2 Nisan 2012 Pazartesi

Beklenen film: Açlık Oyunları

Nihayet filmi izleyebildim. Filmde 15 yaş sınırı varmış biletleri almaya giderken şöyle öğrendim:

“Açlık Oyunları filmine bilet almak istiyorum.”

Kafasını ekrandan ayırıp bilet almak isteyen bana bakan satıcı kaşlarını çatarak: “Affedersiniz, yaşınız kaç? Tek başınıza mı geldiniz?”

Allah allah ne yaşı yahu şaşkınlığından sıyrılamadan yirmi iki deyiverdim. Film başlarken ekrandaki yaş sınırını görünce jeton düştü! Neyse.

Salonda en dikkat çeken izleyici, iki yaşlı teyzeydi. Teyzelerden biri evde yağsız tuzsuz, sıfır kalori mısır patlatmış gelmişti. :) Çok tatlılardı! :)


hunger games - açlık oyunları



Konuyu kısaca özet geçmek gerekirse: Bir zamanlar Kuzey Amerika olarak bilinen şimdilerde Panem diye geçen ve başkenti Capitol olmak üzere 12 tane mıntıkayla çevrili bir ülke. Geçmişte çok kayıp veren, sıkıntılar çeken Panem bu olanları unutmamak/unutturmamak biraz da otoritesini göstermek amacıyla her yıl Açlık Oyunları adı verilen ölüm yarışını düzenler. Capitol halkının gözünü kırpmadan, eğlenerek, yiyip içerek izlediği bu berbat oyuna her mıntıkadan yaşları 12-18 arası bir kız ve bir erkek katılmak zorundadır. Babasını maden kazasında kaybettikten sonra, kendini kaybeden annesi ve 12 yaşındaki kız kardeşine -yasak ormanda avcılık yaparak- bakan Katniss, kuradan kardeşinin adı çıkınca gönüllü olarak yarışmaya katılır. Akabinde olaylar olaylar…

Filme geçmeden önce uyarımı yapayım:
Kitabı okumamış / okumayı düşünenler veyahut filmi izlemeyenler, siz hemen sağ üstteki çarpıya tıklayın lütfen; istemeden de olsa spoiler vereceğim çünkü.


Filmden çok memnun ayrıldığımı söyleyemem kötüydü ne yazık ki, kitabı okumayanlar için bazı sahneler havada kalmış olabilir. Peeta karakteri için seçilen oyuncuyu gördüğümden beri filmle ilgili pek beklentim yoktu zaten ya neyse…

Katniss Peeta


Katniss için seçilen Jennifer Lawrence biraz şişmandı, yanakları falan tombuldu; zayıf bir görüntüsü olmalıydı. Peeta ise başlı başına bir hayal kırıklığı, oyuncu mu kalmamış da Josh Hutcherson’ı seçmişler! Çok daha iyi bir seçim yapabilirlerdi, olmamıştı. Diğer oyuncuları beğendim, Başkan Snow hemen hemen kafamdakine uygun bir oyuncuyla çıktı karşıma. Haymitch için daha salaş, dağınık bir biri bekliyordum ama Woody Harrelson gayet iyiydi. Özellikle Effie(Elizabeth Banks) karakterini çok sevmiştim kitapta, seçilen oyuncu, kostüm saç-maç hepsi birebir uyuyordu. Bir tek Effie’nin biraz daha yaşlı bir kokoş olduğunu düşünüyordum kitapları okurken, kitapta yaşıyla ilgili bir ayrıntı var mı diye biraz kafa yordum ama yoktu galiba ya da hatırlamıyorum.

açlık oyunları: snow, haymitch, gale, cinna, effie


*Filmin ilk bölümünde Katniss ve mıntıkasını görüyoruz, Gale ile avlanıyorlar ve o sırada üstlerinde uçakvari bir araç beliriyor sonrası yok. Kitabı okumayan ne anladı o sahneden? Avox’un a’sından bile bahsedilmedi. Eğer bu sahnenin açıklamasını ikinci filmde yapacaklarsa, zoraki de olsa tamam diyebilirim ama çok anlamsız kaldı.

*Yine ilk bölümde mıntıkalardan genel görüntüler sergilemiş bize yönetmen, bunu da açlığı gör ey seyirci modunda yapmış ama ne açlığı? Ortada açlık falan görmedim ben, fakir bir halk gördüm. Açlığı hissettiğim tek sahne Gale ve Katniss’in ekmeği bölüştüğü sahnedir, başka da yok.

alaycı kuş


*Alaycı kuş iğnesi’ne değinirsek, külliyen yalan o sahne dostlar! Katniss’ciğim kendisi almıyor o iğneyi. Filmde hiç yer verilmeyen Belediye Başkanının kızı, Madge veriyor iğneyi. İğnenin anlamı büyüktü neden böyle geçiştirdiler anlamadım, üstelik daha sonra iğneden yola çıkılarak bir kahraman yaratılıyordu. Alaycı kuş önemliydi yahu!

*Geçit töreni ve alevler içindeki kız sahneleri benim kafamda daha görkemliydi, filmde ise daha sakindi. Genel anlamda filme baktığımda beğendiğim bir sahne oldu yine de. İkinci kez giydiği kırmızı elbiseyi çok beğendim, olmuştu Cinna!

*Cinna! Çok az gördük, üzüldüm.

*Mülakat sahnesini çok merak ediyordum, ne de olsa Katniss iyi bir etki bırakıyordu jüride. Güzeldi güzel olmasına da Katniss’in dikkatiniz için teşekkürler derken yaptığı reverans çok itici geldi bana. Sorun onda değil bende :)

*Canlı yayınlar ve sunucu Ceaser’ın sahneleri iyiydi.

*Kavga/dövüş ikili mücadele sahneleri çok kötüydü! Gözlerim nasıl yoruldu o sahnelerde anlatamam. O kadar bulanık ve hızlıydı ki kim kiminle nasıl dövüştü, nasıl öldü hiç göremedim. Sadece ben mi rahatsız oldum, siz ne diyorsunuz?

*Bir tek iz sürücü arı sahnesini beğendim. Çünkü ölümü ve iz sürücü arıların etkisini tam anlamıyla gördük.

*Peeta ve Katniss’in ekmek sahnesine yer verilmesine sevindim. Tabi o sahnelere biraz daha duygu konulsa iyi olurdu ama neyse. Peeta’nın ekmek atma amacı farklı yansıtılmış. Sanki Katniss için atmamıştı da o sırada Katniss oradaymış gibi tesadüfe bağlamışlar olayı. Açıklıyorum dostlar; Peeta o ekmeği bilerek yaktı, annesinden yiyeceği azarı umursamadan ekmeği yaktı ve açlık sorununa bir türlü çözüm getiremeyen çaresiz Katniss’in önüne attı. Kesinlikle acıma yok. Filmde birazcık öyle olmuş, Peeta efendi lutfetmiş gibi…

*Kitapta olmayan oyun kurma merkezine bayıldım! Teknoloji süperdi! :) Seneca’nın oyuna müdahale etmesi, yapay afetler oluşturması çok iyiydi. Kitabı izlemeyenlere arenadaki afetleri anlatmanın en iyi yolu böyle bir sahne/merkez kurgulamaktı; iyi iş!

*Haymitch’in Katniss’e verdiği en önemli öğüt, su bulmaktı. Kitapta susuzluktan ölmek üzere olan bir Katniss okumuştuk, filmde ise tam tersi! Suyu hemen buldu, inandırıcı değildi.

açlık oyunları rue



*Rue(Amandla Stenberg) için seçilen oyuncuyu çok sevdim, ne şirin şeydi o öyle! :D Daha çok sahnesi olsun isterdim, Katniss sağ olsun çok sevdirmişti bize Rue’yu. Ölüm sahnesi iyiydi ama ben duygulanmadım, duygu azdı. Rue’nun etrafını çiçeklerle sarıp başında şarkı söylemesi, ardından kameralara selam çakması ve isyanın başlamasına sebep olması filmin amacını biraz olsun gösterdi.

*Katniss’in Rue’yu sevme ve işbirliği yapma sebebi, Rue’nun kardeşi Prim’i hatırlatmasıydı.

*Filmde haraçlar öldükten sonra bir araç iniyordu arenaya cesetleri almak için, filmde görmek isterdim bu sahneleri. Haraçların ölüm şekillerini doğru düzgün göremediğimiz için bu sahneye gerek duymadılar galiba.

*Kural değişikiği yapıldığı sahnede Katniss var gücüyle Peeta’nın adını haykırıyordu, filmde bu yoktu. Hayır yani bağırsa ne olacaktı ki? Kitapta da bir şey olmuyordu, o güzelim sahneyi neden böyle çöp ettiniz.

*Kural değişikliğinden sonra Katniss, Peeta’yı bulmak üzere göl kenarına gidiyordu. Peeta’yı bulduğunda Peeta; “Beni öldürmeye mi geldin tatlım?” demeliydi. Bu repliğini duymadık, duyamadık. Yine neden değişme ihtiyacına duyduklarını anlamadığım bir sahne.

*Katniss&Peeta yakınlaşmasının kitabı okumayan seyircinin kafasını karıştırıp karıştırmadığını merak ediyorum. Kitabı okumamış olsaydım saçmalık derdim. Şimdi kitabı okumayan, filmi izleyen seyirci büyük bir aydınlanma yaşayacak sayemde. Şöyle ki: Katniss Haymitch’in yapmasını istediğini düşündüğü şeyleri yapıyordu. Krem, çorba vs gibi gelen hediye paraşütlerinin hepsi “Yıldızı Sönük Aşıklar” rolü sayesinde oldu.

*Muttaları beğenmedim. Daha korkunç bir şey canlandırmıştım hayal dünyamda. :D Yine de kabul edilebilir muttaların görüntüsü amma velakin sahne eksikti, sahne yetersizdi. O muttalar ölen haraçlar kullanılarak teknolojik ortamda hazırlanmış nefretle dolu vahşi yaratıklar olmalıydı. Hatta Katniss durumu fark ettiğinde şok geçiriyordu. İçlerinden biri Rue idi çünkü. Bu sahneyi doğru yansıtsalardı eğer çok kaliteli bir sahne olacaktı, akıllara kazınacaktı.

*Kitapta olan filmde olmayan diğer önemli sahne Peeta’nın bacağı. Muttalar tarafından zarar gören Peeta bacağından ciddi anlamda yaralanıyordu ve Katniss tarafından pansuman yapılıyordu. Daha sonra Capitol’e döndüklerinde Peeta maalesef bir bacağını kaybediyordu. Katniss vicdan azabı çekiyordu falan… Kitapta çok üzülmüştüm bu duruma. Filmde yer vermemişler acaba ikinci filmde flashback olarak mı yansıtacaklar yoksa hepten es mi geçecekler.

*Gece kilidi sahnesi (Zehirli yemiş, arenadaki son sahne) kitaptaki kadar hoşuma gitmedi, aceleye gelmiş gibiydi. Hem kitapta yanlış hatırlamıyorsam eğer, o yemişleri ağızlarına atıyorlardı, durun çağrısı yapıldıktan sonra da tükürüp suyla ağızlarını temizliyorlardı.

*Dönüş yolunda Peeta ve Katniss arasında olması gereken kırgınlık filmde yoktu, ikinci filme saklanmış olabilir; göreceğiz!

Bu arada iki laf etmeden geçemeyeceğim bir konu var: Herkesin karşılaştırma yaptığı Alacakaranlık serisinden çok farklıydı kitap&film. Neden karşılaştırma yapıyor bu insanlar anlamıyorum, her iki seriyi de okumuş biri olarak Açık Oyunları’nın, Twilight serisinden çok daha üstün ve gerçek anlamda bir şey anlattığını düşünüyorum. Twilight serisinde bariz bir aşk üçgeni vardı en başından beri, bu seride öyle bir şey yok. Serinin anlatmak istediği ilk şey aşk değil ki ona buna benzesin. Kitapta ölmeyi, öldürmeyi, direnmeyi, çaresizliği ve daha birçok konuyu anlatıyor bunun yanında bir tutam da aşk var. Bunca şey içinde aşkı görüp, bunu da tutup başka bir seriyle karşılaştırıp kitapları veya filmi yerden yere vurmak anlamsız. Sinema salonunda da karşılaştırma yapan çokça insan vardı. Neyse diyelim es geçelim.

Kitabı okuyanlar filmi sırf meraklarını gidermek için hiçbir şey beklemeden izlesin; okumayanlar ise izlemesin derim.İlk aklıma geldiği şekliyle filmle ilgili düşüncelerim budur. İzleyenlerin yorumlarını okumak isterim :)

56 yorum:

  1. Kitabı okumamama rağmen yine de dayanamayıp bütün yazıyı okudum. Zaten bi kaç bilgi edinmiştim. En çok etkileyen ve belki filme o olayı yansıtsalar tüylerimin diken diken olacağı sahne muttalar hakkındaki gerçek. Bir de alaycı kuşlar ve isyanla alakalı bi şey öğrenmiştim.
    Filmi izleyince dediğim ilk şey kitabını okumam lazım oldu. Çünkü o kadar belli ki bi şeyler çok eksik, ayrıntılar yansıtılmış olsa olayın güzel olacağı çok belliydi.
    Ayrıca bu filmi/kitabı da mı Twilightla karşılaştırmışlar ya yok artık.

    YanıtlaSil
  2. Gercekten harika ozetlemis ve karsilastirma yapmissin. Ben kitabi okumadan izledim filmi ayni goruste olduğumuz birkac nokta var. Mesela o kavga sahnelerindeki cekimler gercekten kotuydu ve bana katniss le peeta arasindaki o olum kalim anindaki o yakinlasma falan cok komik geldi. Kitabi okusaydim da fikrim bu yonde olurdu buyuk ihtimal. Ayrica bana daha guzel bi kurgu olusturulabilirdi gibi geldi. Yani dediğin gibi capital sehri cok fazla imkana sahip ve refah icindeler, diger yanda halk aclik cekiyor bu ikisi arasndaki tezatliği tam anlamiyla isleyememisler bence. En iyisi 2.film gelmeden kitaplari okuyim ben :)

    YanıtlaSil
  3. Postu yarıda bıraktım.Okumak için içim gidiyor ama... Hemen sayfayı terkediyorum. :(

    YanıtlaSil
  4. Ben kitabı okumadım o yüzden oyuncular hakkındaki tahminlerini es geçiciğim müsadenle :D Ama okuyup öyle gitmek lazımmış yapılan yorumlardan bunu anladım ben.Peeta'nın ekmek attığı sahnede bir olay olduğu belliydi ama tabi bilerek yaktığını falan düşünmedim.Kızı açlıktan kurtardı,kız daha sonra vefa borcunu ödeyebilmek için onu kurtarmaya çalıştı şeklinde bir doluşey geldi,geçti kafamdan.
    Rue ölünce bir miktar gözyaşı akıtmış olabilirim.Kitabı okusam ağlamaktan helak olabilirdim :D
    Öyle bir sahne geçişi vardı ki bir ara Haymitch bunlara
    ilaç yolladı falan diye düşündüm de sonra filmin başında kendinizi sevdirmeniz faydalı ilerde yararı dokunur replikleri kulaklarımda yankılandı heğğğ dedim filmin ortasında :D
    Peeta'yı ben de sevmedim yahu.Rol yapamıyordu sanki o çocuk.Kameraların öyle kullanılma nedeni hem biz kendimizi olayın içinde bulalım diye imiş hem de şiddet görüntülerini olabildiğince azaltmak içinmiş.Öyle okumuştum bir yerlerde ama ben de sevmedim kim öldü,kim kaldı anlayamadım.Ve evet anında su bulma sahnesi bizim için bile saçmaydı.O kadar kolay olacaksa oyunun amacı neydi ki.kitabı okuyunca derin bir yorum için tekrar gelirim.Ellerine sağlık aklımdaki şeyler cevabını buldu sayende.

    YanıtlaSil
  5. harmonyhalmeoni2 Nisan 2012 22:15

    Unni ben de gitmek istiyorum, bir türlü gidemedim sınavlar yüzünden. :( Bütün arkadaşlar da gittiler halbuki, tabii onların dönem ödevi teslimi nisanın sonuna, benimki gelecek haftaya olunca, ah ah şu dönem ödevim olmayaydı... TT Forum'da gittin dimi? Ay ordaki bilet satıcıları amma kıl yaaa, her geleni bi süzmeden geçmiyorlar. Bakarsın beni almazlar, dur giderken nüfus cüzdanımı yanıma alayım, iyi hatırlattın. :P:P
    Kitabı büyük bir iştahla okumuştum, hatta 1 günde bitirdim. (Bir gün bile denemez, sabah aldım kitabı arkadaştan, akşama bitti.) Şimdi 2. ve 3. kitaplar sırada ama dediğim gibi sınavlar + ödevler, bu aralar hiç vaktim olmuyor doğru düzgün. :( Ama bi ara gidicem, kafaya koydum. Herkes grup halinde gitti, artık yalnız kovboyu oynayacağım ben de, tek başına sinema keyfi olacak benimki. :P
    Spoilerlı bölümü okumadım, filmi izler izlemez orayı da okuyup ikinci bir yorum bırakacağım. Yazı için ellerine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  6. ahh bi ben degilmişim filmi begenmeyen..kitabının cok guzel oldugunu duymustum ve kitapcıdayken tam alıcaktım ki arkadasım engelledi,filmi gelmiş izleyelim alma dedi bende bıraktım kıtabı yerıne ama pısman oldum en yakın zamanda gidip alıcam serisini filmde sanki bişiler havada kalmıs gibiydi nebilim eksikler vardı kitabı okuyanlar cok heyecanlı anlatmıslardı bole degildi yani..film 2.30 saat gibi bi sureydi ama ortada bişi goremedim ilk 1 saat okdr sıkıcıydı ki dedim bu bole mi devam edicek -ki ewet hersey son yarım saatte oldu nerdeyse tam bi hayal kırıklıgıydı benim için,kitabımı alıp okuyup ole gıtseydım yada gıtmeseydım bile dedm..

    YanıtlaSil
  7. .Bu kitabı almayı düşünüyorum o nedenle yazının sadece başını okudum. Kitabı okuduktan sonra yazını okumaya karar verdim:D

    YanıtlaSil
  8. süper bir yazı olmuş! ben de kitabı henüz okumayanlardanım, ama şu haliyle bile filmden epeyce etkilendim. tabii hiçbir zaman film uyarlamalarının kitapların yerini tutmadığını biliyoruz ama bence kitabı hiç okumayanların anlayabileceği ölçüde iyi iş çıkarmışlar.

    bir de dövüş sahnelerinin çok bulanık, anlaşılmaz çekildiğinden bahsetmişsin. onun sebebi de filmin ABD'de PG-13 olarak vizyona girmesiydi şekerim. Yani 13+ filmi izleyebilsin diye kan ve vahşet içeren sahnelerin olmaması gerekiyor. Eğer böyle sahneler konursa film R rated oluyor, yani bu 17 yaş ve üstü filme girebilir demek. O zaman da hasılatın yarısı kaybedilirdi, çünkü bu seri young adult yani özellikle teenager'lara hitap eden bir seri. Yapımcılar para kaybetmemek için filmin böyle olmasını uygun görmüşler.

    Ama bu haliyle bile bence çok ağır bir filmdi: Yani mesela filmdeki diğer 22 çocuğun background'u çok verilmediği halde onların da ölümünden, özellikle küçük zenci kızdan oldukça etkilendim, hatta ağladım. Bir de kitaptaki gibi ayrıntılı anlatılsa ve bu karaktere iyice bağlansak ne çok üzülürdüm tahmin bile edemiyorum :(

    yine de filmin güzel olduğunu iddia ediyorum: zaten 500 sayfalık kitabı 2buçuk saate indirince bir sürü şey eksik kalacaktı; o yüzden peeta-katniss ilişkisinin gelişiminin bir anda oluvermesi, ya da 12 district'teki açlığa fazla vakit ayıramamaları bana fazla batmadı. ana fikri kısa sahnelerle bile aldım ben :) yalnız var ya, keşke bu seri game of thrones gibi şöyle uzun uzun, her kitabı 10ar bölümlük sezonlardan oluşan bir dizi olsaydı. işte o zaman dizi kitabı bile geçerdi; o distopyayı iliklerimize kadar hissederdik :) :) son olarak twilight'la karşılaştırılması bile bu seriye hakaret olur, o kadar diyeyim :)

    YanıtlaSil
  9. Yazdıklarını okudum, henüz kitabı okumamama rağmen kız arkadaşımla haftasonu filmi izlemiştik, ikimiz de beğendik(hayır, o da okumamıştı) izlenebileceğini düşünüyorum ancak yine de kitabı okumadan bir yorum yapmayacağım. Kitapçıya uğradığım vakit ilk hedefim Açlık Oyunlarının bulunduğu reyon olacak, bundan eminim.

    YanıtlaSil
  10. Kitabı o kadar çok sevdim ki hiçbir beklentim olmamasına rağmen film hoşuma gitmedi. Beğenmeyenler olduğu gibi beğenen de çok ki imbd'nin filme verdiği not(7,8) ortada. Genel anlamda olumlu yorumlar var. Yine de kitabı tavsiye ediyorum, filmi beğendiyseniz kitaba bayılacaksınız.

    YanıtlaSil
  11. Çk iyi yapmışsın, önce kitap sonra film ardından bu yazı :P ;)

    YanıtlaSil
  12. Daha vizyonda kalır film önce ödevlere yoğunluk ver izlersin nasılsa ;) Evet, Forumda izledim, on lira elli kuruş bilet :P Kimlik isteyecek kadar abartmazlar heralde:)

    Ben de ilk kitabı bir gün olmasa bile iki günde bitirmiştim:) Ben sadece tek kitabı almıştım, bitince ikinci ve üçüncü kitap için bir hafta beklemek zorunda kalmıştım zor bir dönemdi benim için :D Sınavların araya girmesi kötü olmuş. yine de sınavları atlat kafa rahat bir şekilde oku sen:)

    Senin de ellerine sağlık hemşerim! :))

    YanıtlaSil
  13. Ahh keşke kitabı alsaymışsın, ben kitap uyarlama filmleri (kitabı okumamışsam) izlemem kesinlikle; takıntı! :) Eksikleri hissetmişsin, tahmin ediyordum. Filmi izlerken boşluklu sahnelerde hep kitabı okumayanlar için endişelenip durdum resmen :D

    YanıtlaSil
  14. Çingu önce kitabı oku, kitaplar çok güzel ;)

    YanıtlaSil
  15. İkinci film çıkmadan önce kitapları okumanı destekliyorum! :)) Hızlı sahnelerin nedeni küçük izleyeciler için sansürmüş, izleyici kaybetmemek adına böyle bir çözüm getirmişler. Olan bize oldu. Capitol çok renkli ve yüzeysel bir yaşama sahip, insanlar Açlık Oyunlarını sırf eğlence için izliyor; diğer yandaysa mıntıkalar ve açlık var. Kitapları okurken tam anlamıyla göreceksin aradaki farkı. Teşekkürler yorum için ;)

    YanıtlaSil
  16. Muttalar sahnesini merakla bekliyordum fos çıkınca çok feci hayal kırıklığına uğradım. Bol keseden spoiler almışsın sen, yine de kitapları oku :)

    YanıtlaSil
  17. Sahne aralarındaki boşlukları iyi tahminler yaparak doldurmuşsun, tebrik ediyorum:) Sen de benim anlamadığım noktayı aydınlatmışsın:) Çekimlerin hızlı ve bulanık olma sebebi buymuş demek piii diyorum, ikincisi de böyle olursa gitmem. Peeta sevmeyen biri daha yaşasın :) Rue sahnesi filmin en iyi sahnelerinden biriydi, duygulanmamama rağmen. Kitabı okurken ağlamıştım.

    YanıtlaSil
  18. Teşekkür ederim, senin yorumunda süper aydınlatıcı olmuş: Yaş sınırı ve sansürlü çekimler bize yazık etti, gözlerimizi yordu film boyunca. Düşününce en mantıklı olanı yapmış adamlar, ikinci filmde de buna benzer bir çekim olacak demek oluyor; gitmek isteyeceğimden pek emin değilim. Kitapta her ayrıntıyı okuyup da filmde o özel sahneleri göremeyince ya da değişiklik yapıldığını görünce üzüldüm ama haklısın kitabı birebir yansıtmaları imkansızdı. Kitapta her haraçtan, mıntıkadan bahsediliyor; özellikle Rue karakteri çok daha sevimli bir şey. Öldüğünde ben ede ağlamıştım. ://

    Ahh keşke dizi olsa, çok isterim!

    YanıtlaSil
  19. Yuki yorum yaptın mı hakkını veriyorsun resmen, ne güzel bir yorum bu. Bir de kitabı okusan daha neler yazacaktın kim bilir. :))

    Tipik bir survivor vakası, fakat çıkış noktası sağlam dediğin gibi. Çok haklısın, kitabı birebir yansıtmaları imkansız ama biraz özen gösterseler keşke. Küçük sahneleri anlamsız bir şekilde değiştirmelerine sinirlendim en çok. Kitabı sevmemizdeki en büyük etken Katniss’in anlatımı zaten, ben de çok beğenmiştim. Arkadaşına katılıyorum.

    *Cinna diğer Capitol halkından daha duyarlı ve iyi bir insan fakat görüntü açısında diğerleriyle aynı. Capitol halkı renkli yaşamı seven bir halk. Daha fazla yemek yiyebilmek için ziyafetlerden sonra kendini kusturup yeniden yemeğe gömülecek kadar basit ve ölümleri izlerken keyif alacak kadar acımasız bir halk var Capitol’de.. Üstelik Capitol’ü, Capitol yapan şey; mıntıkalar! Mıntıkalar Capitol’ün yaşam kaynağı, elektrik, ekmek, kömür vs her şey mıntıkalardan çıkıyor.

    *Effie yarışma sunuculuğunu yapan kişi, aynı zamanda 12. Mıntıka haraçlarından sorumlu kişi. Onları yönlendiren, bağlantıları kuran… Özel olarak bir sıfatı var mıydı hatırlamıyorum açıkçası, okuyalı çok olmuş.

    *Ölüm sahneleri yaş sınırına takıldığı için sansürlenmiş, seyirci kaybetmemek için. Ben de yeni öğrendim.

    *Ekmek yorumuna bayıldım hahah :D

    *O isyan nelere gebe ah ahh

    *Oysa haykırsa bir şey değişmeyecekti, favori sahnelerimdendi, çöp etmişler. :/

    *Sen çözmüşsün ama kafası karışık insanların yorumları da var Peeta&Katnis ilişkisinde. Katniss’in duygularını çözememiş kimse:)

    *Mutta sahneleri hafif kaldı, kitapta daha olaylıydı o sahne:)

    *Seneca’ya yazık oldu, Başkan Snow bir çırpıda harcadı adamı.

    *Hem de ne tilkilik! Katniss’i zor günler bekliyor, Başkan Snow ensesinde!

    Bu uzunnn yorum için teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  20. Kitapları okudum, yaladım yuttum hatta. :) Filme gitmeye zaman bulamıyorum ya.
    Heyecan dorukta... :)

    YanıtlaSil
  21. Hmmm o zaman acele etme, film kitap kadar etkili değildi:) Yine de sırf merakını gidermek için gitmeli insan ;)

    YanıtlaSil
  22. GİTMELİYİM, GİTMELİSİN, GİTMELİ...
    PEETA DAHA İYİ OLSAYDI KOŞA KOŞA GİDERDİM AMA KISMET DEĞİLMİŞ. :)

    YanıtlaSil
  23. Ceaser’ın sahneleri :D :D Allah'ım adamı gördükçe koptum ben yaa!!sanırsın dünyanın en mühim en değerli işini yapıyor ya da ne bileyim gösterdikleri şey çok eğlenceli falan :D :D ekmek sahnesini ben başta tam kavrayamamıştım zaten noluyo yani? Ya da sonradan 'hmmm bu çocuk ailesini sevmiyor yarışmaya girip ölmek için ikide bir ekmek alıyor' diye yorumlamıştım.

    Rue'ya ben de bayıldım çok şeker bişey yaa :D Kitabı okumadım ama Rue'ya niye böyle davrandığını anladım ben:)Ama filmde böyle bişey hissettirmediler doğru.Benim içime doğmuş demekki:)) Öldüğü sahnede ben kahkahalara boğulacaktım nerdeyse kendimi zor tuttum:)Zaten kızı bize azcık gösterdiniz şimdi sırf bunun için mi bu kadar üzülüyor kız gibisinden bir durum çıktı ortaya.Ama benim gülme isteğimin sebebi bu değil tabi yanımda oturan kız bi süre burnunu çekip durdu da :D tamam yani ben de duygusal bi insanım ama şimdi şurda ağlanacak ne var?

    Katniss-Peeta aşkını benim için açıklığa kavuşturdun sağol (Sonracımaaa filmden çıkan herkes Gale daha yakışıklı niye onu seçmedi modunda konuşuyordu.) ama hem sevindim hem üzüldüm şimdi ben!! bu kız neden bu kadar aptal şu çocuğa niye itimat ediyor zavallım yakışıklı çocuğu da aldatıyor diye üzülmüştüm.Ancak gale boşta diye de sevinmeden edememiştim ki beeeen :D :D bi de bu dandik kız madem çocuğu sevmiyor niye verdi o yemişleri ikimiz birlikte ölelim diye??Numara mıydı o da?

    Tekrardan Gale olursa konumuz,sonda hala aşık aşık bakıyordu kıza tamam ölüm kalım olayı ama yavrum niye sinirlenmiyorsun hiç sen ne pas veriyorsun şuna diye beni deli etmişti,kızın numara yapıp yapmadığından emin olmadığım için.Kitapta veya devamında onun rolü büyüyor di mi? böyle arka planda kalmıyor?Bir de ilk kitaptan değil de ikincisinden okumaya başlasam ben aklım çok karışır mı?

    Haymitch ve Cinna'yı çok göstermediler ama ben onlardaki davranış şeklini yaşadıklarını falan bi güzel hayal edebildim:)Çok kitap okumanın verdiği bi şey herhalde Haymitch'in zamanla onlarla ilgileneceği bu tutumunun oyundan nefret etmesinden ötürü falan olduğu gibi ya da Cinna kızla sadece iki üç kez konuşmuşken kızı oyun alanına gönderirken çok samimi ve duyguluydu..

    Bir de oyunu yöneten adam adını şimdi hatırlamıyorum sakallarına bittim yaaa :D :D Facebookta şöyle bir baktım bildiğin yeni akım başlatmış adam herkes o tip sakalla fotoğraf çekinmeye başlamış:)) Yalnız ona da üzüldüm baya bizimkileri kurtaracağım diye kendi gitti :( Şimdi ikinci filmde göremeyecek miyim ben onuuu :'( :'(

    İlk diyeceğimi unutmuşum sona kalmış:) Film başlayınca şöyle bi konuyu kavrayınca bana günümüzdeki durumun birazcık abartılmış halini çekmişler gibi geldi hem üzüldüm hem sinirlendim hem güldüm,trajikomik bir durum!yanlış anlama komik kısmı bunun yalnızca filme çekilmiş olmuş olması..

    YanıtlaSil
  24. Ceaser tipik Capitol insanı işte, eğlenceye düşkün tatlı bir karakter. Kitabın renkli figürlerinden biri. Ekmek sahnesini biraz duygusuz çekmişler bence de, kitapta daha iyi.

    Rue çok şekerdi, daha iyi bir oyuncu olamazdı, hemen ölmesi kötü oldu maalesef. Kitapta Rue ile ilgili sahneler daha doyurucu; gülme isteğini zor bastırdığın o sahne kesinlikle daha duygu dolu. :)

    Kitapta herkes Peeta’ya aşıktı bence, kendimden biliyorum :P Ama sağ olsun oyuncu olarak Gale’e torpil yapmışlar, zavallı Peeta biraz geri planda kaldı görsel yönden:)

    O yemiş sahnesi blöftü, biliyorlardı intihara izin vermeyeceklerini. Başkan Snow’u sinirlendiren de bu işte, Katniss her hareketiyle isyanı tetikleyen davranışlar sergiledi. (Bilmeden)

    Gale’in en aktif olduğu kitap 3. Kitap. Filmde sahnesi az olmuş doğal olarak. Bence ilk kitaptan başla, çünkü filmde çok boşluk var. Sakın 2’den başlama olur mu? :)) Aklın çok karışır, öyle böyle değil çok olay var ilk kitapta :P (ikna edici olmuştur umarım :P)

    Oyun kurucu Seneca, sakallarıyla akım başlattığına inanırım! Çok sevilmiş imajı :D İkinci kitapta Seneca’ya bir gönderme vardı. (Spoiler olmadan bu kadar bahsedebildim :D )

    Değil mi? Çok doğru!

    YanıtlaSil
  25. yeterince ikna edici oldun başlayabilirsem ikinciden başlayacağım çingu :D :D

    YanıtlaSil
  26. İkinciden mi? Olmaz! İlk kitap candır! :D

    YanıtlaSil
  27. yorumu yazarken hemencik yazıp çıkıyım diyordum birinci yerine ikinci yazmışım :D sen yorum yapmasan farketmeyecektim bile :D :D

    YanıtlaSil
  28. Ben de o kadar laftan sonra hala ikincden mi başlayacak bu kız diye kızmıştım sana :P :D Oku, sonra bloguna yaz ben de gelip yorum yapayım =))

    YanıtlaSil
  29. Kitabın tamamını olkumadığım için "karakterler tam da kafamdaki gibiydi" cümlesiyle başlayamayacağım, şöylesi daha uygun "filmdeki karakterleri sevdim" ilginçtiler, o makyajlar kıyafetler falan...tabi bu capitol insanları için geçerli. Kitaptaki hikaye açlık üzerine değil mi? ancak ben filmde bunu pek hissedemedim, bir kere başroldeki kızın açlıktan kemiklerinin sayılması gerekmiyor muydu? oysaki etine dolgundu maşallah:P

    Benim derdimin kiminle olduğunu zaten biliyorsun, PEETA. Yok bir türlü içim ısınamadı ona, çok önyargıyla mı yaklaşıyorum ne diyeceğim ama filmdeki sahnelerinde bile iş yoktu. Hele o ekmek olayını nasıl bir geçiştirmektir öyle...arada bir ekrana geldi, kardeşime asıl öyküyü anlatmak zorunda kaldım, cidden hiç anlaşılacak değildi, bir de yaralandığında özür falan diliyordu ya o sahne için pufff kitabı okumayanlar niçin özür dilediğinden anlayabildiler mi acaba?

    Kitabı tam okumadığım için haliyle filmde anlamadığım bir çok nokta oldu, yazın sayesinde bazı şeyler açıklığa kavuştu sağol Nazlı'cım :D Çok iyi bir yazı olmuş:)

    Bu arada film her aklıma geldiğinde sinirleniyorum nedense, savaş sahnelerindeki çekim tekniği yüzünden boşa giden parama acıyorum, neyse bir daha böyle bir hataya düşmem, önce yorumları okuyup sonra filme gidip gitmemeye karar veririm artık :)

    YanıtlaSil
  30. Kitapları okuman için sana baskı yapacağım ikinci filme kadar, hazır ol :P Capitol ve mıntıkalar arasındaki fark belirtilmiş fakat biraz eksik kalmış; mıntıkalarda açlığın dibini yaşıyor insanlar. Filmde açlık ve kapitalist sisteme eleştiri var aslında ama temelde açlık var diyebiliriz sanırım.

    Peeta çoğunluk için hayal kırıklığı bir şey diyemiyorum, haklısın. O sahne bana da yetersiz gelmişti. İkinci filmi böyle aydınlatıcı yazmayacağım, okuuu diyorum:))

    Savaş sahneleri yaşı küçük seyirciler için öyle çekilmiş yine de aklıma geldikçe kızıyorum, hiç sevmedim. İkinci filmin daha iyi olacağını düşünüyorum, bakalım. Özellikle Haymitch'in hikayesi var ikinci kitapta nasıl çekileceğini merak ediyorum.

    Teşekkür ederim yorumun için çingu:)

    YanıtlaSil
  31. Wuhaaa yoruma bak sen! :) Madde madde yaziciğim cevabımı, öylesi daha kolay :)

    Hadi gözünaydın, izlemişsin; hem de arkadaşınla:)

    *Cidden Suzan teyze nasıl o oyuncuyu Peeta olarak kabul edebilmiş?! Şahsen özene bezene yazdığım karaktere o oyuncuyu yakıştıramazdım.

    *Valla Peeta’yı gördükten sonra Gale’in böyle sağlam olması hoşuma gitti, hiç yadırgamadım: Filmde eli yüzü düzgün biri olsun di’mi ama :P

    *Avox sahnesini ikinci filme hazırlık yapmış olabilirler, hiç anlamadım ve gerçekten saçma bir sahneydi. Kafa karıştırıcı olmuş biraz.

    *Capitol ve mıntıkalar arasındaki farkı biraz farklı ve yetersiz anlatmışlar…

    * Ekmek sahnesinde bir tek ben öyle hissettim sanıyordum, tek değilmişim:) İkisi içinde anlamı olan bir sahneydi biraz özenilsin isterdim: Hayal kırıklığı!

    *Madge konusu en sinir bozucu detaydı. Filmde fazla yer kalabalığı olmasın diye yapmış olabilirler hala kılıf uyduramıyorum:) İkinci filmde de es geçecekler sanırım..

    *Çok doğru, ben dikkat etmemiştim o sahneye bak! Katniss kuzu gibi oturdu her şeye izin verdi, insan bir ah der :P Gereksiz yere değiştirmişler, orada katniss bağırsa ne olacaktı yani?!

    *Birazcık abi-kardeş ilişkisinden uzaklaşmışlar haklısın. Kitapta aileden biri gibi bahsederdi Katniss, filmde yine uzaklaşılmış..

    *Yemek sahnesi rezaletti! O açlığı göremedik, hissedemedik! Oysa kitapta onların tepkileriyle eğlenmiş tıkabasa yemek yiyecekleri için sevinmiştim:) Uyuzlar, yine editlemişler güzelim sahneyi.

    *Yata odası sahnesini film boyunca düşünmüştüm: Kitapta var mıydı böyle bir ayrıntı? Şeklinde. Hatırlayamamıştım, sen dikkat etmişsin; tebrikler! :) Katılıyorum, bu sahne yerine başka bir sahne eklenebilirdi.

    *Hızlı çekim yaş sınırından dolayıymış, küçükler de izlesin falan filan… Hiç hoşlaşmadım, ikinci filmde böyle olacak demek kiiii ikinci filmde haymitch sahneleri var biliyorsun, o sahneleri sansürsüz izlemek isterim ben!

    *Rue sahnesinde pek duygulanmadım çünkü sahnelerin değişimine o kadar çok bozulmuştum ki duygu muygu kalmadı ben de.

    *O mıntıkıdan gönderilen ekmeği fark ettim, hatta işaret çakıyordu yanılmıyorsam.. İsyanı tetikleyen davranışlardan biriydi yine yanılmıyorsam.. Güzel sahneydi aslında çıkarmasalardı keşke.

    *İz sürücü sahnesini bulanık çekmemişlerdi ve arıların etkisini iyi yansıtmışlardı bence, bu açıdan en beğendiğim sahne olmuş olabilir ;)

    *Bacak konusuna hiç değinmeyecekler bence, zaten Peeta’nın bacağı ona pek zorluk çıkarmıyordu, yazar zavallı ezik vd göstermemişti bize. Bu yüzden es
    geçmiş olabilirler.

    *O telepatik iletişimi anlatamayacaklarını düşünüp paraşütle not yollama yolunu seçmişler belli ki ama bu davranış capitol’ün baskıcı yönetimine tamamen aykırı bir davranış, mantık hatası var. Haklısın. Ben de izin vermezdim :D

    * Yaralama sahnesi Capitole ilk geldiklerinde oluyordu di’mi? Hatta arenaya inmeden önce araçların birbirine zarar vermesi yasak falan konuşması yapılmıştı bu yüzden… Kitapları okuyalı çok olmuş bu yüzden net hatırlayamıyorum ince ayrıntıları. Doğru hatırlıyorsan eğer haklısın:))

    *Kesinlikle katılıyorum! Aralarındaki ilişki kötü yansıtıldı, Katniss’in blöfü bize ulaşmadı.

    Seneca ve Memoli! Hiç aklıma gelmemişti ahahah :D Biraz zorlayınca kendini anımsatıyor :P Kitapta asılarak mı öldürülüyordu hatırlamıyorum ama ikinci kitapta geçen mülakatta hem Katniss hem Peeta adamın ölümüne gönderme yapıyordu.

    Bir blog yazısı çıkarmış cidden, hey maşallah :D Okudum hem de üç kere! Aferin bana:) Senin de gözüne sağlık, benim yorumum da en az senin ki kadar uzun olmuş. Bana da bulaştırdın uzun yazmayı :P

    YanıtlaSil
  32. kitabı sonunda okudum ama 3. kitap henüz bitmedi. sinemaya gitme şansım olmadı netten filme de bakayım dedim görüntü kalitesi iyi değildi zorla izledim hatta sardım ileri arada.

    kitap ve film hakkında o kadar şey duydum ki beklentim çok yüksek oldu sanırım o nedenle beni çok fazla etkilemedi ama etkiledi yani iyiydi.

    okuduğum kitabın filmini izlemeyi sevmiyorum film hakkında yazdığın çoğu şeye de katılıyorum. yazıyı kitabı okuduktan sonra okumak iyi oldu yoksa hiçbir şey anlamayacaktım.

    YanıtlaSil
  33. Nette izle zaten boş ver sinamayı:) Kavga-dövüş sahnelerinde görüntü berbattı (sansür uygulamışlar) en büyük hayal kırıklığım oldu. İnternetteki fan yapımı filmler bile daha güzeldi. Genel anlamda olumsuz şeyler yazmışım film için ama arada güzel sahneler de yok değildi. Mesela yan karakterleri sevdim: Effie, Haymitch, Cinna gibi. Kostümler de iyiydi, ve oyun merkezi! Hayran kaldım.

    Önce kitap sonra film olayını seviyorum esasında ama bu seride hoşlanmadım, kötü olmuştu. Düşününce en beğendiğim kitap uyarlama film "Defter" olmuş. Kitaptaki duyguyu yansıtmıştı bence. Okumadıysan, izlemediysen tavsiye ederim ;)

    Yorumun için tenk yuu çingu:)

    YanıtlaSil
  34. Ben de bütün seriyi 3 gün içinde bitirdikten sonra bir geri sayım başlamıştım film için. O kadar heyecanla bekledim ama sonuç biraz hüsran oldu :( Çokta beklentilerimi karşılayamadı. Zaten dediğin gibi Petaa'yı canlandıran çocuk hiç gitmemiş. Petaa'nın mavi gözlü olması gerekmiyor muydu? Ben sempatik bir şey hayal etmiştim köşeli bir surat değil :/ Boy hakkında bir şey diyemeyeceğim çünkü kitapta da betimlerken demişti orta boylu tıknaz diye. Katniss de etine dolgun biriydi ve gözleri gri miydi? Tam seçemedim de.Prim de bana çok itici geldi neden bilmiyorum tek repliği de "No, no, no" du zaten. :D Gale'e bir şey demiyorum gayet iyi olmuş. :) Cinna da yeşil gözlü beyaz tenli olması gerekiyordu. Ama yine de fena değildi. Filmde hazırlık ekibine hiç değinilmemiş Valeria falan yoktu. Cato'yu çok sevdim ama role uygundu.
    Avoxlar önemli bir konuydu ama ona da değinilmemiş. İğne'yi Katniss'in alması kötü olmuş. Çünkü Prim'e şans getirsin diye veriyor ama Prim ilk kurada çıkıyor bu biraz saçma olmuş düşününce. :D Toplama gününde Petaa'nın saçı çok kötüydü. Yana yatırmış fena olmuş :/. Bir de o çocuğun bakışlarına acayip sinir oldum. Şimdi söylediklerime bakınca anti THG gibi durmuşum. Ama öyle değildi aslında hatta ben Team Petaa idim kitapta. Neyse artık olan olmuş.
    Mıntıkaların kıyafetleri çok kötü olmuş. Ben daha iyi beklerdim. Soytarı gibi olmuşlar biraz. Ateş efekti daha iyi olabilirdi.Kavgalar dediğin gibi çok bulanıktı. Hiç bir şey anlamadım. Ve sürekli yüz çekimi vardı mekan çekimi yoktu. Clove ve Thresh rolünü oynayanlar çok iyidi. Zaten Clove'u oynayan, Evdeki düşman'daki psikopat kızdı galiba. :D Rue'nun ölümü bana nedense çok acıklı gelmedi. Kitapta neredeyse ağlıyordum ama burada öyle olmadı. Hatta youtube da -hayran çekimiydi galiba- bi video vardı o bile daha acıklıydı.Canlı yayınlar, Caesar iyi olmuş bence.
    Bu filmde en hoşuma giden şey oyun dışına çıkmaları olmuş. 11. mıntıkanın isyanı, Snow'un Seneca ile konuşmaları... Bir de arkada hiç fon müziği yoktu. Film kuru kuru gitti. En beğendiğim filmin sonunda isimler çıkarken çalınan Abraham's Daughter adlı şarkıydı. Şarkı Katniss'in hikayesine benziyormuş.
    "Ne o işimi bitirmeye mi geldin tatlım?" gibi önemli replikler yoktu. :/ Mağara sahneleri de romantik değildi. Orda çok sıkılmıştım. Bir ara uyuklamışım galiba muttalardan birinin fırlamasıyla kendime geldim. :D
    Aşk koltuğu yoktu. :( Snow tacı takarken tacı ikiye bölmesi gerekiyordu. Onu da yapmadılar. Petaa'nın bacağı hakkında bir şey diyemeyeceğim. Kitapta çok üzülmüştüm bacağını kaybedince. İyi olmuş. Galiba hayranlar için yaptılar. :)
    Filmde havada kalan sahneler çoktu. Kitabını okumayan arkadaşıma baya açıklamak zorunda kaldım.
    Neyse genel olarak çok kötü değildi. Eksikleri var ama zaten çok az kitabın uyarlaması-LOTR istisnaydı- beğenilir. Güzel yorumlamışsın çoğu yerde aynı fikirdeyiz zaten. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  35. Ne güzel detaylar hatırlamışsın öyle. Cinna’nın beyaz tenli olması mesela, hatırlamadığım bir detay ve filmde hiç dikkatimi çekmemişti :)

    Peeta’yı sevmeyen biri daha, hoş geldin aramıza :D Anti TGH yapar bu adam insanı :P Ve ben de kitapta Team Peeta idim. Mecburen katlanacağız, çare yok.
    İğne sahnesi berbattı üstelik şans getirsin diye verildi o iğne ve ardından kızın ismi okundu, ironik olmuş, haklısın :))

    Şu ilk ateşli kıyafet daha görkemli olabilirdi ama yine de fena değildi. Uçlarında ateş olan kırmızı elbiseyi çok beğendim ama ona lafım yok! :)

    Rue’nun ölümü benim içinde etkili bir sahne değildi, ve bahsettiğin hayran çekimi daha iyiydi gerçekten. Filmle ilgili Haymitch sahnelerini çekmişler şimdi de onlar da çok iyi olmuş. Filmde sansürlü, kötü çekimlerle izleyeceğimiz bir sahne büyük ihtimalle :/ Çekimler kötüydü ya, sansür fena hayal kırıklığı yarattı.

    Ceaser on numaraydı, Snow’un Seneca ile konuşması kitaptan bihaber olanlar için iyi bir sahneydi. Müziklere hiç dikkat edemedim ben ya ://

    O önemli replikleri neden değiştirdiler hiç anlamadım, filmi uzatacak sahneler değildi ki sonuçta! İlginç. Bir çok sahne yoktu dediğin gibi. Peeta’nın bacağına kitapta çok üzülmüştüm filmde bunu değiştirmelerine açıkçası pek bozulmadım. Zaten ikinci ve üçüncü kitapta bacak bir sorun teşkil etmiyordu, böyle uygun görülmesine itirazım yok bu yüzden. :)

    İkinci filme açıklama yapmamak için kitabı okuyan kişilerle gitmek gibi bir hazırlığa girdim ben: Kuzene zorla kitapları okutturuyorum! :D
    Teşekkür ettim detaylı yorumun için:)

    YanıtlaSil
  36. Bende kitaplarını okudum. 3 kitapta harikaydı. Filme gidemedim birtürlü....(zaten yaş sınırım tutmmuyor :((( ) Önce çok heveslenmiştim ama yorumlara ve resimlere bakınca hevesim kaçtı(hele gale ve peetayı görünce) Primi merak ettim doğğrusu....kitap büyüleyiciydi. Suzanne Collins gerçekten bir şaheser yaratmış ama film /anlatılanlara göre) gerçektende iyi yönetilememiş....Daha iyi olması gerekirdi, en azından böyle bir kitap için....

    YanıtlaSil
  37. Aslında film zaten sansürlü yaş sınırı engel olmamalıydı sana. DVD'si çıkınca izlersin ;) Peeta'yı gören filmden soğuyor resmen :D Haklılık payı yok değil. Film kitabı tam anlamıyla yansıtmış diyemem ama zaten kitap uyarlama filmler hep böyle oluyor... Sadece belli başlı şeyleri değiştirmiş olmaları hayal kırıklığı yaratıyor.

    YanıtlaSil
  38. Ben kitabı doğum günümde hediye olarak aldım, fakat çok yoğundum o sıralar, okumaya fırsat bulamadım. Kitabı okuduğumda film çoktan vizyondan kalkmıştı. Şimdi umutsuzca CD'sinin çıkmasını bekliyorum :D
    Buna rağmen merakıma yenildim, oradan buradan film fotoğrafları ve küçük videolar buldum. Karakterler ile ilgili yorumum şu:
    1: Katniss hakkındaki yorumunda çok haklısın, ben hayalimde zayıflıktan kaburgaları sayılan, minyon bir kız canlandırmıştım. Filmde ise maşallah, etli butlu bir kız çıktı. Hayallerim rezil oldu.

    2: Gale'i de tam istediğim gibi bulamadım açıkçası. Ben aşırı zayıf ve uzunca birilerini görmeyi beklerdim. Yine de fena olmamış. O role yakışmış.

    3: Ben Peeta'yı o kadar kötü bulmadım. Ama o da tam olmamış. Kitapta Peeta'dan hafif tıknaz olarak bahsediliyordu. Filmdeki Peeta oldukça uzun ve normal kiloda gibi görünüyor. Bunun dışında saç ve göz rengi güzel uymuş. Rolünü nasıl canlandırdığını, bazılarının dediği gibi yapmacık oynayıp oynamadığını bilemeyeceğim. Dediğim gibi filmi izlemedim.

    4: Haymitch'e yorum yok, çok iyi tutturulmuş o role.

    5: Effie'yi öyle hayal etmemiştim ben, daha genç olacağını düşünüyordum. Ama fena değil.

    6: Cinna en rahatsız olduğum kişi oldu. Hayal ettiğim Cinna ile uzaktan yakından alakası yok!

    7: Rue, onu çok sevimli buldum. En iyi onu tutturmuşlar.

    Diğerlerine bakmadım. Filmi izlemeyi dört gözle bekliyorum. Umarım düşündüğüm gibi hayallerimi yıkmaz.

    YanıtlaSil
  39. Merhaba Catnip :)

    İzledikten sonra ne düşüneceksin merak ettim. Katniss'in kilosunda herkes hemfikir sanırım, biraz fazla sağlıklı görünüyor kız =D Kitapta Gale'den çok Peeta karakterini sevdiğim için Gale ile ilgili beklentim pek yoktu buna rağmen oyuncu seçimini beğendim. Zaten filmde çok az görünüyr asıl rolü son filmde... Peeta görsel açıdan beni memnun etmedi doğruya doğru..

    Cinna beni hiç rahatsız etmedi iyiydi bence, izlerken sen de göreceksin.

    Çok fazla bir şey beklemeden izle, o zaman beğenirsin belki :)

    YanıtlaSil
  40. ben filmi henüz izlemedim ama kitapta avox olayının açıklaması yapılıyordu.peetayla katniss konuşurken olayı anlatıyordu filmde böyle bir şey yok mu

    YanıtlaSil
  41. Maalesef filmde avox yoktu, belki ikinci filmde bahsederler..

    YanıtlaSil
  42. Yanlışın var. Peeta bacağındakı yarayı muttalardan almadı. Katniss'e kaçmasını söyledikten sonra; Cato, Peeta'nın bacağını kılıçla yaraladı. Ama neredeyse tüm görüşlerine katılıyorum. Eline sağlık ;)

    YanıtlaSil
  43. Cato'nun kılıç darbesinden sonra bir de muttalardan zarar görmüştü diye hatırlıyorum ben ama yanlış da olabilir tabi, okuyalı uzun zaman olmuş :) Senin de ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  44. Ya allah aşkına gale'ye noluyor? bu çocuk güme mi gitti arada noldu nolur biri söylesin?

    YanıtlaSil
  45. Gale ilk film ve kitapta pek aktif değildi zaten onun esas rolü son kitap/filmde.

    YanıtlaSil
  46. Ben gale son kitapta anladığım kadarıyla katniss için mücadele etti ama son 30 sayfada filan katnissla bağlarını kopardı. Katniss'ı seven ondan ayrılamayan gale bir baktım prim'in ölümüne neden oldu ve katniss tan ayrılamayan gale katniss bırakıp 2. mıntıkada hayatını yaşıyordu. Ben gerçekten son bölümlerde gale katniss ziyaret eder filan bekledim ama kitapta aşkı delice olan gale ,onsuz yaşayamayan gale yok oldu . Ben yazarın yaptığı bu hamleyi beğenmedim.Bana bunun nedeni ile ilgili bir açıklama yaparsanız çok sevinirim,sizin görüşlerinize ihtiyacım var.Şimdiden teşekkürler.
    (AYRICA YORUMLAR ÇOK DOĞRU! KİTAPLA BİRAZ UZAK OLMUŞ VE ÇOK TEĞET GEÇİLEN YERLER VAR .)

    YanıtlaSil
  47. Gale baktı katniss'den kendine yar olmuyor vaz geçti mecburen. Vazgeçişi biraz hızlı oldu sanırım Gale&Katnis olsun isteyenler için :) Ben başından beri Gale'in hep arkadaş olarak kalmasını isteyenlerdendim bu yüzden sonuç beni memnun etti.

    Beni sonuçta rahatsız eden tek şey Katniss'in durumuydu, o mücadeleci kız gitti yerine ev kadını geldi biraz tuhaftı gerçi başka açılardan bakınca belki de olması gereken buydu.. Gale konusunda yapacak bir şey yok Prim'den ötürü kendini kötü hissediyordu belki de.. Aslında tam olarak Prim ve Peeta yüzünden yolunu ayırdı bana göre, o ikisi aralarında engeldi kaldı ki Katniss Peeta'ya aşıktı...

    İkinci film çıksın o zaman da yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  48. [...] beklemiyordum açıkcası. Konusu ve daha fazla ayrıntı için sevgili Mydestiny’nin şu yazısına yol alsanız iyi olur çünkü 2 kelam çiziktirip gitmeyi düşünüyorum. Yazmak için [...]

    YanıtlaSil
  49. Çoğu konuda sana katılıyorum. Yazıyı yazan arkadaşa da ,ama Kitap'ın manyağı olmamdan heralde filmide sevmeden seviyorum (nasıl cümleyse artık ). Şunu belirtmeliyim Prim ne gıcık arkadaş, sempatik sevimli bi Prim vardı benim hayal dünyamda ve sana katıldıgım en cok katıldıgım nokta tek repliğinin no no no olması , çok sinir bozucuydu , Bence Cato yu oynayan Peeta olabilirdi tam benim hayalimdeki peeta ydı .

    YanıtlaSil
  50. Tek ben böyle düşünüyorum sanıyordum. Kitabın sonlarına gelince çok sinir oldum. O benim aşık Gale'imi öylece kenara atmış gibi geldi yazar çok moralim bozuldu ve hala o olaya sinirliyim. Yazarda Peeta cıydı heralde bi anda mafetti Gale'imi

    YanıtlaSil
  51. [...] 4 Beklenen film: Açlık Oyunları 53 YORUM Nisan 2012 [...]

    YanıtlaSil
  52. kitapda filmde kusursuzdu bence hiç hakkını yemeyin suzzanne nin. ben ba-yıl-dır hem bu kadar ayrıntıya girmenin bi faydası yok bence hem Josh Hutcherson çok tatlı ve rolünü gayet iyi yapmıs...

    YanıtlaSil
  53. Siz beğenmişsiniz ne mutlu ^^

    YanıtlaSil
  54. [...] yıl sadece Uzun hikaye filmine gittim mesela ki gittiğime değdi, pek güzel filmdi. Aa bir de Açlık Oyunları’na gitmiştim bak. Gittiğime bin kat pişman olsam da gitmiştim. Bu sene de Cem yılmaz [...]

    YanıtlaSil
  55. Bence film gayet te güzel :)

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^