21 Temmuz 2011 Perşembe

Photoshop Dersleri Başlasın!

Kaktüs Çiçeği Makino için hazırladım bu dersi ama yararlanmak isteyen herkese açıktır tabi :D İlk dersimiz, fotoğraf birleştirme ki bana göre en temel yöntemdir bu. Bunu öğrendikten sonra çok güzel şeyler yapabilirsiniz. Şahsen ben öyle çok fazla şey bilmiyorum, sadece bu yöntem ve birkaç renklendirmeyle güzel wallpaperlar, bannerlar yapabiliyorum.

photoshopta fotoğraf birleştirme





Derse geçmeden önce Photoshop CS3 linki vereyim size. Portatif photoshop oluyor bu, kuruluma hiç gerek yok bilgisayarınıza indirin ve her kullanımda çift tıklayıp açın. Çok basit bir şey. Bir süredir portable ps kullanıyorum ben, size de tavsiye ederim. Şu siteden indirebilirsiniz, sayfanın en altında "Programı İndir / Download " yazan yere tıklayın lütfen^^

[caption id="attachment_1319" align="aligncenter" width="640" caption="Derse giriş :D :D :D"][/caption]


Öncelikle bu çalışmada/derste kullandığım fotoğrafları yükleyelim. İlk denemenizi benim kullandığım fotolarla yapın isterseniz, yanlışları daha iyi görürsünüz.

Çekik modelimiz; So Ji Sub :D







Fotoğrafların üstüne tıklayarak büyük hallerini bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. Ayrıca fotoğraflar biraz büyük kullanmadan önce küçültmek isterseniz eğer şöyle yapın; Image / image size / açılan pencereye boyutları yazıp "ok" kısayol; "Alt + Ctrl + I"

NOT: Verdiğim linkteki PS’yi indirdiyseniz eğer başlangıçta şöyle yapıyorum: File / New / Preset / Web: Boyut ayarlarını ya ordan seçin (mesela wall için en uygunu:1024*768) ya da kafanıza göre ayarlayın. Aşağıda kullandığım çalışma boyutları şöyle:
Width: 800 Height: 319. So Ji Sub fotoğraflarını ise 500 boyutuna getirip kullandım. Image/image size bölümünden width'in karşısına 500 yazdığımda diğer köşeler zaten otomatik boyutlanıyor. Sadece 500 yazdım ve okey'ledim.













Sonuç güzel oldu değil mi? Üstelik bu texture, renk vs kullanılmamış hali. Bazen ufak hatalar oluyor birleştirmelerde böyle durumlarda işlemi geri alamıyorsam eğer texture kullanıyorum ve hatalar kapanırken çalışmaya hoş bir renk geliyor. En büyük hilem! :D

Silgiyle birleştirmeyi çok iyi yapamamışım ben, siz daha iyi yaparsınız artık :D  Son zamanlarda büyük silgiler tercih etsem de layer mask yöntemi her zaman tercihimdir.

Umarım bu dersten yararlanarak güzel şeyler yaparsınız, eğer denemelerinizi yorum olarak ekler, paylaşırsanız sevinirim :) Kolay gelsin^^

71 yorum:

  1. oğğ şahanesin devamını bekliyorum ders gibi kaydedip deneyceğim. kolaj yaparak idare ediyordum ama en çok istediğim fotoshop öğrenmekti bu aralar pek bişi yapamıyorum vakitsizlikten ama mutlaka deneyeceğim bayıldım. benim amatör kolaylarımı da tumblr sayfama ekliyorum. istersen bakabilirsin belki ilham gelir. jung woo sung lu bir wallpaper yapabilsem şahane olur:)

    YanıtlaSil
  2. Tumblr demişim link elmemeişim pardon: http://pudratozu.tumblr.com/

    YanıtlaSil
  3. Ben de senin kolajlarına özeniyorum ve bir türlü deneme fırsatını bulamıyorum. Bir de kolajları hazırlarken arkaplan temizliyorsun sanırım tek tek? Bana zahmetli geliyor hele de küçük küçük fotolarda :D Deneyeceğim ama yine de, bir tane kolaj çalışmam olmalı! :) Tumblr adresini biliyorum, arada tıklıyorum:) Jung Woo Sung çalışması aklımda, güzel fotolar toplayıp yaparım bir ara inşallah:)

    Kolajların çok başarılı, PS'de de başarılı sonuçlar alacağına eminim, denemelerini bekliyorum^^

    YanıtlaSil
  4. harikasınnn çok teşekkürler emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. birde bir şey sorabilir miyim:)))
    ilk başta new den yeni sayfa açarken hangi seçeneği seçiyorsun ???

    YanıtlaSil
  6. Verdiğim linkten indirdiysen eğer PS'yi şöyle yapıyorum: File / New / Preset / Web: boyut ayarlarını ya ordan seç ya da kafana göre ayarla.
    Yukarıda kullandığım çalışma boyutları şöyle: Width: 800 Height: 319.

    YanıtlaSil
  7. maşallah bildiğin ders anlatımı olmuş bu bende öğrenir yaparım artık :)

    YanıtlaSil
  8. Evet mümkün olduğunca detaylı anlatmaya çalıştım. Umarım faydasını görürsünüz. Denemelerinizi bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle çok çok teşekkür ederim ders olarak yayınladığın için, çünkü hayatta kendi kendime yapamazdım ayarları. :) Resimlerine bakıp bunu karaladım kendimce. :D

    http://i.imgur.com/CYs9o.jpg

    YanıtlaSil
  10. Tamamdır, olmuş! Ellerine sağlık :) Sadece küçük bir hata var, son foto çok hafif yukarı kaymış. Bunun dışında hata yok. Gayet başarılı bir sonuç:))

    Her iki yöntemi de kullandın değil mi? Hangisi daha pratik?

    YanıtlaSil
  11. Ah evet, şimdi gördüm o hatamı. :) İki tekniği de kullandım, ama bence Add Layer Mask daha pratik. :)

    YanıtlaSil
  12. Bence de :) Bir de add layer mask'ı fotoğrafa uyguladıktan sonra o fotoyu kafana göre diğer fotoya yaklaştırabilirsin. Bir sonraki derste texture kullanımını anlatacağım sanırım, çalışmaları renklendirmek lazım azıcık :D

    YanıtlaSil
  13. cnm son kısma kadar geldim add layer mask butonuna geldim ama ben de add vektor mask yazıyor onun yerine ama sembolleri aynı, senin dediğin gibi yaptım gene de 3. fotoyu tamamen sildi :(

    YanıtlaSil
  14. Add layer mask'a tıklayıp, ardından gradient toool'u seçtikten sonra üst panelin linkteki foto gibi olması lazım, kontrol eder misin?

    YanıtlaSil
  15. tamam ben de değişik renkteydi, düzeltim... ve bakalım oluyor muu?
    aigooooo başardım başardım :D

    YanıtlaSil
  16. bknz : http://kaktuscicegi.wordpress.com/?attachment_id=1030 silgiyle artıkları silmedim ama bu haliyle de güzel di mi?
    çokkkk teşekkür ederim bu arada :D :D :D ellerin dert görmesin, açıköğretime devam ediyoruz di mi, bir dersle kalmasın bu böyle ;) :D :D

    YanıtlaSil
  17. Zamanla öğreneceğiz sanırım, sayende.^^
    Bir şey sormak istiyorum. Ben resimlerin boylarını 500 yaptım ve yeni sayfayı da 800. Ama resimleri üstüne atınca çok küçük oluyorlar. Az önce yaparken böyle olmuyordu. :\

    YanıtlaSil
  18. Çok başarılı bir sonuç olmuş! :D Tebrikler. Demek güzel anlatmışım herkes başarılı sonuçlar elde ettiğine göre haha :P :D

    Dersler istiyorsanız eğer, devam edecek tabi :D Texture kullanımına geçebiliriz bir sonraki derste. Eline sağlık:))

    YanıtlaSil
  19. Yeni layer/sayfa açarken bir yanlışlık olmuştur muhtemelen. PS'yi kapat yeniden aç, düzelebilir:) Şimdi photoshop yok kullandığım pc'de, bakınca tekrar dönerim mesajına^^

    YanıtlaSil
  20. Yok, gerek kalmadı çünkü alttaki yüzde değeri çok düşükmüş onu ayarlayınca düzeldi. Ayrıca dün bu resimleri yaptım. :)

    http://i.imgur.com/8JqRj.jpg
    http://i.imgur.com/gtgMC.jpg

    YanıtlaSil
  21. Wow süpersin! İkisi de güzel olmuş fakat ikinci çalışmaya bayıldım! Siyah temalı çalışmaları çok severim :D Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  22. [...] Mydestiny's Blog~ Ave maria!!^^ İçeriğe atla Ana SayfaHakkımda^^ ← Photoshop Dersleri Başlasın! [...]

    YanıtlaSil
  23. süpersin mydestiny! ilk photoshop'umu so ji sub'la yaptık, darısı song joong ki'lerin başına :)) ellerine sağlık, öpüyorum ^^

    YanıtlaSil
  24. Sonucu görseydik keşke :P Bir dahaki dersi Joong Ki fotoğrafıyla anlatırım o halde :D Senin de ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  25. vay bu süpermiş şimdiye kadar photoscape kullanıyordum üst kısım resimlerimi kendi çapımda yapıyordum ama bu program aşmış kendini hemen verdiğin adresten indirdim ilk 3 adımı da başarı ile geçtim ancak sonra işler sarpa sardı saç baş yoldurdu ve içinden çıkılmaz bir hale geldi şimdi bir resim açıyorum ama senin gösterdiğin giib sürükleyip bıraksam bile sayfa şeklinde gözükmüyor yeni bir resim sürüklediğimde eski resim gidiyor yani yapıştıramıyorum anlayacağın çok zorlanmdım yine de azmettim umarım başarırım çok çok sağol bu derslerin devamını bekliyorum :D

    YanıtlaSil
  26. Merhaba Chibi^^

    Photoscape daha pratik bir program ama PS bana göre daha güzel. Nasıl bir karışıklık yaşadığını tam anlayamadım aslında:) Boş sayfa açıp ilk fotoğrafı taşıdıktan sonnra ikinci fotoğrafa aynı işlemi yaptığında ilk fotoğraf kayıp mı oluyor? Sürüklediğin ikinci foto birinci fotonun tam üstüne geliyordur farketmemişsindir belki...

    Bir kaç kez daha dene lütfen :) Dersler devam edecek, yetiş bize :)

    YanıtlaSil
  27. sorunum şu ki senin gösterdiğin resimler sayfa şeklinde yani simge durumuna düşür büyüt ya da çarpıdan kapat şeklilnde ama benim resimlerin beyaz bir fon şeklinde yeni resimattığımda diğer resim gidiyor yani aynı programda senin giib iki resim açıp sonta onları üstüste koyamıyorum sorunum tam olarak bu ama en kısa zamanda çözüceğimi umuyorum seviyorum bu resim işlerini
    tamam yetişicem ama çok hızlı gitmeyin :D

    YanıtlaSil
  28. Hmm anladım sorunu, sanırım! :D Photoshop'u aç, bir kaç fotoğraf aç ve F harfine bas birkaç kez. Simge durumu, kapat vs seçenekleri çıkacaktır. Zaten üç seçenek var biri full ekran oluyor, diğeri tam ekran ve sonuncusu normal ekran oluyor. Bir dene bakalım, umarım doğru anlamışımdır:) Yine olmazsa yazarsın.
    Dersler fazla hızlı gitmiyor merak etme. 4. ders önemli ama kaçırma: Arkaplan temizleme yöntemleri =)

    YanıtlaSil
  29. of imanım gevredi resmen tamam onu hallettim sayende çok çok sağol ama şimdide fotoyu sürüklememe rağmen boş sayfaya yapışmıyor üstüste kotmuş giib oluyor yani birleşmiyorlar çok mu bceriksizim yaw?

    YanıtlaSil
  30. Layer mask deniyorsun sanırım. Bir de silgiyle birleştirmeyi dene. Silgi seçimine de dikkat etmelisin. Büyük ve yumuşak olanı seç mümkünse.

    YanıtlaSil
  31. slm mydestiny :)

    ara sıra bloguna uğruyordum ama daha önce hiç bişeyler yazmamıştım sanrm :) bu yazı dizinle hem photoshop alemine hem bloguna bir merhaba deme fırsatı yakaladım^^

    öncelikle verdiğin programa bayıldım, kurcaladığım ilk program gerçi.. pek bilgi sahibi de değilim bu konuda ama olsun yine de bayıldım:D
    anlatımın içinde aynı cümleleri kurabilirim:) çok faydası oldu.. içtenlikle söyliyebilirim ki bu şekilde ayrıntılı anlatmasaydın kaldırır atardm bu programı da:) bu yüzden anlatımınla bizleri aydınlattığın için de teşekkür^^

    son olarak benim denemelerim ve teşekkürüm burda^^
    http://uzuunhikaye.blogspot.com/2011/08/birileri-photoshop-mu-dedi.html

    YanıtlaSil
  32. Selam, acaip durum^^

    İyi ki gelip bir merhaba demişsin, blogunu öğrenmiş oldum bu sayede:))

    PS dersleri sandığımdan fazla bloggera ulaşmış sanırım, yararlanabilmenize sevindim :) Ps kurcalandıkça güzeldir :P Anlatımı mümkün olduğunca ayrıntılı yapmaya çalışıyorum, geri dönüşlerden anladığım kadarıyla bununla ilgili bir sorun yok şimdilik. Dersleri takipte kal, yakında yeni ders geliyor.

    YanıtlaSil
  33. ve en sonunda başardım 1.ders tamam darısı diğerlerinin başına inşallah çok sağol :D

    YanıtlaSil
  34. Oh rahatladım :D Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  35. Çingu Twitter'da ki konuşmamızda sonra gaza geldim ve indirip ilk dersi uyguladım sabahın bu saatinde :)

    Sonucun nasıl olduğunu sana soruyorum :D İşte ilk eserim:

    http://i.imgur.com/eng8m.png

    Ta ta tatam :)

    YanıtlaSil
  36. Wow! Korkarak tıkladım o linke! :D Sonuç harika~!

    Lee, boşuna beklemişsin bunca zaman. Birleştirmeler çok iyi olmuş hatta benim anlatımımdan daha doğal olmuş :D Ellerine sağlık diyorum ve diğer derslere geçmeni öneriyorum. Cidden güzel olmuş.

    İçindeki yeteneği ve beceriyi keşfettiğimize göre bu çalışmaların devamını Taeyang'lı versiyonlarını merakla bekliyoruz efendim :P
    Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  37. My Destiny, bu konu çok güzel olmuş Unni. ^^
    Ancak ben yaklaşık 2 ay önce CS3 indirdiğimde kod istemişti, ben de ne yapacağımı bilemedim, öyle devam ettim. 1 ay dayanır dediler ama benimki 3.günden sonra açıldığında hata verdi. Ben de silmek zorunda kaldım programı. Kod isteyince ne yapmalıyım? Lütfen yardım et. (:

    YanıtlaSil
  38. Merhaba, teşekkür ederim:)

    Sen büyük ihtimalle demo sürümünü indirmişsin 30 günlük oluyor genelde. 30 gün sonunda lisans kodu istiyor. Tam sürüm için lisans kodları lazım. Şimdilik yazının başlangıcında verdiğim linkten CS3 portable versiyonunu yükleyebilirsin. Çok daha pratik ;)

    YanıtlaSil
  39. Merhaba, ben de dediğim gibi fırsatını bulur bulmaz başladım derslere :D
    İlk bunu yaptım
    http://i.imgur.com/M0LpW.jpg
    So Ji-sub ilk ders için süper olmuş heheh insan gaza geliyor valla
    Bir de bu resmin üzerine sonradan biraz daha uğraşmıştım ama o sırada alttaki sayıları sileyim derken çantanın sağ alt kısmını uçurmuşum o denemelerimde, sonra da bir daha da o çantayı yeniden ortaya çıkaramadım :) Var mı onun çözümü?
    Ben şimdi sonraki derslere geçiyorum :)

    YanıtlaSil
  40. Merhaba bunusevdim~

    Çok iyi olmuş, tebrikler:) Kolay ve eğlenceliymiş değil mi? =)
    Şimdi fotoğrafta silmek istediğin yeri bir başka bölgeye zarar vermeden temizleme/kapatma yöntemi var aslında. Bir dahaki derste bunu anlatmayı düşünüyorum çok işe yarayacaktır. Çünkü fotoğrafların çoğunda logo/marka vs rahatsız edici unsurlar olabiliyor ve çalışma yapmayı engelleyebiliyor. Bunun dışında yaptığın işlemi geri alarak eski haline getirme gibi bir alternatifin de yok değil :D Sonraki derslerin birinde geri alma işlemini anlatmıştım ;)

    Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
  41. Geri alma işlemi var ama birkaç hamle geri alabiliyorum sadece. Çantanın kenarını uçurduğumu sonradan far ettim ve daha da fazla geri gitmedi maalesef. Bir de bu sorun var, çok fazla geriye gitmiyor :D
    Ben o zaman sonraki derse anlatacağın kapama yöntemini merakla bekleyeceğim ama önce diğer dersler :D

    YanıtlaSil
  42. Evet geri alma işlemi toplamda 20 kez falan uygulanabiliyor, bir süre sonra kalıyor öylece :D Bunun farkına varmak iyi bir şey, ben hala ipin ucunu kaçırıyorum arada :P Diğer dersler çok daha pratik şeyler. Çalışmalara devam, kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  43. İki yöntemi de sevdim^^ Ellerine sağlık çingu, harika anlatmışsın. Ben de bir deneme yaptım, gerçi çok memnun kaldığımı söyleyemem ama çok da kötü olmadı :) Daha güzel gözüksün diye 3. derste gösterdiğin yöntemle background copy yaparak color dodge blend modunu kullandım. Bahsettiğim çalışma şurada:

    http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=yonghwancesonra.jpg

    Tekrar çok teşekkür ederim ders için^^ Uğraşırken çok eğleniyorum! :)

    YanıtlaSil
  44. Kullandığın fotoğrafların sağ sol birleştirme payı çok az gibi görünüyor bu yüzden sonuçtan çok memnun kalmamışsındır bence. Yine de ilk denemen bu, gayet iyi.

    Ellerine sağlık, rica ederim.

    YanıtlaSil
  45. Aaa doğru ne kadar haklısın :) Sağda solda birleştirme payı olmasına hiç dikkat etmemiştim. Bak bu çok daha güzel oldu^^ : http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=ajedited.jpg Tabii modelin güzelliğinden de kaynaklanıyor bu durum :P Teşekkür ederim yorumun için, benim için çok değerli söylediklerin çingu^^

    YanıtlaSil
  46. Evet bu daha iyi olmuş. Kenarda birleştirme payı az olan fotoğrafları hiç sevmiyorum! Hiç istediğim sonucu alamıyorum çünkü. Bu yüzden kocaman kocaman fotoğraflar ararım çalışma yapacağım zaman. küçük foto sevmem :P Ellerine sağlık. Ne kadar çok deneme yapmışsın, bravo~!

    YanıtlaSil
  47. (Eski Kore.Hayranı) Bu güzel ders için çok teşekkürler. Emeğine sağlık Unni. :) :)
    Hocam pek güzel olmadı ama size göstermek istedim. ^^
    http://img43.imageshack.us/img43/8351/almab.png

    YanıtlaSil
  48. Çok çok özür dilerim, ayağı dışarı fırlamış. xD Yeni fark ettim hatamı, bu doğru olan, yani pek iyi değil ama ayağı dışarı kaçmayan, doğru düzgün yaptığım... :P
    http://img600.imageshack.us/img600/187/harmony.png

    YanıtlaSil
  49. Yeni öğrencii :P

    Yoo kötü olmamış, sadece son fotoğraf bir gıdım yukarıda kalmış.. Gözünden kaçmıştır bende de oluyor arada:) Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  50. O kadarcıktan bir şey olmazdı ama böyle daha iyi görünüyor haklısın :P Ellerine sağlık yine yeniden:)

    YanıtlaSil
  51. Bunu çok beğendim, uzun süredir bende fotoshop öğrenmeye çalışıyorum.Bende cs4 ingilizce vardı. Ama bir şey yapmadan duracağına, Cs3 ' ü indirdim, şimdi. Buradan takip edeceğim...Teşekkürler bizlerle paylaştığın için ^^

    YanıtlaSil
  52. Anlattığım dersler genelde basit şeyler, denerken göreceksin:) PS'nin ingilizcesi makbüldür türkçesini hiç tavsiye etmem. Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
  53. bende de add layer mask diye birşey yok ben phoshop cs4 kullanıyorum

    YanıtlaSil
  54. Olur mu öyle şey vardır mutlaka. Tarif ettiğim bölümdeki uygulamaların üstünü tek tek gezip isimleri kontrol et istersen.

    YanıtlaSil
  55. İnanmıyorum başladım sonunda :D azimli bir öğrenci olmaya çalışacağım ;) her ne kadar şu yaptığım şey pek iyi olmasa da :D

    YanıtlaSil
  56. Hadi bakalım, kolay gelsin! :) Arada yaptıklarını paylaş ama, görelim =)

    YanıtlaSil
  57. Boyutları olmadı

    YanıtlaSil
  58. Merhaba , CS3'ü indirmek için link vermişsiniz var indiremiyorum başka nereden indirebilirim ?

    YanıtlaSil
  59. Şu an bildiğim bir site yok. google'dan "portable photoshop cs3" şeklinde bir arama yaparak bulabilirsin belki.

    YanıtlaSil
  60. Teşekkürler ama inmiyor :(

    YanıtlaSil
  61. Tamamdır indirdim çok teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  62. Heheheh yine ben :D En son verdiğiniz derste yaprağı açıyorum ama resimi koyarken resimi döşüyor :(

    YanıtlaSil
  63. Resimi döşüyor derken? Anladığımdan emin değilim ama resimi ekledikten sonra scale ayarıyla oynama yapsan? 100 ve üstü bir ayar yapman lazım.

    YanıtlaSil
  64. Yani şöyle yaprağı falan her şeyi yaptım sonra fx yere bastım resmi seçtim ama resmi yapraüın içinde döşedi kare kare bir sürü Seungri var :D

    YanıtlaSil
  65. hmm o zaman dediğim gibi 100+ yap scale ayarını :))

    YanıtlaSil
  66. Anladım teşekkür ederim yaptım resmi tekrar çok çok sağ olun ^^

    YanıtlaSil
  67. sukkie _aşkı (@pnar_sonsu)25 Aralık 2014 14:23

    bugün bu derslere başlamayı planlıyorum indireceğim önce programı ama bir sorum olacak ben genlerde korece şeyler yazarım resim üstüne bunu yapan tek paint var bu programda korece yazılabiliyor mu

    YanıtlaSil
  68. korece fontlarını bilgisayarına yüklersen kullanabilirsin diye düşünüyorum ama çok da emin değilim :) Photoshopta yüklü olan fontlarda uzak doğu fontu vardı bir iki tane onları da deneyebilirsin.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^