9 Mayıs 2012 Çarşamba

Zengin bir adamın doğuşu..


                                             (Kimin zenginlik hayali kurduğu nasıl da belli :D )
Sadece Deniz’in önerisiyle başladım bu diziye, güzel miydi? Evet! :) Teşekkür eder karakterlere geçiş yaparım...




Choi Seok Bong, chaebol oğlu olduğuna inanan ve hayatı boyunca bu inançla yaşamış bir karakter. Okulda hocanın verdiği cezayı “zengin çocuğuyum ben,” diye kabul etmiyor mesela. Cebinde parası yok ama yüreğinde zenginliği var. Böyle bir inanışı olmasına rağmen gerçekten aklı başında iyi bir insandır Seok Bong. Tek eksikliği hiç görmediği babasıdır. Zengin olduğunun kanıtı ise annesinin anlattığı hikâye ve boynundaki –eşi benzeri olmayan- kolyedir. Yana yakıla her yerde babasını ararken bu zaman zarfında kendini asil bir zengin gibi yetiştirmeyi de ihmal etmemiştir tabi. Kore’nin zenginleri Oh Sung oteli tercih ettiğinden otelde çalışmaya başlar. Her zengine itinayla hizmet ettikten sonra yanlışlıkla kolyesini gösterip işaret bekler ama… Babasıyla tanışacağı güne kadar azimle çalışır zengin bir babanın oğlu olma layık bir adam haline gelmek için çok çaba sarf eder. Günün birinde kanser olduğunu öğrenir ve bu hastalığı yenmek için çok paraya ihtiyacı vardır: Bir Chaebol oğlunun parasızlık yüzünden ölmesi kabul edebileceği bir şey değildir elbette, etmez de zaten, bunun yerine para için Shin Mi ile mücadele etmeyi tercih eder. (Merak etmeyin kanserden dram çıkartmıyorlar :D ) Bir tuhaf adamdı doğrusu aradığı şey baba mıydı yoksa para mı sorusunu seyirci sık sık soruyor. Babasını buluyor mu, gerçekten söylediği gibi zengin veledi mi gibi soruların cevabını elbette yazmıyorum, izlerken görün :)


Esas kız, Lee Shin Mi. Dizinin en zengin aynı zamanda en cimri insanı! Para israfına asla tahammül edemiyor: ister kendi parası olsun ister başkasının, para paradır ve israf edilmemelidir görüşünü sonuna kadar benimseyen bir kadın. Hesapları alman usulü ödeyip, makyaj ihtiyacını eşantiyon ürünlerle giderir hep, bildiğin cimri işte :D Babasının şirketten ayrıl evlen baskısına rağmen çalışmayı sürdüren ve geçmişte yaşadığı ailesel durumdan dolayı “kız” olmaktan biraz rahatsızdır. Babasıyla araları limoni olduğu için ev yerine sahibi olduğu Oh Sung otelde kalmayı tercih eder ama adı çıkmış bir cimri olduğu için tüm çalışanlar kadından illallah etmiştir! Zavallı Choi Seok Bong gönüllü olarak Shin Mi’nin hizmetlisi olur ve bu cimri kadından bahşiş alacağına dair iddiaya bile girer…

Dizinin zavallı, ezik ikinci adamı. İlk defa bir dizide ikinci adama acımadım!  Aynı zamanda ikinci kadının oppa’sı :D Woon Seok oppa, Lee Shin Mi’ye yanıktır sözde ama sevdiği başka seveni başka durumu vardır ortada. Kıza yapmadığı incelik kalmıyor, yine de avucunu yalıyor. Zaten esas niyeti sonradan çıkıyor ortaya. Karakterin temelinde babası var, anlayın nasıl biri olduğunu :) Daha önce Can You Hear My Heart dizisinde izlemiştim bu adamı, bu dizideki rolüyle o dizideki rolü birbirine benziyordu aslında. Görünürde farklıydı belki ama detaya indiğinde aynıydı sanki sevmedim bu yüzden. Bir dahaki projeni dikkatli seç evlat, heba etme görselliğini pardon yeteneğini.




Boo Tae Hee olur kendileri. İkinci adamın peşinden “Oppa,” diye koşan kız işte. Bu kız dünyadaki tüm oppa’cıların temsilcisiydi dizi boyunca :D Şımarık, zengin, aklı çalışmayan bir karakter. Öğrencilik yıllarında şişman bir dönemi olduğundan bir dolu ameliyat ve diyetten sonra “kusursuz” hale gelmiştir. Görüntü hoş içi boş bir karakterdi, birazcık Paris Hilton’umsu bir karakter yaratmak istemişler sanırım ki babası da bir bölümde kızı karakola düştüğünde Paris Hilton’a selam çakıyordu :) Tae Hee için paranın satın alamayacağı hiçbir şey yoktur, ortada bir sorun varsa çözümü paradır; buna rağmen serveti aşk hayatını olumlu yönde etkileyemiyor, –ya da etkiliyor mu?- dizi boyunca aşkı için mücadele etti yazık :)  Çok çocuksu, çok deli hareketleri vardı ve ben bu karakteri bir noktadan sonra sevmeye başladım. Tepkileri, mantığı komikti :) Durum böyle olunca arada sırada aklımdan şüphe etmedim değil hani ama dedim ya ilginç bir şekilde sevdim… Mesela kimsesizler yurduna gidiyordu bir bölüm –babasının zoruyla- orada tanıştığı kızın kendisinden istediği şeyi yapma çabasını sevdim. Böyle bir karakteri canlandırmak kolay olmasa gerek, tebrik ediyorum oyuncuyu :)

***Bu arada karakterle ilgili yazmadan edemeyeceğim bir sahne var. Bir bölümde ikinci adam olan Woon Seok, Tae Hee'yi gezmeye çıkarıyor güya kızı ama nereye götürüyor sizce? Hemen söyleyeyim: Balık pazarına! :D Tae Hee zavallı oppamla dışarı çıktım modunda doğru düzgün mutlu olamadı bile. Oppa efendinin her gösterdiği balığa, ahtapota ve bilumum tuhaf yaratıklara "Ayy, ıyy" mimkleriyle bakıp durdu. Bu sahnedeki o mimiklerde kendimi gördüm :P



                              (Paris Hilton’umsu kızımız karakoldan çıkıp basına poz verirken)

Sanırım mimiklerini sevdim bu kızın, emin değilim gerçi bunu söylerken çünkü estetikli olabilitesi epey yüksek :D

Diziye genel olarak bakarsak eğer…

*Esas adam biraz çirkindi, (itiraf: başrol oyuncularının çirkin olduğu dizi-filmleri izlemeyi sevmiyorum ve evet bu yanlış bir düşünce; farkındayım!) daha doğrusu bazı sahnelerde gözüme çok hoş görünürken çoğu sahnede çirkin göründü. Sorun onda değil bende :P

*Choi Seok Bong, annesinin anlattığı hikâyeden dolayı babasını bulma yolunda kendisi için sağlam bir ipucu olacak bir kitabın peşinde koşar yıllarca ve o kitap günün birinde bizim cimri kızın eline geçer, kitap aynı mı değil mi alabiliyor mu gibi soruların cevabı dizide :)


                                                                     (Evsiz Ajuşi)

*Genel anlamda oldukça hareketli bir diziydi, izleyici sıkılmıyor. Başrol oyuncularının yanı sıra yan karakterler de eğlenceliydi. Mesela Seok Bong’un evine yerleşen evsiz amca favori yan karakterimdi:) İlginç ve gizemli bir karakterdi, bir süre sonra diziye evsiz amcanın “süs balığı” lakaplı oğlu da katılıyor ki çocuk cidden süs balığımsı bir görüntüye sahipti :)

Üşenmedim çocuğun adını öğrenip görsel buldum, işte o çocuk (Çocuk demek olmadı zira benden büyükmüş bu velet)

Kız gibi maşallah :D Dizide sürekli zengin olacağım temalı şarkılar besteleyip durdu, tam bir ağustos böceği. Sesi de güzeldi hani... Sesi güzel olan tek karakter süs balığı değil tabi, Choi Seok Bong da en az bu çocuk kadar iyi şarkı söylüyor.

Sevdiği başka seveni başka durumunu oluşturan esas ve ikinci kızlarımız partide boy ölçüşürken;


*Her bölüm sonu diğer bölümde neler olacak acaba düşüncesini pekiştirecek şekilde bitiyor ama konuyu birazcık uzattıklarını düşünüyorum. Bu dizi 20 yerine, 16 bölüm olabilirmiş.

* “Tamam, işte baba bu; buldum,” gibisinden tahmin yapsanız da tahminlerin hepsi fos çıkıyor; her bölüm baba değişiyor resmen! Evet, diziyi gereksizce uzatmışlar derken bunu kastetmiştim.

*Esas kız ve esas oğlanın aşkı doğal bir şekilde gelişiyor, bunu sevdim :)

*Engeller oluyor elbet ama aşılmayacak, imkânsız bitti bu aşk gibisinden engeller yok ortada, senarist bu konuda aşırı davranmamış; aferin.

*Cimri kızın yardımcısı çok şirin bir kadındı, başrolde o olsaydı keşke :D Gamzeli gamzeli güldüğünde pek sevimli oluyordu:)

Diziyi severek izledim, 20 bölüm bi' haftada bitiverdi. Demem o ki, uzun uzun yazmaya detay vermeye gerek yok, dizi güzeldi izlemek isteyenler çekinmesin. Çevirmen Hafsa Ebrar’a ve hazırlayıp yükleyen yeppuda üyesi Zey-ra’ya teşekkürü borç bilirim; sağlıcakla kalın efem^^’

13 yorum:

  1. Rica ederim ne demek:D Güzel dizileri paylaşmak lazım:P Kesinlikle babayı tahmin etmek çok zor evet ya kesin bu çıkacak dediğimde yine başkası oluveriyor.. Babasını bulmak bi noktadan sonra karmakarışık bir hal alıyor dizide.. Bir noktadan sonra bana da fazla uzatmış gibi geldiler. 2. kız benimde favorimdi:P Çok farklı bir mantık yapısı vardı, ama eğlenceliydi:D Woon Seok'un Lee Shin Mi'yi tavlamak için yaptığı hareketleri çok yapmacık bulmuştum açıkçası.. Shin Mi'nin saçını kestiği sahneyi ise çok beğenmiştim kendinden çok emindi orda.. Way be güzel diziymiş aslında:P Emeğine sağlık:D:D

    YanıtlaSil
  2. Baba olayını çok uzatmışlardı işte, yoksa güzel diziydi. Shin Mi'nin saçını kestiği sahneyi ben de çok sevmiştim, çok karizmatik görünmüştü gözüme. İkinci kızı seven tek ben değilmişim sevindim =D Tepkileri ve mantığı çok komikti :D Woon Seok hep uyuz babasının kurbanı oldu aslında, tipik zavallı ikinci adam işte boşver :P

    Bencil olmayıp önce diziyi sonra yorumunu paylaştığın için çok tenk yuu çingu! :P

    YanıtlaSil
  3. Bak şimdi hatırlayınca yine sinir oldum-ne kadar basiretsiz bir adamdı ya babasının sözünden çıkamadı.. Sana önerdiğim dizi listesi uzamaya başladı ama bi yerden başlaman gerek:D:D

    YanıtlaSil
  4. Aynen! Her kötü dizi sonunda insafa gelir, iyi yolu bulurdu ki bu da buldu ama sanırım bu biraz geç buldu. Zavallı Tae Hee'ye bu konuda cidden acıdım:)

    Yetişmeye çalışıyorum hocam :P

    YanıtlaSil
  5. Paraların içinde ne güzel pozlar onar, canım çekti :)Ben de babayı tahmin edemem herhalde.Şimdiye kadar filmlerde bir tane bile katil şu deyip de tutturduğum yok, adamın babasını hiç bilemem :) Yazayım bir kenara bakayım, izlenecek listem kabarıyor...

    YanıtlaSil
  6. Ben de afişi görür görmez "Iyy pis paraları heryerlerine sürmüşler," demiştim ahah :D Baba tahmin etmesi zor biri ama senaristler sağ olsun kurguyu öyle iyi yapmışlar ki her tahminin destekleyecek sebepler oluyor, tam emin olduğun anda ise değişiyor. Ben de hiç tahmin edemem katili :)

    YanıtlaSil
  7. Bu ne değişik afiştir,paraların içinde cezbediyor insanı,gel de izle diyerek^^ karakoldan çıkıp Paris Hilton pozları veren kız dikkatimi çekti.O saçlar ve akmış makyajla daha bir güzel göründü gözüme:)Ben bu esas oğlanı bir yerde izlemiştim ama hatırlayamadım bir türlü.Neyse izlenecekler arasına alalım ve uygun bir zamanda izleyelim:)

    YanıtlaSil
  8. Zengin bir afişi var dizinin ahahah :D

    Güzel diziydi listeye almalısın kesinlikle. Bakalım izlerken babayı tahmin edebilecek misin? :) Paril Hilton'un Kore şubesiydi o kız, çok severek izledim, komik bir karakterdi =D

    YanıtlaSil
  9. Ben dizide en çok Taee Hee'yi sevmiştim. Dediğin sahneler çok komikti, zaten diziyle ilgili aklımda kalan bir o sahneler bir de adamın babasını arayışı olmuş. Ama o kadar sıkılmışım ki babasının kim olduğunu öğrenemeden izlemeyi bıraktım, şimdi yazını okuyunca merakım depreşti. Babası kimdi?

    YanıtlaSil
  10. Sevilesi tek karakterdi aslında Tae Hee =D Babası mı, hımmm... İzle gör bana ne :P

    YanıtlaSil
  11. [...] Si Young daha önce Bof, Playful Kiss dizilerinde izlemiş ve Zengin Adamın Doğuşu dizisindeki rolüyle sevmiştim. Hal böyle olunca Wild Romance’ı izlememek olmazdı. Hele de [...]

    YanıtlaSil
  12. Betül Aydoğan7 Temmuz 2012 16:30

    diziyi izlemek istiorum hazır tatildyken ama başroldeki erkek oyuncuyu my sweet seoul dizisinde iğrenerek izledğim için izleyesim gelmio diziyi ama izlicemm=)

    YanıtlaSil
  13. Baş-roldeki erkek oyuncuyu bu diziden sonra bir de Queen in hyun's man dizisinde izledim ve bayıldım! Önce bunu sonra da QIHM izle derim. QIHM bu yılın en iyi dizisiydi bence. Beğeneceğine eminim.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^