2 Temmuz 2011 Cumartesi

Lie To Me: Bana yalan söyle, aşık olalım



16 bölümlük Lie To Me macerası bitti. Kang Ji-Hwan & Yoon Eun Hye ikilisi bana göre dizi boyuncu uyumlu bir çiftti:) Kang Ji-Hwan çoktan favori oyuncu listeme girdi bile. Devamı için... 




lie to me kore kang ji hwan



Esas adamımız, Hyun Ki Joon(Kang Ji-Hwan), klasik Kdrama erkeğidir; zengin, yakışıklı ve bekar! Tanınmış bir işadamı olmasını da unutmayalım. Ki Joon ilk bölümlerde acayip titiz ve takıntılı bir adamdı fakat sonradan bu özelliği senaristler tarafından biraz unutuldu:)) Her bölüm hatta her gün farklı bir yaka süsü(bkz:Hyun Ki Joon'un yaka süsleri) takarak imajına renk katan Hyun Ki Joon, genel olarak sevdiğim bir karakter oldu.

Dizinin ilk birkaç bölümü sıkıcı ya da fazla klişe gelebiliyor izleyecilere ama sonradan dizi hafif hafif yön değiştirerek daha güzel bir şekilde ilerliyor. İzlenesi bir romantik-komediye dönüşüyor. Ki Joon altıncı bölümde şaşırtıcı bir hamleyle izleyicilere dizinin gidişatıyla ilgili ipuçlarını veriyor:)) Çünkü dizi bundan sonra güzelleşmeye başlıyor bana göre. Sekizinci bölümde kola sahnesiyle gülümseten Ki Joon sonrasında yaşadığı kısa bir bocalama dönemiyle ekran karşısında sinirlenmeme yol açmıştır!
lie to me kore yoon eun hye


Esas kız Gong Ah Jung (Yoon Eun Hye): Bir yalan söyledi hayatının aşkını buldu kız :D Yalana teşvik! :P Kore'nin Beren Saat'i :D Bu kız yürümeyi bilmiyor. Beren Saat'in de yürümesini sevmiyorum, bir tuhaf yürüyor. Ah Jung da dizi boyunca bir düzgün yürüyemedi, hep sarhoşmuşcasına yalpalayarak yürüdü:)) Ah Jung'un sakura ağaçlarının altında yürüdüğü her sahneyi çok severek izledim. Bir bölümde ağaçların altında oturmuş ağlarken babasına yakalanmıştı. Babası Ki Joon'la tanıştığında "Sen dökülen kiraz ağacı mısın?" diye soruyordu :D Tam hatırlayamamış olsam da böyle bir diyalog vardı:)) Ah Jung için Ki Joon'a aşık olmamak epey zordu doğrusu. Ne kadar dirense de sonunda aşka düştü.

İlk bölümlerde saçları kısa olan Gong Ah Jung yanılmıyorsam dokuzuncu bölümde yaşadığı aşk acısından dolayı saçlarını küt şekilde kesiyor. Yoon Eun Hye, bu saç kesme sahnesini yönetmen ve senarist ekibine bizzat önermiş; kadınların duygusal travma dönemlerinden saç değişikliğine gittiğini ve saçlarını kesebileceğini söylemiş. Önerinin beğenilmesi sonucu bu sahne diziye dahil edilmiş. Açıkçası güzel bir öneri olmuş, hem karakterin imajında küçük bir değişiklik oldu hem de kadınsı bir detay olmuş oldu.

Ah Jung'un babası ve Hyun Ki Joon'un sahneleri çok eğlenceliydi! Özellikle içki yarışı sahneleri :D Hele ilk tanışmada küçücük kadehle başlayıp kocaman kaseyle sahneyi bitirmeleri süperdi :D Yukarıdaki foto, Hyun Ki Joon ve Ah Jung'un sauna kaçamağında babasına yakalanmasıyla başlayan bir içki yarışı sahnesidir! :D


Sang Hee, Hyun Ki Joon'un şıpsevdi kardeşi. Zamanında abisinin nişanlısına aşık olmuş ve abisi kardeşi uğruna nişanlısından ayrılmış. Yıllar sonra Kore'ye döner ve tesadüfen abisiyle aynı gün Ah Jung ile tanışır! Abisinin aksine Ah Jung ile arkadaş olur. Az daha yıllar sonra aynı hatayı yapıp yine yeniden abisinin ilişkisini baltalayacaktı. Adam oldu ama bozmadı, tersine yardım bile etti. Eğlenceli karakterlerden biriydi.. Dizi sonlarına doğru biraz unutuldu ama bu karakter.... Kafede sarı bir kız vardı; en çakmasından. Bu kız dizi boyunca elinde gitarı ortama uygun şarkılar yapıp durdu. Ben Sang Hee-Sarı kız çift olur diyordum, olmadı :D



Oh Yoon Joo: Ex nişanlı! Ah Jung ile Ki Joon'un ilişkisi tam başlayacakken, kara kedi gibi girdi aralarına. Hyun Ki Joon'u kısa süreli de olsa Ah Jung'dan ayrı tutmayı başardı. Bununla yetinmeyip Ah Jung'un iş problemlerine burnunu soktu. Neyse sonunda her kötü karakter gibi Yoon Joo da doğru yola geldi ve aradan çekildi. Öyle körü körüne bir kötülük değildi aslında sadece aşk acısını farklı bir şekilde yaşadı bu kız ve bizlere biraz kötü göründü:))


lie to me kore

So Ran & Jae Bum: Her şey bu çift yüzünden başladı. So Ran karakteri ilk bölümlerde biraz iticiydi ama sonradan sevdim sanki:)) Evlilikleri boyunca çatışmalar yaşasalar da sonunda barıştılar ve evliliklerini bir bebek haberiyle taçlandırdılar:))

Finalde zaman atlaması vardı! :D Çok değil sadece bir ay. Hyun Ki Joon, Ah Jung'a evlenme teklifi etti ve Ah Jung çevresindeki evlilik baskısından, World Otel Başkanı Hyun Ki Joon'un eşi olma kriterlerinden biraz ürküp "evet" diyemedi. Düşünme süresi isteyip Jeju'ya çalışmaya gitti.

Kriterler demişken azıcık açalım burayı. Son bölümlerden birinde Hyun Ki Joon ve Ah Jung karşılıklı "İdeal Kadın/Adam" kriterlerini yazdılar. Gerçi Ah Jung'un listesinin içeriğini göremedik... Sanki bu liste olayı Ah Jung'un evlilik korkusunu desteklemek adına yapılmış bir şeydi. Hyun Ki Joon'un listesinde şuna benzer şeyler vardı;

  • Sabah sporu yapan kadın - (Makul bir istek)

  • Eşiyle birlikte kahvaltı eden kadın - (Kadın-erkek, ikisinin de hakkıdır bu istek)

  • Hobileri farklı olsa da eşinin yanında olan kadın - (Hobiye göre değişir :P )

  • Duygusal filmlerde duygulanan, ağlayan kadın - (Çocuk oyuncağı! :D )

  • Yıllar geçse de bakımlı olan, kırışmayan kadın - (Ama bir gün kırışacağız! :D )

  • Kavga sonrası özür dileyen eşin özrünü kabul eden kadın - (Peki :P )

Bir kaç madde daha vardı sanki ama hatırlayamadım, aklımda kalanları kendi düşüncelerimi de belirterek yazdım :D Hyun Ki-joon zor şeyler istememiş, değil mi :)


lie to me kore

lie to me kore


""Artık senin elin kolun benim!" :))"

Yalnız takıldığım bir nokta var: Gong Ah Jung, Jeju'da kaldığı süre boyunca günlük tuttu, tarihler not aldı. Özel bir sergi hazırlığındaydı falan... Ben bekliyordum ki o günlük ile birlikte romantik bir jest yapacak ve Hyun ki Joon'a "Evet" cevabını verecek. Olmadı! :D (Hayallerim yıkılmadı mı? -Yıkıldı! :D ) Günlükle ilgili romantik sahne çıkmadı, Hyun Ki Joon'un bu tarihler ne sorusuna ise "Kızsal şeyler" deyip geçiştirdi. Buna rağmen bir şey bekliyordum o günlükten, kafayı nasıl takmışsam :D

* Son bölümde Hyun Ki Joon'un masumiyet müzesi yapıp tüm anıları kutulayıp Ah Jung'a yollaması, ayrılık havasının dizinin bitimine son beş dakika kalana kadar sürdürmesi, nihayetinde Ki Joon'un, Ah Jung'un yazdığı notu görmesi ve rekor sayılabilecek şekilde Jeju'ya, sevdiceğine kavuşup "mutlu son" pozu eşliğinde son sahnede mutlu son yapıp Kdrama geleneğini bozmaması tuhaf, karışık bir final oldu :D  Senaristler daha geniş bir mutlu son yazabilirlerdi, dizi boyunca Ah Jung ve Ki Joon'un romantik sahneleri bolca vardı. Finalde de bu bolluğu görebilirdik, değil mi? Senaristler malzemeden çalmış :D
lie to me kore



[Mutlu Son'ları seviyoruz^^]

lie to me kore


Sevdim;

*Ki Joon'un evlilik teklifini kendisi için en önemli mekanda yapmasını, hayatını Ah Jung ile paylaşmaya hazır olduğunu göstermesini...

*Ah Jung'un işini kaybetmesini ve sonrasında Ki Joon ile birbirinden habersiz şekilde "İşe geri dönme" mücadelelerini...

*Hyun Ki Joon'un sekreteri Park Hoon'u :P

*Takım elbiseli Hyun ki Joon'u saunada şort-tişört ve kafasında havluyla görmeyi..

*Ki Joon'un, Ah Jung'un imajını düzeltmek için sokak ortasında Ah Jung'u seviyorum, aşığım diye ilan-ı aşk etmesini..

*Hyun Ki Joon'un, partide yere düşen ve nasıl olduğunu tam anlamasam da bir anda çıplak ayak kalan Ah Jung'u sırtına almasını: Az daha erkeğin, kadını sırtında taşımadığı bir Kore dizimiz olacaktı :D Senaristler bu korkunçluğu farkedip son anda eklemişler sahneyi :P :D

*Ki Joon'un Sindrella masalına selam gönderircesine Ah Joong'un ayakkabılarını bizzat giydirmesini :D
Fotoğrafların hepsi google araması sonucu alıntılanmıştır. Bana ait değiller. Diziyi izlerken foto çekmeyi unutmuşum:)) Tüm uzakdoğu sitelerine teşekkürler. Photoshop'um olmadığı için bu dizi fanart'sız oldu. Ben City Hunter izlemeye gidiyorum, bye^^

19 yorum:

  1. en sondaki maddeleri okumadım yaa spoiler vardı sanırım :D
    dizi izlenecekler listemde, izledikten sonra tekrar okurum yazını ama şu saç mevzuuna değinmeden edemicem :D artık herkeste aynı görüş var "kadınlar bunalıma girince saçlarını değiştirir." bunalıma girince dondurma yemek gibi bişey ama ikisi de iyi geliyo garip bi şekilde :) ben de saçlarımı boyatıcam sınavdan hemen sonra, kararlıyım ama evdekiler şimdiden tepkilere başladı nolcak bakalım :D

    YanıtlaSil
  2. Aslında pek spoiler yoktu ama neyse :P Hiç izlemediğin için okumaman iyi olmuş, ben de izlemediğim diziyle ilgili yazı okumayı sevmiyorum. Sınavdan sonra rahat rahat izlersin tüm dizileri. Az kaldı nasıl olsa. Saç olayı klasik bir görüş oldu dediğin gibi :D "Kadın bunalımdaysa saçını keser, dondurmaya sarılır!" Bir yerde okudum veya duydum; kadınlar aşk acısının ardından saçını kesiyorsa eğer bu, kadın kimliğinden o dönem için çıkmak istediğinden yapılan bir davrnışmış. Ne kadar doğru tartışılır, çoğu zaman yapılan değişiklik gayet güzel oluyor :D Hiç yaşamadığım bir durum bilemiyorum :D Twitter'da okudum saç yorumlarını :D Maviye boyatacaktın sanırım, ben saçımı maviye boyayacağım desem babam beni evden kovar :D Kolay gelsin sana^^

    YanıtlaSil
  3. mavi iyidir ya öyle deme :D çok kalıcı birşey değil ki ama ya olmadı kestirirsin gider annem kızmıyo şimdilik bakalım boyatınca ne diycek :D kardeşim dalga geçiyo ama daha boyatmadan :P

    YanıtlaSil
  4. Yoon Eun Hye'nin önerisini ben de çok beğendim. vermek istedikleri mesaa uygun bir imaj oldu bence de :D Mydestinycim, Hyun Ki Jun'un evlenme teklifi ettiği odadaki maketlerin hepsinin aslında Kang Ji Hwan tarafından yapıldığını biliyor muydun? Hepsini kendi tasarıymış. Hobi olarak yapıyormuş. :D

    Bu dizinin ilk bölümlerini sevmiştim. Özellikle 11. bölüme doğru daha da ilgimi çekmeye başlamıştı ki gelecek bölümler beni çok sıktı. Karakterler bir anda değişiverdi, özü kayboldu. Dizi trajikomik bir hal aldı :D Keşke dizinin senaristini değiştirmeselerdi. Kısacası içimi baydı. Bir daha asla izlemem. Yaratıcı kola kiss de ilk senaristin fikriydi, keşke onunla devam etselerdi. En azından o farklı birşeyler ortaya çıkartmak için çaba gösteriyordu. Son senarist ise ikilinin ilişkisini bir barışıp bir bozarak nasıl bitiririm diye uğraşmış. Düşündükçe sinirleniyorum. :(

    YanıtlaSil
  5. spolier verme ihtimaline karşı yazıyı okumadım:) izlenilesi mi ?

    YanıtlaSil
  6. Pek spoiler sayılabilecek şeyler yok yazıda ama yine de izlemediğin için okumak istememen normal:)) Evet, izlenesi, tavsiye ederim^^

    YanıtlaSil
  7. Selocann senden böyle bir yorum bekliyordum ben! :D Dikkatli bir izleyicisin, kolay beğenmiyorsun :P

    Demek Kang Ji-Hwan kendisi yapmış o maketleri, vay canına! Belki de maket fikrini bizzat kendisi önermiştir senaristlere. Senarist değişikliğini bilmiyordum. Maşallah senaristlere kadar bilgi sahibisin, kaliteli izleyici :D Ben de bir ara sıkılır gibi oldum ama sonra toparladılar. Son bölüm güzeldi, beğendim. Sadece mutlu sonu beş dakikaya sığdırmalarını saçma buluyorum, ne zaman evli, çocuklu bir final göreceğiz? Finalde zaman atlaması yapmayı çok seviyorlar ben bu zaman atlamasını mutlu aile tablosu olarak görmeyi çok istiyorum. Onu geçtim finalde çiftin evliliğini, düğününü görsek ne güzel olurdu! :D

    YanıtlaSil
  8. ben bu diziyi pek sevemedim ya... 6-7-8 civarı iyiydi, ama sonra çok bozdu :) :D hatta 12. bölümde fecii baydım, devamını daha izlemedim bile. fast forward yaparak izlemeyi düşünüyorum ama çok keyif alacağımı zannetmiyorum :) eun hye ve ji hwan bile kurtaramadı, halbuki ikisini de pek severim... nası bu kadar bayık bi dizi yapmışlar, hayret vallahi :) ama sen çok güzel anlatmışsın canım, içimde bitirme isteği uyandırdın :D eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  9. Ben de 12 ve 13. bölümlerde feci sıkılmıştım :) Sonra düzeldi biraz. Senarist değişikliği olmuş, belki de bu yüzden pek beğenmedin.. En azından 15 ve 16'yı izle derim. Dayanılmayacak kadar kötü değil ama şahane de değil, izlenmelik =D City Hunter ve Greatest Love ile birlikte izleyince hele bu dizi vasat kalır yanlarında :P Kang Ji-Hwan hatrına bir ara bititrirsin artık ;) Beğenmene sevindim:))

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Kang Ji Hwan için başladığım, ortalara doğru güzelleşen, sonuna doğru bayan dizi. Kdramaların bütün klişeleri mevcut. Yine de beğendim, başrollerin uyumundan dolayı belki de. Kang Ji Hwan'ın üzgün ve ciddi hallerini değil de şebek ( saunadaki ya da kolayı çalkalarkenki halleri gibi) yönünü görmek isteyenler için Capital Scandal'ı tavsiye ederim. Şebek dediysem karizmasından birşey eksik değil tabi keratanın. Son zamanlarda Greatest love ile birlikte beni en çok güldüren dizilerden biri oldu. Bu arada sitene sık sık misafir oluyorum Mydestiny, kalemine (pardon klavyene) sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba:) Bloguma hoşgeldin, sık sık bekliyorum:)

    Ben de Kang Ji Hwan için izledim:)) Zaman zaman sıksa da güzel bir diziydi. Klişeler Kore dizilerinin olmazsa olmazı :D Ben en çok Kang Ji-Hwan'ın, Ah Jung'a aşık olduktan sonraki hallerini sevdim. Ciddi iş adamı gitti liseli aşık geldi yerine :P Capital Skandal'ı izlemedim henüz, Kang Ji-Hwan'ın oynadığını bile bilmiyordum izlemek lazım onu da:))

    Greatest Love apayrı bir güzellik, "Na Dok Go Jin!" :D

    YanıtlaSil
  13. Thank you^^ I'm looking at your blog:)

    YanıtlaSil
  14. vayy ne ara yazdın yaa çok hızlısın valla :D ben daha 13. bölümdeyim.ne var ne yok yazmışsın çingu bize yazacak birşey kalmadı :D ama çoğu yeri gülerek okudum çok eğlenceli bi yazı olmuş ellerin dert görmesin emi :D

    YanıtlaSil
  15. Uyku tutmayınca yazmıştım, yoksa tembel bir insanımdır :D Az kalmış bitirmene, sen de yazarsın güzel bir yazı. Eğlenceli olmasına sevindim :D Sağol^^

    YanıtlaSil
  16. valla daha diziyi bitiremedim ama sonunu biliyor gibi ziledim. 49 day, secret garden çokça gönderme oluştu. tam bir klişe dizisiydi. zor ilerledi bazen yıldırım çarpmışa çevirdi heyecan dorukta derken yine duruldu. senaristler de ne yaptıklarını bilemedi. nasıl böyle dalgalanmakta bir diziye bu iki oyuncu evet dedi hayretlerdeyim.

    yaka çiçekleri şahane: secreht gadendaki hyun bin yaka kalemlerine gönderme!
    Yoon Eun Hye: bu dizi iel sevdiğim bundan sonra takine devam edeceğim bir isim. yıllardır bir sevemedim gitti derken hemde. giyimi saçı tarzı BAYILDIMMMM!
    dizide sadece titizlik değil çokşey unutuldu, arada oyunculara sahne yazılması bile. son 4 bölümü izleyip öyle değerlendireceğim.

    YanıtlaSil
  17. Yaka çiçeklerinin Secret Garden göndermesi olduğu hiç dikkatimi çekmedi ya :D Ama park buluşmaları dediğin gibi 49days'i çağrıştırıyordu. Dikkatli izlemişsin :) Yoon Eun Hye'yi seviyorum valla, coffee prince dizisinden sonra sevmemek imkansız. Bu dizide imajını ben de çok beğendim, saç rengi çok hoş olmuş. Bol gömlek, pantolon tarzı giyimini sevdim, yakışmış. Yan karakterler hakikaten unutuldu, bir süre sonra sadece başrol oyuncularına odaklandılar.

    YanıtlaSil
  18. [...] Bu dizi benim için büyük hayalkırıklığı oldu maalesef… Hakkında detaylı yazıyı mydestiny ve secret‘ın kaleminden okuyabilirsiniz. Ama konusu kısaca “eskiden platonik âşık [...]

    YanıtlaSil
  19. Diziyi izleyeli çok uzun zaman oldu.Eş zamanlı izlemiştim.Nostalji yaparken denk geldim anlatımını beğendim :)
    Kola sahnesi çok güzeldi..Ama ben en çok anlattğın sırtta taşıma sahnesini sevmiştim..Kore dizilerinde seviyorum ben erkeğin sevdiğini sırtında taşımasını.
    Not:İzlediğim kore dizilerinden bi Secret Garden da sırtta taşıma sahnesi yoktu ama o dizi herşeyi ile çok farklıydı...

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^