14 Temmuz 2011 Perşembe

Mükemmel Komşu: Her mahalleye lazım!



2007 yılında SBS kanalında yayınlanmış dizi. Tavsiye üzerine başladım, çok güzel bir diziydi. Bir bölüm bile sıkılmadım, heyecanla izledim. Türü, romantik / dram / komedi olsa da izlediğim en ilginç dizi başlangıcıydı. Spoiler vermeden anlatmaya çalışacağım. Romantik / Komedi / Dram tarzı dizilerine kıyasla pek alışık olmadığımız bir şekilde başlıyor dizi. İlk sahnede bir kadın faili meçhul cinayete kurban gidiyor. 20 bölüm boyunca "Katil kim?" sorusuyla diziyi izliyoruz. Merak unsuru ustaca işlenmişti doğrusu. Cinayet dizinin önemli bir öğesi olsa da cinayet temalı bir dizi değil. Her bölüm dedektif (Kang) ile birlikte ufak şeyler öğreniyoruz.



Baek Soo Chan(Seung-woo Kim): Mahallenin mükemmel komşusu! Kadınların hayalindeki erkek modelinin vücud bulmuş hali. Öyle ki yaşlı-genç, evli-bekar demeden bütün kadınların yoğun ilgisine sahip bir adam. Kadın komşular sırf onu görmek, iki sohbet etmek için türlü bahaneler yaratıyor. Baek Soo Chan ise bütün bu ilgiyi hakedecek şekilde yaşıyor. Çünkü O "
Her kadının istediği bir adam olma" felsefesine sahip bir jigolo! :D Kadınlar konusunda yetenekli olduğundan hayatı boyunca kadınları memnun etme amacıyla yaşamıştır. Üniversitede profesör olması bile kadınları tavlayabilme yeteneğinden geliyor! :D  İlk kez izlediğim bir oyuncu, jigolo rolü kesinlikle cuk oturmuş :D


Jung Yoon-Hee(Du Na Bee): İçkiye düşkün, ailesi tarafından biraz hor görülen, küçük yeğeninin odasında kalan, yardımsever kişiliğiyle herkesin işine karışmaya müsait biridir. İnşaat firmasında başkanın sekreteri olarak çalışır. Başkanın sekreteri konumuna ise zamanında yaptığı bir kahramanlık sayesinde geliyor :) Başkan komaya girer ve şirketle ilgilenmek üzere yurtdışından bir adet oğul gelir. Yoon-Hee böylece Başkanın oğlunun sekreteri olur. Aynı zamanda esas kızımız olur :) İzlediğimiz esas kızlardan biraz farklı gelebilir. Yoon-Hee lafını sakınmayan, içten ve dürüst bir karaktere sahip. Baek Soo-Chan'la atışmalarını çok zevkliydi :D İlk kez izlediğim bir oyuncu yine^^



Yoo Joon-Suk (Park Shi Ho): Park Shi Ho'yu ilk kez Savcı Prenses dizisinde çok severek izlemiştim. Burada inanılmaz soğuk bir karakteri canlandırıyor. İzlerken "Buz adam", "Nofroz", "Soğuk şey" gibi çeşitli isimler takabilirsiniz. Başkanın yurtdışından gelen oğludur kendisi. İki lafından ikisi de "Öyleyse?" olan bir adam! :D Böyle soğuk nevale olmasının sebebi mantık evliliği yapmış olan anne-babası yüzünden. Çiftler arasında sevgi olmayınca oğula verecek sevgi bulunamamış. Zavallıcık soğuk soğuk büyümüş. Yoon-Hee sayesinde biraz biraz açıldı. Dizinin ikinci adamı olarak gözükse de ilerleyen bölümlerde bu değişiyor. İki ana karakter var: Soo-chan ve Joon Suk.


Go Hye Mi(ji Hye Wang): Personal Taste dizisinden hatırlarsınız bu oyuncuyu. Sanırım hep kötü rollerde oynamış bu kadın. Kötü kadın rolü yakışmış ama, izlerken yadırgamıyor insan :) İlk bölümde feci bir kötülük yaptı, ceremesini ise son bölümde nasıl çekmek zorunda kaldığını gördüm de rahatladım biraz. Hırs küpü bir kadın, anne-babasının isteği üzerine Jun Suk ile evlenmeyi kabul ediyor. Kabul ediyor etmesine ama öyle kolay olmuyor, zamanla mücadele etmek zorunda kalıyor. Karşısına bir rakip çıkıyor hem de küçümsediği bir rakip. Bu yüzden dişini tırnağına takıp son bölüme kadar mücadele ediyor. Sonuna kadar kötü bir karakterdi.

Yang Duk-Gil(Hyeon-ju Son): Nasıl tatlı bir karaterdi.. Çok severek izledim. Bir çocuk babası köyde yaşayan saf bir adam. Baek Soo-Chan ile çocukluk arkadaşıdır, bir takım olaylar yüzünden köyden şehre, Seul'e taşınır ve Soo-Chan ile aynı evde yaşamaya başlar. Oğlunu yetiştirme tarzı, komşularla ilk günden kaynaşması ve Yoon Hee'nin ablasıyla olan sahneleri seyirlik! Parmaklıklar ardındaki ağlak sahne çok komikti :D


Yoon Min-Hee (Sung-ryeong Kim): Yoon Hee'nin ablası. Üç koca eskitmiş, bir kızı vardır. Boşandığı eşlerinden aldığı tazminatlarla kendine bir turizm acentesi kurmuştur. Baek Soo-Chan'a hayran komşulardan biri aynı zamanda. Annesinin gözbebeğidir, eve maddi destek sağlayandır. Aşk hayatında bir türlü mutluluğu yakalayamayan Min-hee asla tahmin edemeyeceği bir ilişkiye doğru yürür adım adım.

Mükemmel veletler: Go-Ni: Duk-Gil'in oğlu. Osman'ın Kore şubesiydi bence, çok sevimli bir çocuk. Konumu habire değişiyor. Bir gün babası Go-ni'yi azarlarken, Soo-Chan müdahale eder ve Go-ni "Ahjussi bu baba-oğul meselesi, hata yaptığım için azarlanıyorum; karışma!" cevabını alır :D Akıllı çocuktu vesselam.

Ye-Seul: Yoon-Hee'nin yeğeni. Anneannesinin bitanesi! İçine yetişkin biri kaçmış çocuğun, lafları çok büyük :D Annesine "Anne ben senin kızın olmama rağmen her şeyimle anneannem ilgileniyor, biraz kızınla ilgilen!" gibi mantıklı fikirleri var. Anneannesi bayılıyor ona! :D

Kısa kısa karakterleri tanıttım biraz da diziyle ilgili notlar yazacak olursam;


*İlk bölümde bütün karakterler Kamboçya'da olur bir vesileyle: Soo-Chan bir kadınla birlikte seminer adı altında Kamboçya'ya tatile gider. Yoon Hee ve ablası, Soo-Chan'ı görmek, ilgisini çekebilmek için tamamen tesadüfmüş gibi tatil yeri olarak Kaboçya'yı seçer. Duk-Gil evlenmek amacıyla Kamboçya'ya gider. Kötü kadın Hye-Mi ise sevgilisiyle birlikte ayrılmak üzere Kamboçya'dadır.

*Duk-gil Kamboçya'da gelin adaylarıyla görüşür ama bir türlü kadınlar konuşamayınca hep başarısızlık kalır elinde. Kamboçya'da arkadaşı Soo-Chan'ı görür ve Soo-Chan, Duk-gil'e verdiği taktikler sayesinde arkadaşını evlendirir. Bu evlilik biraz düzmecedir çünkü Kamboçya'lı gelin dolandırıcıdır. Zavallı Duk-gil'e şehirde yaşamak istiyorum diye baskı yapar, Duk-gil her şeyi satıp şehre gelir ve geldiği gibi yeni karısı tarafından dolandırılır. Beş parasız oğluyla birlikte ortada kalan Duk-gil arkadaşı Soo-Chan'ın evine gelir ve oraya yerleşir.

*Hye-Mi ise sevgilisiyle tarihi bir mekanda ayrılık konuşması yaparken Yoon-Hee ikiliyi görür hatta kadının gücünden etkilenir. Soo-Chan ise farklı bir şekilde görür Hye-Mi'yi, Hye-mi trafik kazası geçirir ve arabası göle uçar, Soo-chan kızı kurtarır ve sorar: "Arabada başka kimse var mı?" diye ama bizim kötü kız "Hayır, yok" der, sevgilisini terkeder!

*İlk bölümde cinayet var demiştim, olayı dizinin sonlarına doğru öğreniyoruz. Her bölüm biraz ipucu elde ediyoruz ve bu ipuçları bize sürekli tahminler yaptırırken arada ters köşe de ediyor.

*Yoon-hee ilk böümde Kamboçya tatili sırasında Soo-Chan'ın bir telefon konuşmasına kulak misafiri olur ve sonrasında başlar adama kötü davranmaya, laf sokmaya, imalara... Her sahne ayrı güzeldi :D Soo-Chan bir süre sonra yetti artık deyip bir plan yapıyor: Yoon Hee'yi kendine aşık edip, sorasında tekmeyi vurmak!  Bütün yeteneğini kullanıp bizim kızı elde etmeye çalışıyor, işe de yarıyor ama son anda Duk-gil'den öğrendiği küçük bir bilgi sayesinde Yoon Hee olayı çakıyor: Osmanlı tokadı devreye girer :D

*Yoon Hee ne zaman evde tuhaf davransa evdekiler tarafından aynı şekilde sorgulanıyor:
"Yine ablanın kredi kartını mı kullandın?!"
"Annemin kredi kartını mı kullandın yoksa?!"
"Kredi kartımı kullandın yine değil mi?!" :D

*Soğuk müdür Joon Suk ile Yon-Hee'ye gelirsek... Joon Suk ne kadar soğuk olsa da Yoon Hee'nin canayakın kişiliğine kayıtsız kalamıyor, zamanla yumuşamaya insanca davranışlar sergilemeye başlıyor: Gülümsüyor! :D Böylesine candan bir kıza gitgide bağlanıyor, aşık olmaya başlıyor.. Yoon Hee'de zamanla bu ilgiye karşılık veriyor. İki aşık olurda engel olmaz mı hiç, Go Hye Mi ilişkiye en büyük engel olur. Müstakbel kocasını Yoon-Hee'ye kaptırmamak için çalışmalara başlar.

*Dizi ilerlerken en büyük gelişim, değişim Soo-chan karakterinde oldu şüphesiz. Duk-Gil ve oğluyla birlikte aynı evde yaşamak inanılmaz değişim sağladı. Go-Ni'nin önünde dayak yediği bir gün jigolo olmayı bıraktı, düzgün bir hayat yaşamaya başladı. İşler kötüleşmeye gitti bir süre, önce üniversiteden kovuldu, mahalledeki popülaritesini kaybetti, geçmişiyle ilgili bilmediği şeyleri öğrendi, sevdiği kadını hatırladı, acı çekti: Tüm bunlar ona daha güzel bir hayat ve gerçek bir dost kazandırdı.

*Joon Suk ne kadar soğuk bir adam olsa da birçok sahnede duygulandırdı beni. Anne ve babam gibi olmak istemiyorum düşüncesi ve Yoon Hee ile olabilmek adına verdiği mücadele etkileyiciydi.

*Joon Suk duygulandırdığı kadar kızdırdı da beni. Bir müzikal sahnesi mesela; feciydi! Kıza müthiş bir jest yaptı ama sonrasında her şeyi mahvetti. Bu telafisi olan bir şeydi, sonrasında çok daha kötü bir şey yaptı. Bir bilezik sahnesi var ki, şimdi bile sinirleniyorum. Ekran karşısında delirerek izledim o sahneleri. Spoiler olmasın diye açık açık yazamıyorum ama izleyenler bilir gıcık bir sahneydi. Ne kadar çaresiz ve aşık olsan da Joon Suk o davranışın çok yanlıştı, Yoon-Hee'nin yerine ben utandım resmen. Yoon-Hee'de biraz sinirlendirdi ama yine de Joon Suk'a daha çok kızdım. Soo-Chan gidip de yumruğu suratına indirdiğinde bir nebze rahatladım :D

*Joon-Suk'un annesi izlediğim en ilginç karakterlerdendi. Sonlara doğru epey şaşırttı beni ihtiyar. Yazmazsam olmazdı.

*Mükemmel komşuların hepsinin kocası aynı şirkette çalışıyor çünkü şirket 3 yıl boyunca iyi çalışan elemanı ev sahibi yapıyor. (Ne güzel bir uygulama, değil mi :D ) Komşular arasında kocalarının iş durumuyla ilgili mevki durumu var. Mesela Hye-Mi'nin babası şirkette yönetim katında bir müdür bu nedenle komşu kadınlar Hye-Mi'nin annesinin hizmetinde gibi yaşıyor. Daha çok yardımseverlik, komşu dayanışması olsa da Hye-Mi'nin annesi hiç de öyle canayakın iyi bir insan değil. Ailecek kötüler bunlar.

*En çok Duk-Gil karakterini sevdim ne tatlı bir oyuncuydu. Saf karakter cuk oturmuş yüzüne. Yoon Hee'nin annesiyle olan sahneleri çok eğlenceliydi :D

*En güzeli de Soo-Chan'ın ilk bölümdeki "Her kadının istediği bir adam olma" felsefesinin "Her insanın ihtiyaç duyduğum bir adam olma" şeklinde değişmesiydi.

*Komşulardan ve şirkette çalışan Müdür Byun kekeme bir karakter. İlk kez kekeme Kore'li gördüm :D Gerçekten kekeç olduğunu sanmıyorum, rolünü gayet başarılı oynamış. Kekeç karakter izlemek ilginçti.

*Dizide katil peşinde koşarken bir yandan da başka olaylar oluyor, sürekli konum değiştiren bir çocuk var mesela :D Şaşırttıkça şaşırttı beni :D En sonunda yeri sabitlendi. Merak edenler izlesin görsün :P

*Alakasız not: Joon Suk'un yaşadığı ev Lie To Me'de Ki-Joon'un yaşadığı evle aynı yerdi. Soo-Chan'ın ise gizli mekanım dediği yer City Hunter'ımız Lee Yoon Sung'un kahve köşesiydi. bu gereksiz bilgiyi yazmadan edemedim, gördünüz :D

Aklıma ne geldiyse karışık yazdım, dizi kesinlikle çok güzel. İzlemeyenler diziye şans versin ve izlesin. Olaylar ilk bölümle birlikte Kamboçya'da başlayıp Seul'de devam ediyor hem de epey ilginç şekillerle.. İzlenilmesi gereken yapımlardan biri... Çevirmen setsuna'ya teşekkürler^^

3 yorum:

  1. Seung-woo Kim miss ripley dizisinde tanıdım ve bittim tükendim eridim resmen o ne karizma öyle yaa öldürdü adamı resmen dizde de 1numarı bir otel müdürünü canlandırdı demek 2007 de gloria dizisindeki kızla oynamış neyse bunuda dizi listeme alıyorum hemen :D :D yazın için tşşkürler :D

    YanıtlaSil
  2. Diğer dizileri bilmiyorum ama bu dizide karizmatik bir karakteri vardı. Rolü çok uymuştu. Güzel bir dizi izlemeni tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. [...] Prenses dizisiyle tanıyıp sevdiğim, Mükemmel Komşu’yla sevgimi pekiştirdiğim sevilesi bir oyuncu daha. Son dizisi Princess Man’i tarihi olduğu [...]

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^