini canlandırıyım sonra siyah beyaz yapıp bir kısmını silerim diye düşündüklerim hiç siyah beyaz olmadı sadece biraz soluklaştı o kadar o_O Ve texturelerini bana göndermen mümkün mü?

    http://3.bp.blogspot.com/-V9PIjqBQrCs/T88CAIGUuMI/AAAAAAAAAcs/Um1wAywnNnk/s1600/han-hyo-joo-by-mydestiny.jpg
    http://1.bp.blogspot.com/-ZSkU2JaxvfI/T88CBwiYa5I/AAAAAAAAAc0/GVHWCXg61GI/s1600/577250_352055664848114_207576553_n.jpg
    http://2.bp.blogspot.com/-jEBMYGXICPI/T88CDS359wI/AAAAAAAAAc8/z-dbzhab9Jw/s1600/579408_350500268336987_189257087794640_886135_1108950119_n.jpg

    YanıtlaSil
  20. Pratik ve güzel sonuç alınabilen hoş bir ders değil mi :) Yoo gayet siyah-beyaz olmuş öyle deme. Ayrıca bisikletli fotoğrafa bayıldım çok güzel olmuş. Tamamdır ilk fırsatta gönderiyorum texture arşivimi :)

    Haa bu arada ellerine sağlık =))

    YanıtlaSil
  21. Öğretmenim iyi olunca tabi :D Şimdiden teşekkürler çingu;))

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^