18 Nisan 2012 Çarşamba

Photoshop, ders 9

Hu huuu hala photoshop öğrenmeye hevesli kişiler var mı orada? Geçen seferki ders çok sıkıcıydı di'mi? :D Yine de gerekliydi ama:) Bu defa çok eğlenceli bir dersle geldim. Dersin adı shape kullanımı. Shape nedir diye merak ederseniz google amcaya sorun derim, çünkü kendisiyle yeni tanıştım sayılır. Bu ders de tanışma esnasında shapeleri kurcalarken ortaya çıktı:)) Hemen kullanmak istediğiniz güzel bir fotoğraf seçin, photoshopu açın ve adımları takip edin. Photoshopun p’sini bilmeyen insan bile yapar bunu, inanılmaz pratik.






Boş bir layer açmayı unutmayın tabi: File/new/800*600 (Benim kullandığım boyut)




Çok önemli bir adım attık :P Şimdi sıra ikinci adımı atmakta:)

Mavi kutu içine aldığım yerlere tıklayın ve shape menüsünden ya benim seçtiğim yaprağımsı shape’i seçin ya da kafanıza göre takılın:) (Siz yine de ya yaprağı seçin ya da yaprağın hemen yanındakini seçin, diğerlerini pek sevmedim ben :D )
photoshop shape



Yaprağı seçtikten sonra açtığınız boş pencereye -farenin sol tuşu basılıyken- yaprağı çizin. Pencere boyutuna uygun bir büyüklükte çizin.

Adım 3: Yaprağı çizin, ardından kullanmak istediğiniz fotoğrafa geçin ve “edit/define pattern/çıkan pencere ok” yapın. Aynen aşağıdaki gibi. (GD dostum, as! Asdasjskja :D )


photoshop pattern

Adım 4: Define pattern aktifleşti, sıra geldi boş sayfadaki shape. Boş sayfaya geçin ve sağ alt köşedeki numaralandırdığım bölümü inceleyin. Ekran görüntüsü alırken çok dikkat etmemişim ama 1 numaralı dairenin içinde fx var, (ek bilgi: fx layera sağ tıklayıp gittiğimiz blending moda sayfasının kısa yolu) tıklayın oraya ve açılan menüden pattern overlay seçeneğine tıklayın. Aşağıda görüldüğü gibi:
photoshop shape pattern




Adım 5: Şimdi en önemli aşamaya geldik, fotoğrafı yaprağın içine yerleştireceğiz. Pattern overlay dedikten sonra karşımıza çıkan penceren önce bir numaralı oka tıklıyoruz ardından açılan 2 numaralı pencereden az önce define pattern ettiğimiz fotoğrafı görüyoruz:) Görür görmez seçin! =) Seçtikten hemen sonra tamamdır bu kadar deyip okeylemeyin, sonraki aşama geliyor bakın.





Adım 6: Fotoğrafı seçtikten sonra aşağıdaki gibi bir görüntü elde edeceğiz. Blending/pattern penceresini hiç kapatmadan faremizi çalışma sayfamıza, yaprağın içindeki fotoğrafa götürüp ayar vermeliyiz. Kişilerin yüzlerini yaprağın şekline göre ayarlayın, ondan sonra üstteki pencereye ok deyin. Çalışma normalde bu kadar, burada bitiyor ama ben biraz ekleme yaptığı için onları da anlatmak istiyorum.




Adım 7: Yaprak tamamlandığında move tool ile yaprağı sayfanın istediğiniz bölümüne taşıyabilirsiniz, içindeki fotoğrafta yaprakla uyumlu hareket edecek.  Yaprağı az köşeye çektikten sonra yaprağın içinde kullandığım fotoğrafı, sayfanın boş kenarına yerleştirdim. Sonra da yumuşak silgi seçip boyutunu 300 yaptım (köşeleri fazla yumuşak hatta silik olsun diye büyük seçtim) vesildim kafama göre. Daha sonra silginin opacity değerlerini düşürüp (30/40 kadar) fotoğrafın üstünü sildim, ve canlı parlak yanı biraz azalttım. (Yapraktaki foto ön planda olsun diye) Şöyle ki:



Adım 8: Arka plan çok beyaz kaldığından dayanamadım ve renklendirdim. Aşağıdaki gibi çift renk yapmak için, yine aşağıda gördüğünüz gradient tool’u seçtim. (Boya kutusu değil, açılan menüdeki ilk tool) Sonra tool menüsünün sol alt köşesindeki renk kutucuklarının ikisini de mavi tonlarında bir renkle doldurdum, ardından çalışma sayfama döndüm ve sağ alt köşedeki layer menüsünden background’u seçtim: Sayfanın bir ucundan diğer ucuna faremi sürükledim ve renkle doldu arka plan:)





Adım 9: Kayıt aşaması! File/Save as/ Kaydetme formatı: PNG.


png kaydetme

Sonuç: Sizce de kolay ve sonucu güzel olan bir ders değil mi?


İlk başta söylemem gereken şeyi belki de en son söylüyorumdur ama benim de aklıma daha yeni geldi:) İlla üstteki gibi yapmak zorunda değiliz bunu, şeffaf yapınca çok daha güzel oluyormuş. Şöyle ki:

bigbang fanart



Wow! Fantastic baby! :P
Kullanıma açıktır bu yaprak:)

Böyle şeffaf yapmak istiyorsanız, teee en başta yapmanız geren bir şey var: Yeni/boş sayfa açarken background’u transparan açıyoruz. Aşağıdaki resimde göreceksiniz.





Normalde white seçili oluyor, şeffaf istersek transparent’i seçiyoruz ve sayfa yukarıda gördüğünüz gibi kare kare açılıyor. Kaydettikten sonra öyle gözükmüyor ama merak etmeyin ;) Transparent çalışacaksanız eğer mutlaka ama mutlaka png formatında kaydetmelisiniz, yoksa yalan olur çalışmanız.

İşte bu kadar! Anlatırken çok aşamalı oluyor ama en fazla 10 dk sürüyor öğrendikten sonra. Şeffaf versiyonu daha çok sevdim ben. Sıra sizde, başarılı sonuçlar alacağınıza eminim. Kolay gelsin, takıldığınız noktalarda sormaktan çekinmeyin.  Bu dersi çok sevdim, siz de sevin:)
Yeni derste görüşürüz! ;)

37 yorum:

  1. ooyyy bu ders bana fazla!ben paint de resim yapabiliyorum, o sayılmaz mı? :D
    Özel ders veriyor musun? Ücrette anlaşırız ;)

    YanıtlaSil
  2. Bakma öyle göründüğüne aşamaları takip edince çok kolay olduğunu göreceksin, bir ara dene; hemen vazgeçme ;)

    O zaman anlaşalım ben sana özel photoshop dersi vereyim sen de bana paint dersi ver. Çünkü paintte hiçbir şey yapamıyorum, çok beceriksizim:)

    YanıtlaSil
  3. ne kaa güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş ellerine sağlık :) Teee en baştan şeffaf yapsak nasıl olur diyodum sona saklamışsın sürprizi ;) Hoşuma gitti ama deneyemedim programı başka bir şey yüklemek için silmişler bir ara tekrar kurmam lazım :/

    YanıtlaSil
  5. Şeffaf yapmak aklıma gelmemişti önce, son anda gelince ekleyiverdim :)) Ders burada duruyor nasıl olsa, denersin ;)

    YanıtlaSil
  6. Süpersin Naz (: Bu gazla shapelerim yetersiz kaldı bende yenilerini buldum birsürü (: Bannerımı yenileyecektim sayende kendim yenilik yapacağım hehe ^^

    YanıtlaSil
  7. Ben de bu dersle birlikte shapeleri keşfedince shape arayışına girdim hemen! :)) Kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  8. süpermiş ellerine sağlık senseinnim :D bilgisayarım kasmazsa ben yapacğım bir tane, güzel sonuç çıkarsa hemen gösteririm sana da ;)

    YanıtlaSil
  9. Di'mi bence de çok güzel bir ders oldu. Kolay gelsin, merakla bekliyorum sonucunu:)

    YanıtlaSil
  10. Ben shape'i seçtikten sonrasını yapamadım yardımcı olur musunuz :D

    YanıtlaSil
  11. Shape'i seçip, boş pencereye şekli çizdin mi peki? Ayrıntı vermediğin için nasıl yardımcı olacağımı şaşırdım:)

    YanıtlaSil
  12. Yine çok güzel bir çalışmaydı bu çok zevkliymiş yahu :D Ama ben senin yaptığın o mükemmel duvar kağıdı çalışmalarını yapmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkür ederim :) Duvar kağıtlarının sırrı silgiyle birleştirme ve texture aslında başka da olayı yok :) Büyük boyutlarda çalışmayı dene sık sık bir süre sonra güzel şeyler çıkıyor ortaya ;)

    YanıtlaSil
  14. Tekrar merhaba.:)
    Emeğinize sağlık çok güzel olmuş.Son derse kadar keyifle takip ettim aynı zamanda uygulayarak.
    Devamını merakla bekliyorum.Biraz basit kaçacak ama ben de çalışmamı ekleyeyim.
    8. dersteki Le Min Ho'yu kullandım.:D
    http://i.imgur.com/0Wlly.jpg

    YanıtlaSil
  15. Bu dersi çok severek hazırlamama rağmen ilgi görmedi diye üzülmüştüm, deneyen olmadı çünkü :/ Deneyip benimle paylaştığın için teşekkür ettim çingu. Vee harika olmuş! Çok beğendim. Sade ve güzel bir çalışma. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Bu ilk denememdi ve shape çok zevkliymiş.Walppaper da nasıl durur bilmiyorum ama denemek gerektiğini düşünüyorum.Yakın zamanda uygulayacağım aklımdakileri.Asıl ben teşekkür ederim.Shop hakkında pek şey bilmiyordum derslerinle öğrendim.Senin de emeğine sağlık çok güzel anlatıyorsun.:)
    Beğenmene sevindim.:D

    YanıtlaSil
  17. Ben de adam akıllı bir wallpaper da denemek istiyorum shapeleri ama fırsat olmadı henüz. Şık duracağına eminim :)

    Ni dimek efenim bildiklerimi paylaştım o kadar :))

    YanıtlaSil
  18. Fırsat bulduğunda yaptığın çalışmaları görmek istiyorum.Paylaşmaya devam et,bekliyorum yenilerini.:)
    Bu da son yaptığım çalışmaya eklediğim shape.
    http://i.imgur.com/T5YuZ.jpg

    YanıtlaSil
  19. Aa wall içinde güzel duruyormuş shape, sevdim. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  20. Shape çok kullanışlı bir şey.:)
    Rica etsem texture arşivini bana da gönderebilir misin?

    YanıtlaSil
  21. http://b1207.hizliresim.com/z/j/9s15y.png

    mrb yine ben:) Bu sorunu nasıl çözebilirim_?

    YanıtlaSil
  22. Merhaba :)

    Scale ayarını 100+ yapmalısın.

    YanıtlaSil
  23. Scale ayarını nasıl yapıcam_?

    YanıtlaSil
  24. Pattern bölümünde iki tane %'de ayarı var, biri blending diğeri scale. Hemen yanında yazıyor zaten. Blend mode/opacity/pattern/scale şeklinde sıralanmış. Aslında ben 100 yapmışım o değeri ama sen de niye öyle küçük anlamadım. Kullandığın fotoğrafın orijinali de mi küçük yoksa? Sen 100 üstü bir değer dene bir bakalım, olur belki.

    YanıtlaSil
  25. merhaba ben neslihan. öncelikele çalışmaların çok başarılı ve çok güzel anlatıyosun ama ben yaşadığım bi sorunu paylaşmak istiyorum şu silgi meselesi. benim silgim çok sert ve bu yüzden silerken çok kötü bi görüntü oluşturuyor.ne yaptıysam beceremedim.mod olarakfırçayı kullanıyorum genellikle akışını ve ışığınıda ayarlamaya çalışıyorum ama bir türlü sizinki gibi bi sonuç elde edemiyorum lütfen yardımcı olun. çok can sıkıcı bi durum olmaya başladı...

    YanıtlaSil
  26. Merhaba :)

    Silgi sorununu hemmen çözelim: Photoshop ders 7'de anlatmıştım bunu: http://mydestiny06.wordpress.com/2011/12/16/photoshop-ders-7/ 4. fotoğrafta yumuşak silgiyi seçili hale getirmişim. Oradan bakabilirsin, silgiyi seçtikten sonra size ayarını (fotoğrafın büyüklüğüne göre) yükseltirsen daha da yumuşak olur.

    YanıtlaSil
  27. çooooooook ama çok teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  28. Açılır mı bilmiyorum ama buda benim yaptığım photoshoplar :) https://www.facebook.com/media/set/?set=a.462776577114036.106420.329177010473994&type=1

    YanıtlaSil
  29. Açıldı açıldı :)) Çok güzel olmuşlar çok beğendim özellikle Gdragon'luya bayıldım, ellerine kollarına sağlık :D Paylaştığın için tenk yuu gece gece sevindirik oldum :))

    YanıtlaSil
  30. Eheheh çok teşekkür ederim bende sevindim yorumlarınıza ;)

    YanıtlaSil
  31. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=383835421681586&set=a.327268970671565.76326.327244670673995&type=1&theater buna benzer bir resim yapmayı gösterir misizini?

    YanıtlaSil
  32. Arka plan temizleme ve yerleştirme var bu çalışmada. bire-bir aynısını öğretebilmem için kullanılan materyalleri (heykeller,çim,bulutlar vs..) bulmam lazım ki o da biraz imkansız gibi bir şey. Buna benzer çalışma için yapacağın şey kullanmak istediğin fotoğrafların arka planını ayırmak ve belli bir kompozisyon oluşturmak. İstersen süslemeler için nette png arayabilirsin. (Bkz: Statue of Liberty png) PNG arka planı temizlenmiş kaliteli fotoğraf oluyor hatta psd versiyonları da var daha çok işine yarayabilir. Bu çalışmada da png'ler kullanılmış. Yeni bir ders hazırlarsam eğer değinmeye çalışırım.

    YanıtlaSil
  33. Çok teşekkür ederim sağ olun ^^

    YanıtlaSil
  34. ayy ne kolay sandım deniyorum dnemiyorum olmuyor :/
    sorunun ne olduğunu bile bilmiyorum ki soru sorayım :(

    YanıtlaSil
  35. Birkaç deneme yap derim. Ben dersi anlattığım halde geçen logo için bu yöntemi kullanmam gerekti yapamadım! Hemen blogcuğuma koşup kendimden kopya çektim :D PS'yi ilk kez kullanıyorsan çok normal.. Her şey yabancı sonuçta. Tekrar denemelisin :) Ve yardıma ihtiyaç duyarsan buradayım tabii ki ^^

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^