25 Temmuz 2011 Pazartesi

Photoshop, Ders: 2

Ders: Texture Kullanımı

Bu ders texture kullanımını anlatmaya çalışacağım ama öncesinde ilk derse bir şey eklemek istiyorum. İlk derste iki birleştirme yöntemi öğrenmiştik: Silgi ve Add Layer Mask. Add Layer Mask, sadece tek bir yönden birleştiriyor fotoğrafı, aynı işlemi fotoğrafın her köşesine yapamıyoruz. Banner tarzı çalışmalarda çok faydalıdır ama wallpaper veya afiş tarzı çalışmalarda pek tercih ettiğim bir şey değil. Ben wallpaper çalışmalarında silgiyi kullanıyorum. Çalışma boyutuna göre silgimi kocaman ayarlıyorum böylece istediğim sonucu alabiliyorum. Geçen ders bunu eklemeyi unutmuşum:))

texture nasıl kullanılır





Bugün texture kullanacağız, aslında textureyi kullanmanın belli bir tekniği yok kişiden kişiye değişen bir şey. Zevk meselesi sonuçta. Sadece bir iki ufak ipucu vereceğim gerisi sizin tercihinize kalmış bir şey.

NOT* 2 çeşit geri alma işlemi var. Birincisi herkesin bildiği ctrl+Z, diğeri ise PS'nin kendi içindeki geri alma işlemi. Yanılmıyorsam eğer en fazla 20 adım geriye gidiliyordu. Kısayolu: Alt + Ctrl + Z. PS panelinden geri alma işlemi için ise aşağıdaki fotoya bakınız:



Kullandığım textureler





NOT* Texture'ler alıntıdır^^ Üstüne tıklayarak büyük versiyonlarını kaydedebilirsiniz.

Alttaki çalışmada bu üç textureyi kullandım, sadece ilkinin modunu gördünüz siz tabi. Diğerlerinin modunu ayarladıktan sonra silgiyle epey sildim ve sadeleştirdim. Tembellik yapıp ilk derste yaptığım So Ji Sub çalışmasından devam edeceğim :P



Texture ve ders anlatımlarını tam boyut görmek için üstlerine tıklayınız lütfen^^





NOT* Kullanacağınız texture sağ alt köşedeki layer pencerelerinin en üstüne yerleştirilmelidir. Yöntem öğrenildikten sonra foto aralarına da yerleştirilebilir tabii ama ilk kez yapacağınız için tex'i en üste koyup renkleri genel olarak tüm fotoğraflara yaymak daha ideal:))




NOT* Eğer çalışmanız parlak olsun istiyorsanız "screen" modunu tavsiye ederim, tabi kullandığınız fon da biraz renkli bir şey olmalı.


Ve Sonuç:


Ben sonucumdan memnun kaldım. Siz de sonuçları yorum olarak bırakırsanız sevinirim:))

Son yaptığım Texture temalı çalışmamı da paylaşmak istiyorum örnek olarak. Texturenin ne kadar etkili olduğunu daha iyi görebilmek adına.

Lee'nin twitter arkaplanından aldığım orjinal Taeyang fotoğrafı:


Ve benim textureleri kullanarak yaptığım çalışma:



Sadece fotoğrafı değiştirdim ve birkaç tex kullandım. Üzerine bir de yazı yazınca güzel oldu. You're my şarkısının sözleri yer alıyor çalışmada.

Kaydetme aşaması

  1. File / Save as: Kaydederken farklı isim verecekseniz eğer "nokta" kullanmayın çünkü noktayı kabul etmiyor ve jpeg dışında bir formatta kaydediliyor çalışma. Bir ara yaptığım her çalışma acayip bir formatta kaydoluyordu ve yaptığım çalışma heba oluyordu en sonunda işi bozanın "nokta (.)" olduğunu keşfettim ve çalışmalarım kurtuldu! :D Siz düşmeyin bu hataya.

  2. Eğer üstünde çalıştığınız çalışma bitmediyse PSD formatında kaydederek daha sonra devam edebilirsiniz. Şöyle ki: File / Save As / yeni ad verme seçeneğinin hemen altındaki formatlardan: Photoshop (PSD, PDD)

35 yorum:

  1. Mydestiny çok güzel anlatmışşsın. Bugün verdiğin derslere bakıp bakıp bende çalışma yaptım. Hatta bloguma banner olarak koydum. http://bbsever.blogspot.com
    Devamı gelecek değil mi? :D
    Bunlar da benim çalışmalarım. ^^
    https://lh3.googleusercontent.com/-qYFHfvW4MIs/Ti2BuWRkJ7I/AAAAAAAAA6I/p_xYFXNBEhA/s912/bbsever3.jpg
    https://lh6.googleusercontent.com/-31HYRnDRn8w/Ti2B2paODFI/AAAAAAAAA6M/5EfspeSKgOI/s912/bbsever2.jpg
    https://lh5.googleusercontent.com/-qq5YhbzBmkw/Ti2B8ndl9pI/AAAAAAAAA6Q/Au7f-o8ZTuc/s912/bbseverr2.jpg

    Bu fotoları gördüğümde ah Nazlı bana banner yapabilir mi acaba dedim ama dersler sayesinde kendim de yapabildim. Çok yararlı oldu. Teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  2. ben farklı texture kullandım biraz çorba oldu ama silgiyle hafiflettim tonları biraz :D
    http://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/07/sanat-eserim-2.jpg
    http://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/07/sanat-eserim2.jpg

    bu arada ben bayaa bir ısındım sayende ps'ye :) dersleri hazırlayan ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. Texture olayı zaten kişinin zevkine kalmış bir şeydi, alternatif tex kullanmana sevindim:)) İkinciyi daha çok sevdim ben:) Yakında texture arşivimi de paylaşacağım sizinle o zaman bol bol çeşit olur elinizde.

    YanıtlaSil
  4. Ben de acaba selocann gördü mü dersleri diyordum. Deneme yapmana sevindim. Banner'ın hoş olmuş, renkler uyum sağlamış fotoğrafa. Her dersi takip et bundan sonra :D :P İyice öğrenince ben sizden banner isterim artık :D

    YanıtlaSil
  5. http://i.imgur.com/JCGim.jpg
    http://i.imgur.com/C7WXU.jpg
    http://i.imgur.com/XotoC.jpg
    http://i.imgur.com/DdcV4.jpg

    Şimdilik bunları yaptım ama hızımı alamayıp bütün resimleri tex'e bulayacağım sanırım. :D

    YanıtlaSil
  6. @Madam Bildiğin çözmüşsün işi sen! Hepsi çok güzel. Renkleri iyi kullanmışsın. Siyah çalışmaya kullandığın tex çok yakışmış. Ben de tex'lerden uzak duramıyorum her fotoğrafta abartacak kadar kullanıyorum :D Tex güzeldir:)) Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  7. Senin sayende! :) Ben kendi kendime kurcalıyordum ama tam manasıyla çözememiştim programı. Bu yüzden çok teşekkürler.^^
    Evet, tex güzeldir. Senin tex albümünü de merakla bekleyeceğim. :D
    Asıl senin ellerine sağlık.^^

    YanıtlaSil
  8. Kurcalamaya devam et ben o sayede öğrendim:)) Tex arşivimi toparlayınca anında paylaşacağım, o zaman hangisini kullanacağına karar veremeyecek duruma geleceksin :D

    YanıtlaSil
  9. diğer bloğum için başka bir çalışma daha yaptım sayende, fotoğrafın sağ kısmındaki deniz kız aslında bir heykel ama ben onu arka fonla birleştirip üzerinden texture geçirdim :D senin şahsi texture arşivini de merakla bekliyorum, texture deyip geçmemek lazımmış, fotoyu rezilde edebilirmiş vezir de :D daha yeni anladım :D
    http://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/07/banner-copy3.jpg

    YanıtlaSil
  10. Güzel olmuş bannerın, güle güle kullan^^ Texture harbiden dediğin gibi. Birçok hatamı tex'ler sayesinde kurtarıyorum. Toparlıyorum tex arşivimi bir sonraki derste inşallah paylaşacağım :D :P

    YanıtlaSil
  11. [...] ve saçma bi cümle oldu bee..) neyse bu çalışmaların ilkini yaparken mydestiny’ciğimin derslerine bakarak yaptım, ikincisiniyse derslerden aklımda kalanlarla yaptım Beğenip beğenmediğiniz [...]

    YanıtlaSil
  12. [...] arada seonsaengnim diye diye bitiremediğim kişi mydestiny adlı blogger kardeşim olur dersleri çok faydalıdır tavsiyemdir ben şimdi 3. dersimizi [...]

    YanıtlaSil
  13. buyrunuz bunlar da benim so ji sub'lar:

    http://hikaruivy.wordpress.com/?attachment_id=2400

    http://hikaruivy.wordpress.com/?attachment_id=2401

    ilkinde normal, ikincisinde color burn kullandım. ikincide kırmızı renk seçtim ve silgiyle düzeltme de yaptım. opaqueness'ı da biraz açtım.

    ay çok sevdim bu işi :) şimdi gelsin joong ki'li ders! :D :D

    YanıtlaSil
  14. Wuu :P Çok başarılı sonuçlar bunlar çingu :)

    Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş her ikisi de. Çalışmalarının devamını bekliyoruz =)

    YanıtlaSil
  15. Bütün dersleri inceledim, süperdi! Aslında Madam Patapuff tavsiye etti yoksa fotoshoptan yoksun kalacaktım. :D Çok fazla şey öğrendim, teşekkür ederim. Gerçekten ellerine sağlık. ^^

    Her şey tamam, anladım yapıyorum, ancak fotoğrafın uzantısı psd olarak kayıt ediliyor. Ne yaparsam yapayım jpeg formatında olmuyor, o şekilde kayıdettiğim halde kabul etmiyor. Yaptığım resimler gitti değil mi şimdi? O kadar uğraşmıştım... Lütfen, yardım et. :S Bir çözüm bulamıyorum bu işe.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba, hoşgeldin bloguma. Derslerden fayda görmene sevindim. Madam patapuff'a da teşekkürler, tavsiye ettiği için :))

    Neden o şekilde kaydediliyor anlamadım. File/save as yapıyorsun değil mi? Sadece save yapıyorsan psd olarak kaydolma olasılığı var. Bir de kaydederken çalışma adında nokta, virgül vb karakterler kullanma. O zaman da psd tarzı farklı bir formatta kaydediyor. Tekrar deneyip geri dönüş yaparsan duruma göre ben de başka çözümler ararım:) Umarm bu sefer sorun çıkmaz.

    Bu arada psd formatında kaydettiğin dosyaya bir şey olmaz, merak etme. Ben bitiremediğim çalışmaları hep psd olarak kaydederim ki daha sonra devam edebileyim. ;)

    YanıtlaSil
  17. Texture kullanımı da kolaymış ama uygun texture'ı bulmak zor gibi^^ Ellerine sağlık çingu, süper anlatmışsın. Bir kaç tane denedim ben de. Onlardan biri de şu: http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=nefretlikfotoncesonra.jpg

    Önce resmi bir keskinleştirdim sonra öki derslerden öğrendiğim background copy ile blend modunu bir şey yaptım. Ne yaptığımı hatırlamıyorum. Flatten image dediğim için nasıl görebileceğimi de bilmiyorum :/ Sonra da bu dersle öğrendiğim texture eklemesi işte. Sanırım texture için de linear dodge modunda blendi kullandım. Pek hatırlamıyorum. Ama böyle bir şey oldu işte^^ Çok teşekkür ederim ders için :)

    YanıtlaSil
  18. İlahi kendisi :D :D Nasıl güldüm çalışmana :D

    Bu arada resmi nasıl keskinleştirdim bilmiyorum ama derste anlatmamıştım sanırım. Bir ipucu vereyim: Filter/sharpen (sharpen menüsünde birkaç seçenek olabilir, en üsttekini seçeceksin.) bu uygulama fotoyu keskinleştiriyor. Mesela blending modunu yumuşattıktan sonra uygulayabilirsin yumuşak ama keskin bir görüntü elde etmeni sağlar.

    Şu an photoshop yok bilgisayarımda bu yüzden hatırladığım kadarıyla söyledim.. Bir sonraki derste unutmazsam değinirim buna da =)
    Ellerine sağlık, çok işine yaramış ders :P

    YanıtlaSil
  19. Söylediğin gibi keskinleştirmiştim, teşekkür ederim^^ Kurcalayarak bir sürü yeni şey keşfettim :) Tabii hepsi deneme yanılma yöntemiyle olduğu için pek akılda kalıcı olmadı ama daha çok çalışınca ben de kendi photoshoplama yöntemlerimi geliştirebilirim :P Zamanla yani, daha başlangıç seviyesindeyim tabii ama senin derslerin sayesinde çok eğlenerek öğreniyorum^^ Bu arada bloğun bana "Çok hızlı yorum yapıyorsunuz. Lütfen biraz daha yavaş olun." dediği için 6. derse henüz geçmedim :D Dediklerini dikkate alıp daha güzel çalışmalarla karşına çıkacağım. Tekrar çok teşekkür ederim çingu :)

    YanıtlaSil
  20. Hızlı yorumlarınla blogcuğumun kafasını karıştırdın demek :D 6. dersi gayet kolay yaparsın sen çünkü bütün yöntemlerin kullanıldığı bir ders. Merakla bekliyorum çalışmanı. En iyisini yapıyorsun aslında, ben de senin gibi öğrendim hep. Yeni şeyler keşfedersen öğrenmek için ben sana gelirim bu defa:)) Ben de p.shopun CS5 versiyonunda birkaç teknik keşfettim, bir dahaki ders kısa kısa değineceğim.

    Ben teşekkür ederim dersleri takip ettiğin ve sonuçları benimle paylaştığın için:) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  21. Unni ben texture koyma olayını bir türlü beceremedim... :( Şöyle ki; ilk başta yaptığımız gibi file-open-(burda texture açtım.)-boyutunu ellemedim- sonra da resmin üzerine taşıdım. Ama resmin ortasında kaldı, yanlar boş... :/ Ne yapmalıyım? Nerde hata yapıyorum?
    Dersler için ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  22. Anladığım kadarıyla çözüm öneriyorum hemen: Textureyi taşıdıktan sonra taşıma işlemini gerçekleştirdiğin tool'u seçiyorsun(araç toolunun en üstüne move tool'du sanırım adı) Sonra ise üst kısımda show transfer kontrol gibi bir şey yazıyor ona tıkla. Tıkladığın zaman texturenin kenarlarında boyut ayarlama kutucukları çıkacak oradan çalışmana göre ayarlayabilirsin. Anlatabilmişimdir umarım. Bilgisayarda photoshop kurulu değil fotoğraflı anlatamıyorum malesef. Deneme yap olmazsa yine yaz:) Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
  23. Çok teşekkür ederim, aynen dediğin gibi yaptım Unni. Sonuçlar:
    http://img841.imageshack.us/img841/1671/harmony1db.png
    http://img842.imageshack.us/img842/5237/harmony2.png
    http://img18.imageshack.us/img18/3516/harmony3.png

    YanıtlaSil
  24. Sorun çözülmüş, sevindim. Güzel olmuş yaptıkların. Bir hatırlatma: Texture'yi kullandıktan sonra yaklaşık 100-150 boyutunda bir silgiyle (opacity değerlerini düşürerek tabi!) kişilerin yüzlerin hafifçe silersen daha net olur.

    Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  25. http://img85.imageshack.us/img85/8611/harmony5.png

    Hemen uyguladım. Nasıl olmuş hocam? ^^ <3
    Ben 3. derse doğru yol alıyorum bu arada, çok teşekkürler. :) :)

    YanıtlaSil
  26. Evet olmuş:) Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
  27. Devam sorunu olan bir öğrenciyim galiba ben ancak geldim ikinci derse çingu :/ Başarabilirsem yaptığım fotoğrafları sana da göstereyim bakalım ne diyeceksin?

    YanıtlaSil
  28. Tembel öğrenci :P Sonucu bekliyorum, hadi bakalım :)

    YanıtlaSil
  29. Sanırsam başaramadım ama bir dene bakalım bu linke girebilecek misin? Bilgisayar özürlü bir insanın blogunun olması da ayrı bir komedi :D gülebilirsin mydestiny ben de gülüyorum kendime :) :)

    http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8320388916539416437#editor/target=page;pageID=6661844129429379991

    YanıtlaSil
  30. O kadar şahane anlatmışım ki başarısız sonuç alanı görmedim daha, muhteşem bir insanım askjfgsjkadf :D İyi olmuş çalışmaların, özellikle Alice harikalar diyarında'lı olana bayıldım birleştrirme ve renkler çok yi. Bence sen devam et bu işe, elin yatkın.

    YanıtlaSil
  31. Maalesef bu linkin içinde ne var göremiyorum! :D imgur nokta com sitesinden upload etmeyi dene istersen kullanışlı bir site ;)

    YanıtlaSil
  32. Merhaba,
    Sadece iki dersinizi takip ettim.Diğer derslerinize de bakacağım en kısa sürede.Teşekkür ederim.
    Bunlar da yaptığım çalışmalar;

    http://i.imgur.com/AOAE3.jpg
    http://i.imgur.com/zXN9U.jpg
    http://i.imgur.com/LgSAA.jpg
    http://i.imgur.com/xnz3m.jpg

    YanıtlaSil
  33. Merhabaa! :)

    Çok güzel olmuşlar ellerine sağlık! Çerçeve falan da kullanmışsın, güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  34. Merhaba bende her sey cözüldü ama tek sorunum yazı isi. Onu bir türlü uyarlayamıyorum. Cok kötüyüm bu konuda :(

    YanıtlaSil
  35. Sorun yazı ama tam olarak nasıl bir sorun? Boyutu mu font seçeneği mi? Birazcık daha detay verirsen elimden geldiğince yardımcı olurum..

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^