13 Kasım 2011 Pazar

Seninle bir randevumuz var, Bay 658...




Siz fark ettiniz mi bilmem ama bu kitap her yerde! Otobüste, durakta, hastanede, kuaförde, parkta orda burda şurda ama her yerde! Bu kitabı okuma nedenim "her yerde" olması ve herkesten duyuyor olmam! Kitap güzeldi ama hakkını teslim etmeliyim..

Konusuna azıcık değinirsek: Adamın biri bir gün bir mektup alır. Mektup adamdan 1 ila 1000 arasında bir sayı tutmasını ister ve adam öylesine 658 sayısını tutar. Mektubun devamında sırlarını biliyorum küçük zarfı aç yazar. Adam zarfı açtığında öylece kalır: Mektubu yollayan kişi aklından tuttuğu 658 sayısını bilmiştir! Kimdir bu kişi ve nasıl olur da o an aklından tuttuğu bir sayıyı haftalar öncesinde o mektubu postalarken bilmiştir?!


Harbiden nasıl bildi?! :D Okuyun diyorum :P Aslında itiraf etmeliyim ki kitabın ilk 50-60 sayfası biraz yavaştı, sıkılmadım değil hani ama sonra bir şey oluyor ve kitap hareketleniyor. Tüm olaylar emekli dedektif Gurney'in etrafında gelişiyor bir şekilde olaya dahil olmak zorunda kalıyor. Gurney amcayla birlikte katilin izini sürerken sayılar, cinayet yerlerine bırakılan gizli mesajların birer birer açıklamasını görüp "haaa" dedim birkaç yerde..

Katil ortaya çıkıp kendini deşifre edene kadar ben o karakterin katil olabileceğini aklımın ucundan bile geçirmemiştim. Bütün tahminlerim fos çıktı yine. Katil tabii ki haklı değildi ama acımadan edemedim...

Kitabı tavsiye ediyorum. John Verdon kitabın devamını yazmış ve sanırım çeviri aşamasındaymış. İkinci kitabın adı: Gözlerini Sımsıkı Yum.

Sıradaki kitaplar:

Açlık Oyunları - Suzanne Collins(Bitti)
Ateşi Yakalamak - Suzanne Collins(Bitti)
Alaycı Kuş - Suzanne Collins(Bitti)
Bin Muhteşem Güneş - Khaled Hosseini
Serenad - Zülfü Livaneli

47 yorum:

  1. Katil dedektifin kendisiymiş.. Adam şizofren, şizofren:)) hahaha;))

    (Bu yorumda spoiler yoktur, merak etmeyin :) )

    YanıtlaSil
  2. Bir rahat bırak şu katili ama :D

    YanıtlaSil
  3. Cidden ya her yerde bu kitabı görüyorum amma çok okuuyor. Ama bende acaip bir takıntı vardır (nefret ediyorum bu huyumdan ya) bir şey aşırı ilgi görürse onu ne okurum nede izlerim:D O yüzden kitabın ünü biraz daha azalsın okucam, farkındayım çok saçma ama öyle işte:D
    Ama Bin Muhteşem Güneş'i okudum, diğer okumak istediğim kitapta Ateşi yakalamak remen içinde kaldı okumam lazım;)

    Bu arada söylemeden edemicem şu yandaki ''1-15 arası bir sayı tut ve tıkla'' bölümüne bayıldım ya:P Ben bu yazını okumak için gelmiştim bloğuna yanda da öyle bişi görünce kitapla ilgili diye düşünmüştüm:D Hatta tıklayınca kendi bloğum çıkınca daha bi şaşırdım;)

    YanıtlaSil
  4. O zaman fuarda ben bu kitabı satın alayım, ben de çok duydum ama önceliği başka kitaplara vermiştim :)

    Gazı da aldım çingu, ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  5. Olmaz:)) Açıkçası kitabı ilk elime alıp konusunu okuduktan sonra ben bu kitabı okumalıyım dedim, kimsede henüz görmemişken.. Okuduktan sonra da çok doğru bir karar olduğunu anladım.. Yazarın gerçekten çok iyi bir kurgulama yeteneği var. İlk kitabı olmasına rağmen çok çok iyi bir yetenek, daha çok kitap yazmalı.. Çarpıcı bir giriş, düşünmeye sevk edici içerik, şaşırtıcı bir son.. Okumayanlara, polisiye-gerilim sevenlere kesinlikle okuması önerilir..

    YanıtlaSil
  6. ana dedim yuh diye devam ettim sonrada tarih84 ne kadar ayıp düzgün ünlem çıkmaz mı ağzından diye bir de kendime kızdım:)

    kitabı çok ama çok merak ettim alınacaklar listeme eklendi!

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle ellerine sağlık. Kitabı merak ettim, bende alıyorum en kısa zamanda. :)

    Alaycı Kuş'u okudum, güzeldir o da. ^^

    YanıtlaSil
  8. Kitap kurgusu iyiydi, beğenirsin bence:)

    YanıtlaSil
  9. Konusu çok ilginç değil mi, insanda merak uyandırıyor. Şimdiden iyi okumalar çingu^^ Açlık oyunları serisinin böyle sürükleyici olduğunu bilmiyordum başlamadan önce. İkinci kitabı(Ateşi Yakalamak) bitirmek üzereyim!

    YanıtlaSil
  10. haha :D Ben de kitap içindeki bazı gizemler çözüldüğünde senin gibi tepkiler vermiştim :D İyi okumalar:))

    YanıtlaSil
  11. Devamı gelecekmiş kitabın. Konu çok ilginç, okumaya başladıkça içeriğin de farklı ve merak uyandırıcı olduğunu görüyor okuyucu. Hele katilin bir türlü tahmin edilememesi(Ben edemedim :D ) kitabın beğenilmesindeki önemli bir etken.. Ben de öneriyorum :P

    YanıtlaSil
  12. bence katil uşak :D diye sıradanında sıradanı bir yorum yapıyorum izninle :P Bir olasılıksız bir de bu kitap her yerde karşıma çıkıyor. Aslında cinayet romanlarını pek sevmem her zaman şapa oturduğum için :D Ama ilginç bir şeye benziyor. Korsanı karşıma çıkarsa alırım :P

    YanıtlaSil
  13. Sendeki bu takıntı Be-Pu Osman'da da var haberin olsun :P :D Çok ilginçmiş, ben ise aksine merak ederim o popüler yayını^^ Açlık Oyunları serisini tavsiye ediyorum çingu ben şimdi ikincisine başladım ve bitirmek üzereyim. Seri çok ilginç ve sürükleyici. Bin Muhteşem Güneş bir arkadaşta ve sabırla bitirmesini bekliyorum!! :D

    Yandaki sayı numarası kitaptan aldığım ilham sonucu çıktı :D Şanslıymışsın ama bak kendi blogunu bulmuşsun! :P

    YanıtlaSil
  14. Yok yok bahçıvan! :P Ben okurken katili tahmin edemedim:) Bence şapa oturtan kitaplar daha güzel :D Sonunu tahmin edince heyecanı gizemi kalmıyor :/ Olasılıksız da güzeldi, onu da tavsiye ederim. Bir de çok popüler olan Zar Adam vardı bir ara onu okuma gafletinde bulunmuştum, zamanım boşa gitmişti resmen TT

    YanıtlaSil
  15. Kitap okumasına bayılan biriyim..Rus yazarları tek favoroim (sadece kitapları:D) tüm klasikleri bilirim ..Şimdi bu kitap gizem birazda fantastik geldi anlayacağınız beni oku diyor:)) Bu güzel ballandıra ballandıra anlatılmış yazıdan sonra ilk işim bu kitapdan almak:))

    YanıtlaSil
  16. Ben de bloga girince ilk sol sütundaki sayıları gördüm, kitapla alakalı bir şey sandım, algılamam 10 saniye aldı galiba hahah. Çok güzel olmuş oralar, senin de dediğin gibi, renkli renkli :D
    Bu kitabı ben de okumadım, elimdekiler bitince alayım madem. Bin Muhteşem Güneş'i yeni almıştım, şu an okuduğum kitabı bitirince onu okuyacağım. Belki seninle aynı zamana denk gelir :)

    YanıtlaSil
  17. Kitabı ben de her yerde görüyorum ama nedense bi alıp da okuyum diye hiç geçirmedim aklımdan.Herkesin okuduğu kitapları okumayı sevmiyorum galiba.Ya ilk okuyanlardan ya da son okuyanlardan olmak hoşuma gidiyor sanırım^^
    Diğer yazdığın kitaplardan da sadece Serenad'ı okudum..Ama kitap böyle olur dedim hem bilgi veriyor hem okurken sıkmıyor.Sıkmak ne kelime insan çok seviyor Serenad'ı :D Hatta hakkında kısacık bi yazı bile yazmıştım ben :)

    YanıtlaSil
  18. Ben öyle değilim, çok konuluyorsa çok görüyorsam alıp okumak isterim, merak ederim :) Serenad'ı çok övüyorlar diye okuma listeme aldım mesela. Hemen bloguna geçip okuyorum o kısa yazıyı:)

    YanıtlaSil
  19. Kitaba kendimi fazla kaptırınca biraz bloga yansıdı durum :) Teşekkür ederim:) Bin Muhteşem Güneş'i merak ediyorum, yazarın ilk romanı(Uçurtma Avcısı) çok etkileyiciydi bu da güzel olacaktır eminim. Benden önce okursun gibi geliyor bana, kitap arkadaşta ve biraz yavaş (!) okuyor! :)

    YanıtlaSil
  20. Rus edebiyatından çok az kitap okumuşum, yorumunla bunu fark ettim. Blogunda bir ara Rus edebiyatından bahsedersen bir okuma listesi yaparım çingu ;) Bu kitabın sayı olayı okuyucuyu hemen etkisi altına alıyor. Kitap boyunca nasıl bildi yahuu sorusuyla kalıyor insan, gizem çözülünce de bir rahatlıyor insan :D

    YanıtlaSil
  21. Aslında 5 ay kadar önce farkına vardım o zaman kapağı dikkatimi çekmişti.Ama hiç kitap okuyasım yokdu.Almadığıma pişmanım. :/ Bir gün bitsinde, dizi izleyesim de yok zaten ders çalışmaya başlamadan azıcık okuma alıştırması yapayım :)
    Aslında postu okurken spolier yemiyek şimdi diye düşündüm.Ama güzel anlatmışsın kapağın arkasında da bukadarı yazıyor zaten.Yorumları okumadın gizemi kaçmasın :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Ben de son zamanlarda dizi-film izlemiyorum sadece kitap okuyorum. Bir gün hakkındaki yorumlarını bekliyorum, ona göre alıp okuyacağım :P Genel bir özet geçtim detaya indiğim an spoiler vereceğimi biliyordum çünkü :D Yorumlarda bir şey yok merak etme:) İyi okumalar^^

    YanıtlaSil
  23. Evet, gerçekten de her yerde var. Nereye gitsem peşimde gibi bir his uyandı! Eylülde de arkadaşım, ben bunu okuyacağım filan diyordu. Hatta ilk sayfalarda şöyle bir göz gezdirdik ama bana pek akıcı gelmedi, sonradan arkadaşım okudu mu, bilmiyorum. Bana biraz korku içerikliymiş gibi geldi, gerilim var yani. :D Gerim gerim gerer bu kitap. :P Ama sadece polisiye tarzında bir şeyse okuyabilirim... Ne bileyim, korku filmlerini ve kitaplarını izlemeyi, okumayı sevmiyorum. Pek gelemiyorum öyle gerginliğe, gülmek, eğlenmek için başlarım filme- kitaba. Polisiye olarak Rizzoli & Isles'ı izliyorum, o korku değil gerçi ama yani arada insanı geren yerler oluyor. Arada Rizzoli ve Maura'nın şakalaşmaları, espriler filan diziyi izletiyor. Yani o tarz olmayınca okuyasım, izleyesim kaçıyor. :(
    Güzel bir kitap tanıtım yazısı olmuş, ellerinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  24. İlk sayfalar gerçekten sıkıcı daha sonra hareket kazanıyor kitap ama güzeldi, öneririm. Korku unsuru pek yok daha çok polisiye var, okuyabilirsin yani :P Rizzoli & Isles'ı ben de Cerrah serisinden dolayı izliyordum ama sonra takip edemedim.

    Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  25. Yazınızı görüp okuduğumun ertesi günü gidip kitabı aldım. :)
    Bu tür kitaplara merakım vardır.
    Kitap gerçekten mükemmel. Benim tanımımla zeka, yetenek ve yazarlığın bir bileşimi olmuş. Kesinlikle okunmalı. Oldukça zekice ve şaşırtmacalarla yazılmış bir kurgusu var. Bende sizin gibi katilin kim olduğunu gördümde şaşkına döndüm. Benimde tüm tahminlerim tutmadı. Zaten kitabın ilk sayfalarından sonra konuyu tam oturtabildim kafama, ondan öncesi -Mellery'in konuşmaları da sağolsun- kafamı allak bullak etmişti. Kitap bittiğinde ellerim uyuşmuştu, gözlerim acıyordu. Kitaba öylesine dalmışım. :D
    Kitabın ikincisi mi? Ben hemen bir araştırma yapayım. :D
    Ve kitabı almama vesile olduğunuz içinde size bir teşekkürü borç bilirim. :)

    YanıtlaSil
  26. Tavsiyeme uymana ve kitabı beğenmene sevindim:)) İlginç bir kitaptı değil mi.. Yazar daha ilk romanda döktürmüş. Katili tahmin edemedik ama aslında tahmin edilebilirmiş. Yazar ters köşe yaptı bizi :) Kitabın ikincisi çıkmş ama henüz Türkçe çevirisi tamamlanmamış olmalı, çünkü kitap sitelerinde bile tanıtımı yok. Açlık Oyunları serisini de tavsiye ederim, fırsat bulursan oku ;)

    Yorumun için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  27. İlk kitabı böyleyse ilerde epey büyük başarılara imza atacak demektir. :)
    Evet, kesinlikle. Biz katili uzakta ararken en başından beri gözümüzün önündeymiş. :D Böylelikle de öğrenmiş oldum ki saklanmak için illa uzağa gitmeye gerek yok, göz önünde olmakta yetiyormuş bazen. :)
    Bence bu türde yazan yazarlar gerçek hayatta birini öldürseler bulunmaları neredeyse imkansız. Çünkü bu kadar kurgu zeka ister, onlarda da bu zeka fazlasıyla var gibi görünüyor. :)
    Evet, araştırdım ama bulamadım maalesef hakkında hiçbir bilgi. :(
    Açlık oyunlarını okudum. En sevdiğim kitaplar listesinde ilk sıralardalar. :)
    Ama başka önerileriniz varsa okumak isterim. :)

    YanıtlaSil
  28. Ben de hep bu tarz romanlarda yazar bir adam öldürse nasıl olurdu diye düşünüyorum :D Ama her kitabın sonunda katil mutlaka yakalandığını da unutmayalım. (Gerçi o da yazarın kurgusu ya neyse :P ) Şu sıralar Khaled Hosseini'n 'Bin Muhteşem Güneş' romanını okuyorum tavsiye ederim. Hatta ilk kitabı Uçurtma Avcısını'da öneririm. Eğer okuduysan gerilim/polisiye türünden Tess Gerritsen'in Cerrah, Çırak... serisini tavsiye ederim.

    Açlık Oyunları'nı yeni okuduğum için önüme gelene tavsiye ediyorum ben :D

    YanıtlaSil
  29. bu kitabı geçenlerde kitapyurdun da görmüştüm senin yazında da okuduğum iyi oldu. iyiden iyiye meraklandım. okumam lazım bir an önce

    YanıtlaSil
  30. Bu kitabı herkes bir yerlerde görmüştür mutlaka, fazla popüler. Bakalım beğenecek misin, iyi okumalar çingu^^

    YanıtlaSil
  31. Şuan bu kitabı okuyorum(: aslında yazın amasya'ya gittiğimde almıştım ama araya çok kitap sıkıştı şimdi başlayabildim işin acayibi posta eve geliyo ama adam adresi öğrenmeye çalışıyomuş burdan bişey anlamadım açıkçası./ neyse merakla sonucu bekliyorum..kitabı bitirmemiş bir insancık olan ben yazında hiç spoiler vermediğin için teşekkürü bir borç bilirim :)

    YanıtlaSil
  32. Kitap bittiğide sorular cevaplanıyor merak etme ;) İyi okumalar ^^

    YanıtlaSil
  33. [...] bir polisiye. Çok akıcı ve sürükleyici. Daha detaylı tanıtım için mydestiny’nin şu yazısına bakabilirsiniz. Konusunu mydestiny’den alıntı yapıyorum (eline sağlık çingum): [...]

    YanıtlaSil
  34. SPOILER SPOILER SPOILER !!!


    Olayları çözen Gurney miydi yoksa karısı mı Madeleine mi? Açıkçası Made'in tüyoları olmasa Gurney bir halt yapmazdı. En can alıcı noktaları hatta tersten gittiğini çözen ve kurtulmalarına ilham olan kişi bile o kadındı :D Yani benim gözümde kahraman odur.

    Kitapta en sevdiğim karakter Mark'tı. Adamın hastalarına uyguladığı yöntemi de fena benimsemiştim hahaha :D Konuşurken adeta büyüledi (daha doğrusu yazarın kurduğu cümlelere hasta oldum.)

    Katilin kim olduğunu öğrenince çok şaşırdım. O karakteri anlatırken katilden o kadar uzak bir profil çizilmişti ki asla tahmin edilemezdi, yazar bu konuda da çok başarılı ^^ Yalnız o kadar akıllı bir katilin böyle bir final hazırlamış olması beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Sonundaki sahneler hiç de hoşuma gitmedi. O kadar heyecanla gelişen bir kitaptan daha
    heyecanlı bir son beklerdim:)

    Kurgu çok iyiydi. Ayrıca çevirmene çok teşekkür etmek gerekiyor. Bazen öyle çeviriler oluyor ki kitabı okuyasın gelmiyor...

    Ve tabi ki senin de ellerine sağlık Nazlı'cım Spoiler vermeden çok güzel özetlemişsin :))

    YanıtlaSil
  35. Gizli kahramanı deşifre etmişsin, çok doğru! Madeleine'in yorumları nokta atışı gibiydi sahiden..

    Spoiler... Spoiler... Spoiler... Spoiler...
    Ben de katil deşifre olduğunda şaşırdım çünkü o adamın farklı bir şekilde olaya bağlanacağını hatta kurban olacağını düşünüyordum.. Tüm suçların sebebinin çocukluk travmasına bağlı olması beni biraz hayal kırıklığına uğratmıştı, acımıştım adama :/ Daha güzel olabilirdi sonu ama olsun adamın ilk romanı kolay olmasa gerek =)

    Senin de ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  36. Bende bu kitabı okuyorum,200lerdeyim ancak çok sıkıldım nedense.Kitaba büyük bir umutla başlamıştım ama bu cinayeti çözerken hepsi toplanıp sayfalar dolusu konuşuyorlar ya beni çok sıktı açıkçası ancak sonuna kadar okumaya niyetliyim.Umarım sonradan fikrim değişir :)

    YanıtlaSil
  37. İlk 60-70 sayfa çok sıkıcıydı ben de bırakma noktasına gelmiştim birkaç kez :/ Sonra açılıyor ama dayan! :) İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
  38. Haha,dayandım ve bugün kitabı büyük bir kararlılıkla bitirdim :) Kurgusu gerçekten çok zekiceydi ama ben kahramanları birbirine karıştırdım ! :)) Hatta katilin sadece polis olduğundan başka bir bilgim yok haha :) Gülsem mi ağlasam mı bilemedim nedense :)

    Not: Blogunu büyük bir keyifle takip ediyorum,devam ! :))

    YanıtlaSil
  39. Hmmm katil polis değildi, sanırım karıştırmışsın.. Yazarın ikinci kitabı da çıkmış, bunu beğendiysen onu da al, yorumlara bakılırsa ilkinden daha iyiymiş.

    Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  40. Ya ben kitabı okudum ama katilin kim olduğunu unuttum kafayı yiyeceğim Allah aşkına bestemly@hotmail.com adresine katilin kim olduğunu yazar mısınız :D

    YanıtlaSil
  41. [...] Sımsıkı Kapat (John Verdon): Yazarın ikinci kitabı. İlki Aklından Bir Sayı Tut idi ki çıktığı dönem nasıl popülerdi, anlatmıştım. Okuma listemdeydi hediye olarak [...]

    YanıtlaSil
  42. arkadasima kitabi anlattim ve katili soruyor söylemiyorum o meraktan catliyor öyle internetten katili arastiriyor

    YanıtlaSil
  43. Kitabı okumak arkadaşının aklına gelen ihtimaller arasında mı acaba? :')

    YanıtlaSil
  44. katilin kim olduğunu unuttum lütfeeen biri söylesin lütfeeeen çok merak ettim şimdi :)))))))

    YanıtlaSil
  45. gençler bu katil tuttuğu sayıları nerden biliyor? :D

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^