25 Şubat 2012 Cumartesi

Photoshop, ders 8

Konu: PNG

PNG nedir diye sorsanız bana fotoyu arka plandan kusursuzca ayırmak, arka plan temizlemek derim, çok ısrar ederseniz bir de ‘fotoğraf formatlarından biri’ derim. Daha profesyonel bir yorum isterseniz eğer; açılımı Portable Network Graphics olan kısa PNG dediğimiz şey, "Taşınabilir Ağ Grafiği" anlamındaki (Portable Network Graphics)'in kısaltmasıdır.

lee min ho fanart wallpaper




Kendisi daha önce anlattığım arka plan temizleme yöntemi için "Kenarları grimsi kalıyor" demişti, o zamandan beri bu yöntemi anlatmak istiyordum ama konuya hakim değildim henüz. Bu yöntem daha kullanışlı galiba, çünkü daha net sonuçlar alınabiliyor yine de önceki yöntemi daha çok seviyorum ben. Bu yöntemi fotoğrafçıda çalışan kuzenim göstermişti bana da, bugün birkaç deneme yapıp detayları hatırlayınca dersi hazırladım hemen. Pratik bir ders yine:)

PNG şeffaf arka planı destekliyor ki bu en sevdiğim özelliğidir. Ayrıca PNG Jpeg formattan daha kalitelidir, birçok kişi jpeg yerine PNG formatta kaydetmeyi tercih ediyor. Ben hala bu konuda alışkanlık kazanmış değilim kafama göre takılıyorum kaydetme aşamasında.

Bugün PNG yapımını ve kullanımındaki pratikliği anlatacağım. PNG yapmanın birçok yolu var, ders-4 png yapımlarından biri mesela, sadece kaydederken jpeg formatı yerine png’yi seçeceksiniz o kadar.

Kullanacağımız tool: Pen Tool.

Kullandığım foto



Min Ho’nun siyah-beyaz fotoğraflarını özellikle bu fotoğraf çekimini çok seviyorum. Wallpaper yapmak için kaydetmiştim bunları ama fırsat olmadı. Bu ders için pratik bir foto olduğundan kullanmak istedim.

Aşama – 1

Pen Tool seçilir.



Aşama – 2



Pen tool’u seçtikten sonra üst bölümün bu şekilde olmasını sağlayın.

Aşama – 3



Fotoğrafın etrafını yukarıdaki gibi seçmeye başlıyoruz. Noktalar birbirine ne kadar yakın olursa alacağınız sonuç o kadar kusursuz olur. Başlangıç noktasından başlayıp sık aralıklarla işlemeye başladıktan sonra bitiş noktasıyla başlangıç noktası aynı olmalı. Yani başladığınız noktada bitirmeye dikkat edin.

Aşama – 4



Başlangıç ve bitiş noktası birleştiğinde, yukarıdkai görüntüyü elde etmeliyiz. Bu hale geldikten sonra sağ alt layer bölümüne gidip, background’a çift tıklıyoruz ve çıkan pencerede hiçbir değişiklik yapmadan ok diyoruz. Böylece background’daki kilidi kaldırmış oluyoruz.



Aşama – 5



Fotoğrafın üstüne sağ tıklayıp Make Selection’a tıklıyoruz. Çıkan penceredeki pixels ayarını kafanıza göre belirleyebilirsiniz. Bu bölümde deneme yanılma ile size en uygun olanı seçmeniz mümkün. Ben 0,5 kullandım.

Aşama – 6



Sonrasında selection – inverse (Kısa yolu; Shift + Ctrl + I) yapıyoruz.


Aşama – 7, son


Select- inverse ardından DELETE. Bu kadar.

Kaydetme Aşaması -en önemli nokta-



Sonuç(Kenarlarındaki hataları fark ettim, siz yaparken daha özenli yaparsınız :P )
lee min ho png


Öneri

*Arka planı temizlediğiniz her fotoğrafı kaydetme aşamasında PNG olarak kaydetmenizi öneriyorum. PNG’nin cazip yanı daha sonra arka plan temizlemek zorunda kalmamak. Yuarıdaki fotoyu png olarak kaydettim. Bilgisayarınıza kaydedip photoshop’ta açarsanız fotoğrafı ne demek istediğimi göreceksiniz. Kullanıma hazır, arka planı temizlenmiş fotoğraf olacak… Eğer her seferinde png olarak kaydederseniz yavaş yavaş png arşivi yapmış olacaksınız. PNG bu açıdan önemli ve gerçekten daha sonrası için kullanımı inanılmaz pratik oluyor.

Hazır arka planı temizlemişken küçük bir çalışma yapayım dedim :P

kee min ho walpaper




Bir sonraki derste görüşürüz, takıldığınız noktaları sorabilirsiniz.

8 yorum:

  1. Telefon arka fonu olarak kullandığım bu resmi çok güzel kullanmışsın:D senin ortaya çıkardığın harika resimler sayesinde -yanlış anlama kıskançlıktan değil:DD- fotoshop öğrenicem:D

    YanıtlaSil
  2. Telefonumun arka planına fooğraf atamıyorum bile ben, çok ezik hissettim kendimi! :D Öğren, kapışalım :P

    YanıtlaSil
  3. kuzum kıyamam niye ezik hissediyosun:D tamam kapışalım:D:D

    YanıtlaSil
  4. 1-0 öndeyim bu defa, beni geçmen zor olacak :P

    YanıtlaSil
  5. seni bu konuda geçersem zaten tamam oldum dicem:D:D hedef sensin zaten:D:D

    YanıtlaSil
  6. Kdrama olayına geçtiğinde olmuştun benim için aslında :)

    YanıtlaSil
  7. Son fotoğrafın arka planını nasıl yaptın acaba? *-*

    YanıtlaSil
  8. Texture kullandım, biraz da renk ayarı var ^^'

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^