16 Aralık 2011 Cuma

Photoshop, ders 7

Yeni bir photoshop dersiyle karşınızdayım. Ders araları fazla uzun biliyorum, sebebi benim ne anlatacağımı bilemememden kaynaklanıyor. Şu yöntemi anlatayım diyorum sonra aa o çok basit anlatsam ne olur anlatmasam ne olur şeklinde düşünüyorum. Hiç bilmeyenler için o basit dersler çok yararlı aslında, bu sebeple bugün inanılmaz basit, güzel bir dersle dönüş yaptım. Bu yöntemi çok ama çok seviyorum, hem yazılara, hem de fotoğraflara özellikle siyah beyaz fotolara uygulandığında şık bir sonuç alabilirsiniz.  Bu yöntemi bir an paylaşmak istemedim, çünkü çok seviyorum :D Bencilliğimi bir kenara atıp anlatmaya başlıyorum. Siyah-beyaz fotoğrafa uygulamayı öğreneceğiz, bu işlemi yazılara da uygulayabilirsiniz, yöntem ve aşamalar birebir aynı.

Lee Min Jung wallpaper fanart





NOT: Siyah - Beyaz fotoya uygulayacağız ama renkli fotoğraflarda da (özellikle soluk renkli) iyi sonuç alabilirsiniz.

İlk önce siyah beyaz bir foto açıyoruz ya da fotoğrafı siyah beyaz yapıyoruz. Siyah-Beyaz yapma işlemini 5. Ders’te öğrenmiştik. Bir hatırlatma hemen: S&B yaparken kullanacağımız desature işlemi Image/Adjustments menüsünün alt kısmında yer alıyor. Daha önceki ders CS3 versiyonunda olduğu için desature üst sıralardaydı CS5’te ise alt sıralarda yer alıyor. CS3 veya CS5 hangisini kullanıyorsanız artık… NOT: Bu işlemi photoshop’un her sürümünde yapabilirsiniz.

*Fotoğrafımızı açıyoruz, renkli ise siyah beyaz yapıyoruz.







Uygulayacağımız işlem için yeni bir –boş- layer açıyoruz. Şöyle ki; layer / New / Layer Kısa yolu: Shift + Ctrl + New. Aşağıda gördüğünüz işlem yani.



Brush(Fırça) Tool ^^



Şimdi geldi, fırçamızın boyutunu ayarlamaya. Kullandığınız fotoğraf boyutune göre ayarlamanız gerekiyor bunu. Ben 700*450 civarında bir foto kullandığım için fırçamın boyutunu 150 yaptım. Eğer wallpaper boyutlarında (1024*768) çalışıyorsanız 250’lik fırça iyidir. Tabi bu bana göre, kafanıza göre takılabilirsiniz bu konuda, fazla küçük olduğunda sonuç çok iyi olmuyor, unutmayın^^



Şimdi geldik en eğlenceli kısmına. Renk seçip fotoğrafımızı boyayacağız:)



Boyamadan önce sağ alt köşedeki layer listesinden yeni ve boş layer’a tıklıyoruz. Eğer bu aşamaya kadar  layer listesinde bir şeye dokunmadıysanız zaten layer 1 seçili haldedir:)) İlk rengimizi seçtiğimize göre fotoğrafa uygulayabiliriz.



Bu hale geldiyse çalışmanız, blending mode ayarlarına geçebiliriz. Boyadığımız layer’a sağ tıklayıp, Blending options seçeneğine tıklıyoruz. Ve karşımıza aşağıdaki pencere çıkıyor ^^



Sizin tercihiniz ne yönde oldu bilmiyorum ama ben “color” modunda karar kıldım. Hatta bir yeni boş layer daha açıp üstünü açık sarı ile doldurup modunu “screen” yaptım. Siz de isterseniz işlemi birkaç kez fark renklerle tekrarlayabilirsiniz.

SONUÇ



Bu yöntemin en etkili olduğu yer “yazılar”. Çalışmanıza yazı ekleyeceğiniz zaman bu yöntemi uygulamanızı öneririm. Ama unutmayın yazı rengi siyah veya beyaz olmalı, en iyi sonuç bu iki renkte alınıyor. Yazılarda tercihim: Overlay, screen.

UYARI/TAVSİYE: Çalışmanızın üstüne yazacağınız yazı veya herhangi bir fırça darbesi için mutlaka ama mutlaka yeni layer açın ve onda uygulayın. Açtığmız yeni layer transparan olduğu için foto üstünde uygulanabiliyor direkt. Yeni layer yerine orijinal fotoda uyguladığınız zaman geri alma veya silme gibi işlemlerde sorun yaşayabilirsiniz. Yeni layer’ın en güzel yanı, beğenmediyseniz eğer o layerı silebiliyorsunuz, böylece o işlemi hiç uygulamamış gibi olursunuz. Zaten direkt fotoğrafa uyguladığınız işlemi en fazla 15-20 kez geri alabilirsiniz yani kesin sonuç yeni layer açmak:))

Daha önce bu işlemi kullanarak yaptığım çalışmaları örnek olarak göstereyim size:



(Bu PudraTozu Tarih84 için yaptığım bir çalışmanın küçücük bir köşesi. Bugün anlattığım yöntemi kullanmıştım yine. Çok güzel görünüyor bence:) )



(Ve Masal'ın hikayesi için yaptığım afiş. Bu afişte direkt fotoğrafa uygulamıştım yöntemi. Shin Min Ah ile Hong Ki'nin olduğu üst bölüm bu yöntem alt bölüm ise texture^^ En sevdiğim hali bu, bir daha bu kadar güzel kullanamadım ben bu yöntemi.)



Bu da son yaptığım Taeyang çalışması, şarkı sözlerinde yine aynı yöntem kullanıldı :) )

En sevdiğim sonuçları örnek olarak paylaştım. Bir tane daha var Lee için yapmıştım ama arşivimde bulamadım, Lee'de hala duruyorsa onu da ekleyerek sayfayı güncelleyeceğim. O da çok güzel olmuştu, en azından ben öyle hatırlıyorum:)))

Edit- Lee o banner'ı yolladı =) Hatırladığım gibiymiş :P



Kolay gelsin, takıldığınız yer olursa sorun lütfen^^

46 yorum:

  1. Çok sevdiğim çalışmalarını yaptığın yöntemi paylaşmışsın ellerine sağlık ^^ benim çalışmalarım genelde karanlık oluyor, karamsar biri olduğum için mi nedir? :P Kendime not bu yöntemi denemek şart oldu (:

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle ellerine sağlık.^^ Bu tekniği çalışmalarımda bol bol kullanacağım kesin. Özellikle soluk çalışmalarıma renk katmak için tuhaf taktikler denediğim bugünlerde imdadıma yetiştin. Ben de Tae'yi boyadım! :) http://i.imgur.com/o8PV5.jpg Bakalım nasıl bulacaksın?

    YanıtlaSil
  3. Oyy çok güzel olmuş :D Soluk fotolar için müthiş bir yöntem doğrusu :) Ayrıca Taeyang iiçin kullandığın font çok feci favorimdir! :P

    Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  4. Benim de çalışmalarım genelde koyu renklidir ve ben de hep acaba çok mu karamsarım diye düşünürüm :) Bu yöntem güzel ama denemelisin ^^

    YanıtlaSil
  5. Ay bayıldım bayıldım :) Çok şahane oldu, şimdi en sevdiğim ders oldu diyeceğim ama her ders için aynı tepkiyi verdiğimi de biliyorum :D
    Bu arada ben senin yerinde olsaydım bu şahane bilgiyi kendime saklayabilirdim hahah. Şaka bir yana çok paylaşımcısın, tek çocuk olmadığın nasıl da belli :)

    YanıtlaSil
  6. 5 kardeş olunca böyle paylaşımcı bir insan oluyorum işte, ah ahh :P :) Ben de çok seviyorum bu dersi, genelde yazılara uyguluyorum ama.

    YanıtlaSil
  7. Senin dersler yüzünden photoshopu tekrar kurmuştum.Ama format atarken hepsi yalan oldu silindi :/ C de tutup sonrada kopyalamamışım.Kurtarma evresinde aklıma gelmemiş o ara diziler ve filmler konusunda dertleniyorum sanırım ^^'.Ama tekrar torentledim kurucam.Tabi senin kadar vakitte ayıramıyorum beceremiyorumda fazla.Corelde daha iyiyim sanırım.Onda ezberledim toolları photoshop zorluyor beni o konuda. :)) Ayrıca konu mankeninide pek severim güzel kız vesselam siyah beyaz olması da benim güzel görmemde büyük bi etki tabi :) Şimdi bende banner istiyorum desem çok mu olurum acep? Postların sonuna "Anyeong" yazıyorum habire şöyle güzel bir imzam olsa ne güzel olurdu.Ay ne acıyasyon yaptım :))
    Ellerine sağlık yine güzel olmuş tabi.Önce bi deneme yapmalıyım muhtemelen başarılı olmayacak ama ^^

    YanıtlaSil
  8. Aa CorelDraw mı biliyorsun sen? Ben de o programı öğrenmek istiyorum, başladığım zaman senden bol bol tavsiye/yardım alırım o zaman:))

    Bence photoshop gayet kolay, biz zaten profosyonel değil acemiyiz. Şimdiye kadar anlattıklarımla bile sürekli farklı kompozisyonlar oluşturabilirsin. Banner derken yazı sonlarına imza niyetine bir şey istiyorsun yani? Sadece yazı mı, yoksa fotoğraf içerikli mi, tam anlayamadım:) Yaparım ya :D

    Sen de dene ama dersleri, ayrıntılı anlattım zaten :P

    YanıtlaSil
  9. ya ben beceremedim bir türlü, büyük ihtimal çok zevksiz olmamdan galiba :D renk renk şeritler attığımda senin yağtığın gibi güzel olmadı bende kafama göre takıldım ama orjinal halde bıraksaymışım daha iyiymiş :D
    orj foto : http://kaktuscicegi.wordpress.com/?attachment_id=2246
    katlettiğim hali :D : http://kaktuscicegi.wordpress.com/?attachment_id=2247

    YanıtlaSil
  10. Fotonun tamamına uygulamışsın ve arkaplanı komple değişmişsin. Bence sen bu tekniği denerken yeni bir teknik geliştirmişsin :D

    YanıtlaSil
  11. :D yeni değil eski teknik bu, ortaokuldayken sevdiğim aktörlerin siyah beyaz fotolarını fosforlu kalemlerle boyardım :D bu da onun gibi oldu, sdarışın olsaydı saçınıda sarıya boyardım :D :P
    saol bu arada hiç hevesimi kırmıyorsun :) komapta senseinnim :D

    YanıtlaSil
  12. ahaha :D Çocukluktan ufak ufak başlamışsın işte sen :P Ortada heves kıracak kadar kötü bir çalışma yok o yüzden :) Farklı bir teknik kullanmışsın ve arkaplan rengini -kusursuz- bir şekilde değiştirmişsin.

    YanıtlaSil
  13. kamsahmnidaaa senseinnimmm :D

    YanıtlaSil
  14. Kalp hırsızı olan varya ona bayıldım işte :D S-Adı gibi öyle renk tonu manyak olmuş :D

    YanıtlaSil
  15. Teşekkür ederim:) Sen de shopçusun, bilirsin bu yöntemi^^

    YanıtlaSil
  16. Evet :) Fotolara farklı hava katıyor kesinlikle :)

    YanıtlaSil
  17. Bir shopçunun daha olmasına sevindim ya, deviantart profilindeki çalışmalarına baktım az önce tarzını çok sevdim. Sade çalışıyorsun, ben henüz sade çalışamıyorum :D

    YanıtlaSil
  18. :D :D Sağol benimde pek sade yaptığım söylenemz bazen karman çorman yapıyorum :D Bende senin burda gördüklerime bayıldım. devinart profilin ne ? Link verde bende bakıyım :)

    YanıtlaSil
  19. Devinart profilim yok malesef, henüz oraya yetişemedim. Ara ara blogda paylaşıyorum zaten, tarzım belli: Karmaşa! :P Bir ara texture arşivin varsa paylaşalım ama :D

    YanıtlaSil
  20. Olur tabi :D Bnede daha çok psd ve pnglerim var :) Texture pek kuallnmıyorum ama seninkilere bakabilrim yani :D Bendekileride öğrenirim :D u an sana yazıyorum ama şu resmi bir değiştiremedim çıldıracağım :D

    YanıtlaSil
  21. Ben de psd kullanmam hiç, üşenirim. Oysa psdler pratik olduğu için psd'dir :D Koreli ünlülerin png'leri varsa onları da isterim bak, hiç fena olmaz:) Ben upload eder sana mail atarım bir ara^^ Hangi resmi değiştiremedin? G-avatar mı?

    YanıtlaSil
  22. Var ama çok değil 30 tane falan vardır ama :D Kesmekle uğraşmak can sıkıcı oluyor bazen :S Aynen psd kolaylık sağlıyor. Bir tane yaptığım var nerdeyse her çalışmamda kullanıyorum :D Tmama bekliyorum evet g avatarı yükledim ama bir değişiklik olmuyor :(

    YanıtlaSil
  23. Bir de http://en.gravatar.com/mydestiny06 bu linkten dene, my account yazan yerde edit my profile yazıyor oraya tıkla ordan değişmeyi dene. Bugün bir arkadaşım da zorlanmıştı. Gerçi sen blogspot kullanıcısısın, senin için geçerli olur mu bu dediğim emin değilim, dene sen :D

    30 da az değilmiş:) psd'leri ben de artık yavaştan kullanmaya başlayayım diyorum, alışmam lazım^^

    YanıtlaSil
  24. aynısını yapıyorum ama yok sinir oldum:( Direk kendi blogumdan kuallnmada yok ya :( Kafaya koydum ama yapacağım :D Tmam rarlayıp atıyım sana :) Devinarttan aldıklarımda var içinde :)

    Kullan kesinlikle işini kolaylaştırıyor insanın :)

    YanıtlaSil
  25. Ara ara dene sen olur belki:)

    Tamam teşekkür ederim:) Ben de ilk fırsatta tex arşivimi yolluyorum^^

    YanıtlaSil
  26. Umarım yoksa bu kırık televizyonla devam edeceğim :D

    Tamam sende çok sağol yarın yollarım inşallah şimdi çıkabileceğim için :( Ya hazır yüklediğim bir kaç şey vardı megauploada onları yükleyim istersen ? Yani linkini veriyim :)

    YanıtlaSil
  27. :D :D

    Acele etme, fırsat bulduğun zaman mail adresime yollayabilirsin. Bloguna yorum yaptığım mail adresine yollayabilirsen sevinirim:))

    YanıtlaSil
  28. Tabi olur yarın hepsini birden gönderirim :)

    YanıtlaSil
  29. yani photo shop yapmandan geçtim dee bunları tek tek anlatmışsınyaaa bravo! benım üşengecliğimi yenip bunu yaptıgım gun kesın ölceğim gün olur :D maşallah :D

    YanıtlaSil
  30. martta koreye geri gideceğim jebal banada özel bişiler yap şöyle tuğba korede filan gibi:P biraz düşüneyim sloganımı :) yoksa kendıme denicem ama beceremicem :D

    YanıtlaSil
  31. Böyle bir şey için takdir edileceğim aklıma gelmezdi, sağol :D Blogger çingularım için üşenmedim yaptım. Ben de inanamıyorum böyle bir şeye giriştiğime :D

    YanıtlaSil
  32. Aa yine mi gidiyorsun! En şanslı blogger ilan ediyorum seni :P Yaparız o zaman sana güzelinden bir afiş:))

    YanıtlaSil
  33. Photosop dersleri için teşekkürler. Hepsini denedim. Az çok bir şeyler çıktı ortaya. :D :D Bir de sorum olacak sana. Belki de kolay bir şeydir ama yapamadım bir türlü. Fotoğraflara ışıltı nasıl verebiliriz? Star brushları kullanarak rengarenk ışıltılar vermek istiyorum. Mesela buradaki fotodaki gibi. http://hawksmont.com/wp-content/uploads/2011/09/starglow-brushes-by-hawksmont.jpg Renkler çok canlı, göz alıcı, parlak.

    YanıtlaSil
  34. Güzel şeyler çıkmıştır bence :)

    O fotoda sanırım brush kullanılmış. Hazır brush'lar var bir sürü ps'ye yüklüyorsun ve tek hareketle ekleyip renklendirebiliyorsun kafana göre. Google'da photoshop brush araması yaparsan kafana göre şeyler bulabilirsin sanırım. Ben brush kullanmayı sevmiyorum o yüzden derslerde hiç değinmedim:))

    YanıtlaSil
  35. Tamam, teşekkür ederim. :) :)

    YanıtlaSil
  36. Rica ederim:) Kolay gelsin ^^

    YanıtlaSil
  37. PS yazılaında bırak yorumu, bana ps ile ilgili yardımların için sana teşekkür yazmam gerekir blogumda :D Ne zaman yeni bannere ihtiyaç duysam koştun, sağol canım :))

    Bak en sevdiğim ders bu oldu. Artık her çalışmada kullanırım ben bunu, ne kadar kolay birşeymiş yahu. Yine de kolay olsa bile güzelleştimek de emek istiyor, ben hala beceremiyorum :D

    Verdiğin dersler işime yaradı. Böyle kolay şeylere biz acemilerin daha çok ihtiyacı var, devamını kısa sürede bekliyoruzzzz. Ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  38. Omoo şaşırdım yorumunu görünce:)) Teşekküre gerek yok biliyorum ben seni:)

    Bu dersin nasıl faydalı ve heveslendirici bir ders olduğunu yaptığın bannerlardan gördüm sayın çingu :D Şu an kullandığın banner çok hoşuma gidiyor mesela..

    Senin de ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  39. şekerportakalı24 Ocak 2012 21:55

    Merhaba, blogunuzu hoş bir tesadüf sonucu buldum, mimarlık okuduğumdan photoshop ve grafik tasarımı konularıyla da istemeden de olsa bir bağım var. :) Kendi çapımda da bazı çalışmalarım vardı.Ancak bu kadar kolay ve pratik bir anlatımla karşılaşınca derslerinize bakmadan edemedim.Bildiğim şeyler vardı, ancak alternatiflerini ve pratik çözümlerini göstermişsiniz emeğinizi gerçekten takdir ediyorum ve çalışmalarınızın devamını diliyor,teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
  40. Merhaba, bloguma hoş geldin:)

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Aslında anlattığım her dersin farklı yöntemleri de var fakat aynı dersin farklı yöntemlerindense her seferinde farklı bir ders anlatmak hiç bilmeyenler için daha karlı oluyor diye düşünüyorum. İleride fırsat olursa her dersin farklı alternatiflerini de anlatacağım inşallah.

    Teşekkür ederim güzel yorumun için:)

    YanıtlaSil
  41. ahhh ahh aşkımla isimlerimiz ne kadar da yakışıyor renkler bile bizim çoşkumuzu yansıtıoyor süpper yendien tekrardan teşekkürlerrr:)))

    YanıtlaSil
  42. Yine her zaman yaptığımı yaptım :D Derslere uzuuuun bir ara verince unutup gidiyorum ve tekrar en baştan başlıyorum da.Neyse ki artık o alışmışım ilk derslerde zorlanmadım.E kırk kez yapınca^^

    İşte bunlar (bir önceki ders için yaptığımda burda) ;

    https://lh3.googleusercontent.com/-hbm5ZQUVwXc/UCTp-qsgoVI/AAAAAAAAAnQ/mA6CpBf2ajI/h120/1.jpg
    https://lh6.googleusercontent.com/-Y7JMK0Glj9Q/UCTqPBVJGWI/AAAAAAAAAnY/y7O9yq2XGsI/h120/Untitled-222.jpg
    https://lh6.googleusercontent.com/-wum67IeJv-w/UCTqbpwrczI/AAAAAAAAAng/6kVgt_KyZA8/h120/yalklg.jpg


    Benim Lee Min Jung pek birşeye benzemedi ama dediğin gibi yazılarda çok güzel oluyor bence de bu yöntem sırrını bize verdiğin için teşekkürler çingu :D :D

    YanıtlaSil
  43. Yalnız bu fotoğraflar pek küçük gitmiş şöyle yapsam büyür mü ki?

    http://4.bp.blogspot.com/-wum67IeJv-w/UCTqbpwrczI/AAAAAAAAAng/6kVgt_KyZA8/s1600/yalklg.jpg

    YanıtlaSil
  44. Yavaş ama emin adımlarla ilerliyorsun çingu :) Çok güzel olmuşlar, bu ikili için wall yapmayı çok istememe rağmen üşengeçliğimden yapamıyorum. Senin çalışmaları görünce kendim yapmış gibi sevdim :)) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^