3 Kasım 2011 Perşembe

Ramen Keyfi~


mersin ramen



Rameni ilk kez denemiyorum aslında. Daha önce denemişliğim var. İlk deneme pek başarılı değildi, kutudan çıkan bütün baharatı eklemiştim çünkü ve sonuç biraz kötüydü. Bu sefer öyle yapmadım, karidesli ramenden çıkan baharatları hemen çöpe attım ve kendi tarifimi uydurdum :D




Pul biber, karabiber ve tuz ekledim kafama göre. Annemin çorba için yaptığın tereyağı-pulbiber sosundan döktüm biraz ve çok az biber salçası ekledim. Hepsi karışıp özleşince tat ve koku gayet güzel oldu. Evdekilerin tuhaf bakışlarına rağmen sonuna kadar yedim hatta biraz suyundan bile içtim :D Salçayı eklemekle iyi etmişim çünkü çok goş bir görüntü sağladı. Ramen renklendi :P Sonuç: Acı ve lezzetliydi..

Hello kitty'li çubuklarımla yedim ! Üstelik gayet güzel yedim, artık çubuk tutmayı biliyorum :P Metal çubuklarm vardı fakat onları kullanmaya kıyamadım kaşığıyla birlikte yan yana çok zarif duruyordu elim gitmedi bir türlü :D :P

Mersin'de yaşayıp ramen yemek isteyen çingular: Forum Migros'da ramen çeşitlerini bulabilirsiniz. Ben her Forum ziyaretimde bir adet ramen almayı planlıyorum. Bu uyduruk tarifim çok lezzetliydi:)

41 yorum:

  1. Tarifindeki ölçüleri daha net belirtirsen çok çok daha mutlu olurum.. Tarifini en kısa zamanda bende denemek istiyorum:) Bekle beni Migros...

    YanıtlaSil
  2. valla ben ramen bulamayanlardanım. Migrosları arşınlıyorum ama nafile, geçenlerde kipada pirinten yapılmış erişteleri gördüm japon, tayvan usulü baya enteresan çeşitler vardı. Büyük kipa marketlerde bazen ramen de bulunabiliyor bulunca da son kuruşuma kadar topluyorum doğrusu:)

    Ben leader ramen seviyorum ama kutuda değil de pişirme paketlerinde, kutuda işleme başladığımızda kutunun plastik tadı işliyor kötü oluyorum.

    YanıtlaSil
  3. Leader ramen bulamıyoruz burda malesef. Kungfu rameni bulduğumuzda çok sevinmiştik:) Ben de o evde yapılanları merak ediyorum eminim daha lezzetli oluyordur sonuç. Kipa'ya gittiğimde oraya bakacağım bir de belki leader veya farklı çeşitler bulabilirim..

    YanıtlaSil
  4. Pul biber, kara biber ve tuz birer tutam, salça ise bir tatlı kaşığı kadar koydum. Tereyağı/pul biberi de bir yemek kaşığı koydum. İlk kez denediğim için hepsini kafama göre denedim. Denedikten sonra görüşlerini merak ediyorum, hatta ramen konulu bir yazı bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  5. Eğer evde yapılanlarından bulursak genius'un sözü var o pişirecek bize:)) Kendi özel tarifine göre:))

    YanıtlaSil
  6. aa karideslisi?!! hemde tereyağlı!! :D ay çok iyiymiş bu tarif :) bende ramenle değişik atraksiyonlar yapıp duruyorum ,birde bunu deneyeyim bakalım.. hem görüntüsü falanda acaip iştah açıcı duruyor :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Çingu bunu deneyeceğim, şimdi evde ramenlerim var. Bitmesin diye Migros veya Real'den stok yapıyorum hep hehe :)
    Yarın akşam yediğimde aynen yazılanları uygulayacağım.
    Yemesi güzel, tam atıştırmalık böyle hehe :)

    YanıtlaSil
  8. afiyet şeker olsun, metal çıbıklar çok hoştur ama çok ağır bende bambu kullanıyorum (ay hava mı attım ne, Alamanayadan amcam getirdi de diyeyim de tam olsun :P ) şaka bir yana arkadaşlarımın hediyesi olan benimde yemek çubuklarım var ve annem ilk başta çeyizime koymaya kalktı o kadar tatlılardı yani, oyuzden metal olanlara kıyamamana şaşırmıyorum :D

    YanıtlaSil
  9. İnşallah :D Pek umudum yok ama..

    YanıtlaSil
  10. Aynen öyle! :D Elimin altındaki bütün malzemeleri kullandım ve gerçekten göründüğü kadar lezzetli oldu. Denenebilir yani :P Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  11. Stok yapacak kadar sevdin demek rameni. Bu tariften sonra ben de stok olayına girebilirim :D Senin de ilginç tariflerin varsa paylaş çingu, deneyelim biz de. Umarım sonuçtan memnun kalırsın:) Afiyet olsun şimdiden^^

    YanıtlaSil
  12. Teşekkür ederim:) Çubuğu olmayanlar kıskansın :P Benimkiler fazla ağır değil aslında ama kullanmaya çalışırken elimden kaydığını fark ettim:) Bambu çubuklar çok daha rahat ve kullanışlı. Bizimkiler de çeyizlik çubuk falan al diye takılıyorlar bana hep :D

    YanıtlaSil
  13. tamam tamam bende yok.. Yani olan var olmayan var bu kadar hava atmamak lazım.. Sonra sizdekilerin başına ne gelir bilinmez:))) Nazar nazar..!

    YanıtlaSil
  14. oh oh..Afiyet olsun..Bende mantarlı raen istiyorum ama bulunduğum yerde satılmıyor ya..:( Neyse buralarda bulamazsan öbür ay Ankaraya gideceğim..Ordan alırım..^^

    YanıtlaSil
  15. şöyle bir uğrayım bayramını da kutlayım dedim.
    çok güzel bir bayrma geçir.
    en çok özlediklerini gör ve en sevdiklerini.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Çok teşekkür ederim çingu. Ben de senin bayramını kutlarım. İyi bayramlar:)

    YanıtlaSil
  17. Ben leader ramen almıştım migrostan, kungfu yoktu ne yazıkki.. ama hiiç beğenmedim sosları yüzündnende olabilir ama daha çok plastik gibi kokuyordu yani hazır olduğu belliydi. kungfu acaba carrefourda bulunur mu? ha birde benimkinin içinden çatal çıkmıştı, kungfudada mı çatal çıktı :D

    YanıtlaSil
  18. Merhaba darknesswicca^^

    Ben de Leader arıyorum özellikle çünkü leader daha güzelmiş, öyle diyor herkes :D Kung-fu'dan memnunum ben gayet lezzetliydi ama kendi soslarını kullanmıyorum, tarif uyduruyorum gördüğün gibi :D Carrefour'da var mı bilmiyorum ama bir ara facebookta bir arkadaş olduğunu söylemişti. Gittiğin zaman görevlilere sorarsın:) Evet bende de çatal çıktı :D Çubuklarım olduğu için çatalı çöpe attım :P

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,

    Bloğunuzu yeni keşfedenlerdenim, konuyu okuyunca dayanamadımm. Öncelikle gerçekten çook hoş görünüyor, tarifi ben de deneyeceğim. Çünküü daha önce ben de aynı deneyimi yaşadım, karidesli olanın tadına bakmayı bir kenara bırakın, çöpe döküp, ordaki kokusuna bile dayamayım çöpü de evden direk uzaklaştırdım, ama mantar ve tavuklu olanları yiyorum (:

    Asıl yorum yazma nedenime gelince, ben sık sık ramen alıyorum. Önceleri bulmakta zorlanıyordum. Çağdaş'ta (sizin hangi şehirlerde olduğunuzu bilmiyorum, malesef Ankara ve Eskişehir'de varmış şimdi baktım) Kungfu oluyor. Leader marka ramen ise birkaç kez Makromarket ten bulmuştum bilginizee..

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, hoşgeldin bloguma:)

    Göründüğü kadar lezzetliydi de :P Ben karideslide bu tarifi uygularım artık ama diğerlerini bilmiyorum. Bir dahakine mantar ve tavuklu alır kendi baharatıyla denerim. Ben Mersin'de yaşıyorum ama Ankara'da yaşayan arkadaşım var ona söylerim bunu:)

    Teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil
  21. Cidden mi? İnanamıyorum! Siz de Mersinlisiniz? OMG! O_o Biz de arkadaşımla Kipa'dan aldık Kung-fu Ramen. Biz mantarlı ve tavuklu yedik, sarı paket. Ama onun lezzetini (arkadaşım pek öyle demese de) Leader'dan daha güzel buldum. :D Bir de suyunu içtiğim ilk ramen oldu. :D Arkadaşım dedi ki: Soli'nin yanındaki Groseri'de minik bardak ramenler satılıyormuş ve lezzeti muhteşemmiş. Daha deneyemedim ama bir gün mutlaka deniyeceğim onu da. Bu arada bir Mersinli ile tanıştığıma inanamıyorum! Korea-fanstan tanıdığım Mersinliler vardı ama blogta bir ilk oldu. Hiç beklemiyordum. O_o
    Karidesli de çok hoş görünüyormuş, deneyeceğim onu da inş. :D ^^

    YanıtlaSil
  22. Bir omo! da benden :D Soli'nin ordaki Groseri çok yakın bana, yürüyüş yaptığımız zaman gidip alacağım :D Çok sevindim yorumuna, Mersin'li bloggerla karşılaşmamıştım hiç haha :D Kipa'da ramen satıldığını da öğrenmiş oldum sayende :D

    Bir dahakine tavuk ve mantarlı ramen alacağım ben, umarım beğenirim. Görüşürüz çingu :D

    YanıtlaSil
  23. Yorumları yeni okudum ve şu çatal işine ben de maydanoz olmak istedim. :D Gerçekten de içinden çatal çıktı yau bu nasıl iş! O_o Ama ben... (nıhaha) İstanbul'dayken stok yapmıştım Leader'ın verdiği çubukları. :D Onlarla yiyorum. (nıhaha) çatal da çöpe. >.<
    Leader güzel diyenlere de bir şey demek istiyorum: Kung-fu daha güzel geldi bana. Leader'da çok feci plastik tadı alıyorsunuz. Bunda da oluyor aynı tat ama onda çok daha yoğun... :( Yani ciddi anlamda ilk olarak Leader'ı deneyerek hata yaptım diyorum. Kung-fu! fighting. :D :D Bu arada evde yapmak için olan, paket ramenleri de Forum'dan bulabilir miyim mydestiny Unni? ^^ Sorayım dedim. ^___^

    YanıtlaSil
  24. Ben de ilk aldığımda içinden çubuk çıkacak sanıyordum :P Benim de çubuklarım var bu yüzden pek önemli değil içinden ne çıktığı :P Forumda Leader yok ama büyük pakette nodle vardı, alıp kendin yapıyorsun evde. Hiç denemedim. Kutular çok pratik geliyor bana :D

    YanıtlaSil
  25. merhaba çingu, öncelikle çok sevindim böyle bir blog olduğuna. Biz de ilk kipa'dan almıştık leader ramen yanında çubuklarla birlikte ama sonra göremedim :( şimdi carefur un bütün bayilerinde gördük paket bardakta olanları hatta paket olarak da var ama sorum şu olacak size ben chopsticks bulamadım hiç bir yerde Mersin'de nereden bulabilirim bir bılginiz var mı? şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  26. Merhaba hemşo :)) Ben de senin sevinmene sevindim :P

    Kipa'da leader ramen göremedim ben hiç, her gittiğimde itinayla arar gözlerim ama maalesef... Kungfu ramenle idare ediyoruz :) Carrefourlardan hiç ramen almadım, aslında pek gittiğim bir avm değil, yolum düşerse bakacağım o ramenlere. Bu arada groseri marketlerde de ramen satılıyor senin tarif ettiğin gibi küçük bardak şeklinde ve ben hiç sevmedim o rameni :// Denk gelirsen bitanecik deneme amaçlı al boşa gitmesin paran =D

    Chopstick konusuna gelirsek, açıkçası mersinde satılan bir yer görmedim. Bana mektup arkadaşım yolladı. Olur da satılan bir yer görürsem mail atarım sana :)

    Ben teşekkür ederim çingu :)

    YanıtlaSil
  27. migrosa gittim tee foruma ramen alacaktım ama benim çubuklarım yok.mersinde alabileceğim bi yer varmı?

    YanıtlaSil
  28. Mersin'de çubuk satan yer bilmiyorum maalesef.. Çarşıda veya Pozcuda (tam emin değilim) Japon Pazarı diye bir dükkan var, orada olabilir mi acaba? Dükkanı birkaç kez gördüm ama içine girip neler satılıyor diye bir türlü fırsat bulamadım, denk gelirsen sen bi uğra bak sonra bana da söyle neler satılıyor :D

    YanıtlaSil
  29. pozcuda görmüştüm sanki japon pazarını bi gidip bakim pek umudum yok ama

    YanıtlaSil
  30. acaba eskisehirde nerede var?

    YanıtlaSil
  31. Bayrampaşa'da ramen bulabilirmiyim

    YanıtlaSil
  32. Peki sen o çubukları nerden aldın bide o ramenin üstünde çatalı içindedir yazıyo cubuk değil dimi o çatal

    YanıtlaSil
  33. Çatal çıkıyor kutudan. Çubukları arkadaşım yolladı.

    YanıtlaSil
  34. ben çanakkalede bulamıyorum hiç bir yerde bilgisi olan var mı?

    YanıtlaSil
  35. Çanakkale'de Migros ve Kipa varsa eğer oralara bak derim ^^'

    YanıtlaSil
  36. Sakakıbara kouıchı9 Haziran 2014 23:49

    Ya chopstıck yerıne baska bırsey kullanılmasmı

    YanıtlaSil
  37. Çağdaş ve Migroslarda var alabilirsiniz ilk denemem kötü sonuç verdi ama evde kendim yapmayı düşünüyorum noodle ile :D

    YanıtlaSil
  38. Benim çubuğum malesef ki yok!bana mersinde satılan bildiğiniz bir yer var mı?? Varsa lütfen bana söyleyin...

    YanıtlaSil
  39. Henüz Mersin'de çubuk satılan bir yer göremedim. Gördüğüm vakit mail adresinize, adres tarifi yollarım ^^'

    YanıtlaSil
  40. Arkadaşlar ben Malatya da oturuyorum nerde ramen satılıyo bilen varsa sölesin nolur
    Ayrıca yanında çubuk da veriyorlar mı

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^