11 Nisan 2012 Çarşamba

Sendrom #2 Kısa boy sorunsalı..



Kişisel sendromlara devam. Geçen yazımızda ortanca kardeş sendromunu konuşmuş, sorunu kökten çözmüştük :P Bu defa kısa boy sorunsalına değiniyorum. Maalesef yine tecrübelerime dayanan bir yazı olacak. Gönül isterdi ki uzun boylu insan olmanın avantajlarını yazayım, ah ahh kompleksim çıkıyor yavaştan yukarı :P Şaka şaka boy konusunda azucuk -gerçekten az, yazıya bakmayın siz!-  bir kompleksim var, kabul ama bir okuyun yazıyı, niye var görün. Ben değil etrafımdakiler sorunlu boyum konusunda. Ben hiç kısa boylu biri olduğumun farkında değildim -ahaha iç sesim itiraz ediyor bu cümleye-  en azından kısa boyun sorun teşkil edeceğinden/ettiğinden vs haberdar değildim. (Etmiyor da zaten.)Ne zaman okula gitmeye başladım o zaman bu sorun patlak verdi. Bir de baktım “Aa ben kısaymışım, ne ayıp!” diyorum. :P Zaman iç dökme zamanıdır çingu!


Şimdi önce dezavantajlarını yazacağım, yazarken de kısa boylu olmanın iyi yanları var mıydı yaee diye düşüneceğim. Vardır mutlaka di’mi? :D

*Yıl olmuş 2012, kısa boylu insanlar hala paça yaptırıyor! Bu pantolonları kime göre yapıyorlar bilmiyorum ama o standart insanı bulup bacaklarını kıracağım! :P Kısayız diye pantolon da mı giyemeyeceğiz yahu. Paça yaptırmak çok sıkıcı, iğneli pantolonu çıkarırken orana burana iğne batması ise daha sıkıcı, acıyın bize :) Hem paçasında hareket olan bir pantol ise bu (ispanyol paça mesela) paçaları kestirdiğinde gidiyor bütün özellik. Hiç ispanyol paça pantolonum olmadığını not düşeyim, olamadı; oldurmayan üretici utansın. Kısayız diye ispanyol paça modasını yaşayamadık ulen sizin yüzünüzden! Oh rahatladım yemin ederim! :D

*İlkokul öğretmenim her zaman ben ve bir arkadaşım için “Birden uzayacaksınız siz, rahat olun!” derdi, o zamanlar sabah uyandığımda “Vuuuu dev kız olmuşum ahahah..” tepkilerini vereceğim bir sabah olacağını hayal ederdim ahah :D Çocuk aklım işte… Buradan ilkokul öğretmenime sesleniyorum: “Uzayacaksın dedin dedin n’oldu şimdi? Bak hala kısayım! Hayal kurmamı sağlayıp hayallerimi yıktınız örtmenim böhüüü!” Aynı rahatlama hissi devam ediyor…

*Yine ilkokul, bu defa beden eğitimi öğretmeni var başrolde. Beni hep cimcime diye severdi kadın. O zamanlar hoşuma giden bu kelimenin anlamını sonradan öğrenip bir “haaa” çekecektim :P Beden eğitimi dersleri iki ders olurdu, ilk ders hep elma toplardık. Elma toplardıktan kastım yukarı doğru zıplayıp hayali elmalar toplamak! :D Amaç boy uzatmaktı, öyle söylerdi. Kendisi de kısacık olan öğretmenimiz hep bizimle birlikte zıplar dururdu yerinde; acaba hala uzama umudu mu vardı? :D Yoksa bizi teşvik etmek miydi amaç? :P Öğretmenim, siz hala kısasınız uzamamışsınız hiç gibi sorular sormak, çelişkiyi idrak etmek aklımıza gelmezdi: Öğretmenim canım benim canım benim, niçın yok yere yordunuz bizi, o topladığım elmaları satsam zengin olurdum ben. Yine de size sitemim yok cimcime hocam benim :P :)

*Ayağını yorganına göre uzat, anlatmak istediği anlam dışında ele alırsak ayağımı hep yorganıma göre uzatmak istedim. Yorganım kat kat uzundu benden, o bile alay ediyordu benimle. :P

*Kıyafet sıkıntısı sadece paçayla sınırlı değil. Şöyle ki: Kıyafetlerimizi asla küçüldüğü için değiştirmeyiz, es kaza makinede çekmiş bir tişörtü giydiğimizde 3 saniyeliğine de olsa “Uzadım mı yoksa ahahah” moduna girer uzun hissederiz; sonrasında tişörtün makinede çektiğini, aslında uzamadığımızı öğreniriz, yaşadığımız hayal kırıklığından en az üç sezonluk dram çıkar. (Ay Yapıma duyurulur.)

*Yukarıdaki maddeye paralel olarak: Annelerin seneye de giyer kafasıyla bir beden büyük aldığı o kazaklar en az iki yıl sonra da -hala- seneye de giyer modunda olmaya mahkûmdur! En komiği de bu geliyor bana :D

*Üst raflara uzanma sıkıntısı! Özellikle buzdolabının içindeyse o raf yandık! Sütlü tatlı yapılır evde, benim payım hep en üst rafın en arka kısmına konulur; uzan uzanabilirsen. Salona gidip sehpa getirmek üstüne tırmanıp sütlaca kavuşmak, sehpayı salona bırakıp tekrar mutfağa gidip sütlacı almak ohooo insanda iştah kalmıyor… Sehpayı es geçip evin uzunlarından yardım isteme alternatifine sahipsin elbette ama alaycı bakışlara ve esprilere katlanmaya hazırsan elbet! :D Bir de çok acımasızlar: Zaten gidip en üst rafa koymuşsun neyine yetmiyor da en arka bölüme koyuyorsun o kâseyi?

*Komik bir şey daha söyleyeyim: Koltuğa veya sandalyeye oturduğunda ayakların yere değmez! Oturma odasında değil ama şu salon takımlarında ayaklarımın yere değdiğini görmedim ben. Ne diye öyle yüksek yüksek takımlar alınır ki, kın kın kın kınıyorum sizi! :)

*Modadan hiç anlamam ama hep kısa boylular çizme giymesin derler, çizme sevmediğimden ya da yaşadığım şehirde çizmelik bir kış olmadığından bu söyleme hiç takılmıyorum. Giymek istiyorsak giyeriz hangi uzun karışacakmış bize, hıh!

*Uzun uzun uzun gerçekten uzun boylu biriyle sohbet etme sıkıntısı insanı -yoksa bile- komplekse sokar! O ne uzun boy öyle arkadaşım, neyle sulamışlar seni! Evet, bak bak bitmeyen kişileri sevmiyorum! :D

*Sinemada öndeki koltuğa uzun boylu biri oturur kesin endişesiyle ön sıralarda bilet alan insanlarız biz. İlkokul ve ortaokul yıllarında ise hep en ön sıraya, öğretmenle masasıyla bitişik olan sıraya oturmak zorunda kalırız. Bir de oturma düzenini tablo yapıp tahtanın yanına çerçeve içinde asardı öğretmen, yerimizi değiştirme lüksümüz de yoktu.

*Kısa boyluysanız ve uzun boylu bir abiye sahipseniz eğer,  abiniz, eliniz tavana (!) değmediği için sizinle alay edebiliteye sahiptir. Geçenlerde gecenin bir körü yaşadığımız bir durum. Abim adeta Tan Sağtürk olup parmak uçlarında yükseldi yükseldi yükseldi -birkaç santim havalanmış bile olabilir- elini tavana değdirdi, sonra bana döndü ve *sen de değdir de görelim seni kısa boylu ezik insan* bakışı attı. Ben de koltuğun üstüne çıkıp zıpladım, değdim! :D Tavan yahuuuu, nasıl değmemi beklersin abi?!

*Aynalar! Dikdörtgen aynayı çapraz hale getirdim ve herkes bunu dekor amaçlı yaptığımı düşündü, oysa boyum yetmediği için öyle yapmıştım :D

Dezavantajları yazarken hep sonraki dezavantaj maddesi aklıma geldi durdu, adeta düşünce ve yazma hızım birbirine yetemedi. Avatajları yazarken ise her madde arasında en az beş dakika düşündüm, bu bile durumun bir özeti. Avantajlara gelirsek:

Öncelikle hemen mottomuzu yazayım: “Bodur tavuk her dem piliç!” :D

*Yaş göstermeme avantajımız her daim vardır. Beni hala ortaokul talebesi sanan teyzeler var. Aslında minyon tipli olmama rağmen yüzümün olduğum yaşı gösterdiğini düşünüyorum. Hiç öyle babyface değilim.

*Biz kısa boylu sevilesi insanlar çok şiriniz! Nomu nomu nomu nomu* şiriniz hem de! :P Bibloyuz bir nevi :D

*Yaşlılığımızı düşünsenize bir? Guduuuu :D Çok şirin nine olacağız inşallah.

*Yine yaşlandığımızda eğilip bükülme veya vücutta deformasyon yaşama durumumuz olmayacak. (Bütün avantajımız yaşlılık galiba, aklıma hep yaşlılıkla ilgili şeyler geliyor :D )

*Kafamıza asla mutfak rafı, kapı süsü gibi saçma sapan şeyler çarpmaz.

*Kıyafetlerimiz asla küçülmediği için, ya eskidiğinden ya da sıkıldığımızdan(tabi sıkıldım lüksüne sahip olamayanları da unutmamak lazım!) değiştiririz. Tee ortaokuldayken beyaz, hiçbir özelliği olmayan üstelik beni bir gıdım göbekli gösteren bir bluz almıştım, -hala en sevdiğim bluzumdur- o bluzu hala giyiyorum! :D Sevdiğim için her yaz bir ya da iki kez giyerim, eskime durumu hala yok, başına bir iş gelmediği sürece benimle kalacak o bluz. (Abartıp torunlara mı saklasam ne yapsam :P)

*Biri uzun diğeri kısa iki arkadaş olarak yağmurlu havada yürüyorsak o şemsiyeyi uzun boylu arkadaş taşır! Şemsiye taşımayı sevmeyen biri olarak bu durum çok hoşuma gidiyor:))

*Kalabalık ortamları rahatça geçebilmek; açılın ben kısa boyluyum! :P

*Yaş sınırı olan bir durumda kimliği çıkarıp dan diye göstermenin verdiği his! :D

*Tek kişilik küçük koltuklarda uyuyabilmek, çok rahat bir uykudur benim için:)

*Ayaklarımız hep yorganımızla uyum içindedir:)

*Çocuk reyonundan tişört alabilmek.

*Boy-kilo oranı muhabbeti açıldığında kısa boylu biri olarak pat diye söyleyiveririz kilomuzu. Boyumu söylemem ama kilomu söyleyeyim; 40 kiloyum. Ve evet boyumla fazlasıyla orantılı, ipucu verdim burada :P

*Topuklu ayakkabıyı her zaman istediğimiz şekilde giyebiliriz, sorun olmaz. (Bir de konverslerden vazgeçip topuklu ayakkabı giyme isteğim olsa tam olacakmış ama…)

*Evet, koltuğa oturduğumuzda ayağımız yere değmiyor olabilir fakat ayaklarımızı sallandırma imkanı veriyor bu bize. Bardağın dolu tarafına bakmak için zorladığım maddelerden biri bu :D İyi kıvırdım bence :P

*Benim gibi kısa boyu çok sorun etmiyorsanız eğer boyla ilgili her espriye -iyi niyetli elbette- katılıp eğlenebilirsiniz. Bizim evde benim boy takıntım bilindiği için çok eğleniriz. Bazen düşünüyorum da boyum ve burnum olmasa ne olacaktı bu ev halkının hali :D

Yıllar önce bir haber okumuştum gazetede ülkenin birinde kısa boylu olan ve bundan feci rahatsız olan biri ameliyatla boyunu uzatıp manken olmuştu. Ne kadar sorun ediyorsa artık hırs yapıp uzamış üstüne bir de manken olmuş vuhaa! :D Boyla ilgili haberleri gözümün hemen görmesi de algıda seçicilik olsa gerek. Ameliyatla boy uzatmayı asla düşünmedim, bundan ziyade daha fantastik bir şey düşündüm: Bir sabah uyanacağım ve 10 santim uzamış olacağım! Ahahah :D

*Nomu: Uzak doğuya ilgi duyanlar bilir ama bilmeyenler için nomu (Gumiho'dan öğrendiğim kadarıyla) kelimesi "çok" anlamına gelir. Nomu yeppuda! mesela, yeppuda'da güzel demek. Çok pis kelime açıklarım :P


Bir sonraki komplekste pardon sendromda görüşmek üzere.
Yazıyı burada bitirme kararı almışken son sözümü söyleyeyim: Benden kısa olan insanları seviyorum! :D Ahahah :D

37 yorum:

  1. Bunun bir sorunsal olduğunu unutursak eğlenceli bir yazı olmuş :) Benim kız kardeşim de hafiften kısa boylu, dayımın falan hep dalga konusu oluyor pigme diyorlar benim cadıya :) Ama bizimkinin de cevabı hazır; kısa boylular daha atik oluyor ve daha uzun yaşıyorlar! :) Doğru, ayrıca kısa boylular daha sempatik oluyor sanırım :) Sürekli tekerlekli sandalyede olan birisi olarak normalde uzun olsam da ben de kısa boylu olduğumu varsayıyorum, insanlarla konuşurken eğer onlar da bir yerde oturmuyorlarsa yüzlerine bakmak cidden sinir bozucu olabiliyor. Boynum acıyor yahu :D

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle merhaba,blogunu uzun süredir takip ediyorum ama yorum yazmamıştım daha önce.Boy konusundaki yazını okuyunca dayanamadım ama :)
    Şimdi ben de durum tam tersi ilk olarak onu söyleyeyim,boyum 1.78 :) Kısa boy çok sorun ediliyor ama uzun boylu olmanında dezavantajları var tabi ki.Hatta bu zamana kadar yaşadığım sorunları yazmaya başlarsam sonu gelmez bu yorumun.
    Ama en önemlilerinden bir tanesi senden kısa olan insanların 'çok uzunsun yanımdan uzaklaş' demeleridir diyebilirim.Hatta bazıları da 'o kadar da uzun olmak iyi değil,yaşından büyük gösteriyorsun' gibi sözlerle seni sinir etmeye çalışır.Evet hep yaşından büyük görünürsün,orta okulda olsan bile üniversiteye gidiyorsun sanırlar.
    En büyük sorunlardan biri de kıyafet ve ayakkabıdır.10-11 yaşlarında ayakların 35 numarayı geçer ve arkadaşlarının giydiği ayakkabıları giyemezsin,seni bayan reyonuna yönlendirirler.Kıyafetin boyu uysun diye 1-2 beden büyük alırsın ve üzerinde emanet gibi durur.Üstelik yine çocuk reyonundan değil bayan reyonundan almak zorunda kalırsın,gerçi şimdilerde durum değişti sanırım daha kolay bulunabiliyor.
    Sınıfta tabi ki en arkalarda oturmak zorundasındır bunu avantaj olarak sayabiliriz sanırım çünkü öne oturduğunda 'çekil göremiyoruz' cümlesine maruz kalırsın.Ha bir de çeşitli lakapların olur tabi,en sinir bozucularından birisi de 'fasulye sırığı' ya da direk 'sırık' olarak çağırılmandır.Benim arkadaşlarım 'uzun' diye çağırıyordu beni.
    Arkadaşların hep sana özenir 'keşke senin gibi boyum uzun olsaydı derler' ama bilmezler işte senin çektiklerini.Mesela benim yaşadığım şehirde kendime uygun kıyafet bulamadığım için başka şehirlere gidip alışveriş yapıyorum,orada da bulamadığım oluyor tabi.Şu anda en büyük sorunum bu sanırım :D
    Neyse çok uzun yazdım ama ben de içimi dökmüş oldum.Aslında kısa boylularında,uzun boylularında ortak sorunları var :) Boy konusunda benim de çok sıkıntı çektiğim zamanlar oluyor yani.
    Yazı içinde ellerine sağlık eğlenerek okudum ve içimi dökme ihtiyacı hissettim görüldüğü üzere :D

    YanıtlaSil
  3. *Yukarıdaki maddeye paralel olarak: Annelerin seneye de giyer kafasıyla bir beden büyük aldığı o kazaklar en az iki yıl sonra da -hala- seneye de giyer modunda olmaya mahkûmdur! En komiği de bu geliyor bana :D

    *Biri uzun diğeri kısa iki arkadaş olarak yağmurlu havada yürüyorsak o şemsiyeyi uzun boylu arkadaş taşır! Şemsiye taşımayı sevmeyen biri olarak bu durum çok hoşuma gidiyor:))

    Şu iki duruma fazlasıyla katılıyorum :)) espri yapılacak kadar bir kısalığım yok ama kısayım yinede.Anlıyorum seni az çok Unni^^

    YanıtlaSil
  4. hahah:D yazı eğlenceli olmuş:) hiç kısa olmayı bu yönlerden düşünmemiştim. çok uzun boylu olmasam da hiç kısa hissetmedim sanırım tüm aile yakın boyda olduğumuzdan:)

    yalnız üniversitede bir arkadaşımda görmüştüm boy kompleksini hem de 168cm boyla:) yurt arkadaşımdı 1. sınıfta ilk defa aynı odada yaşamaya başladık. kendisi çok zayıf olduğu için boyu benimle aynı geliyordu bana. dolabımın üst kısmındaki bir şeye ulaşmaya çalışıyorum boyum yetmiyor arkadaşım ben yardım edeyim mi diyor ben ne bilirim boy komleksi olduğunu boyumuz aynı dedim yani neye yardım edeceksine getirdim. sanırım çok alınmış sonra söyledi bana 4. sınıfa geldik hala söylüyor bu olayı unutmamış. aramızda 10 cm var nasıl aynı boydayız diye söyler durur. bende ne yapayım zayıf olduğun için kısa göründün gözüme bak şimdi kilo aldın boylu poslu oldun derim hep. komplex dediğimde çok kafaya takma değil uzun boyluları seviyor uzun olmak istiyor o kadar.

    YanıtlaSil
  5. Çommel çommel, nomu nomu sevdim bu kompleks pardon sendrom dizisini :) Benden de bir ek ; ağırlık merkezin daha yere yakın olduğundan iskeletin daha dengeli olur ve omurga eğriliği, fıtık daha az görülür ^^

    YanıtlaSil
  6. Uzayacaksın dedin dedin bak noldu şimdi ? :D Akşam akşam gülme krizine girdim.Çok eğlenceli bir yazı olmuş,bir solukta okudumm :D


    www.zamansozleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Acayip güldüm çingu :D Harika bir yazı olmuş, bizi ne güzel anlatmışsın öyle :D Heepsiyle aynı fikirdeyim :)

    Dezavantajlardan bir tane de bende var; ayaklarım küçük.Herkes çok sevimli bulsa da ayakkabı bulmak tam bir eziyet.Kaç tane çok beğendiğim ayakkabıyı numarası olmadığından alamamıştım :(

    Ben de pek o konuda takıntılı değilim ve artık espri bile yapabiliyorum.Ama etrafımdakiler çok uzun olunca insan ister istemez sorun ediyor :) Bizim ailenin veletleri de fazla sulanmış :P :D

    Çok beğendim ve sonraki sendrom yazısını merakla bekliyorum :) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
  8. En azından istediğin kadar yüksek topuklu giyebilirsin çingu :D

    YanıtlaSil
  9. Yazın süper olmuş çingu :)Okuyunca bir an duraksadım acaba hangi kategorideyim diye, sanırım kısa değilim.Ama baya merak ettim boyun kaç cm, lakin sormuyorum dikkatini, çekerim :D

    YanıtlaSil
  10. Yine çok eğlenceli bir yazı olmuş.Ama ne kadar ortancı olsam da;boyum kısa değil sanırım.Sanırım diyorum çünkü aileye göre en kısa benim ama çevremdekilere göre uzun sayılırım.Ah ne yaman çelişki,ben şimdi kısa mı oluyorum uzun mu:)))
    Neyse;ama şu okulda kısaysan en öne oturma ,uzunsan arkaya oturma işi vardı ya ben hiç sevmezdim.Kısaysak bizim günahımız ne?neden öğretmenin dibinde oturuyorum arkadaş,yanımdakiyle iki kelam edemezdik,iki dedikodu yapamazdık.Öğretmen ''öndeysen örnek olmalı,dersleri dinlemelisin'' derdi.Şimdi ona sesleniyorum;''sen beni öne oturtun öğretmenim canım benim,ben senin burnunun dibinde oturup örnek olmak istemedim ki:))Ohh söyledim rahatladım yahu:)))Ellerine sağlık çingu,böyle güzel yazılarının devamını bekliyoruz:)))

    YanıtlaSil
  11. (Az önce blogunu inceliyordum ben de, yorumun sürpriz oldu:) City hall izlediğini gördüm takdir ettim seni, çok güzel dizi; ben de bir iki gün önce bitirdim dizi. Bu da böyle alakasız bir yorum olsun :P )

    Evdekilere göre kısa çevrene göre uzunsan, uzunsundur arkadaşım! Demek ki aile olarak genel anlamda ortalama uzunluğa sahipsiniz. Uzun muyum yoksa kısa mıyım çelişkilerini burada yaşayıp kompleksimi tetiklemeni hiç doğru bulmuyorum sayın çingu :P :D

    En öne oturmak çok sıkıcıydı hele sınavlarda! Allahım bir kelime görsem devamı gelecek cevabın ama hoca sağ olsun burnumun dibinde olduğundan arkadaşımdan yardım isteyemezdim :D Örnek olma durumu bende de vardı, saçlarımı hep örgü yapardım mesela, hoca da aferin derdi :))

    Söyle rahatla çingu, bunun için yazıldı yazı:)
    Komplekslerimi bir bir yazıp ruhumu huzura kavuşturacağım merak etme :D
    Teşekkür ediyorum yorumun için^^'

    YanıtlaSil
  12. Tenk yuuu'larımı sunuyorum:)) En ideali aslında orta boy, şöyle 1,65 - 1,70 falan, bu civarda olduğunu düşündüm nedense:) Hmmm bu yazıyı kompleksimi tamamen bitirmek için yazdığımı düşünürsem sormadığın halde sana boyumun kaç olduğunu söyleyebilirim sanırım: Boyum bir buçuktan biraz fazla ama gerçekten biraz fazla :D Kimseye söyleme sakın :P

    YanıtlaSil
  13. Kısa boylu olmanın en önemli en iyi yanı buymuş, bunu anladım. Bu kozu iyi değerlendirmeli topuklu ayakkabıyı sevme derslerine başlamalıyım en kısa zamanda :D

    YanıtlaSil
  14. Ayak numaram 36 benim, çok küçük değil ideal bence ama çoğu zaman ayakkabı sıkıntısını ben de çekiyorum. Geçenlerde ablamla ayakkabı almaya gittik benim bayıldığım ayakkabının 36 numarası yoktu 37 numarası vardı bir tek ve acımasız ablam hemen satın aldı o ayakkabıyı :D

    Aslında kompleksin doğuş sebebi evdekiler, uzun olmayı marifet sayıp habire alay ediyorlar benimle :D Abim özellikle. Zemzem suyuyla mı beslendiler nedir, hepsi uzun; ben hariç! :)

    Bir sonraki kompleksim ayyy pardonnn (:D) sendrom yazım ne olacak ben de merak ediyorum, teşekkür ederim yorumun için çingu:)

    YanıtlaSil
  15. Daha yazacaktım ama uzun olmuş millet sıkılır diye kısa kestim, eğlenceli olmuşsa ne mutlu bana :D O espriyi bir türlü kullanamadığım için ezik hissediyordum kendimi; kullandım, rahatladım :P :D Teşekkür ettim^^'

    YanıtlaSil
  16. Lütfen ama bu kompleks değil sendrom dizisi :P Son zamanlarda etrafımda belinden rahatsız olan fıtık mağduru o kadar çok insan var ki sevindim bu yorumunu görünce:)

    YanıtlaSil
  17. Boyun kadar yorum yapmışsın diyebilirim sana di’mi? :D Çok ayıp çingu, hem uzunsun hem uzun yorum yapmışsın:) *kıskanç blogger bakışı* atıyorum sana şu an :P

    Topuklu ayakkabı giymeyin zaten, uzun bacaklarınız neyinize yetmiyor bakiiim?! Yine de uzun boyluların sıkıntısını okumak keyiflendirdi beni. (Evet kıskanç blogger modu hala aktif :D) Meskop mu? Ahah :D Hiç kafamı öyle yerlere çarpmadım. Meskopları hiç sevmiyorum bu arada, çok boğucu oluyor, bir de şoförler hep arabesk dinliyor ruhum ölmek istiyor! :D

    Uzun boylulular sadece perde asma sıkıntısı yaşar sanıyordum ninelerin merdiven olarak kullandığını bilmiyordum, acıdım size. (Hiç acımadım aslında nıhahaha :P )

    Yaş oldu 22, o dediğin hala işler mi, etki eder mi bilemedim. Bir de apartmanda top oynamak yasak :D Evin içinde hayali elma toplar gibi hayali voleybol maçı mı yapsam ne etsem ahah :D Basketbolun öyle bir etkisi olduğunu bilmiyordum, ileride çocuğuma basketbolu yasaklayıp voleybol oynaması için baskı kuracağım :P

    40 ve 50’li kilolar kadınlar için az duruyor, bir kadın çıkıp da 65 kiloyum diyince insan bir tuhaf oluyor, oysa uzun boyludur ve o 65 kilo hiç gözükmüyordur ama öyle söyleyince insan bir duruyor ister istemez. Bu açıdan kısalar daha avntajlı. 50 civarı uzun boylu biri için ideal bence, kuzenim uzun ve o da 50li kilolarda her gün iğne yaptırıyor kendine kilo almak için; deli kız!

    Aa okulda neden pantol giymiyorsun, ben pantolon giyerdim öyle rahat otururdum ki sırada, hele hava rüzgarlı/fırtınalı olduğunda çok rahat ederdik pantolon giyen kızlar olarak :D Etek kıvırmak da neymiş, boşver:)

    Yazık sana :D Çok sinirleniyorsundur tahmin edebiliyorum :D Benim eşofman paçalarım hep yerlerde sürünür, terzi her seferinde yok yıkanınca çeker şöyle olur böyle olur diyerek biraz uzun bırakıyor, deli ediyor beni.

    Forum konusunda haklısın ama çarşı gezmek yerine forum veya kipa gibi içinde mağaza olan yerleri tercih ediyorum; daha pratik oluyor bir mekan içinde olması. Alışverişi sevmem de:)

    Film hala gösterimde, gidersin daha durr:) Bu arada film Kipa’daki sinemada da gösterime girmiş, haberin olsun; yakınsa oraya git.
    Teşekkür ettim uzun boylu çingum:)

    YanıtlaSil
  18. Kısa boy=no problem demek, ne güzel, rahatsındır o zaman:)

    O arkadaşını dövmek istedim bir an, 1,68 ve kısa mı hissediyor hala?! Etrafındakiler dev falan olmalı böyle hissettiğine göre :P Ben bir 1,60 olsam yeterdi bana :D

    YanıtlaSil
  19. Minyon tip candır aslında bakma öyle yazdığıma, ileride çok avantajını göreceğiz, hissediyorum! :D

    YanıtlaSil
  20. Ee hoş geldin o zaman Tubi, nihayet sessizliğini bozduracak bir yazı yazmışım, süperim :P

    Ama bak ikinci paragrafı okuyunca çok fena kıskandım, yorumunu mu silsem şu kızın ne yapsam kafasına girdim bir an: 1,78 ni dimek çingu?! Aramızda çok fark var, çok :D Kıskançlığıma son vermeye çalışıp diğer satırlara geçiyorum şimdi:))

    Zaman zaman en küçük kardeşime yanımdan uzaklaş demişliğim vardır, çünkü zaten kısayım o direk gibi yanımda yürüyünce iyice kısa hissediyorum kendimi. Büyük gösterme durumunu anlıyorum, kuzenim daha ortaokula gidiyor ama sanki üniversite mezunu biri gibi görünüyor. Gel de böyle birinin yanında yürü, olabilemez. :D Uzun boylulara hep çemkirirdim ben, şimdi böyle uzunların yorumlarını okuyunca empati kurmaya zorluyorsunuz beni olmaz ki :P

    Çekil önümden göremiyorum, bunu lisedeyken çok kullanırdım. İlkokul ve ortaokulda hep en önde oturduğumdan liseye geçince hemen arka sıralara yerleşmiştim(Yılların intikamı :D) çok özür dileriz siz uzunlardan :) Senin lakabın iyiymiş, fasulye sırığı veya sırık hoş değil. Ben kardeşime lamba direği derim, hatta sana iş buldum belediyeye lamba direği lazımmış gibi çirkinleşirim yer yer :D

    Alışverişten nefret eden biri olarak şehir dışına çıkmana üzüldüm, işkencedir resmen. Bu sorunu çözmen dileğiyle:)

    Uzun boyluların da iç dökmeye ihtiyacı varmış meğersem, yorumlardan bunu gördüm. Senin de ellerine sağlık:)
    Bir sonraki sendromda görüşmek üzere :P

    YanıtlaSil
  21. Benim de pigmeden farkım yok esasında :D Kısa boylu birinin etrafında hep onunla dalga geçecek en az bir uzun boylu vardır, değişmez kural sanırım. Kardeşin haklı ama, istatistikler bunu gösteriyor. Uzun boylu biriyle konuşmak gerçekten sağlık bozuyor biz kısalar için:) Bir otur aynı hizaya gel di'mi ama, yok... Boyun fıtığı yapacaklar bizi. Teşekkür ederim yorumun için ;)

    YanıtlaSil
  22. 3 saniyeliğine de olsa “Uzadım mı yoksa ahahah” moduna girer uzun hissederiz :D bu kısmı okuyunca geçen gün benim tartıyla yaşadıklarım geldi aklıma; hadi bir tartılayım belki zayıflamışımdır falan diye umut ettiğim bi gündü.Gittim tartıldım amanın o da ne 3 kilo birden vermişim beeeen!!bu gerçek olamaz diyerekten bi yandan da sevinçle zıplardan tartı bozulmuş mu acaba diye bakmak aklıma geldi hay gelmez olaydı.Kim oynadıysa tartıyla tartı -2 ye gelmiş :( :( :( o kadar sevinç boşa gitti yani çingu!

    ''...en az üç sezonluk dram çıkar.'' onlar her türlü konudan çıkartırlar cidden :D :D

    Hem bence sen de bu durumu hiç takma kafana deve gibi olmaktan iyidir diye düşün.yazık her an patdadanak ortada kalıyorlar.Bizim bi hocamız vardı hem uzundu hem de topuklu giyiyordu millet nasıl dalga geçmişti.

    ''Çocuk reyonundan tişört alabilmek.'' buna ben de bayılıyorum yaa onların hep daha güzel hep daha güzel henüz hiç alamadım ama olsun...
    Ellerine sağlık çok eğlenceli bir yazı olmuş :))

    YanıtlaSil
  23. Bu konuda hiç genç kız gibi düşünemiyorum, önemli olan rahatlık benim için :) Bakalım dersler sonuç verecek mi? :D

    YanıtlaSil
  24. Ben de senin gibiyim maalesef. Converse, spor ayakkabılar dururken topuklu neyime? Yine de kuzen baskısı var üstümde giymeyi öğrenmem dahası sevmem lazım =) Teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  25. Seninki de kötüymüş bak üzüldüm, Ay yapım bunu da görsün, bu dram insanlıkla buluşmalı! :D Ve evet bence de onlar her türlü 3 sezonu garantilerler ahah :D

    Uzunlar bence çok kafaya takmasın o dikkat çekme meselesini, kısacık/görünmez olmaktan iyidir:) Biraz uzun olsaydım da topuklu ayakkabı giymeseydim de olurdu :P Yine de buna da şükür, cüce de olabilirdim.

    Ben çok sık olmasa da 13-14 yaş reyonundan kendime çok eğlenceli tişörtler alabiliyorum :D Çocuklar için tasarlanan kıafetler çok güzel oluyor, bu yönden hiç şikayetim yok.

    Senin de ellerine sağlık =)

    YanıtlaSil
  26. (Ne tesadüf blog incelemeleri yapıyormuşuz demek ki:)Evet City Hall izliyorum iltifat için teşekkürler:)çok güzel bir dizi bitmesine az kaldı.Bu nedenle yavaş yavaş izliyorum)
    Konuya dönersek;evet ailede boy ortalaması genel olarak uzun,bu demektir ki bende uzunum:))
    Çelişkilerimi alıp gidiyorum çingu merak etme:)))

    YanıtlaSil
  27. Ben de son bölümleri gıdım gıdım izlemiştim:)) Şimdi yazı yazıyorum hakkında, az ve öz de olsa bahsetmeliyim bu güzel diziden. Çelişkilerini aldığın için teşekkür ediyorum :P

    YanıtlaSil
  28. Al bir adet 1.78 de ben :D
    Arkadaşlarımın itirazları yüzünden asla topuklu ayakkabı giyemem, ortaokul hayatım boyunca Safinaz diye çağırıldım, Türk markalarından tişört alamam (boydan kısa geliyor) :D
    Lakin uzun boylu olmanın en berbat yanı kısa boylu ve -kompleksli demeyeceğim o başka bir durum çünkü- kıskanç insanların "Ay ne o öyle deve gibi, hiç istemezdim senin kadar uzun olmayı." cümlelerine karşılık yüzündeki gülümsemeyi korumaya çalışmak :D
    Kısa boylularla pigme diye dalga geçen uzun boyluları, uzun boylularla sırık, deve diye dalga geçen kısa boyluları hiç ama hiç sevmiyorum. (ciddi ciddi can sıkmak için söyleyen çok insan tanıdım maalesef)
    Kısa boylulara özendiğim yegane konu senin de değindiğin çocuk reyonundan alışveriş yapabilmek :D Zira Zara'ya her girdiğimde ulen çocuk reyonu daha güzel diye hayıflanıyorum. Biz çocukken garson boy tabir edilen o iğrenç geçiş bedeninde bir şey bulmak mümkün değildi. Bir nesil ergenliğini silik geçirdi bu yüzden be! İsyanım var!

    YanıtlaSil
  29. Maşallah!

    Dün uzun zamandır görüşmediğim kuzenim uzamışsın sanki dediği için (uzun zamandır görüşmemiştik kısmını görmezden geldim tabi :P ) bu aralar biraz mutluyum sanırsam :D Uzun olmanı kıskanmadım yani:)) (Yine de 1,78 nedir yahu, manken olası gelir insanın :P evet, kıskançlık yok!)

    Hiçbir zaman kötü niyetli kıskanç ve kısa boylu olmadım, iyi niyetli kıskan kısa boyluydum her zaman. Nedense uzunlara hep bir maşallah çekerim içimden, sanki benim çocuğum da nazardan çekiniyorum :)) Hem kısayım hem iyiyim, işim zor vesselam :D

    Ee hem uzun hem her konuda şanslı olman biz kısalara haksızlık olurdu :P Çocuk tişörtleri bizimdir, bizim kalacak! :D Yeni nesil çoçuklar uzun geliyor biraz, sanırım bir dönem önceki uzunlar çocuk reyonundan alışveriş yapabilme ihtimaline azıcık da olsa sahip, zara'ya gittiğinde yine de göz gezdir çocuk reyonuna :) Blogumda isyan etme bir daha :P

    YanıtlaSil
  30. meraba Azerbaycandan yaziyorum kardes ulkeye simdi burdada istanbulda normal kiz boyu yani 158 bilemedim 160 ve bir arti boy siralamalari tabiki uzun by olucunda bi cok kisinin gozleri sizin uzerinizde oluyor mesala be 15 yasdayim 173 falan boyum varr ve arkadaslarla yururken bile ilk bana bakildigini biliyorum tabiki her bakisdan normal olarak sizin icinde normal bence ... yai dalga gecilicek durum degilki kizin bira kucuk olmasi topuklu giyer olur biter tabiki buda insanin bakiyor simdi yani kendisine karsi bir kompleksi varmi yokmu yani? bence olmasin uzun boylularinan guzeli var cirkini va kisalarinda ama uzun boylulrda cirkin olunca bile tek seyi yani tek cazbedici seyi boyu oluyor ... topuklunu kisa boylar uzun gorunmek icin hani goze grmek icin giyiyoo uzun boylular ise eylenci icin giysiyle guzel gorunsun diye ve tabi sexi bacaqlar icin birde bacaqlar carpik olamdi ve guzel yeridinse yani maniken boyunla her kes sana baka bilir ya icimdekileri yazdim istee :D twkk Istanbul :*

    YanıtlaSil
  31. Evet kardesim bencede yani Azerbaycandada takintili gibi boy sorunu ama neye gerek ya zaten oyle bir devrdi kaliyozki yani her shein bir cozumu var artik mesala benim ablamin 19 yasi var 167 menim 15 var 173 felanim her halda bende tabikide seni ve ablan gibi bi yere girince falan her kes bakiyor bana evet bide topuklu giyersem simdi her kes daha farki hava atiyor falan der hem zaten mesala ben topuluda gezmeyi pek sevmem cunki topukluyu daha sik mekanlara giyerim ve secici olurum normal daha guzel sirin boyle duz ayakkabi felan giyerim ne yaa keyfinize bakinn ;) Saygilar turkiye saygilar .Azerbaycann

    YanıtlaSil
  32. Ya guzzi takma kafana Allah allah benim arkadaslirimin en maxsimal boyu 160-163 felann ama yolda yururken hangimize daha cok baktiklarini da goruyoruz yanii benim boyyda 174-174 falan var yani 15 yasindayim cekiciyim bayada mutluyumm ... gerc bendede takintilar vardi ama internetde o kadar sey okudum ve beni sevenleri hani kiskanc olmayanalrda guzel seyler duyunca itdi kompleks ozel yerlerede topuklu giydinmi ohh mis bacaklar daha sexsi gorunuyor ha soyle seyde var giymesene yinede goze carpan oluyorsunn ... eve yani yer elmasi yer cucesi falan ay bilem deve falan gibi laflari her kes hangi acidan soyluyor biliyoruz onu soyleyenlerin boyu iyi bir sekilde olsaydi simdi kucuklerle dalgagecicekdi yinede ben kimese saygi duyunca falan boyuna bakmamm gerede duymam zaten bence dogrusuu dalga da gecmem her kes birinin olucak zaten yani her kkiz birinin olucak zatenn beyenenn beyeniir :** saygilarr

    YanıtlaSil
  33. Tubi boyum senden 4 sm kucukk ... evet bende hep arkadaslarimdan buyuk gorundum cok dikkat cekenimdir vallahi hosuma gitmiyor deyemem sonucda her kes sana bakiyor cekici oldugun icin evet ya bendede bazen oluyordu arkadaslar diyordu yani ama buyudukce boyun cok iyi bizde 160 falan diyolardi kewke 170 falan olsaydim diyolar ama cok gec ... ahahah :D tabiki saka olarak guldumher kese saygi duyarimm topulu giyerseniz olur biter yani keyfinize bakin ... aaa su dalga gecen yer cuculeri var ya onlarin boylari uzun olsaydi kendi gibi kucuklerle dalga gececeklerdii ne biliyim yaa sonucdaa maniken diye bakdiklari cok unluler adrina limaaa anjelina jolie madonna beonce falan hepsi uzun zaten vitrinde diye bakdiginiz o guzel kiyafetlerde cansizzz manikene takiyolar kiiiiiiiii sonucda guzel duruyor :D

    YanıtlaSil
  34. Selam Azeri kız, hoş geldin bloguma. Arada sırada istatistiklere bakıp, Azerbaycan'dan gelen ziyaretçileri merak ederdim hep, sendin sanırım o :)

    15 yaşındasın ve 1,73 boyun var ha? Kıskandım :D Maşallah boyun iyiymiş, daha fazla uzama sakın :P Uzun boylularda da o etki var işte nasıl olursan ol boyundan dolayı ortamda dikkat çeken ilk insan sen olursun, hem güzel hem rahatsız edici olmalı. Topuklu ayakkabı alternatifimiz aslında çok büyük avantaj, uzun olduğu için topuklu giyemeyen kuzenlerim var :)

    Teşekkürler yorumun için =)

    YanıtlaSil
  35. benim de boyum kisa.1.55((o yuzden hep yuksek topuklu giyerim.bide elbise falan bulmak cok zor))

    YanıtlaSil
  36. Benimde boyum 155 cm arkadaslar ve en kötüsü baacak boyumda kısa, her giydiğime dikkat etmek zorundayım ve sizi çok iyi anlıyorum.. En azından 1.60 bari olsaydım diyorum, erkek arkadasım 1.85 ve yanında bit kadar kalıyorum omzuna barı yetısebılseydım dıyorum. Bende cok dertliyim bu konuda avantaj avantaj bır yere kadar da uzun boy candır yaa :)

    YanıtlaSil
  37. Avantaj listesi bir nevi teselli listesi. Dönüp dolaşıp yine uzun boy candır'a geliyoruz ki katılıyorum sana :)) Ben de 1,60 olsam yeterdi diyenlerdenim =)

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^