31 Ağustos 2015 Pazartesi

PK - Peekay: Bir Aamir Khan Filmi

pk wallpaper
PK fanart :) Biliyorum çok karışık olmuş, sade yapamadım yine :)
PK ya da Peekay Aamir Khan'ın son zamanlardaki en dikkat çekici filmi oldu sanırım gerek film afişi gerekse konusu çokça konuşuldu. Aamir Khan fanlığımdan ötürü filmi her türlü izleyecektim, kaçarı yoktu. Bu yaz kuzen günleri yapıyoruz, her hafta ya da ilk müsait zamanda bir kuzenin evinde toplanıp sohbet-yemek-film eşliğinde vakit geçiriyoruz. Bu hafta bize geldi kuzen ahalisi ve hep birlikte Aamir Khan'ın, PK filmini izledik. Filme bayıldık! 

PK - Peekay, sarhoş, deli anlamına geliyormuş, filmde Aamir Khan'ın hayat verdiği karaktere böyle sesleniyorlardı. Çünkü PK, olmadık sorular sorup olmadık gözlemler yapıp olmadık çıkarımlar yaparak tuhaf cevaplar veriyor, insanları soluksuz bırakıyordu. Aniden dünyamıza düşen PK, evine geri dönmenin yollarını ararken içine düştüğü dünyayı anlamlandırmaya, uyum sağlamaya çalışırken diğer yandan Tanrı'ya ulaşmanın yolunu bulmaya çalışır. Dinle ilgili çok fazla düşüncenin, inancın olduğu bir ülke Hindistan malum... PK, din ve inançla ilgili akla gelmeyecek sorular sorup, ilginç yöntemlerle Tanrı'yı bulmaya çalışır. Evine dönmenin yolu Tanrı'dan geçiyordu ona göre. Tanrı'yı bulabilecek mi? Tanrı'nın emirlerini uygulamaya çalışan, inançlarıyla farklı Tanrılar yaratan halk ile mücadelesinden galip çıkabilecek mi? Hepsi filmin içinde anlatılıyor.


Filmi çok beğendim. Aamir Khan'ın yani Peekay'ın çocuk gibi masum bir ifadeyle sorular sorup, Tanrıya ulaşma ve din kavramını anlama çabası düşündürücü ve komikti. Esasında film baştan sona komedi içerikli fakat hep altında düşündüren, sorgulatan detaylar gizli. Film boyunca güldük, eğlendik, duygulandık, içlendik diyebilirim :) Filmin içindeki minik aşk öyküsü de oldukça hoştu. Biz en çok filmin başlangıcındaki şehir görüntülerine bayıldık, imrenerek izledik. Aamir Khan'ın oyunculuğunu yine takdir ettik o kulakları ve görüntüsü bile komediydi. Çok eğlenceli bir filmdi. Pk müzikleriyle de gönlümüzü feth etti, hint ezgilerini seviyorum :) 

Filmi itinayla öneriyorum efenim, mutlaka izleyin. Bu filmi geçen seferki gibi Bollwood esintili post başlığıyla izlediğim diğer filmlerle birlikte yazacaktım ama çok beğenince hemen yazıp yayınlamak istedim :) 

Film boyunca başroldeki kız Jaggu gerçek adıyla Anushka Sharma'yı, kısa saçlarıdan ötürü Evrim Akın'a benzettim. En azından andırıyor :) Bkz:

anushka sharma pk gif
Andırmıyor mu yahu?
Anushka Sharma'yı daha önce hiç izlemedim,
çok tatlı bir kadın diğer filmlerini de izleceğim sanırım. 


Ee siz beğendiniz mi bakayım filmi? 

11 yorum:

  1. Yaklaşık 6,7 ay oldu ben de çok sevdim.Oyuncularda çok başarılı ve doğaldı ve gülümseten,düşündüren,sorgulatan güzeldi işte o hızla bir kaç kişiye önermiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wuhuu çıkar çıkmaz izlemişsin sen sanırım. Benim geç oldu güzel oldu kuzenlerle gülerek eğlenerek izledik. Ben de son hız herkese öneriyorum :)

      Sil
  2. Benim kararsız kaldığım bir yapım sana sorsam ''Hala izlemedin mi?'' diye çemkirirsin :D Ama ne bileyim ya bir türlü izleyesim gelmiyor. (Gerçi sanane bu durumdan değil mi? :DD)

    Öyle işte komşum bak en son Bajrangi Bhaijaan filmini izledim çok beğendim izlemek istersin belki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa hala izlemedin mi? Çok ayıp komşu! (Çemkirmem bu kadar) :)

      Hemen filmi inceliyor ve indiriyorum efenim :) Daha önceki tavsiyelerinle birlikte bir posta Hint filmim oldu :)

      Sil
  3. Aamir Khan filmiyse her türlü izlenir. Bu arada kız bildiğin evrim akın yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum efenim! :) Nihayet biri bana hak verdi benzerlik konusunda.

      Sil
  4. izlicem taam izleyip yazcam :)

    YanıtlaSil
  5. Aamir Khan bu filmden sonra bayağı bir eleştiriye maruz kalmıştır. Ama düşününce Amir Khan gibi bir adamın bunu zaten önceden bildiğine şüphe yok. Yani bu film biraz da bazı sıkıntılara eleştirilere göğüs gelinerek çekilmiştir. Bu yüzden takdir ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film henüz yapım aşamasındayken dahi birçok eleştiri almış özellikle film afişi, medya ve dindar kişiler tarafından eleştirilmişti. Filmden sonra tepki gelmemesi düşünülemezdi. Aamir Khan her zamanki gibi doğru olduğu inandığı şeyi yapmış ki çok da güzel olmuş, yapılmalıydı böyle bir film.

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Hu hu!
Pek sevgili blog ziyaretçilerim. Lütfen sadece blog linkinizi bırakıp kaçmayınız. Kullanıcı adınıza tıkladığım zaman zaten blogunuza ulaşabiliyorum ben :) Blog linki yazıp kaçan ziyaretçilerin yorumlarını spam olarak işaretlediğimi bilgilerinize arz ederim^^