19 Ağustos 2011 Cuma

Photoshop, ders 4

Bugünkü dersimiz arkaplan temizleme. Bir sürü temizleme yöntemi var bugün "Quick Selection Tool" yöntemlerinden ilkini hazırladım. Önceden Photoshop CS2 kullanırdım ve bu anlatacağım yöntem onda yoktu. CS3'de keşfettiğim ilk farklılık oldu :D Son zamanlarda hep bu yöntemi kullanıyorum çünkü çok pratik. Diğer yöntemleri de isterseniz daha sonraki derslerde anlatırım.

Taeyang fanart wallpaper





Bugün kendime torpil yaptım ve Taeyang fotoğrafı kullandım. Orjinal hali:




Epey büyük, kocaman bir foto. Ben arkaplanı temizlemeden önce biraz küçülttüm boyutunu. Foto küçültme: Image/image size

Ders anlatımı çabuk olsun diye çok pratik bir foto seçtim. Arkaplanı temizlemek çok kolay oldu bu yüzden. Ayrıntısı fazla bir foto seçtiyseniz eğer arkaplanı seçerken arada brush boyutlarıyla kafanıza göre oynayın. Çok ayrıntı olan yerlerde küçültmek gerekir mesela..











Temizleme işlemi bittikten sonra texture vb materyallerle çalışmayı şekillendirebilirsiniz. Manzara önüne koyarak küçük çaplı bir foto-montaj yapılabilir :D Ben texture kullanarak şöyle bir şey yaptım:



Bir ders daha biter. Kolay gelsin. Takıldığınız yer olursa sorun lütfen^^

54 yorum:

  1. Uzun zamandır photoshop programını sadece coloringler için kullanıyorum. Senin şu derslerle yeniden başlasam mı ne? :D

    Birde fotoğrafın içindeki nesneyi seçip çıkarma vardı sanırsam ondan farklı mı bu? O seçme işlemi bana çok zor geliyor ya, nesnenin bir kısmı gidiyor falan. :( Bu daha temiz iş olmuş sanırım. :D
    Bu dersi kaptım. Ellerine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  2. Esma yeniden başla bence. Photoscape nereye kadar :P PS dururken gül gibi :D Fotoğrafın içindeki nesneyi çıkarma işlemi.. hmm sanırım bu oluyor o dediğin veya pen tool'dur. Pen tool da bir arka plan temizleme yöntemi aama biraz hatta epey zahmetli ve ince iş:) Hala kusursuz sonuç alabilmiş değilim.. Bu işlem CS3'ün en kıyak yanı, çok pratik! Denemelisin ;)

    Kolay gelsin^^

    YanıtlaSil
  3. Photoscape ayak işlerimi gayet güzel görüyor ya. Yazı yazıyorum, fotoğraf birleştiriyorum, boyut ayarlıyorum, gif düzenliyorum falan filan. :P

    Tamam bunu da deneyeceğim. ^^

    YanıtlaSil
  4. Ben PS yeteneksizi biriyimdir, bir de eskiden Ps dersleri vardı ama üşeniyordum bakmaya. Şimdi senin bu pratik derslerini görünce yeniden indirip denemeye başlasam mı diyorum? :)

    Ellerine sağlık çingu. Çok yararlı bilgiler bunlar, hem de pratik^^

    YanıtlaSil
  5. İtiraf edeyim: Aslında şu fotoğrafları kare kare yapma olayını ben de çok sevmiştim. Çok pratik ve düzenleyici gelmişti :D

    YanıtlaSil
  6. Lee, Taeyang'ı gördün diye yorum yaptın di mi, itiraf et :D :P

    İlk zamanlar ben de çok beceriksizdim bütün gün uğraşır sonuçları silerdim. Bir ara boşvermişliğim bile var. Sonra kurcalaya kurcalaya temel yöntemleri keşfettim. Bence hemen indir ve başla.

    Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  7. yaa pazar günü bir sunumum var ve bu ders yayınlandığından beri pc ile bütünleşmiş bir durumdayım :) tamam mükemmel olmaya bilir ama sıradan bir sunum yapmaktan daha iyidir. böyle arka plan falan pek bi afilli oluyo :) ellerine sağlık..
    deli kızdan kuççuk bi not: öretmenim benim derste bazen konsantrasyonum bozuluyo bi sonraki dersi jyj yoochun üzerinde yapabilermiyizzz??
    (ayy ne yüzsüzüm yaa :D )
    delikız-arya

    YanıtlaSil
  8. Madem sunumun var, sunum iç.in ps de hazırlık yap. Sunumlarını ps ile renklendirmen süper olur bence ;) Bir dahaki dersin elemanı belli oldu :D JYJ =D Not aldım ;)

    Kolay gelsin, sunumunda başarılar^^

    YanıtlaSil
  9. Bu dersi yeni gördüm. :O Hemen yapıyorum, bitince ekleyeceğim. Ellerine sağlık!^^

    YanıtlaSil
  10. http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_lqbe0gpHAa1r0kmuco1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1314077508&Signature=A7p30ud%2B2J1VAhS3diq31t8b3lw%3D

    Yaptım ama nasıl oldu bilmiyorum. :D

    YanıtlaSil
  11. Photoshop derslerinin diğer üçünü de okudum, öğrendim, çalıştım. Hepsinin yorumunu son dersine yazıyım dedim. "Birileri blogumu kurcalıyor" yazınca twitter'a üstüme alındım. Önce kendimi tanıtmalı tabi, blogunu nasıl buldum bilmiyorum ama bayağıdır blogundaki yazıları okuyorum fakat yorum yazmıyorum pek teknolojik yazışmayla arası olan biri değilim. Derslerinden bu kadar yararlandıktan sonra yorum yazmazsam emeğine haksızlık ederim diye düşündüm. Ne kadar teşekkür etsem az sana, şu photoshop'u öğrenmek için az uğraşmadım, indiridiğim CS'leri az orasını burasını kurcalamadım ama olmadı. ^^ Minnetarrım sana, elimden geldiğince yazılarına da yorum yapmaya çalışırım. Kolaylıklar...

    YanıtlaSil
  12. Wow!! :D Tae aşkına :P Ellerine sağlık çingu, çok hoş olmuş. Bayıldım!

    YanıtlaSil
  13. Merhaba Neith,

    Twitterda beni takip ettiğini bilmiyordum hiç, takibe alındın:) Dün blogum epey aktifti o yüzden öyle bir twit attım :D Sitem, ima değildi kesinlikle:))

    Ps derslerinin sana yorum yazdırmasına sevindim :P Derslerden faydalanan insanların yorumlarını görünce seviniyorum, boşa gitmiyor demek diyorum. Kendi çapımda bildiklerimi paylaşmak güzel oluyor. Dersler bir süre daha devam edecek, gittiği yere kadar artık. Arada denemelerini paylaş ama görelim:)) Hep birlikte photoshop öğreneceğiz inşallah, ben de dersleri hazırlarken yeni şeyler keşfediyorum:)

    Kolay gelsin^^'

    YanıtlaSil
  14. Teşekkür ederim.^^ Hepsi senin sayende. :)

    YanıtlaSil
  15. Rica ederim, senin becerin:)) Tae'li çalışmalarının devamını diliyorum! :)

    YanıtlaSil
  16. Sessiz sessiz takip ettiğim için bilmiyor olman olası bir şey bu sessizlikten vazgeçmem lazım artık. :))Yo ima gibi birşey olduğu anlamında demedim. Öyle olmadığını anlamıştım zaten.

    İnsanların yorum yazması seni de teşvik eder, daha bir hevesle yazmanı sağlar tabi. Güzel bir şey insanların senden faydalandığını bilmek. Derslerin devam edeceğini duyduğuma sevindim. Denemelerimi paylaşma konusu na gelince nasıl paylaşacağımı bilmiyorum açıkcası. :)

    YanıtlaSil
  17. Artık sesini çıkarmanın zamanı gelmiş Neith :P Twitter'dan konuşuruz artık ;)

    Çalışmalarını imgur.com, imageshack.com gibi sitelerden upload edip link olarak ekleyebilirsin yorumuna ;) Upload ettikten sonra direct linki copy/paste yapman yeterli^^

    YanıtlaSil
  18. PS Şimdiye kadar çok zor gözüküyordu,başlayamıyordum bir türlü bir yerden.Takip ediyorum,bende yapabiliyorum artık :D

    YanıtlaSil
  19. Başlangıçta hep zor görünür zaten :D Başlamana sevindim, kolay gelsin. Takipte kal^^

    YanıtlaSil
  20. ben jisub'ı kestim bir güzel, ama üzerine yerleştireceğim fotodan daha canlı renkleri varmış... ya arka mekanın rengini canlandırmalıyım yada jisub'ı hafif soldurmalıyım... ama 3.dersde öğrendiklerimi yapmaya çalıştığımda jisub şeffaflaştı :S ottekeeeeee?

    YanıtlaSil
  21. Arkaplanın rengini birazcık açabilirsin.. Şöyle dene bir: Layer listesinde arka mekan için kullanacağın fotoğrafı seç ve opacity + blending modunu düşür. %100 oluyor genelde kafana göre oyna en uygununu bulursun sanırım.

    YanıtlaSil
  22. yaptım ama güzel olmadı , sorun benim seçtiğim fotolarda ama yöntemde değil :) teşekkür ederim yine de :D 5. dersi de 4 gözle bekliyorum ;)

    YanıtlaSil
  23. Çok ayrıntılı bir foto seçmişsen ilk denemede belki zorlamıştır biraz.. Yeni dersi hazırlıyordum şimdi:)

    YanıtlaSil
  24. JiSub'ı bu fotodan alıp; http://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/08/wallpaper081106768od1.jpg
    şuraya yerleştirecektim olmadı; http://kaktuscicegi.files.wordpress.com/2011/08/kaktuscicegi-eski-foca.jpg
    neyse ben başka bir şey deneyeyim :D
    yeni ders de görüşürük :)

    YanıtlaSil
  25. Ben denedim ama sanki ben de pek başarılı olamadım :P
    http://i.imgur.com/lGYOP.jpg

    Açıkçası fotoğrafı mekana yerleştirmek konusunda pek deneme yapmışlığım yok. Kullandığın mekanın boyutu çok büyüktü önce onu küçülttüm, sonra sağ alttaki tarihi sildim ve ji sub'ın kabaca arkaplanından kurtarıp mekana yerleştirdim. İşini görür mü ki:))

    YanıtlaSil
  26. jisubsız halini kaydettin mi, kaydettiysen bir gönderebilir misin? arka mekanı texture kullanarak daha bir canlı yapıp bir de öyle deneyeyim :)
    ben jisub'ın boyunu kısaltıp kullanmıştım, böylelikle renginin koyuluğu biraz daha az göze çarpıyordu :)
    ama dediğim gb sorun bi e değil, fotoğraflarda :D sağolasın buarada ;)

    YanıtlaSil
  27. sağolasın ya çok basit anlatıyorsun tamda işe yarayacak şekilde...devamınıda bekliyorumm

    YanıtlaSil
  28. Fırsat bulursam bu gece yeni dersi ekleyeceğim ;)

    YanıtlaSil
  29. Jisub'sız halini kaydettim birazcık da renkleriyle oynadım daha canlı oldu gibi. Texture ile daha da koyultabilirsin.
    http://i.imgur.com/SOaYv.jpg

    YanıtlaSil
  30. @mydestiny senseinnim ben saol, varol ;)

    YanıtlaSil
  31. İşte en sevdiğim ders^^ Bunu kullanarak dünden beri bir sürü şey denedim ama onlardan birini göstermek yerine şimdi ikimizin de sevdiği bir dizinin kamera arkası görüntülerinden birini kullandım :D İşte şu: http://s1143.photobucket.com/albums/n630/kendisi/ps/?action=view&current=obgynncesonra.jpg İki kafanın arasındaki boşluğu seçme kısmı zordu :/

    Ellerine sağlık ders için! Kesinlikle çok faydalı oldu. Yalnız küçük bir sorum olacak, feather işlemi ne için yapılıyor? Merak ettim :)

    YanıtlaSil
  32. Benim de anlatırken en keyif aldığım ders oldu. Tae etkisi :P

    Bu fotoğrafı görmüştüm, çok şirinler :D İki kafa arasını seçerken epey küçültmen gerekiyor tool'u. 5-10 seviyesine kadar düşmen gerekiyor. İnce ayrıntıları temizlemek zor oluyor ama, en texture kullanacaksam eğer bırakıyorum o ayrıntıları :D Arada kaynıyor nasıl olsa :P

    Feather fotoğrafların keskin kenarlarını yumuşatıyor. Arka plan temizledikten sonra köşeler sivri ve keskin oluyor dikkat ettiysen.. Tam bu noktada feather devreye giriyor =) Ben hep 5 kullanıyorum. Mesela o değeri 2,3 yap kenarlar daha keskin kalır. Fazlası da çok yumuşak oluyor benim idealim 5 :) Gerçi son zamanlarda 3 kullanıyorum O.o Bir dahaki denemelerinde değeri azalt-yükselt farkı göreceksin ;) Senin de ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  33. Tool 3'e kadar küçülttüm iki kişi arasına girerken :/ Ama doğru söylüyorsun texture kullanınca arada kaynıyor, bir daha hiç uğraşmam :D

    Feather o işe yarıyor demek, okeyto anladım :D Sanırım kesilen resmin etrafındaki o hafif grimsi çizgiyi oluşturan şey bu feather olayı oluyor. Şimdi biraz deneme yapayım küçültüp büyüterek bakalım nasıl olacak^^ Tenk yu çingu :)

    YanıtlaSil
  34. Malesef zorluyor insanı 3'e kadar düşmüşsün; yazık sana! :D Textureler var nasıl olsa fazla uğraşma :P

    Ben de o grimsi çizgiden feci rahatsızım. Bazen silgiyle düzeltiyorum o çizgileri. Sen de öyle yapabilirsin. Ama silgiyi mümkün olduğunca küçültüp yapmalısın.. Sanırım feather değerini düşük yaptığımızda o grimsiz çizgi çok çıkmıyordu.. Çıkmaması lazım :D Emin olamadım şimdi, denemem lazım. Bir dahakine sen de dene :)

    Aslında bir tane daha arkaplan temizleme yöntemi var ama ben de yeniyim bu yöntemde. Başarı sağladığım ilk anda ders olarak anlatacağım. Fotoğrafçıların kullandığı -kusursuz- sonuç alınan bir yöntem. Ps olmayınca adına bakamadım şimdi ://

    YanıtlaSil
  35. Buyrun hocam, bu dersi de bitirdim. ^^ Texture bulmakta zorlandım ama buldum iki tane... Arkaplanlar alıntı, çarptım bir yerlerden. :D
    http://img249.imageshack.us/img249/8111/harmonyy.png
    http://img403.imageshack.us/img403/4554/harmonyy2.png

    YanıtlaSil
  36. Ellerine sağlık. Mavili olanı daha çok beğendim:) Kaldı iki ders, devam :P

    YanıtlaSil
  37. wow wow harika olmuş bayıldım ellerine sağlık ,iyiki buraya bulmuşum anlatımların çok güzel hiç sıkmadan anlatıyorsun ,
    textureler 'leri nerden buluyorun kendin bulupda mı ekledin yoksa photoshop programının kensinde yüklümü ?

    YanıtlaSil
  38. Teşekkür ederim.

    Textureleri internetten buluyorum. Google'da veya çeşitli fotoğraf sitelerinde arama yapabilirsin. Bazen de kendim renkleri karıştırarak texture oluşturuyorum ama daha çok hazır kullanıyorum:)

    YanıtlaSil
  39. [...] PNG yapımını ve kullanımındaki pratikliği anlatacağım. PNG yapmanın birçok yolu var, ders-4 png yapımlarından biri mesela, sadece kaydederken jpeg formatı yerine png’yi seçeceksiniz o [...]

    YanıtlaSil
  40. mrb :) bişey sorucam 1. dersinizi başarıyla yaptım ama 2. ders,3,4 bunları yapamadım ve nedeni çok garip galiba bu sorun birtek bende oluyo ^^ (

    nasıl anlatsam ilk yaptığımda open deyip bilgisayarımdan resim açıyodum sizinki gibi sağ üst köşesinde çarpı işareti ,aşağı indirme,yada büyütme işaretleri geliyodu yani resim bi çerçevenin içindeydi(anlatış şeklim çok garip biliyorum .inş anlatabilmişimdir) ama sonraları ne kadar resim açarsam açayım o işaretler gelmiyo resmin etrafında sadece onu kaplayan çizgi var ^^ nasıl anlattım bilmiyorum ama sorunum bu (( birde şu var diyelimki 1 fotoğraf açıyorum bi tane daha açmam gerek sonuçta. 1.yi açtıktan sonra tekrar open deyip bir fotoğraf daha açıyorum fakat diğeri ortadan kayboluyo(1.derste bunların hepsini yapabiliyodum gayet sorunsuz geçmişti) photoshop sayfasında 2 resmi yada 3 resmi yan yana getiremiyorum 1 i gelse diğeri kayboluyo (böylede saçma sorunlar yaşıyorum işte) birde şu layer yeri orda birden fazla layeri alt alta nasıl diziyosunuz bende sadece bir tane oluyo o da dediğim gibi hangi fotoğrafı açarsam o oluyo ^^ eğer dediklerimden birşey anladıysanız cevaplamaya çalışın anlamadıysanızda bu eminim benden kaynaklanıyodur şimdiden teşekkürlerr :)) bu arada ilk başta bişey sorucam yazmıştım 3-4 şey oldu :P

    YanıtlaSil
  41. Çingu bi önceki dersi yaptım o oldu da bunu pek beceremedim sanırsam en azından arka plan diye kullanmaya çalıştıklarımın hepsi tae nin önünü kapattı bi soluk bi kötü gösterdi silgiyle sileyim dedim o zamanda yanında boşluklar oldu artık böyle sade kabul et ;
    http://3.bp.blogspot.com/-K00vLwrqMOI/T874jLG4DSI/AAAAAAAAAcg/H14lgfsfw9o/s1600/ybaby464.jpg

    YanıtlaSil
  42. Taeyang her türlü kabulümdür :D Arka plana gerek yok yahu böyle de çok iyi olmuş, bu dersin amacı arka plan temizlemek ki şahane bir sonuç almışsın ;) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  43. Merhaba.

    Öncelikle photoshopun hangi versiyonunu kullandığını öğrenebilir miyim? Cs 2,5?

    Galiba CS5 kullanıyorsun, çünkü cs5 versiyonda fotoğrafları üst üste yani aynı pencere içinde açma özelliği var, ekrandan tasarruf gibi bir şey oluyor böylece.

    Boş sayfa açıp çalışmaya başlayınca boş sayfaya eklediğin her fotoğraf, renk rötuşu veya metin dosyası layer listesini oluşturuyor. Sen çalışırken otomatik çoğalıyor layerlar yani.

    Anlatması zormuş harbiden, anlayabildiğim kadar yanıt verdim ama umarım ben de bir şeyler anlatabilmişimdir :D İstersen ekran görüntüsü al, en iyi o şekilde anlayabiliriz gibi..

    Kolay gelsin^^'

    YanıtlaSil
  44. sizin 1.derste indirme linkini verdiğiniz photoshop'u indirdim sanırım verdiğiniz versiyon cs4(değilse bile söylediğinzi kulanıyorum) ^^ aslında 5 te var ama sizinkini yinede indirdim ben bi sorun olmasın diye ..dediğnizden sanırım şunu çıkarmalıyım siz layerlerin alt alta dizilmesi için birşey yapmıyosunuz onlar otomotaik olarak ne kadar fotoğraf açarsak alt alta çoğalıyor ^^ doğrumudur ?

    ben biraz daha uğraşıyım dediklerinizle beraber.. olmassa ekran görüntüsü alıyım en iyisi teşekkür ederim ilgilendiğiniz için ^ :))

    YanıtlaSil
  45. CS3 linki vermişim ilk derste şu sıralar cs5 kullanıyorum ama arada öyle büyük farklar yok, istediğinden devam et sen ;) Evet layer olayı aynen öyle :) Bu arada bahsettiğim aynı pencerede açılma durumu oluyor büyük ihtimalle çünkü cs2'den 3 ve diğer versiyonlara geçiş yaptığımda ilk anda ben de nereye kayboldu bu resim travması yaşamıştım :D

    İnşallah sorun çözülür. Takılırsan eğer buralardayım, elimden geldiğince yardımcı olurum^^'

    YanıtlaSil
  46. saolun gerçekten :)) o sorun devam ediyo hala program türkçe olsa ayarları falan karıştırıdım ama iyice bozmaktan korkuyorum :P ^^bide resimle anlatmaya çalışıyım sorunu ;

    http://e1206.hizliresim.com/y/7/7l0wf.png

    YanıtlaSil
  47. http://g1206.hizliresim.com/y/7/7m656.png

    ekran görüntüsü aldım bide böyle bakın umarım kolay bi çözümü vardır çünkü böyle olunca derslerinizle ne kadar uğraşsamda olmuyor ^^ ( cs3 'ü kullanıyorum hala eğer değiştirin derslerin versiyon olarak onuda yaparım ^^ ))

    YanıtlaSil
  48. bu yine benim iki kez atmışım yorumu^^ (( k.bakmayın

    YanıtlaSil
  49. Öncelikle programı Türkçe yapmaya kalkma sakın, internette türkçe kaynak pek yok çünkü ve ben de türkçesini bilmiyorum. İngilizce daha iyi^^ CS5 kullanıyorum ben artık ama 3'te kullanılabilirsin anlattığım dersleri yaparken o konuda problem yok. Yine de hali hazırda 5 varsa ona geç =)

    Benim anladığım kadarıyla sorun bu. İnşallah doğru anlamış ve anlatabilmişimdir. Nasıl anlatacağımı bilemedim =) Şimdi fotoğrafların üst üste gelme sebebini şöyle açıklamaya çalıştım.

    1) http://i.imgur.com/Szh1o.jpg
    2) http://i.imgur.com/put6u.jpg

    Layerlar üst üste gelmiyor kayboluyor diyordun ya sorun aynı olabilir. Eğer boş ve yeni bir sayfa yerine direkt orijinal fotoğraf üzerinde çalışıyorsan yan yana alıyordur fotoğrafı yukarıdaki gibi. Bir dene bakalım çözülecek mi..

    YanıtlaSil
  50. Çok teşekkür ederim verdiğiniz resimler işe yaradı ^^^ işte sorun buymuş ^^

    http://g1206.hizliresim.com/y/8/7n79h.png

    bu arada layeride öğrendim başka bi pencere açınca oluyomuş tam olarak öyle değil ama olsun uzun hikaye siz benden daha iyi biliyosunuz :D her şey için çok teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  51. Oh rahatladım sorun çözülünce :D Geçmiş olsun hepimize. Kolay gelsin :))

    YanıtlaSil
  52. özlemişim burayı..

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^