18 Ekim 2011 Salı

Photoshop, ders 6

Merhaba Photoshopçular :P Uzun bir aradan sonra photoshop konulu bir yazıyla karşınızdayım. Bundan sonra yeni dersler Photoshop CS 5 üzerinden anlatılacak. İlk derste verdiğim Cs3'ü kullanıyorsanız eğer, onu silip 5'e geçmenizi öneririm. Çünkü CS3 son zamanlarda sürekli donuyor, birkaç çalışmam heba oldu bu donmalar yüzünden. Hemen sildim ve CS5'i yükledim. İlk 5 dersi merak edenler buraya tıklasın lütfen. Bu arada bu yapacağımız çalışmada eski derslerin (arkaplan temizleme hariç) hepsi kullanıldı. Ben hep bunları kullanıyorum duvar kağıdı yaparken..
Hatırlanacak bir anı






Photoshop CS5 için google'a "portable photoshop cs5" yazın ve çıkan ilk linke tıklayın. Wordpress'ten korkuyorum bu yüzden dolaylı olarak veriyorum linki, kusura bakmayın :D Stamp tool kullanımını anlatacaktım aslında ama vazgeçtim. Yeni ders son yaptığım SJS çalışmasını anlatmak olacak. Stamp tool'u da araya sıkıştırmaya çalışacağım. Stamp tool çok kullanışlı ama fazla kullanmadığım bir araç. Fakat CS5 sürümünde stamp tool biraz değişmiş ve daha kullanışlı bir hale gelmiş, kullanmamak elde değil. Çok pratik geldi bana.

Çalışmayı anlatmaya geçmeden önce CS5 ile ilgili bir iki ufak şey yazmalıyım. Kullanacağınız fotoyu veya açtığınız yeni boş sayfa direkt ekranı kaplamış bir şekilde açılıyor.  (Bkz: Aşağıdaki görüntü)


Fotoğraf üzerinde anlatmaya çalışırsam şöyle:



Nasıl anlatacağımı bilemedim, biraz karışık oldu kusura bakmayın. Eğer anlamadıysanız veya yapamazsanız yorumlarda belirtin lütfen. Sorun sizde değil, bende! :D Tekrar anlatmaya çalışırım elimden geldiğince. Anahtar kelimeyi unutmamak lazım: Kurcalamak! :D Ben de birkaç gün önce kurcalayarak öğrendim sonuçta:)

Evet, şimdi nostaljik defter temalı duvar kağıdı yapımına başlayabiliriz. Defter teması ve kullandığım fotoğraflar şöyle:



Aşağıdaki fotoğrafa bayıldım, çok güzel çıkmışlar:)

Ve defter texturemiz:


Sonradan eklenen düzeltme notu: Çalışmayı tamamladıktan sonra fotoğrafların üstüne iki tane daha texture kullandım. Modlarını soft light olarak kullanmıştım sanırım. (Varla yok arası bir düzeyde kullandım.) Kafanıza göre modu ayarlayıp daha sonra opacity değerleri düşük silgiyle üstünden geçiş yapabilirsiniz. Texlerin üstüne tıklayarak büyük hallerini kaydedebilirsiniz^^

Textureler:




Hadi başlayalım.

Başlarken yeni bir layer/boş sayfa açmıyoruz. Direkt defter texturesinin üstünde başlıyoruz çalışmaya. Ortaya kullanmak istediğimiz fotoğrafı yerleştiriyoruz.


Blending mode ayarını "Darken" yaptım. Hem net hem arkaplanla kaynaşmış vaziyette. Blending mode ayarını nasıl açtığımızı unutan varsa kısa hatırlatma: Sağ alt köşedeki layer listesinden fotoğrafın olduğu layer'a sağ tıklıyoruz ve blending mode'a tıklıyoruz.

Blending mode'u ayarladıktan sonra fotoğrafın üst bölümünde defter tellerinin fazla gözükmediği dikkatimi çekti ve büyük bir silgi seçip opacity değerlerini 50-60 gibi bir sayıya düşürüp fotoyu hafifçe sildim. Böylece hem teller gözüktü hem de çiftimizin fotoğrafı bozulmamış oldu. Defteri değil fotoğrafı hafif siliyoruz, dikkat edin :P

Fotoğrafı deftere yerleştirdikten sonra silgiyi seçiyoruz yine yeniden, epey büyük yapıyoruz ayarını (ben 250-300 civarı yaptım) ve köşelerini, keskin hatlarını siliyoruz. Öncelikle sadece keskin yerleri silin, daha sonra yerleştireceğiniz diğer fotoğrafların durumuna göre geri dönüş yapıp silmeye devam edersiniz. İhtiyaç varsa tabi.




Geri planda kalacak fotoğrafları yerleştirdikten sonra blending mode ayarlarını "soft light" yapıyoruz. Her fotoğrafın soft light modu böyle olmayabilir yalnız, bazılarının renk durumuna göre istediğiniz gibi olmayabilir. Soft light hoşunuza gitmezse farklı mode deneyebilirsiniz. Ben de öyle oldu ve ben modları soft light yapıp silgiyi seçtim, opacity derecesini epey düşürerek üstlerinden geçtim bir kez ve istediğim silik görüntüyü elde ettim.


Şimdi geldi "Clone Stamp Tool" işlemine. Basit bir şey olduğu için ayrı bir ders hazırlamaya gerek duymadım ve bu çalışmada da kullandığım için anlatayım dedim:) Basit ama anlatması zor bir işlem. Elimden geldiğince fotoğraf üstünde anlatmaya çalıştım, takılırsanız sorun ;)


 Defter texturesine uygulayacağız stamp tool'u, layer listesinden defteri seçmeyi unutmayın lütfen^^


Gösterek anlatmak çok kolay ama böyle fotoğraflarla anlatmak zor yahu. Denerken öğreneceğiniz bir işlem stampp tool. Aslında bu işlemi fotoğrafları yerleştirmeden önce yapsaymışız daha iyi olurmuş :D Ben işlem yaparken kolay olsun diye layer listesinden defter hariç diğer layerların önündeki göz işaretini pasif hale getirdim. Şeridi yok ettikten sonra gözleri aktif hale getirdim ve çalışma bitti^^


Herkese kolay gelsin. Güzel sonuçlar alırsınız umarım. Denemelerinizi görmek isterim:) Anlatımı zor, yapımı kolay bir ders. Gözünüzü korkutmayın ve deneyin^^ Bir başka derste görüşürüz :P

42 yorum:

  1. Sonuca aşık oldum :D Muhteşem filmden çok güzel bir iş çıkmış. Hikaye içinde ayrı anlamlar yükledim üstelik. Ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
  2. Çok Teşekkürler.resimli anlatım zor oluyorsa videolu anlat bence,hem yapar hem anlatırsın bir yandan. :)

    YanıtlaSil
  3. İşte Clone Stamp Tool benim arayıp bulamadığım aletmiş.
    Bunu öğrendiğim çok iyi oldu :D
    Benim denemem çok iyi olmadı ama olayı anladım zannımca:
    http://imgur.com/iI1d9
    Yalnız bu photoshop öyle üç beş kez yapayımlık bir olay değil, texture'ın olacak, font bulacan, bilimum süslü şeylerin olacak falan. Saygı duyuyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim:)) Yapmışken güzel bir film seçeyim istedim^^

    YanıtlaSil
  5. Rica ederim ;) Videolu anlatımı denemedim daha, nasıl bir şey olduğunu da bilmiyorum. Biraz kurcalamam lazım. ğer öğrenirsem her yaptığım ps çalışmasını kaydederim, daha faydalı olur :P

    YanıtlaSil
  6. Wow!!^^

    Stamp Tool'u ben de artık çok kullanırım, güzel olmuş yeni versiyonu. Anlatabilmişim demek, ne mutlu:) Çok iyi olmadı deyince, linke tıklarken korkmadım değil :D Haliyle şaşırdım:) Bence çok iyi olmuş. Hata göremiyorum anlattığım her şeyi başarıyla uygulamışsın. Üstelik defterin iki yanına koyduğun desen güzel olmuş. İlk duvar kağıdın hayırlı uğurlu olsun. İyi sakla sonra ilk çalışmam diye sergilersin :P Ayrıca ilk çalışman harbiden güzel oldu, film şahane, fotoğraflar şahane, sonuç aa yine şahane =)

    Font için dafont.com sitesini öneriyorum, çok seçenek var. Texture için ise kendi arşivimi mail atabilirim istersen.
    Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  7. oo bu işte çok iyisin.^^ bide ben grafik ve fotoğrafçılık mezunu olucam. :D Hiç birşey yapamıyorum. :( Yada üzerine düşmüyorum diyelim. Neyse konumuza dönecek olursak :D gayet güzel. Mükemmel. Ben çok beğendim şahsen. Çingu, bence sen tüm çalışmalarını yolla koreye. Muhakkak dizi afişi olarak kullanırlar. Bak ciddiyim he . Dalga falan geçiyor sanma beni. Dedim ya gayet başarılısın. ^^ Şu defter konsepti çok hoşuma gitti bu arada. Sadece defter mi? Tabiki de değil. Fotoğrafın yerleşimi falan gayet güzel. Böyle devam et. Bende hiçbirşey yapmayayım hatta tüm öğrendiğim şeyleride bu sayede unutayım. :D Huh uzunumsu bir yorum oldu. Neyse kendine iyi bak. Sağlığına dikkat et. Sıkı giyin. (şekil a: anne modeli) :D

    YanıtlaSil
  8. Yararlı derslerinden 6.sını da atlattık, daha daha daha nicelerine diyorum. :D Her zaman beğenmediğim birkaç kusuru kapatmaya çalışıyor ve -utanarak söylüyorum- bunu yaparken Brush Toll'den yardım alıyordum. Daha da olmazsa Picasa'da böyle bir özellik olduğu için orada yapmaya çalışıyordum. Bu ders o kadar işime yaradı ki çok çok teşekkür ederim. Ellerin dert görmesin.^^

    Seçtiğin resimler, en sevdiğim dram filmlerden birine ait. Belki de bu yüzden hem şevkle hem de tarifi imkansız olan buruk bir acıyla çalıştım. Bir yazında, sepya tonlarındaki renklerin daha duygusal durdurduğu ve dramı iyi yansıttığını okumuştum. Kesinlikle katılıyorum. Çalışmanı gördüğüm anda bayıldım. Aynı duyguları Only You postuna karşı da besliyorum. (Tamam, So Ji Sub'a da bayılmış olabilirim ama olsun. :D) Hepsi harika!

    Neyse, gelelim senin muhteşem sonucunun yanında 'Eh işte' kalan çalışmama. http://i.imgur.com/Q527v.jpg Yazılar soluk geldi gözüme ama resmi çoktan kaydettiğim için geri dönüş imkanım yok. :\ Olsun, başka yaparım ve daha dikkatli olurum artık.^^

    Tekrar çok çok çok teşekkürler. Kendini özletme sakın. Ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de ne unuttum diyorum altına texture koymayı unutmuşum, yazıyı nasıl takip ettiysem artık :D Gece yapınca bazı şeyler insanın gözünden kaçıyor. Sen çok iyi bir öğretmen olduğun için öğrenciyi şevklendirmek adına hata yok demişsin, tam bir öğretmensin gerçekten. Yoksa bende hata çok, hemen resmi bitireyim diye doğru dürüst silmemişim defterin üst kısımlarını falan. Neyse ama dediğin gibi ilk denemeler tabii olacak böyle şeyler.
    Bu arada o texture arşivinin azıcığını bile olsa mail atabilirsen çok mutlu olurum. Nasıl işimi görür :D

    YanıtlaSil
  10. Aa yapma ama Şebnem. Ben de uzun zamandır sana photoshopu sormak istiyordum. Grafik ve fotoğrafçılık okuduğun için belki yeni şeyler öğretirsin bize diyordum.. Niye öğrenmedin bakayım :D Bence üzerine düşmüyorsun dediğin gibi. Arada aç kurcala çingu.. Yok ya o kadar da iyi değilim. Sen hiç bilmediğin için sana güzel görünüyor. Kötü değilim ama iyi de değilim :P İleride eğlencesine bir tane yollarım belki de yetkililere ulaşır mı acaba =)

    Daha buralarda hava soğumadı ama yine de önerini dikkate alıyorum şekil a :P Teşekkür ederim güzel yorumun için:)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir yorum böyle çingu, moral oldu bu kötü günde.

    Ben de genelde texture kullanırım hata kapatmak için. Brush tool'ları sevmiyorum ben, yapay geliyor. İyStamp tool meğersem beklenen bir dersmiş, işe yaramasına sevindim. Bundan sonra zorunlu brush kullanmazsın =)

    Resim seçerken çok zorlandım, istedim ki nostaljik temalı bu çalışmaya duygusal bir şeyler olsun. En son aklıma bu film geldi neyse ki.. Evet sepya, kahve ve vintage tonları bana duygusallığı-dramı çağrıştırıyor. Çok seviyorum photoshopta bu renkleri kullanmayı. Only You~ çok güzel oldu ya o çalışma :D Ellerime sağlık :P

    Güzel olmuş, ellerine sağlık. O yazıya sanırım blending mode uyguladın ya da texturenin altında kaldı.. Benim çok sık yaptığım bir şey. Yazıya overlay modu uyguladığında çalışma renkliyse eğer senin çalışmandaki gibi duruyor. Seviyorum ben^^ Bu arada fontlar aynı değil sanırım ama çok benziyor, iyi font seçmişsin =)

    Senin de ellerine sağlık. Gamsahmida~

    YanıtlaSil
  12. Senin değil benim hatam textureleri unutmuş olman. Ben textureleri yazıya eklemeyi unutmuşum. Senin yorumundan sonra aklıma geldi, daha bu sabah ekledim. Üzgünüm^^ Hata yok derken ciddiydim ben aslında. Şevklendirilmeye ihtiyacın yok, sonuç gerçekten iyi :D Ben de defterin üst kısmını silmedim, eskitme hali güzel göründü gözüme öyle kalsın dedim.

    Arşivi mail atıyorum ilk fırsatta^^

    YanıtlaSil
  13. Üzerinde dursam harika şeyler çıkaracağım. Ama işte..Tembellik :D Yinede birkaç birşey biliyorum canım. O kadar var yani..İllüstratör olsun, fireworks olsun, flash olsun biliyorum az çok. Ee tabi photoshopta dahil..Fakat CS3 olaraktan biliyorum. ama CS+'larıda zor değildir ya..Çalışmak lazım çalışmak.. :D Ayrıca senin photoshop'un mükemmel. Kötü lafını duymayayım. Kötü mü? O da ne? :D

    Yetkililere ulaşır tabisi..Ulaşmazsa..İşte o zaman bakarız..Olmadı tekrar tekrar yollarsın.. :D

    :D Bol bol limon ye..Ohh ekşi ekşi miss..Hasta falan olmamak için birebir..

    YanıtlaSil
  14. Boşa okumamışsın aferin :P Zaman ayırdığında gayet güzel şeyler çıkacağına eminim. Temelin sağlamdır:) Ben de "İllüstratör olsun, fireworks olsun, flash" bunları bilmiyorum :D Yok yok kötü değil idare eder işte, durumum bu =) Only you çalışmamı göndersem mi acaba :D Film çıktı çıkacak nasıl olsa, yetişir belki :P

    Anne moduna devam bakıyorum :D Arasso arasso :D Biliyor musun limonu o şekilde yemeyi çok severim. Ekşiye bayılırım :D Kışın vitamin niyetine bol bol limon~

    YanıtlaSil
  15. sağolasın bende 5 i indirmiştim çok işime yarayacak.lakin bu resimdeki kız personel tastedeki kız mı? ve bu hangi diziden???

    YanıtlaSil
  16. Rica ederim ne demek :) Evet o kız. Bu bir dizi değil, film. Adı: A Moment to Remember. Çok harika bir filmdir, izlemeni öneririm.

    YanıtlaSil
  17. :) Söylediğim programlarda gayet kolaydır.Zor bir yanı yok yani..:) Brncede gönder o çalışmanı..Kullanılabilir yani..Ay öyle birşey olsa ne güzel olur..Sonrada işlerin açılıyormuş falan..Bütün afişleride sana yıkıyorlarmış. :)

    Limonu o şekilde yemek çok güzel evet..Dolapta bir torba limon vardı ama artık yok. :D Gerçi ben arada üzerine toz şeker serpiyorum. Limonata niyetine. :D Sonra acıyada bayılırım..Acı da yemelisin bak..Metabolizmayı güçledirir.(metabolizma böyle mi yazılıyordu ya :D) Acı yedikten sonrada üzerine kaynar çay iç..:D Ben biraz sadistim galiba öyle yapınca çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  18. Öğrenmek istediğim birkaç program var ama ps'den çıkıp uğraşamadım hiç.. Kolay yanları vardır elbet =)

    Limon çok zayıflatıyor tek kusuru o. Ben zaten zayıf ve kilo almayan bir yapıya sahibim bu yüzden arada dur diyorum kendime :P Acı ve sonrası çay olayını biliyorum tesadüfen keşfettim :P :D İyice sohbete dönüştü burası, bir sohbet sayfası mı açsam ne yapsam :P

    YanıtlaSil
  19. o zaman limon olayını unut. :)

    aynen sohbet sayfası aç.. ''Ben ve çingularım..'' :D bak isim bile buldum hee.. :D

    YanıtlaSil
  20. Bu dersi de öğrendim, olley~! Ellerine sağlık çingu, süper anlatmışsın yine. Çabucak anladım ve uyguladım. Yalnız tek sitemim şu stamp tool kullanımını başa koymamış olman :D Aslında bende de hata var, keşke okuyarak ilerlemek yerine önce baştan sona bir okuyup öyle başlasaydım. Bir de şu, defter hariç diğer layerları kapatma işini okumaya devam edince fark ettim. Stamp tool kullanımını başaramayınca vazgeçmiştim de :D Sonra layerları kapatma kısmını görünce kolaylıkla hallettim^^ Yani hallettim halletmesine de kenarda boşluklar kalınca eklediğim görüntülerin yerlerini değiştirmem gerekti, yine başıma iş :P Olsun yine de, şimdiye kadarki en sevdiğim çalışmam oldu. Mutluyum^^ Bak burada: http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=u-kissdeftercalismasi.jpg Şimdi bu gurur duyduğum çalışmamı U-Kiss forumuna ekleyebilirim!! :D Bakalım başkaları ne düşünecek^^ Tekrar çok teşekkürler ders için çingum :)

    YanıtlaSil
  21. Şu daha iyi oldu sanırım: http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=drwangdrseocalismasi.jpg Çift konsepti bu defter yaprağı çalışması için daha hoş duruyor^^

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık. Güzel olmuş. Sevdim ya ben bu temayı. Güzel oluyor nostaljik hava:)

    Siteminde haklısın çingu ben de sonradan öyle düşündüm ama düzeltmeye üşendim. İlk başta stamp toolu anlatmayı düşünmüyordum sonra hadi anlatayım gitsin dedim ve araya sıkıştırdım :D Neyse artık unutmazsın bu yöntemi :P Güzel yorumlar alacağına eminim. Çok hoş görünüyor çalışman. Sürekli denemeler yapıyorsun, çalışkan çingu :)

    Rica ederim:)

    YanıtlaSil
  23. Bence de çift konsepti çok iyi duruyor. Bu da çok güzel olmuş, hatta şahane olmuş. ÜZerine yazdığın not dikkatimi çekti ama o iki arkadaş aşka mı yelken açacak yoksa?! Altyazılardan dolayı ara vermiştim yeniden başlamalıyım anlaşılan! Çalışmalarına adını eklemeyi unutma diyecektim ki hepsine eklemişsin zaten:)

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Çok sevdim ben bu photoshop işini, kendimi durduramıyorum^^ Diziye gelecek olursak, başla başla :D Daha 3 bölüm var bitirmeme, neler olacak bilmiyorum ama Dr. Wang ile Dr. Seo arasında bir şey olacağını pek sanmıyorum :) Dostluklarını çok sevdiğim için böyle bir çalışma yaptım^^ Çok teşekkür ederim yorumların için çingu ♥

    YanıtlaSil
  25. Bu arada "show transfer control" kısmını bilmiyordum, az önce cevapladığın yorumlardan birinde okudum mail olarak gelince. Ne kadar işime yarayacak bir şey oldu anlatamam! Sürekli "ctrl+shift+i" yaparak kullanacağım texture'ın boyutunu ayarlamam gerekiyordu ve bu da vakit alıyordu. Şimdi işim daha kolay olacak. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  26. Durdurma zaten :P Güzel şeyler çıkıyor elinden:) Şimdi baktım altyazılar epey birikmiş. Son üç bölüm kalmış, bana yetişir kesin. İlk fırsatta kaldığım yerden devam ediyorum. Sen öyle yazınca heyecan yaptım :D

    Ben de teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  27. İyi olmuş o zaman yazdığım, inşallah harmony'nin de işine yarar. Rica ederim :)

    YanıtlaSil
  28. sürekli bu sayfaya gidip geliyorum ama hala yeni ps'u kurup başlayamadım :( ama eline sağlık senseinnim :)

    YanıtlaSil
  29. Zamanı geldiğinde denersin, ders burda bekliyor nasıl olsa. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  30. Bloğunun photoshop bölümüne özenip kendimin yapamayacağını düşünüyordum.Gerçi yapmış sayılmaz ama deneme yaptım diyelim.Farklı fotoğraflar kullandım bu özellikte.Fikrini merak ediyorum.Çok mu kötü durumdayım ? ^^ http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_ltzveabvwQ1r472nno1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1320258716&Signature=95BbHeDHWmPGWtqCK3lzckPMwR4%3D

    YanıtlaSil
  31. Ah GD'nin en sevdiğim fotolarından biri! Fotoğrafları yerleştirip silgi ve blending mode ayarlarıyla oynamışsın görebildiğim kadarıyla:) Kompozisyonun güzel olmuş fakar arka planda kullandığın fotoların arkaplanlarını temizleyip öye kullanabilirsin veya biraz daha büyük fotolar seçip birbirine kaynaştırabilirdin. (ders 1: Yumuşak geçişlerle birleştirme.) İlk deneme için iyi bir sonuç. Denemelere devam et ;) Adım adım gitmeni öneririm bence ders 1'den dikkatlice başla çingu:)

    YanıtlaSil
  32. teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
  33. anladım ki bu ders benim kalbime inmek için tasarlanmış:) tatlım kim önerdi sana jung woolu bir tema aaaa:) valla indi:)
    antifanlarım mı önerdi nedir ahh ahhh:)
    yoksa bu bana söz verdiğin masaüstü kolajı mı?

    bilemedim şimdi ahhh ahhh

    YanıtlaSil
  34. haha :D Hala iyisin, değil mi :P

    Sana söz verdiğim değil bu ama hoşuna gittiyse üzerinde adresimin yazmadığı versiyonunu mailden yollayayım sana :) Sadece Jung Woo'nun olduğu bir wall yapacağım sana, fotoğrafları bile topladım. İlham gelmiyor ama :D :P

    YanıtlaSil
  35. süper olmuş her zamanki gibi harikasın ellerine sağlık biraz karışık gözüküyor ama deneyince inşallah bende yapabilirim

    YanıtlaSil
  36. Karışık görünüyor ama adımları takip edersen ne kadar pratik olduğunu göreceksin, kolay gelsin:)

    Teşekkür ederim^^

    YanıtlaSil
  37. Ben bunu yeni keşfettim. Cidden harika dersler veriyorsun. ^^
    Bende CS3 yüklüydü. CS5 indirmek için bana link verebilir misin? Sitelere baktım fakat indirme butonlarını göremedim. :(

    YanıtlaSil
  38. İşe yaramasına sevindim :) CS5 için şu siteyi kullanabilirsin: http://www.skullcrusher.org/photoshop-cs5-extended-portable-download/ ben de -yanılmıyorsam- buradan indirmiştim. Kolay gelsin ^^

    YanıtlaSil
  39. Çok teşekkür ederim. ^^ Biraz geç cevap verdim. Üzgünüm. : / Tekrar teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  40. Merhaba^^ ben yazıyla ilgili sorun yaşıyorum çingu yardım et^^

    YanıtlaSil
  41. Sorundan kasıt ne ama? Ayrıntı vermediğin için nasıl yardım edeceğimi bilmiyorum, lütfen hangi aşamada takıldığını belirt.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^