4 Nisan 2012 Çarşamba

Ev hallerinden..

Geçenlerde elmalı pasta istedik, annem de kalktı yaptı. Hamuru biraz fazla yapmış sanırım, yap yap bitmiyor; çözümü son tepsideki pastaları büyük yaparak bulmuş. Çayın yanına servis edildiğinde tabakta sadece büyükler kaldı. Biraz büyük olmuştu, kaplumbağaya benzettik; yiyemedik! :D Epey geyik yaptık üstüne. Birkaç gün önce de çay içiyoruz, salatadan salatalık konusuna geçiş yaptık,  annem; “Dün dolabı açtım baktım salatalıklar kocaman olmuş! Korktum.” dedi; ben de ipler koptu, çay ağzımdan püskürdü. Kahkaha krizine girdim resmen. Nasıl büyüdü olur mu öyle şey sen öyle almışsın derken dün internetten baktım sahiden varmış böyle bir şey. Ekşi sözlükte biri daha böyle bir şeye şahit olmuş. Annem haklıymış. :D


Elmalı pasta diyorduk... Geçen pazartesi, saat akşam sekiz sularında, bir yandan Son dizisinin sıfırdan başlayan özetini izliyoruz bir yandan da çay servisi yapıyoruz. Hem kendi içimizde sohbet edip hem de Son’un özetini izlerken Aaa bu o adammıymışşş, gidip söylese ya işte başına iş açacak, bu adam kim hala çözemedim, nerde bu selim yahu" gibi sorular soruyoruz birbirimize. (Suskunlar oynadığı zaman bu karmaşayı hiç sevmiyorum, habire susun diziye odaklanın demekten yoruluyorum resmen! :D)

O kargaşanın içinde abim “Çayın yanına elmalı pasta olsa yerdik!” dedi. Sonra annem mahallede pastane var, gidin alın dedi. Abim hemen beni seçti git al diye, itiraz edince demokratik olsun dedi ve başladı: “Portakalı soydum başucuma koydum ben bir yalan uydurdum…” Önce ben çıktım, olmaz ben gitmem, bana ne şeklinde itiraz ederken sona kalan kişinin gideceğini öğrendim :D O arada tekerleme karıştı, en baştan başladı. İlk kendisi çıktı ne hikmetse (!) sonra annem el attı olaya kardeşimi seçti! :D

Neyse biz çay içerken kardeşim gitti geldi; elinde paket. İlk pastayı tabağa koyduğunda korktuk! :D Abim elmalı pasta ağacı olmalı bu yorumunu yaparken benim aklıma hemen annemin yaptığı pastalar geldi:)) O kadar alay ettik kadınla, onlar bile küçük kaldı. İlk defa öyle bir elmalı pasta gördüm.

Pasta işleri evde yapıldığından, pastaneden pasta alma olayımız pek yoktur; şaşırdık bu yüzden. Böyle mi yapılıyormuş pastanelerde şaşkınlığı yaşadım bir süre. Tadını da beğenmedik zaten, hamuru güzel değildi, içi çok şekerliydi. Buradan insanlığa uyarı yapıyorum: Bizim mahalledeki pastaneden elmalı pasta almayın :P

                                          Böyle elmalı pasta mı olur allasen, dev miyiz biz!

Gereksiz yazılar veya saçmalıklar kategorisi açmalıyım yakın zamanda. Bu yazının verdiği ders budur :P

20 yorum:

  1. yazıyı okumaya başladığımda artık nasıl bi kafadaysam elmayı çilek diye okudum. tabi sonra bi krizler bi kıskanmalar derken 2. paragrafta onun elma olduğunu kavradım.
    salatalık dolapta büyür mü? nasıl yani? mantığım yetmedi O_O
    bir de ortanca çocuk çekiyo dersin hep. bak annen bile senin küçüğünü seçmiş. hep ayak işlerine bizi yollayın zaten hep T_T
    o tabak orta boy tatlı tavağı dimi :O pastaneci bi yiyen bir daha yiyemesin diye böyle büyük yapmış olmalı O_O o ne öyle ya

    YanıtlaSil
  2. Ben de senin yorumunu okurken çilekli pasta istedim, olsa yerdik :P Büyüyormuş yahu! Biz de evde o kadar makara çevirdik, sonra internetten baktım doğruymuş. İlginç bir olay. Ee böyle ayak işlerini küçük dururken ortanca mı yapsın yani :P Evet o tabak orta boy tatlı tabağı! :D Nasıl bir kafayla yapmış pastacı bilmiyorum ama biz aynen dediğin gibi yaptık,, bir daha yemeyiz! :D

    YanıtlaSil
  3. Haha:D Dizi izlerken yorum yapmayı severim ben ama sevdiğim dizide değil tabi ki genelde annemin izlediği pembe dizilerde çok yaparım:)Yoksa çekilmiyo:)

    Salatalık büyümez mi büyür! hormon GDO

    Yazını okuyunca evde olmak istedim nedense:)

    YanıtlaSil
  4. Ya boşuna laf etmişiniz annenin yaptıklarına bak :D Yazık pastacı napsın bıkmıştır ufaklarla uğraşmaktan kocaman kocaman yapayım da hem millet doysun hem de iki yerine bir çalışayım demiş :D

    Benim annem aşçı bıkmış millete pasta börek yapmaktan biz yalvarıp krizler geçirmeden yapmıo o tür şeyleri :) Biz de kız kardeşimle kendimiz yapmayı öğrenmekte bulduk çözümü. Tarif olunca her şeyi yapıyoruz ama tabii bazen krizimiz tutuo anneme zorla pasta börek yaptırıoruz :) Kadıncağızın eli farklı ölçülere alışmış bazen orduluk yapıo ama bu da bizim işimize gelio :D :D

    YanıtlaSil
  5. Pastacı işin kolayını bulmuş, kocaman kocaman yapıp koymuş köşeye, oh ne güzel! :) Cem Yılmaz'ın bir cips reklamı vardı: "insan yiyecek bunları, insan!" diyordu; paslataları görünce o aklıma geldi :D

    Aslında her anne biraz aşçıdır ama sizinki profosyonelmiş. Ne güzel diyemiyorum çünkü zavallı kadın bıkmış yemek yapmaktan yazık:) Ben de öğrenmek isterdim ama henüz annem mutfağa girmemize izin vermiyor; kıskanıyor ondan güzel yapacağız diye :P

    YanıtlaSil
  6. Ben de sevdiğim dizilerde yoruma ve ses katlanamam. (Bkz: Leyla ile Mecnun, Suskunlar) Ama aile kalabalık olunca ister istemez gürültü oluyor:) Aynen, GDO başka bir şey değil. Yazı buram buram ev kokunca istersin tabi ;)

    YanıtlaSil
  7. hahaha çok güldüm hıyar işi doğru bir tür hormon var bu sebzelerde bulunan sebzeleri toplayıp paketliyorlar ama onlar karanlıktada büyümeye devam ediyorlar.. ^^ elmalı turta çogzel bişiy afiyet olsun ^^

    YanıtlaSil
  8. birazcık büyük kaçmış o elmalı pasta. heheh..

    kim gitsin kavgası bizdede var. benim bildiğim evin küçüğü gider bakkala, pastaneye.. nedense hep ben giderim ama. ?.? bizdeki peri padişahının kızı. bir kere olsun abla ben giderim dediğini görmedim.

    aslında çayın yanına acıbadem kurabiyesi iyi gider ama o da çok şekerli geliyor. normal bir elmalı pasta bulman dileğiyle ^^

    YanıtlaSil
  9. Biz de çok gülmüştük, şaşırtıcı bir şekilde doğruymuş. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. Ayak işleri küçük kardeşindir, bu kuralı ihlal ediyorsun demek! :P Acıbadem kurabiyesini hiç ama hiç sevmem, çok feci bir tadı var :/

    YanıtlaSil
  11. Az önce elmalı pasta yedim ve şimdi bu yazıyı gördüm.Haklısın pastaneden yenilmiyor,ev yapımı yemek gerekiyor.Galiba anne eli değmesi lazım, daha bir güzel oluyor herşeyin tadı:))

    Salatalık büyür ya;hormonu basınca tabi bu dünyada her şey büyüyor malasef:((

    YanıtlaSil
  12. Afiyet olsun:) Anne eli değmeden olmuyormuş hakikaten.

    YanıtlaSil
  13. Elmalı pasta mı?! Buyrun burdayım:D:D Benimde canım çekti-biri bana da yapsa keşke:D

    YanıtlaSil
  14. Sen o işin ustasısın kalk kendine yap :)

    YanıtlaSil
  15. Bizim burada da kocaman yapıyorlar bu tarz pastane yiyeceklerini. Hedef önce insanın önce gözünü doyurmak sanırım. :D Ama cık, ya çok tatsız ya da aşırı tatlı oluyor.
    Geçenlerde ben ananemlerdeyken 1 kilo profiterol almıştı dayım. Kuru, bayat, kısaca kötü bir tadı vardı. Aynı senin gibi düşünüp 'en iyisi evde yapmak' dedim. Zaten o günden sonra pasta böreğe iyice merak saldım, Twitter'da fark etmişsindir belki çingu. Posttaki resmi görür görmez de damladım. Rejim falan hak getire. :D
    Aslında ne pastaneden alınmış ne de kendin yaptığın tatlılar iyi, en iyisi anne elinden çıkma sıcak kek dilimleri! :D

    YanıtlaSil
  16. Göz doyurmak mantıklıymış! :P ahah :D Çok şekerliydi bizim aldığımız, daha da almayız.

    Senin ne kadar "hamarat" olduğunu görmez miyiz hiç, maşşallah çekiyorum her defasında :D Nineler ne der; "Gençsiniz yakarsınız siz, ne diyeti!" Katılıyorum:))

    Evetttt anne eli süper! :D

    YanıtlaSil
  17. Çok güldüm çok eğlenceli bir yazıydı bence :D :D :D bu arada sizin mahalleden elmalı pasta almicim söz :D

    YanıtlaSil
  18. Makinooo :) Yorumunu görünce sevindim, özledik seni:)

    YanıtlaSil
  19. men de siziiiğ ^___^ ilaç gb geliyor yazılarınız, çok yorum yapamıyorum ama okuyorum geriye dönük tek tek :D
    biraz kendime çeki düzen vereyim, geri döneceğim garii :D

    YanıtlaSil
  20. Dönüşünü bekliyoruz o halde, arayı çok açma ama:)

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^