19 Eylül 2011 Pazartesi

Uçurtma Avcısı: Senin için bin tane olsa yakalarım..


uçurtma avcısı


Genç kız kitabın arasındaki renkli ayracı, kitabın giriş bölümüne koydu ve kitabı ablasına teslim etti: Okumalısın! Kitaba başlarken böylesine etkileyici ve sürükleyici, dahası kendisini ağlatacak kadar duygu yüklü bir kitap olacağını tahmin etmiyordu... Aradan birkaç gün geçmesine rağmen aklına geliyordu kahramanlar; Hasan, Emir, Sohrab...

Kitabı okurken, bir romanı okumuyordum da birinin yaşam hikayesini bizzat ilk ağızdan dinliyormuşum gibiydi. Duyduklarım, öğrendiklerim ve hissettirdikleri kesinlikle sadece kurgu olamazdı. Öylesine gerçekçiydi benim için..



"Yeniden iyi olmak mümkün" diyordu Rahim Han, Emir'e. Böyle başlıyor kitap. Sonrasını Emir'in ağzından okuyoruz. İki küçük çocuğun Afganistan'nın zor dönemlerinde yaşadığı dostluğu... Birisi zengin ve ünlü bir iş adamının oğlu Emir, diğeri ise hizmetkarın oğlu tavşan dudaklı Hasan. Biri saygı duyulan bir çocuk, diğeri ise Hazara olduğu için küçümsenen bir çocuk... Bu iki farklı çocuğun hikayesi okunmaya değer.

"Afganistan'da çocuk çok ama çocukluk yok"

Kitabın filmi de varmış, yeni öğrendim. Filmi izlemeyi şimdilik düşünmüyorum. Çünkü yazarın ikinci kitabı olan Bin Muhteşem Güneş'i merak ediyorum. En kısa zamanda okumalıyım. Yazarın üslubu, anlatış biçimi çok iyi. Okumamış olanlara, tavsiye ediyorum. Başladığınız gün bitirmek isteyeceğiniz bir kitap.

23 yorum:

  1. Ben bunun filmini izlemiştim ağlaya ağlaya... Kim bilir kitabı ne kadar güzeldir. Malum, kitapta daha fazla ayrıntı olduğu için o duyguyu daha iyi veriyor pek çok kez. Bin Muhteşem Güneş'in ise kitabını okudum, henüz filmi çekilmedi onun bildiğim kadarıyla. O kitap da güzel ama Afganistan'da kadın olmakla ilgili olduğu için çocukların yaşadıklarına oranla daha katlanılabilirmiş gibi geliyor. Yine de insan üzülüyor tabii :( Keyifli okumalar şimdiden ve yazı için ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Kitabı da okumanı tavsiye ederim, dediğin gibi kitap daha ayrıntılı ve duyguları daha iyi yansıtıyor. Kitabı okurken birkaç yerde ağladım, çoğu bölümde ise gözlerim doldu. Filmini kitabın etkisinden dolayı izleyemem hemen, biraz zaman geçsin öyle izleyeceğim. Çünkü biliyorum ki izlerken ağlayacağım. Afganistan'da çocuk olmanın nasıl bir şey olduğunu bu kitapla birlikte biraz olsun görüyoruz. Kadın olmak her toplumda zorken Afganistan'da kadın olmak çok başka bir şey olsa gerek :/ O kitabı da okuyacağım, çok merak ediyorum. Teşekkür ederim yorumun için.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir kitaptır.. çok sevmiş, çok ağlamıştım.. ama filmi o etkiyi yaratmamıştı bende.. daha sönüktü..

    kitapta babasının Emir'e söylediği şu söz çok hoşuma gitmişti: "Sadece bir tek günah var, o da hırsızlık.. Tüm diğerler günahlar hırsızlığın çeşitleri.. Bir adamı öldürdüğünde bir hayat çalmış olursun, karısının koca hakkını, çocukların baba hakkını çalmış olursun.. Yalan söylediğinde, birinin gerçeği bilme hakkını çalarsın.. Çalmaktan daha alçakça bir hareket yoktur."

    Bin Muhteşem Güneş'i yeni okudum ve onu da beğendim.. ama ilk kitap daha etkileyiciydi benim için.. bunda erkeklerin çilesinin daha acıklı olmasında büyük pay var sanırım.. onların ezilmesine alışmamışız.. diğer kitapta ise kadınların dramı anlatılıyor.. artık bu duruma o kadar aşinayız ki sanırım bu yüzden çok etkilemedi beni.. ama güzel bir kitap olduğu yadsınamaz.. okurken çok sinirlenmiştim onların çaresizliği karşısında.. okumalısın mutlaka.. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabi okudum. Muhteşem bir kitap. Kullanılan üslup, dil falan zaten muhteşem ötesi. Bazı kitaplar vardır çok sıkar ama bu kitap öyle değil. Diğer sayfaya geçebilmek,kitabı biran önce bitirebilmek için çok heyecan yaptırıyor. Bu kitabi 3 kere falan okudum herhalde. Hemde hiç sıkılmadan..Gerçekten üzücüydüydü. Filmini izledim ama kitap kadar sarmadı. Yani pek beğendiğim söylenemez. Kitaba göre vasat kalmıştı. Bin Muhteşem Güneşi'de okumalısın. Onuda okudum. :) O da çok güzel bir kitap. Tavsiye ederim. İyi okumalar..

    YanıtlaSil
  5. Kitap uyarlama filmler zaten birazcık sönük olmak zorunda, kitabın anlattığı duyguyu birebir aktarmak mümkün değil bence. Bu yüzden kitap her zaman daha güzeldir. Filmi izleyeceğim, bakalım hangi noktaları almışlar.. Alıntı yaptığım bölüm benim de en hoşuma giden yer. Çok ama çok güzel bir söz. Baba karakterina yakışan bir sözdü. Bin Muhteşem Güneş'i okumadığım halde güzel özetlediğini düşünüyorum. Ne kadar doğru, erkeklerin ezilmesine alışık olmadığımız için Uçurtma Avcısı etkiliyor, hatta sarsıyor insanı.. Kadınların ezilmesine ise malesef alışkınız. Okuyup hakkında yazı yazarsam eğer yorumunu alıntılayacağım sanırım şizo:)

    YanıtlaSil
  6. Herkescikler okumuş yazarın kitaplarını bir ben sona kalmışım, belli oldu:)

    Yazarın ilk romanı olmasına rağmen gerçekten anlatım tarzı ve üslubu çok iyiydi. Sıkılmadan birkaç gün içinde bitirdim. Akıcı bir dili vardı. Olayların gidişatı ise zaten merak uyandırıcıydı. Sonuç olarak herkesin okumasını istediğim etkileyici bir roman. Filmi izleyip görmek lazım, kitap kadar olmasa da yine de güzeldir diye düşünüyorum. Kitap kadar etkili olması imkansız!

    Diğer kitabı okuyunca dönüş yaparım:) Teşekkürler^^

    YanıtlaSil
  7. filmini hiç başından yakalayamadım birkaç kez gördüm konuyu az çok biliyorum ama filmden etkilenen annem sağolsun kitabını alınca filmi kitap sonrası izlemeye karar verdim. okuyanlar birkaç gün derin bir hüzünle kaplı kalıyor zor toparlıyormuş merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  8. Önce kitabı okumaya karar vermen isabetli olmuş. Kitabı beğeneceğine eminim. Ve evet, okuyucuda epey etki bırakıyor. Birkaç gün önce bitirdim ve anca yazabildim ben. Hüzünlü ama güzel bir roman.

    YanıtlaSil
  9. Ahh ahh ben bu kitabı ne hallerde okudum :S Filmini izlemeye yüreğim el vermedi ama dayanamayıp bin muhteşem güneşi de okumuştum peşine..

    Acıklı şeylerden midem bulanır normalde ama bu kitap bi başka güzeldi..

    Ttanıtımını yapmış olmana çok sevindim, kesinlikle okunması gereken bir kitap.. ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  10. Herkesi etkisinde bırakmış bir kitap.. Şaşırmadım.. Ben de çok beğenerek okudum. Bin Muhteşem Güneş'i daha satın almadım ve yorumları gördükçe dayanamıyorum. Hemen yarın alıp okumalıyım! Kitap dram ve duygu yüklü evet ama dediğin gibi başka güzel anlatılmıştı. Abartılmadan, doğal bir akış içinde anlatılmış. Belki de bu yüzden herkes beğenmiş kitabı.
    Senin de yorum yapan ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. İnanmıyorum :D Ben de bu kitabı oluyorum ^^ Amerika'ya gittikleri bölüme kadar geldim ama o kadar etkileyiciydi ki bitirince blogumda bu kitapla ilgili yazı yazacaktım. ^^
    Asıl yorumumu kitabı bitirince yazarım. Şimdilik eline sağlık, tanıtım çok güzel olmuş :D

    YanıtlaSil
  12. Tesadüfe bak:) Çok sürükleyici değil mi:) Amerika ve sonrası daha çok şey oluyor. Sohrab'lı bölümler çok etkileyiciydi, her satırını gözlerim dolarak okumuştum. Oku yaz bloguna, ben de yorum yapayım :P İyi okumalar^^

    YanıtlaSil
  13. ben bunu çok ağlarım diye okuyamadım ya :( ama okumak lazım di mi... yazını görünce gaza geldim, ben de okuyayım bari. çok ağlarsam açar bi kore dizisi izler kendime gelirim :) :D ellerine sağlık canım ^^

    YanıtlaSil
  14. Eh biraz ağlatıyor. Yine de oradaki yaşamı çocukların gözünden okumak başka bir şey. Okumak lazım kesinlikle. Duruma göre bir doz kdrama alırsın artık :)

    YanıtlaSil
  15. Kitabı o kadar güzeldi ki... Bitene kadar elimden düşürememiştim. Kitaptan daha iyi olacağını düşünmediğim için filminden uzak duruyordum ama yazıyı okuyunca kitabı bir daha değil de filmini izleyeyim dedim. Ellerine sağlık çingu :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de bitirene kadar elimde dolaştırdım kitabı, otobüs, hastane heryerde benimle gezdi:) Filmi de izlemek lazım ya, o da güzeldir eminim. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  17. offf çok süper bir filmdi. ay hiç birine kıyamam.. sinemadan ağlayarak çıktığımı hala hatırlıyorum. günlerce aklımdan çıkmamıştı...

    ben kitabı okumadığım için ikisinin karşılaştırmasını yapamam ama genelde kitap uyarlamaları kitabı okumuş kişileri tatmin etmez. bunu göz önünde bulundurarak izle derim filmi eğer izleyeceksen...

    YanıtlaSil
  18. Haliyle kitap filmden daha güzel oluyor. Kitabı çok beğenerek okudum. Bence filmi de beğeneceğim. Kitap yeterince etkilediği için filmi hemen izlemek istemedim. Kitabı da okumanı öneririm. Beğeneceksin ;)

    YanıtlaSil
  19. Ben ilk kitabını aldım okudum ve bundan çok çok aylar önce.. hayatımda okuduğum en güzel kitap olduğunu söyleyebilirim. aylarca günlerce ağladım hatta sabah akşam emir ve hasanı konuştum.. filmini çok sonra izledim tabikide kitap kadar etkilemedi beni her satırı beynime öyle kazınmışkii bütün satırların kendimi tutamadım yine ağladım..uçurtma avcısı bir hikaye bir romandanda öte benim hayatımın anlamı hala ağlıyorum herkes okuyup izlemeli ...

    YanıtlaSil
  20. Kesinlikle katılıyorum yorumuna. Kitaptan çok öte bir şeydi. Ordaki yaşamı daha iyi anlatamazlardı. Filmi hala izleyemedim ben, ama izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  21. ben önce kitabını okudum, daha sonrada filmini izlemek istedim. filmi tam bi hayal kırıklığıydı benim icin. kitap mükemmel. kesinlikle kitabı okumalısın, kitabı okuduğunda filmin ne kadar boş olduğunu anlarsın.

    YanıtlaSil
  22. ben önce kitabını okudum, daha önce hiç bir kitaptan bu kadar etkilenmemiştim, herkese günlerce bunu anlattım. daha sonra büyük bir heyecanla filmini izledim, aradığım hiç birseyi bulamadım. tatmin edici değildi.

    YanıtlaSil
  23. Filmi hala izlemedim ve izlememeye karar verdim, çünkü kimse beğenmemiş. Kitap çok güzeldi zaten filme gerek yok. Yazarın diğer kitabı Bin Muhteşem Güneş'i de oku mutlaka, çok güzeldi.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^