18 Kasım 2011 Cuma

Suzanne Collins'den Hayatta Kalma Serisi: Açlık Oyunları



"Bir kız var elbette. Onu gördüğüm ilk andan beri aşığım. Ancak, toplama gününe kadar varlığımdan bile habersiz olduğundan eminim."

...
"Yani kazanmak, benim durumumda bir şey ifade etmiyor."
"Çünkü... Benimle birlikte, o da buraya geldi."

(Açlık Oyunları / Sf: 139)
 
Başkenti Capitol olan 12 mıntıkanın bulunduğu bir ülke: Panem. Zamanında büyük mücadeleler ve kayıplar veren ülke, bu yaşananları unutturmamak ve mıntıkalara üstünlüklerini gösterip gözdağı vermek amacıyla her yıl düzenledikleri bir yarışma: Açlık Oyunları! Capitol tarafından düzenlenen ve tüm mıntıkaların zorunlu olarak katıldığı, TV'den canlı yayın yapılan soluksuz bir yarışma.  Yaşları 12 ila 18 arasındaki her çocuğun katılmak zorunda olduğu acımasız kurallarla dolu yarış. Kurallara göre her mıntıkadan bir kız bir erkek çocuk (diğer adıyla "haraç") seçilir.

Katnis ve çok sevdiği kardeşi; Prim. Toplama günü kötü bir sürpriz olur ve 12. mıntıkadan Prim'in adı kurada çıkar. Kardeşini oyunlara göndermek istemeyen Katnis, onun yerine gönüllü olur. Doğdukları günden beri bu yarış için hazırlanan güçlü kuvvetli haraçlar ve Katnis... Hayatta kalma yarışı başlar...

Düşünsenize 24 tane insan bir adaya toplanıp hayatta kalmak için mücadele verirken tüm olanları kanlı canlı Tv karşısında "heyecanla" izleyen insanlar var. Basit bir yarışma değil bu üstelik, gerçekten hayatta kalma mücadelesi. 24 kişiden sadece biri hayatta kalacak ve diğerleri ölecek. 23 insanın kanlı ölümünü ekran karşısında mısır patlatarak izleyen insanların olduğu bir şehir Capitol. Zavallı mıntıkalarda yaşayan haraç aileleri ise bu işkenceye katlanmak zorunda çünkü Capitol yarışmaların yayınlanacağı saatte elektrikleri kesmiyor ve herkesin izlemesini zorunlu kılıyor. Çok acımasızca!
İşin kötü tarafı kitabı okurken ben de aynı o izleyiciler gibiydim :D Seriyi soluksuz okudum. İlk kitap bittiğinde ikinci/üçüncü kitabı da hemen almamış olmam büyük acıydı. Anında tedarik edip bir çırpıda okudum. Heyecanla, merakla.. Ölümleri ve kanlı mücadeleyi TV karşısında izleyenleri, böyle bir yarışmayı zorunlu kılan Capitol'ü acımasızca değerlendirirken aslında biz okuyucular da biraz öyle oluyoruz sanki.. Her şey kurgu, yazarın zekası evet ama okurken her şey gerçekmiş gibi kaptırarak okuduğumu fark etmedim değil..

Olumsuz tek yorumum: Serinin sonunu beğenmedim. Collins, olmamış! Çok havada kalmış, çok eksik vardı. Konuşulması gereken şeyler vardı bence.. Sonra son anda yaşanan gelişme? Gerek var mıydı emin değilim.. Son bana göre 'yüzeysel' olmuştu. Kayıplardan bazılarına çok üzüldüm keşke olmasaydı.

Toplam üç kitaptan oluşan bir seri. Açlık Oyunları. Ateşi Yakalamak. Alaycı Kuş. Her birinden ayrı ayrı bahsetmeyi isterdim ama o zaman kesin spoiler veririm. Fazlasıyla sürükleyici, merak uyandıran bir seri. Okumayanlara tavsiye ediyorum. Daha ilk kitabı okurken bir yandan kitabın sonunu diğer yandansa ikinci-üçüncü kitabı merak edeceğiniz türden bir seri. Başlarken kendimi bu kadar kaptıracağımı hiç bilmiyordum. Serinin filmleri çıkacakmış. İlk kez kitap uyarlama bir filmi merak ediyorum. Kitap kadar iyi olmayacağını biliyorum ama yine de izlemeyi düşünüyorum çıktığında. 23 Mart 2011 tarihinde çıkacak gibi görünüyor şimdilik. Filmin teaser ve fragmanı yayınlandı. Katnis karakteri tam beklediğim gibi olmasa da kafamdakine yakın bir oyuncu ama Peeta?! Kesinlikle olmamış, favori karakterimdi o benim :/ Film çıktığında belki o kadar da kötü gelmez ama bakalım.. Bir tek Gale ve Snow'u oynayacak oyuncuları beğendim gibi. En merak ettiğim ilk ve son kitapta geçen şarkılar. Şarkıların müziğini ve alaycı kuşların melodisini çok merak ediyorum. Film çıksa da izlesek, eleştirsek:)

Okuyun bu kitabı. Bence :P

Okuma listem:

Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini
Serenad - Zülfü Livaneli
Bir Gün - David Nicholls

16 yorum:

  1. [...] Alaycı Kuş – Suzanne Collins(Bitti) Ateşi Yakalamak – Suzanne Collins(Bitti) Alaycı ...Bin Muhteşem Güneş – Khaled Hosseini Serenad – Zülfü Livaneli Share this:TwitterLike this:BeğenBe the first to like this post. [...]

    YanıtlaSil
  2. biraz önce ateşi yakalamağı bitirdim bende gerçekten harika bir seri. en kısa zamanda 3. kitaba başlayacağım. insan kitabı okuyunca hemen biriyle konuşup tartışmak istiyor. umarım filmde beklediğimiz kadar iyi olur ^_^

    YanıtlaSil
  3. Ben de sırf bu kitabı konuşup tartışabilmek için etrafımdaki insanlar seriyi okusun istiyorum:) Filmin fragmanını izledim ve Peeta karakterini hiç beğenmedim. Film çıkana kadar gözümüz alışır belki bakalım..

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar..seriyi görünce yarum yapmadan duramadım(: Bende bu seriyi geçen yıl okumuştum ve ne kadar iyi bi seri olduğu için neyse ki üçünü birlikte almıştım yoksa dayanmam çok zor olurdu(: sonu için sana katılıyorum gereksiz kayıplar oldu ve sanırım yazarımız burda bazı karakterleri birleştirmede yetersiz olduğunu farkettiği için o kayıplar oldu. neyse yinede harikaydı fragmanı bende izledim ve seçimler tamamen hayal kırıklığı benim için./

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin bloguma:)

    Evet ya yazar karakterleri birleştireceğim diye çuvalladı resmen, gereksiz şeyler oldu. Yine de seri güzel, sürekleyiciydi. Film çıkana kadar karakterlere alışırız diye düşünüyorum, umarım yani :P

    YanıtlaSil
  6. aynen bende fragmandaki Peeta hiç beğenmedim daha farklı hayal etmiştim diğer oyuncular iyi olmuş bence :) fragmanı ilk izlediğimde çok etkilendşm ben ya nerdeyse hayal ettiklerimin aynılarıydı :)

    YanıtlaSil
  7. Bende ümit ediyorum ki alışalım(: çünkü o kitaba iyi bi film çıkmalı tabiki kafamızda kurduğumuza tam uymaz ama bi harry potter gibi özensinler yani çok iyi olur hani :)

    YanıtlaSil
  8. @gkchkmn Peeta hariç diğer her şey benimde kafamdakine yakın ama Peeta gibi önemli bir karaterin böyle özensiz seçilmesine üzüldüm. Belki oyunculuğuyla etiler bizi, bakacağız..

    @zeytin Harry Potter gibi özenli olacaklarını umut ediyorum ama zor sanki ya :P

    YanıtlaSil
  9. belki ...bence kaliteli bir yapım olacak çünkü çok etkileyici sahneleri var onlarıda öylesine çekemezler o zaman bi anlamı kalmaz .
    filmi izledikten sonra umarım bir yazı daha yazarsın o zaman üstüne uzun uzun tartışırız :)

    YanıtlaSil
  10. Film çıksın ölmezsem izler yazarım inşallah:)

    YanıtlaSil
  11. peetayı oynayan çocuğa ben de başta pek ısınamamıştım sanki ama insanın gözü alışıyor cidden. hatta artık sevimli gelmeye bile başladı :D (ama umarım oyunculuğu iyidir, peeta gibi bi karakteri bitirirse, film sadece işkence olur.)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba :)
    başlığı görünce kendimi tutamadım *-* (biraz çenem düşebilir)
    Bu seri, ruh halimi ve psikolojimi baya etkilemişti... Kitap okurken yapmaktan kendimi alıkoyamadığım şey, empati, bu seride beni yıpratmıştı biraz. Konusu kulağa gerçek dışı gelse de, okurken bunu hissetmiyor insan.
    ilk kitabı aldığımda devamı olduğunu bilmiyordum. Okudum, bitti ve ben "ama... ama..." diye kaldım öyle. Ve ikinci kitabı okudum. Bu bittiğindeyse Alaycı Kuş daha çıkmamıştı. Ama yine de iyi oldu bence. Bir çırpıda değil de sindire sindire okumuş oldum bir yandan. Çünkü elimde hikayenin devamı olmadığı zaman yapacağım şey belli, geri dön ve heyecanlı kısımları tekrar oku! :D
    Seriyi bitireli yaklaşık 1 yıl olmasına rağmen hala üzerine konuşmak istiyormuşum meğer :D. Daha arkadaşlarıma okutmayı başaramadım maalesef. Kitabın biraz ütopik olması onlara fantastik olduğu izlenimini veriyor ve gerisi de önyargı işte.
    Ama kitaptaki o gerçekliği okuyan bilir.
    Ve evet, kitabın sonu üzücüydü ama bir yandan da bu şekilde daha akılda kalıcı. O kadar mücadeleden sonra hiçbir şey tam kalmadı, kalamazdı.
    Ama sonunu daha fazla anlatmasını isterdim... dediğin gibi, konuşulması gereken çok şey vardı.
    başlığı gördüğüme çok sevindim. bunun hakkında konuşasım varmış :D

    YanıtlaSil
  13. Merhaba hoş geldin bloguma^^

    Bu kitaplar üzerine sohbet etmeyi, konuşmayı ve yorum okumayı seviyorum. Dediklerine katılıyorum. Kitap sadece konu itibariyle biraz önyargı oluşmasına sebep olabiliryor ama okuyunca bir anda kaptırdığını farke diyor insan. Keşke film hemen çıksa da film üzerine de konuşsak.

    Kitabın sonunda tabi ki kayıplar olacaktı, her şey yerli yerinde olamazdı ama dediğim gibi konuşulması gereken şeyler askıda kaldı, hiç hoşuma gitmedi.

    ^^

    YanıtlaSil
  14. selam ,
    bu seriye ölüyorum bitiyorum resmen :)
    bu 3 kitaptan oluşan serinin hepsini okudum ve herkesede tavsiye ederim her kitapta sanki başka bir hikaye anlatılıyor gibi özellikle 3. kitap olan alaycı kuşta insan olaylar karşısında şok oluyor . hatta kitabı elinden bile bırakamıyor . özellikle sonu çok güzeldi iyi bağlamışlar :)
    yeni okuduğum sıralar bu kitapların filmi olmasını istemiştim çünkü insan okurken sanki film izliyor gibi ...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, hoş geldin bloguma:)

    Ben en çok ilk kitabı beğendim. Sonu ise bana göre biraz askıda bitti, şimdi merakla filmi bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  16. aynen bende biran önce filmide gelsede rahat etsek :D

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^